Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22726)
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa alkaa meno olla suorastaan räväkkää! Mitenköhän räväköiden kuulumisten ketjussa, en taida edes uskaltaa sinne kurkistaa.
Missä ihmeen räväköiden ketjussa?
Vierailija kirjoitti:
Ei se niin vakavaa oo!
Ei nii. Eikä edes näy 🤣
50 vuotta sitten ylioppilaaks kirjoittaneet lukiokaverini ovat perustaneen whatsapp-ryhmän. Tosi kiva kuulla mitä luokkakavereille kuuluu. En ole nähnyt kuin muutamaa heistä tänä viitenäkymmenenä vuotena. Kovin ryppyisiä kyllä ollaan, kuvista päätellen, mutta sama virne huulilla ja pilke silmissä!
Huomenta. Aamukahvit juotu ja suunnittelen tässä päivän toimia. Hieno aamutaivas näkyy olevan ulkona.
Hyvää perjantaita kaikille tasapuolisesti!
Pakollinen TV- sessio ohi. Kohta ropsottimet jalkaan ja keskustaan asioille. Mies menee parturiin, minä siksi aikaa kirjastoon lukemaan lehtiä ja hakemaan varaamani kirjan jota pitkään jonotin.
Kaunis ilma, muutama lämpöaste.
Mennään lounaalle kiinalaiseen, siellä on hyvät ruuat.
Eilen leikkasin ja tänään ompelen Ommelkuplan Emppu-kaavalla gollegemekon itselleni. Ompeleminen on niin kivaa. Kunhan saan ruuan tehtyä, pääsen aloittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Eilen leikkasin ja tänään ompelen Ommelkuplan Emppu-kaavalla gollegemekon itselleni. Ompeleminen on niin kivaa. Kunhan saan ruuan tehtyä, pääsen aloittamaan.
Hahaa! Näppäilyvirhe mullakin, usein on. Collegemekkoa ompelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Pitkis kielsitkin kommentoimasta niin en voi olla kirjoittamatta. Jos ette asu äitisi kanssa yhdessä niin pidä nyt taukoa hänellä käymisessä.
Vaikka viikko omissa oloissasi tai pidempäänkin voisi olla sinulle hyväksi.
Parempaa alkanutta vuotta kaikille💐Mielenkiintoista tämä, että pitkästi kirjoittavan tekstejä kommentoidaan, vaikka hän toistuvasti pyytää, että niin ei tehtäisi :D
Tämä on kuitenkin keskustelupalsta joten mielestäni voin kommentoida.
Anteeksi jos Pitkis loukkaantuu mutta ehkä on ihan hyvä herätellä että voi toimia toisinkin. Jos minä kirjoittaisin täällä kuormittavasta elämäntilanteesta niin ihan mielelläni ottaisin vastaan kommentteja muutosehdotuksista.
Laiska aamu. Vielä hörpin aamukahvia ja samalla kuuntelen tota yllä olevaa Portion Boyssia. Onpa hyväntuulinen bändi.
Viime kesänä tapasin Komiat työni puolesta, kovasti mukavia olivat. Ja Teemu Roivainen bändeineen. Kahviteltiin ennen soittokeikkaansa. Rattoisaa juttelua.
Mietin päivän ohjelmaa... ulos en rohkene, eilen liukastelin jääpihalla roskista viedessä.
Mukavaa viikonloppua Kaikille
N64
Rupesin eilen selvittämään, miten asunto-osakeyhtiön osakekirjat nyt sitten sähköistetään. Onhan tässä vielä aikaa sen homman kanssa, mutta Maanmittauslaitoksen sivuilta huomasin, että jos ostaa, saa lahjaksi tai perii asunnon, niin on 2 kk aikaa tehdä se. Hups, perinnönjaosta on kulunut jo yli kuukausi. Sivuilta ei selvinnyt, koskeeko se myös tilannetta, jossa on perinyt vain osan asunnosta, joten laitoin sinne asiakaspalveluun kysymyksen asiasta. Aamulla tuli vastaus ja joo koskee. Sekä ohjeet, miten se tehdään ja mitä kaikkea siinä pitää olla mukana. Joten ei muuta ku soittamaan isälle, että missähän ne hänen asuntonsa osakekirjat mahtaa olla. Joskus vuonna miekka ja kirves kun ne oli pankin tallelokerossa. Noh, isä nyt etsii niitä. En tiedä, mikä sanktio siitä tulee, jos ylittyy tuo 2 kk aikaraja vai tuleeko mitään, mutta onneksi ainakin huomasin asian.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Rupesin eilen selvittämään, miten asunto-osakeyhtiön osakekirjat nyt sitten sähköistetään. Onhan tässä vielä aikaa sen homman kanssa, mutta Maanmittauslaitoksen sivuilta huomasin, että jos ostaa, saa lahjaksi tai perii asunnon, niin on 2 kk aikaa tehdä se. Hups, perinnönjaosta on kulunut jo yli kuukausi. Sivuilta ei selvinnyt, koskeeko se myös tilannetta, jossa on perinyt vain osan asunnosta, joten laitoin sinne asiakaspalveluun kysymyksen asiasta. Aamulla tuli vastaus ja joo koskee. Sekä ohjeet, miten se tehdään ja mitä kaikkea siinä pitää olla mukana. Joten ei muuta ku soittamaan isälle, että missähän ne hänen asuntonsa osakekirjat mahtaa olla. Joskus vuonna miekka ja kirves kun ne oli pankin tallelokerossa. Noh, isä nyt etsii niitä. En tiedä, mikä sanktio siitä tulee, jos ylittyy tuo 2 kk aikaraja vai tuleeko mitään, mutta onneksi ainakin huomasin asian.
