Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22743)
Kyllä, usea kirjoittaja vaikuttaa iäkkäältä.
Vierailija kirjoitti:
Kenenkähä hyvästä mausta ap puhuu? 😅
Ihan yleisellä tasolla: ei mainoksia, ei kiroilua, ei rikollista sisältöä, ei ilkeilyä...
Kerrohan, mikä on Sinun mielestäsi 'h6vän maun mukaista'?
N64
Vierailija kirjoitti:
Omastaan. Eihän toisten makua kukaan voi tietää.
Minäkään en oikein ymmärrä mikä on sitä muiden korostamaa ilkeilyä täällä. Joku voi minullekin kertoa sitten esimerkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutomerkki oho sanan perässä on kyl huutamista myös
Eri
Joo. Se Oho! oli yllättynyt huudahdus, ihan todellisuudessakin. Hämmästyin, että ap "sallii" tietynlaisen "hupsuttelun".
En oo kyl missään huomannu, et Ap tai moni muukaan 'hupsuttelun' kieltäis, enemmänkin täällä paheksutaan ilkeilyä ja alapeukutusta toisten murheisiin ja huoliin
Eri
Se, mikä tässä ketjussa tulkitaan ilkeilyksi, on erikoista.
Kun syyttää ilkeilystä, olisi hyvä antaa konkreettinen esimerkki. Vaikka viestin numero ja lause, mikä on koettu ilkeilyksi. Epämääräinen puskista huutelu on aikuisilta ihmisiltä lähinnä säälittävää eik
Esimerkiksi tämä on ilkein sanoin kirjoitettu, sillä:
Näinhän tuo kirjoittaja juuri sanoi tekevänsä : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villi veikkaus viestien sisällön perusteella, että ainakin useampi iäkäs.maalainen kirjoittelee tähän ketjuun. Palstailen muissakin ketjuissa, niin niihin verraten.
Mummojen ompeluseura.
Ja ukkeleiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omastaan. Eihän toisten makua kukaan voi tietää.
No näinhän se on 👌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Joo. Se Oho! oli yllättynyt huudahdus, ihan todellisuudessakin. Hämmästyin, että ap "sallii" tietynlaisen "hupsuttelun".
En oo kyl missään huomannu, et Ap tai moni muukaan 'hupsuttelun' kieltäis, enemmänkin täällä paheksutaan ilkeilyä ja alapeukutusta toisten murheisiin ja huoliin
Eri
Kun syyttää ilkeilystä, olisi hyvä antaa konkreettinen esimerkki. Vaikka viestin numero ja lause, mikä on koettu ilkeilyksi. Epämääräinen puskista huutelu on aikuisilta ihmisiltä lähinnä säälittävää eik
Ilkeilyä on esim se, kun joku kertoo pitkästi ikävästä elämäntilanteestaan, niin moititaan kommentin pituutta.
Tai se, kun joku kertoo sairaudestaan tai köyhyydestään, sataa alapeukkuja
Tässä muutama esimerkki
Vink vink
Ap aloitti ketjun 61v, osallistujat ei kai ole odottaneetkaan pelkkiä teinitarinoita tai nuorempien kuulumisia. Kaikki ikäluokat on ymmärtääkseni sallittuja.
On jo valmiina 2 muuta ketjua joku mitä sulle kuuluu tms
Valitaan kaikille itselleen sopivammat ketjut...
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Eri
Kun syyttää ilkeilystä, olisi hyvä antaa konkreettinen esimerkki. Vaikka viestin numero ja lause, mikä on koettu ilkeilyksi. Epämääräinen puskista huutelu on
Toinen on Terve, mitä sulle kuuluu
Loistavasti ovat menestyneet :), not, tämä oli vinoilua
Sama, siis Eri
Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin kun luin että aletaan iäkkäitä maalla asuvia moittimaan. Kyllä meillä on oikeus kirjoittaa kuulumisia tänne! Meillä se on oikeita kuulumisiakin kerrottavana. Ei istuta sohvalla matkapuhelin kädessä kaikki päivät. Monenlaisia harrastuksiakin. On jumppaa, kutomista ja hiihtämistä. Ei valiteta turhista asioista.
