Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22743)
Vierailija kirjoitti:
Tänään tulee Pepe-leffa taas, loistava katsaus Suomi-musan historiaan
Tulee myös Badding-elokuva, niin nyt onkin Suomi-musan ilta 👍
Makkaraa paistelen takassa samalla kun taloa lämmitän. Turun sinappia päälle ja kyllä on hyvää! Maire soitti juuri Espanjasta. Joutuu kuulemma muuttamaan Suomeen kun ei eläkettä enää makseta. Isoon ääneen voivottelin mutta salaa olin vahingoniloinen.
Jumppakin alkaa taas huomenna joulutauon jälkeen. Pääsee taas normaaleihin päivärutiineihin kiinni. Tämän päivän huudatan vielä joululevyjä ja huomenna vien ne varastoon. Onkin ollut jo ikävä iskelmämusiikkia.
Sinapista tuli mieleen, että mies tuossa äsken kaiveli kaappeja, että mitä söis pientä välipalaa ennen kuin ruoka valmistuu. Tuumas, että jos ottais kourallisen sinappia, kun on useampi sinappituubi ruokakaapissa. Minä siihen ehotin, että ota hapankorppu ja laita siihen päälle reilusti sinappia. Tällasta väsynyttä läppää meillä päin nyt 🙃
Samahan se täällä on kun mies ei millään jaksaisi odottaa ruoan valmistumista. Hapankorppu on oivaa rouskuteltavaa ruoan valmistumista odotellessa. Sinappia päälle niin se oikein kruunaa tuon. Kyllähän sitä sinappia pelkästäänkin voi syödä. Kotivaraksi olen muutaman tuubin hankkinut niin riittäähän sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssä tai ei. Jos esim vanhempiani katsoo niin toinen on viettänyt kaikki pyhät vapaana. Nyt joulun ja vuoden vaihteen aikaan tullut lomaa ihan kunnolla. Toinen taas ollut töissä senkin edestä ja on tänäänkin.
Toivon, ettei kukaan ikävästi pilaisi tätäkään ketjua. Mihin minäkään sitten enää kirjoitan🤔 😅
Ehkä juuri tuollainen vanhakantainen uskonnollinen maailmankuva näkyy tässä ketjussa?
(Ap on kehottanut perustamaan uuden ketjun, johon kirjoitella.)
Mietin, että mitä tarkoitat. Ei ap kyllä minulle ole sanonut, että pitäisi täältä lähteä pois. Vai tarkoititko itseäsi. Toivon juuri sitä, ettei ikävästi kukaan minullekaan vastailisi, kun mietin mitä jokainen siitä saa. Hyvän mielen vai.
Älä huolestu. Ei ap eikä kukaan muukaan voi käskeä sinua tai ketään muutakaan pois ketjusta. Kukaan meistä ei omista tai hallinnoi tätä ketjua. Kirjoittele ihan rauhassa. Ketjut ovat avoimia kaikille.
Ketjut omistaa media-alan yritykset.
Mietin, että minun on tietysti tyhmää haaveilla ulkomaille muutosta, kun en ole edes missään käynyt. Pitäisi kai ensin matkustella ja itse nähdä maailmaa ennenkuin edes miettisi tuollaista. Samalla kai se olisi minulle jotain pakenemista jostain. Ei näin hyvä pohja lähteä ja samalla niin kaukainen toive, kun olisihan matkustellut jos olisin voinut. Ei ole tilanne mahdollistanut edes matkustelua joten mistään sen enemmästä on turha haaveilla. Miksi sitten edes mietin koko asiaa. Ehkä minulla taas kerran kokemukseni vaikuttavat. Ikävät kokemukset ihmisistä yms vaikeudet ja sitten kaipaisin jotain uutta. No, lähden ulos vähän päätäni selvittämään 😅
Hämärtää. Laitoin sisälle tuikkukynttilät, ulos yhden öljykynttilän. Saapihan noita polttaa, kun ostettu on. Pihasaunaan unohtuneet tuikut oli kyl kurjan näköisiä, liekö hiiret nakertaneet...
Jalostajan hernekeitto kylmänä lusikalla suoraan purkista ja sinappia.
Sisko asui pari kymmentä vuotta ulkomailla, muutti raannoin takasin Suomeen. Vitsaili, et enemmän lähisuku siellä vieraalla maalla kyläili kuin nyt täällä.
Eipä ole ulkomaan reissua sitten tehtykään, v2016 viimeksi. Jotenkin laiskottaa jo etukäteen kaikenlainen jonotus, pitkät lentomatkat...