Joskus ihmettelen, miten ennen ollenkaan selvittiin... kun nyt on tuota paperisotaa/digiselvittelyä loputtomiin. Olin kyllä tosi ymmälläni, kun loma-asunnon takuuvuokratiliä avasin kymmenkunta vuotta sitten. Ikäni, 3 vuotiaasta asti ollut tili samassa pankissa. No ei onnistu lisätilin avaus ilman passia! Siis ajokortti, kela yms kaikki yhdessä ei riitä.
Reilu 30v sitten kävin samassa pankissa kysymässä autolainaa jotain 10 000 mk, ok. Isäsi kai takaa? Soitto pankista isälle, asia selvä ja isä kävi sitten allekirjoittamalla seuraavalla kaupunkireissullaan.
Iäkäs täti ei jaksanut enää asioille, kummityttönsä olisi tehnyt loton hänen puolestaan. No, se ei nyt kertakaikkiaan onnistunut.
Ässäarvat, kiva pikkulahja -> ei tule enää kuuloonkaan, että toiselle lahjaksi ostaisi.
Onnistuukohan kuoleminenkaan kohta, kun 'elämme' niin monissa sähköisissä palveluissa kai ikuisuuksiin. Hah... :(
Vierailija kirjoitti:
50 vuotta sitten ylioppilaaks kirjoittaneet lukiokaverini ovat perustaneen whatsapp-ryhmän. Tosi kiva kuulla mitä luokkakavereille kuuluu. En ole nähnyt kuin muutamaa heistä tänä viitenäkymmenenä vuotena. Kovin ryppyisiä kyllä ollaan, kuvista päätellen, mutta sama virne huulilla ja pilke silmissä!
Eikös nyt ole vuosittain näitä isoja luokkakokouksia just 50v sitten kirjoittaneille, joku 'Timanttikokous' tms. Viime vuonna oli isolla siskolla, tänä vuonna toisella.
Nro 7292: No sanos muuta. Mä tossa just mietin, että kun tän oman asuntoni osakekirjat saan sähköiseksi, niin soiko joku päivä ovikello ja joku albaani tai nigerialainen ilmoittaa, että alapa kerätä kamasi, tämä asunto on mun. Mitä pidempään olen it-alalla ollut, sitä skeptisemmin suhtaudun siihen, että kaikki on turvassa ja mitään ei muka pystyisi hakkeroimaan. Yksi osa mun duunia on tietoturva ja joka ainoa päivä tulee sähköpostiin Traficomilta vähintään pari ilmoitusta eri järjestelmien haavoittuvuuksista. Ja tietenkin päälle kaikki huijausyritykset. Vähän aikaa sitten sain varsin aidon näköisen sähköpostin, jossa oli linkki (tietenkin), että mulle on Omakannassa e-lasku. Olin vielä just vähän aiemmin käynyt terveyskeskuksessa, joten lasku olikin tulossa. Mutta ei hyvinvointialueet lähetä laskuja Omakannan kautta :D Joku vanhus saattaisi haksahtaakin. Jossain vaiheessa ihan takuulla joku keksii laittaa vastaavia liittyen just noihin sähköisiin osakekirjoihin. Onhan noissa paperisissakin osakekirjoissa riski, että ne vaikkapa tulipalossa tuhoutuu. Mutta silloin ne eivät kuitenkaan ole kenelläkään muullakaan.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Nro 7292: No sanos muuta. Mä tossa just mietin, että kun tän oman asuntoni osakekirjat saan sähköiseksi, niin soiko joku päivä ovikello ja joku albaani tai nigerialainen ilmoittaa, että alapa kerätä kamasi, tämä asunto on mun. Mitä pidempään olen it-alalla ollut, sitä skeptisemmin suhtaudun siihen, että kaikki on turvassa ja mitään ei muka pystyisi hakkeroimaan. Yksi osa mun duunia on tietoturva ja joka ainoa päivä tulee sähköpostiin Traficomilta vähintään pari ilmoitusta eri järjestelmien haavoittuvuuksista. Ja tietenkin päälle kaikki huijausyritykset. Vähän aikaa sitten sain varsin aidon näköisen sähköpostin, jossa oli linkki (tietenkin), että mulle on Omakannassa e-lasku. Olin vielä just vähän aiemmin käynyt terveyskeskuksessa, joten lasku olikin tulossa. Mutta ei hyvinvointialueet lähetä laskuja Omakannan kautta :D Joku vanhus saattaisi haksahtaakin. Jossain vaiheessa ihan takuulla joku keksii laittaa vastaavia liittyen just noihin sähk
Huuuuiiii. Pelottaa todella, mihin ollaan matkalla. Väki vaan ikääntyy, näkö huononee yms. Miten vapisevin käsin naputtelet, vaikka pää pelaisi kuin partaveitsi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös nyt ole vuosittain näitä isoja luokkakokouksia just 50v sitten kirjoittaneille, joku 'Timanttikokous' tms. Viime vuonna oli isolla siskolla, tänä vuonna toisella.