Niin, mitähän "muuta" se on, jota tähän ketjuun jotkut kaipaavat? Saapi jokainen kirjoittaa just sellaisia kuulumisia kuin haluaa tälläkin hetkellä.
Sitten voi huomata, että ap on selvästi joutunut joidenkin taholta tivaamisen kohteeksi niin, että tartutaan hänen sanomisiinsa provosoivaankin sävyyn. Viime aikoina tämä lisääntynyt. Tuntuu kohtuuttomalta häntä kohtaan, näin sivusta.
Että tämmöstä vaan tulin sanomaan.
Peukuista keskusteltiin ja kävi ilmi että oli erilaisia tapoja peukuttaa. Jos pahoittaa mielensä alapeukuista, voisiko uudistaa tulkintansa niistä neutraalimmaksi? Helpottaisi omaa elämää 🤔
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin kun luin että aletaan iäkkäitä maalla asuvia moittimaan. Kyllä meillä on oikeus kirjoittaa kuulumisia tänne! Meillä se on oikeita kuulumisiakin kerrottavana. Ei istuta sohvalla matkapuhelin kädessä kaikki päivät. Monenlaisia harrastuksiakin. On jumppaa, kutomista ja hiihtämistä. Ei valiteta turhista asioista.
Otan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen noin kolmikymppinen ja mieleltäni ns vanha, että mielelläni luen kaikkien kuulumiset. Elämäni on sellaista, että siinä ei tapahdu paljon mitään. Päivät kulkevat hyvin usein samaa rataa ja näin minulla ei ole oikeutta arvostella ketään. Olen omassa elämässäni joutunut kokemaan sitä tarpeeksi ja hyvin ikäviä juttuja. Se saa minut taas valittamaan välillä täällä, kun surullinen olo. Välillä kadunkin sitä ja toivon, etten viestilläni tuo surullista oloa muille. Muuten minusta on mukavaa siis lukea kaikkien kuulumisia.
Mietityttää. Pitäiskö sittenkin ruveta kirjoittelemaan jossakin vähän räväkämmässä seurassa? En minäkään enää nuori ole, mutta olen ollut opettajana sekä lukiossa, yläasteella ja keski-ja ala-asteella. Nuoret ihmiset ovat muokanneet minua spontaanisuudellaan, tai voisi myös sanoa että en ole antanut itseni jämähtää paikoilleen.
Nyt on kovasti soraääniä palstalla, onko arjen tulo nyt mikä kummittelee ja juhlamieli on väistynyt.
Olen alunperin kertonut että alapeukuttelut ovat loukanneet. Kirjoitan itse tai kirjoittaa joku muu niin sen sijaan että antais vaan asian mennä ja scrollata eteenpäin niin jotenkin sen huonon ilmapiirin aavistaa. Tuntuu kuin on täällä joku jolla mikään ei kelpaa.
Ehdottakaa muita keskusteluryhmiä niin pääsis uusi vuosi jatkumaan iloisissa merkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitähän "muuta" se on, jota tähän ketjuun jotkut kaipaavat? Saapi jokainen kirjoittaa just sellaisia kuulumisia kuin haluaa tälläkin hetkellä.
Sitten voi huomata, että ap on selvästi joutunut joidenkin taholta tivaamisen kohteeksi niin, että tartutaan hänen sanomisiinsa provosoivaankin sävyyn. Viime aikoina tämä lisääntynyt. Tuntuu kohtuuttomalta häntä kohtaan, näin sivusta.
Ihan syystä ap on saanut palautetta. Miun mielestäin.
Pitkät kommentit on rasittavia oli niiden sisältö mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Itselle tulee hieman kurja olokin tästä. En itse ikinä osallistuisi johonkin ketjun perustajan kiusaamiseen. En oman taustanikaan kautta. Silloin en olisi oppinut mitään. On minusta ihan typerää edes kohdistaa viestejään ap:ta vastaan.
Siis onko ap laittanut ikänsä näkyviin tarkoittamaan että tämä on hänen mielestään eläkeläisille tarkoitettu ketju?
Mummojen ompeluseura.