Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22724)

Vierailija
7221/22724 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kyseli toisessa ketjussa, että miten saada ahdistus pois. Se toi ajatuksia omasta elämästäni. Joku täälläkin joskus valitti, kuinka kirjoitin esim käveleväni paljon. Minulle tuo vaan on ollut ehto siihen, että mieliala pysyy parempana ja saan nukuttua. Näin en voi lopettaa kävelemistä. Olen voinut välillä huonosti ja unettomuutta. Eräät talvet olen pakottanut itseni kävelemään. Toisella kertaa varpaani oli ruhjeilla, kun sen teloin ja taukoa kävelyyn niin unettomuus palasi. Oli pakko varpaan särystä huolimatta vaan palata kävelemään.

Toisella kertaa taas voin hyvin huonosti itkin aamusta iltaan. Mitään en voinut syödä ja ahdisti paljon. Lisänä huimausta yms heikkoutta. Silti yritin kävellä. Hiljaa menin, mutta jaksoin edes hieman. Lähellä oli se, että olisin jäänyt makaamaan sänkyyn. Sain itseni ok kuntoon ja näin kävelen päivittäin 3 tuntia ja olen ulkona paljon. Tuli nyt vaan tämä mieleen. 

Kolme tuntia????? En usko.

Vierailija
7222/22724 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kyseli toisessa ketjussa, että miten saada ahdistus pois. Se toi ajatuksia omasta elämästäni. Joku täälläkin joskus valitti, kuinka kirjoitin esim käveleväni paljon. Minulle tuo vaan on ollut ehto siihen, että mieliala pysyy parempana ja saan nukuttua. Näin en voi lopettaa kävelemistä. Olen voinut välillä huonosti ja unettomuutta. Eräät talvet olen pakottanut itseni kävelemään. Toisella kertaa varpaani oli ruhjeilla, kun sen teloin ja taukoa kävelyyn niin unettomuus palasi. Oli pakko varpaan särystä huolimatta vaan palata kävelemään.

Toisella kertaa taas voin hyvin huonosti itkin aamusta iltaan. Mitään en voinut syödä ja ahdisti paljon. Lisänä huimausta yms heikkoutta. Silti yritin kävellä. Hiljaa menin, mutta jaksoin edes hieman. Lähellä oli se, että olisin jäänyt makaamaan sänkyyn. Sain itseni ok kuntoon ja näin kävelen päivittäin 3 tuntia ja olen ulkona paljon. Tuli nyt vaan tämä mieleen. 

Nyt kävelijä.Kukaan ei usko sinuun Älä kävellä,,,,,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7223/22724 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävely tekee mullekin hyvää, raitis ilma myös. Oon vaan niiiiin laiska lähtemään, milloin liukas, milloin kylmä, milloin sataa... tekosyitä löytyy. Kävin äsken 1/2h kävelyn, loskaa, tihkua... järkyttävän kuuma tuli. Eka kerran joulun jälkeen sain lähdetyksi...

Vierailija
7224/22724 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäväksi ilma meni- käveltiin keskustaan märässä loskassa. Pitää muistaa vähentää vaatetusta, muuten kyllä tulee liian kuuma.

Syötiin Kokkikartanon Kievin kanaa ja muusia- annokset. On tosi hyvää, ostetaan aina kun nähdään laputettuna.

Kohta katsotaan eilen tallennettu Marple, ne on mukavia vaikka on ennenkin nähnyt.

Toivon sinulle Pitkästikirjoittaja uusia tuulia elämääsi. Ei tarvitse äidistä luopua mutta ehkä hieman etäisyyttä?

Vierailija
7225/22724 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäväksi ilma meni- käveltiin keskustaan märässä loskassa. Pitää muistaa vähentää vaatetusta, muuten kyllä tulee liian kuuma.

Syötiin Kokkikartanon Kievin kanaa ja muusia- annokset. On tosi hyvää, ostetaan aina kun nähdään laputettuna.

Kohta katsotaan eilen tallennettu Marple, ne on mukavia vaikka on ennenkin nähnyt.

Toivon sinulle Pitkästikirjoittaja uusia tuulia elämääsi. Ei tarvitse äidistä luopua mutta ehkä hieman etäisyyttä?

Hän vois olla lempinimeltään Pitkis. Mutta ei ehkä halua mitään nimeä sen kummemmin. Että ystävyydellä tämä nimi ja toivon, ettei hän pahastu.