Joo, me ollaan riemuylioppilaita!
Aamulla pimeän aikaan ajelimme asioille keskustaan. Kyllä oli taas kaunista, kun pikkutiellä paikka paikoin oli ohut lumipeite ja lumi välkkyi kuin tähtinä auton valoista.
Hain tilaamani radio-cd-soittimen ja testasin sitä cd-puolta kuuntelemalla erään suosikkilaulajani (jo siirtynyt toiseen ulottuvuuteen) levyn. Teki mieli tanssimaan, mutta tanssiksi en laittanut tällä kertaa, vaan täyttelin kuunnellessani sanaristikoita. Paristot pitää tuohon laitteeseen vielä ostaa.
Tanssituokiota ei tänään ollut, mutta eräänlainen jumppatuokio oli; heittelin mieheni tekemiä polttopuita verkkohäkkiin. Lämmin siinä tuli ja tarkoituksella jätin hommaa vielä toisellekin päivälle. Tuleepahan oltua raittiissa ilmassa, kun lenkille en uskalla jäiselle tielle lähteä.
Ja taas on perjantai, joten hyvää viikonloppua jokaiselle!
Nro 7295: "Huuuuiiii. Pelottaa todella, mihin ollaan matkalla. Väki vaan ikääntyy, näkö huononee yms. Miten vapisevin käsin naputtelet, vaikka pää pelaisi kuin partaveitsi..."
Mä oon mun isälle (nyt siis jo 95v ja huono näkö) jo muutama vuosi sitten sanonut, että yhtään ainoaa sähköpostiisi tullutta linkkiä et klikkaa ennenkuin olet soittanut mulle. Et edes silloin, jos se sähköposti on tullut mun sähköpostiosoitteestani. Pari päivää sitten sain meilin mun työkaverilta. Tai siis näytti siltä, että lähettäjän sähköpostiosoite on just tämä työkaverini. Kaikin puolin aidon näköinen ja vielä firman logot ja kaikki. Lyhyt viestiteksti, jossa sana "Helsinkissa". Aijaa, kas kun ei "Helsinkoira" :D Siis ihan asiayhteyteen sopiva teksti, mutta kyllä mun työkaverini osaisi kirjoittaa "Helsingissä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kävin kaupassa.Ostin paljon hedelmiä ym.terveellistä.Yritän nyt koota ruokalistaani ainakin 600 kilogrammaa marjoja hedelmiä ja kasviksia.Katsotaan miten menee.
Sulla on kyllä aivan mahottoman paljon nyt hedelmiä ja kasviksia 😅
Haistakaa paska.
Te tietty ihmiskunta olette niin lapsellesia että vedätte huumoria minun kustannuksella.Se voi tehdä minulle pahaa oloa
En todella ymmärrä teidänhuumorintajua.t.Norsu.En jatka enää tässä ketjussa.muuten olen ihan täysipäinen perhe ihminen jos luulette sairaaksi.Fuck you.oliko oikein
Vierailija kirjoitti:
Pakollinen TV- sessio ohi. Kohta ropsottimet jalkaan ja keskustaan asioille. Mies menee parturiin, minä siksi aikaa kirjastoon lukemaan lehtiä ja hakemaan varaamani kirjan jota pitkään jonotin.
Kaunis ilma, muutama lämpöaste.
Mennään lounaalle kiinalaiseen, siellä on hyvät ruuat.
Mikä on kirja, mitä jonotit? Jos saa kysyä...
Tänään oli kauppa päivä, vein äidinkin ostokset, meidän katu jäinen, muuten pääsin hyvin eteenpäin, viikon hyvä työ tehty.