Vierailija kirjoitti:
Jalostajan hernekeitto kylmänä lusikalla suoraan purkista ja sinappia.
Enpä oo tuota maistanu, itse keitän kuivatuista, liotetuista herneistä. Sinappina Kotisinappi, mikäs sulla?
Vierailija kirjoitti:
Sisko asui pari kymmentä vuotta ulkomailla, muutti raannoin takasin Suomeen. Vitsaili, et enemmän lähisuku siellä vieraalla maalla kyläili kuin nyt täällä.
Eipä ole ulkomaan reissua sitten tehtykään, v2016 viimeksi. Jotenkin laiskottaa jo etukäteen kaikenlainen jonotus, pitkät lentomatkat...
* taannoin
Jokos ootte hiihtäny tänä talvena? Täällä alkaa ladut olla hyvässä kunnossa
Hoooi Timanttityttö
Mitä puuhailet?
Lehdestä luin että ruoka on nykyään kalliimpaa kuin ennen. Eihän tuo siis ihme ole että vähemmän on jäänyt rahaa tilille. Miehelleni hämmästelin asiaa ja ajattelin naapurillekin puhua tästä kun kävelylle lähden. Susia vähän pelkään niin on lenkkeilyt jääneet vähemmälle. Mutta oman tien päässä uskallan vielä käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssä tai ei. Jos esim vanhempiani katsoo niin toinen on viettänyt kaikki pyhät vapaana. Nyt joulun ja vuoden vaihteen aikaan tullut lomaa ihan kunnolla. Toinen taas ollut töissä senkin edestä ja on tänäänkin.
Toivon, ettei kukaan ikävästi pilaisi tätäkään ketjua. Mihin minäkään sitten enää kirjoitan🤔 😅
Ehkä juuri tuollainen vanhakantainen uskonnollinen maailmankuva näkyy tässä ketjussa?
Hyvä idea. Kuka ottaa perustettavakseen?
ap siellä kyselee?
Kyllähän sitä hiihdelty on! Järviset on parhaat, sen on joutunut monta kertaa toteamaan. Vielä kun olis ladut niin olis vielä mukavampi hiihtää. Sisuahan se vaatii umpihankia suksia. Harvemmin sitä sisua nuoremmalta väeltä löytyykään. Pitää olla ladut ja hienot sukset ja kaikki. Ei sitä ennenvanhaankaan mitään ollu ja silti pärjättiin eikä valitettu turhista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että mitä tarkoitat. Ei ap kyllä minulle ole sanonut, että pitäisi täältä lähteä pois. Vai tarkoititko itseäsi. Toivon juuri sitä, ettei ikävästi kukaan minullekaan vastailisi, kun mietin mitä jokainen siitä saa. Hyvän mielen vai.
Ap sanoi sen kaikille, ei minullekaan henkilökohtaisesti. Vaikka ei tosiaan voikaan sellaisesta päättää.
En tarkoittanut sinua vanhakantaisella uskonnollisuudella, vaan noita loppiaisen pyhyydestä jankkaajia. Sillain tuli väärään kommenttiin tuo pohdinta, anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Pistin rompsottimet jalkaan ja otin kintaat uuninylisiltä, kävelin pienen lenkin. Uunissa oli karjalanpaisti, sen kanssa perunat. Päälle kahvi ja loppu taatelikakku.
Loppu päivän neulon, on uusi malli lapasiin. Ristikot saa odottaa huomiseen. Mies lepäilee omassa kamarissaan.
Lehdestä vilkaisen, onko kukaan tuttu siirtynyt tuonilmaisiin.
Trollit pysyköön pois ketjusta, mokomat möllit.
Asutko jossain maaseudulla?
Olisi jännä tietää ketkä ja minkä ikäiset ja kuinka monta kirjoittaa tällä palstalla.
Kirjoitin joskus ennen vuosisadan vaihtumista vauva.fi :llä eka kertoja. Kahden kanssa perustettiin omat yksityiset linjat. Toinen heistä teki itsemurhan, vaimo ilmoitti minulle kun tiesi että olimme ystäviä. Lähetti myös kuvia hänestä ha hänen hautajaisista. Osien kanssa meillä meni sukset ristiin kun oltiin eri puolueen kannattajia.
Oletko sinä tutustunut henkilökohtaisesti johonkin sivustolle kirjoittajaan?
Täällä olet yksi meistä. Jokaisen kuulumiset on yhtä tärkeitä 🌸