Vierailija
7226/22724 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vitsi, mikä vesisade. Äkkiä vaihtuu sää. Meen silti ulkoilemaan, kunhan tää ihana musiikkiohjelma radiossa loppuu.

Mulla on teossa liukuvärjätystä ohuesta langasta kaulahuivi, kiva nähdä millainen väritys syntynee...

Toiveikasta Tiistaita Kaikille

Kerrohan mitä Sinulle tänään kuuluu

N64

🥱

Vierailija
7227/22724 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepopäivä eilisen viinin juonti päivän jälkeen.

Vierailija
7228/22724 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän vois olla lempinimeltään Pitkis. Mutta ei ehkä halua mitään nimeä sen kummemmin. Että ystävyydellä tämä nimi ja toivon, ettei hän pahastu.

En minä pahastu ja voihan minua silläkin nimellä kutsua. Muuten en halua mitään nimimerkkiä käyttää. 

Kävelystä vielä se, että kyllä tänäänkin tuli kolme tuntia täyteen. Ja en kirjoittanut tuota aiempaa viestiäni mitenkään itseäni korostaen vaan totesin sen, että minulla auttaa kävely esim surulliseen oloon ja samalla nukun paremmin, kun kävelen. En tarkoittanut mitenkään ylpeillä asialla tai en oleta, että muiden pitäisi kävellä tms.

Itselle tämä on rutiinia ja yleensä aamupäivällä ensin tunti, sitten iltapäivällä, kun vielä valoisaa toinen tunti ja illalla vielä kolmas. Tai sitten kaksi yhteen menoon päivällä ja yksi illalla. Aiemmin, kun minulla oli koira niin  kanssa käveltiin noin pari tuntia sen mukaan miten se tahtoi mennä. Samoin, kun olin koulussa, työharjoittelussa tai töissä niin silti kävelin yleensä pari tuntia päivässä. Tavallaan on minulle niin tuttu  asia. Joku muu tekee eri juttuja tai on muuten kiireisempi elämä ja minulla on taas nyt aikaakin kävellä ja tulee oltua ulkona paljon. Tietysti, kun nyt tässä aloin miettiä niin tuntuuhan se vähän hassulta toisaalta, että kävelen näin paljon, mutta ihmiset nyt tuppaavat kuluttamaan aikaansa siihen mistä pitävät. On se juttu sitten mikä vaan. 

Vierailija
7229/22724 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisella kertaa taas voin hyvin huonosti itkin aamusta iltaan. Mitään en voinut syödä ja ahdisti paljon. Lisänä huimausta yms heikkoutta. Silti yritin kävellä. Hiljaa menin, mutta jaksoin edes hieman. Lähellä oli se, että olisin jäänyt makaamaan sänkyyn. Sain itseni ok kuntoon ja näin kävelen päivittäin 3 tuntia ja olen ulkona paljon. Tuli nyt

Pakotan itseni lenkille joka päivä. Minulla on ahdistus-ja depressiota taustalla. Tähän vuodenaikaan nähden tulle unettomuus päälle. Puolituntinen ulkona, samalla kuunnella hyvää musiikkia spotifysta, vaikka Abbaa. Heti kotona on toinen energia päällä ja yöt nukun tosi hyvin. Liikunta on paras lääke ahdistukseen.

Vierailija
7230/22724 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko joit?

Vierailija
7231/22724 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko joit?

Tuliko onnistuneet leikkaukset, värjäykset?

Vierailija
7232/22724 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ettäs nyt jänskättää. Tilasin nokialta pellavapaidan -40%. Just tuli tieto, että noudettavissa...

Tilaan siis t o d e l l a  harvoin mitään netistä.

Lähen hakeen, pitäkää peukkuja, et sopiva...

Vierailija
7233/22724 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse innostuin tilaamaan Sellpystä vaatteita ja  kengät. Nämä tilaamani vaatteet vain 3 euroa kappale. Siellä näytti olevan hyvälaatuistakin tavaraa myynnissä ja hyvät kuvat tuotteista. Mietin, että jos onnistunut kokeilu niin tilaan tuolta jatkossakin. Mahdollinen palautus hieman mietityttää, mutta kaipa sekin onnistuu. Eihän kokoa voi aina tietää ja saa nähdä sopivatko. Mietinkin miksi ostaa uutena jos tuolta saa lähes uusia vaatteita. Samalla tietenkään ei saa liikaa ostaa oli se sitten halpaa tai ei.

Tilasin lämpimiä neuleita joita minulla vaan pari sekä yhdet lämpimät kengät. Samalla mietin, että voisin kokeilla myydä tuolla myös loppuja vaatteita mitä jäi kirppikseltä myymättä. Minusta tuollainen paikka on kiva, kun kierrätystä kuitenkin. Voisi tehdä päätöksen, ettei osta enää uutena paljon mitään. Toisaalta harvoin minäkään ostan. Kirppikseltä yleensä.

Millään ei huvittaisi hammaslääkäriin mennä. Toisaalta en sitten saa aikaa varmaan tähän kuuhun enää. Olisin muutenkin halunnut mennä toiselle, kun tästä ei ollut mikään paras kokemus. Saa nähdä nyt sitten. Parhaat hammaslääkärit missä olen joskus käynyt  olisivat kaukana lähellä paikkaa missä isäni asuu. En minä sinne silti viitsi nyt talvella lähteä.

Voisi olla parempi kokemus, mutta kuitenkin ei viitsisi sen vuoksi nyt lähteä tuonne. Yritän ajoittaa ne käynnit esim siihen, kun käyn haudoille istuttamassa keväisin kukat ja syksyisin kanervat tai haen esim mummulasta tavaraa ja sitten samalla hammaslääkäriin. Kallistakin tuo kaikki on ja näin tulee liian pitkät välit. Joku hammaslääkäri ihmetteli tuota ja en kehdannut suoraan sanoa, että on pysty kovin usein käymään. 

Vierailija
7234/22724 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen flunssassa, ollut jo kohta viikon, voinko turvata että olen vielä viikonloppuna kipeänä koska en jaksa lähteä sukulaiselle kylään?

Vierailija
7235/22724 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen flunssassa, ollut jo kohta viikon, voinko turvata että olen vielä viikonloppuna kipeänä koska en jaksa lähteä sukulaiselle kylään?

Voithan sanoa että olet vielä toipilas etkä jaksa lähteä. Parempi ettet mene tartuttamaan muita.

Vierailija
7236/22724 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään jotenkin vetämätön olo.

Ei jakseta lähteä kävelyllekään, yleensä mies kyllä houkuttelee ulkoilemaan mutta nyt häntäkin laiskottaa. Tähteitä syötiin ja vielä jäi huomisellekin.

Tuli Seura, viimeinen lahjalehti. Hyvät ristikot siinä on. Nyt siis lehdenlukuun.

Vierailija
7237/22724 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsähdin kauppareissun jälkeen. Nyt loikoilen sohvalla. Ostin kaksi kimppua neilikoita, vaaleanpunaisia ja kirkkaanpunaisia. Vien kukat äitilleni, kun ehkä huomenna menen käymään. Yleensä vien hälle kukkia kyläreissulla ja muutakin pientä tuliaista. Tästä ketjusta sain idean, että vienpä myös Apu- tai Seura-lehden tai vaikka molemmat. Unohdin ostaa lehden, mutta huomenna sitten.

Vierailija
7238/22724 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs sinun nimesi on

Ystävyydellä

Vierailija
7239/22724 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsähdin kauppareissun jälkeen. Nyt loikoilen sohvalla. Ostin kaksi kimppua neilikoita, vaaleanpunaisia ja kirkkaanpunaisia. Vien kukat äitilleni, kun ehkä huomenna menen käymään. Yleensä vien hälle kukkia kyläreissulla ja muutakin pientä tuliaista. Tästä ketjusta sain idean, että vienpä myös Apu- tai Seura-lehden tai vaikka molemmat. Unohdin ostaa lehden, mutta huomenna sitten.

Neilikoissa on jotain niin ihanaa, opiskeluaikaan koululla viljeltiin vielä neilikkaa, oli yks ihanimmista. Ei piikkejä ja se väriskaala. Vaude. Ja tuoksu oli ihana huoneessa... eipä taida Suomenniemellä enää neilikkaa kukaan kasvattaa, tuskin ruusujakaan, kun Arvo Suutarikin meni konkkaan...

Vierailija
7240/22724 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs sinun nimesi on

Ystävyydellä

Sain lempinimen koulussa, jossa olin lukion jälkeen. Meitä sattui olemaan kolme samannimistä siinä opintoryhmässä. Aiemmin minulla ei ollut lempinimeä ja tykkäsin tästä nimestä. Ei sitä nimeä sen jälkeen kyllä käytetty. Olen itse sellainen lempinimittelijä, kuten näkyy.

Omassa perheessä lapseni kutsuu minua tietyllä lempinimellä. Nyt en näitä nimiä kuitenkaan paljasta, vaikka mieli tekis 😉 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme