Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22743)
Vierailija kirjoitti:
Jokos ootte hiihtäny tänä talvena? Täällä alkaa ladut olla hyvässä kunnossa
Valitettavasti en. Tänne oli ajettu jo latupohjat, mutta muutaman viikon mittainen vesisade sulatti niin matalaksi hangen, ettei siihen saa vedettyä uraa. Pelto on pelkkää kynnöstä, en viitsi pilata kalliita suksia. Taitaa jäädä tämän vuoden hiihdot nollaan kilometriin. Sydämeen sattuu kun ajattelee ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutomerkki oho sanan perässä on kyl huutamista myös
Eri
Joo. Se Oho! oli yllättynyt huudahdus, ihan todellisuudessakin. Hämmästyin, että ap "sallii" tietynlaisen "hupsuttelun".
En oo kyl missään huomannu, et Ap tai moni muukaan 'hupsuttelun' kieltäis, enemmänkin täällä paheksutaan ilkeilyä ja alapeukutusta toisten murheisiin ja huoliin
Eri
Se, mikä tässä ketjussa tulkitaan ilkeilyksi, on erikoista.
Kahvia ryystän tassilta ja samalla suunnittelen tämän viikon menoja. Niin on kauheat pakkasetkin mutta hyvähän se on että järvi jäätyy niin pääsee luistelemaan. Eurojackpot rivi pitäisi ostaa. Tänä vuonna olen päättänyt arpoa rivit koska en osaa valita oikeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistin rompsottimet jalkaan ja otin kintaat uuninylisiltä, kävelin pienen lenkin. Uunissa oli karjalanpaisti, sen kanssa perunat. Päälle kahvi ja loppu taatelikakku.
Loppu päivän neulon, on uusi malli lapasiin. Ristikot saa odottaa huomiseen. Mies lepäilee omassa kamarissaan.
Lehdestä vilkaisen, onko kukaan tuttu siirtynyt tuonilmaisiin.
Trollit pysyköön pois ketjusta, mokomat möllit.
Asutko jossain maaseudulla?
Mistäs näin päättelit?
En halua olettaa, siksi kysyin : )
Kävisköhän lakut kahvin kanssa? Joulusuklaat ja muut herkut on syöty, taitaa olla muutama piparkakku jäljellä.
Emmerdalea kohti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Joo. Se Oho! oli yllättynyt huudahdus, ihan todellisuudessakin. Hämmästyin, että ap "sallii" tietynlaisen "hupsuttelun".
En oo kyl missään huomannu, et Ap tai moni muukaan 'hupsuttelun' kieltäis, enemmänkin täällä paheksutaan ilkeilyä ja alapeukutusta toisten murheisiin ja huoliin
Eri
Kerrohan
Vierailija kirjoitti:
Olisi jännä tietää ketkä ja minkä ikäiset ja kuinka monta kirjoittaa tällä palstalla.
Kirjoitin joskus ennen vuosisadan vaihtumista vauva.fi :llä eka kertoja. Kahden kanssa perustettiin omat yksityiset linjat. Toinen heistä teki itsemurhan, vaimo ilmoitti minulle kun tiesi että olimme ystäviä. Lähetti myös kuvia hänestä ha hänen hautajaisista. Osien kanssa meillä meni sukset ristiin kun oltiin eri puolueen kannattajia.
Oletko sinä tutustunut henkilökohtaisesti johonkin sivustolle kirjoittajaan?
Voiko tänne perustaa yksityisiä linjoja? Miten?
Vierailija kirjoitti:
Kävisköhän lakut kahvin kanssa? Joulusuklaat ja muut herkut on syöty, taitaa olla muutama piparkakku jäljellä.
Emmerdalea kohti
Taitaa tolla yhdistelmällä nousta verenpaine liikaa, en siis suosittele. Piparkakku parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Eri
Kerrohan
Teen näin, kun se seuraavan kerran tapahtuu. Kiitos pyynnöstä! : )
Vierailija kirjoitti:
Olisi jännä tietää ketkä ja minkä ikäiset ja kuinka monta kirjoittaa tällä palstalla.
Kirjoitin joskus ennen vuosisadan vaihtumista vauva.fi :llä eka kertoja. Kahden kanssa perustettiin omat yksityiset linjat. Toinen heistä teki itsemurhan, vaimo ilmoitti minulle kun tiesi että olimme ystäviä. Lähetti myös kuvia hänestä ha hänen hautajaisista. Osien kanssa meillä meni sukset ristiin kun oltiin eri puolueen kannattajia.
Oletko sinä tutustunut henkilökohtaisesti johonkin sivustolle kirjoittajaan?
Olisihan se ehkä kiva ajatus jos voisi tutustua johonkin tätäkin kautta. Itse pidän paljon tälläisestä kirjoittelusta. Toisaalta taas jokaisessa asiassa huonotkin puolensa.
Itse päädyin palstalle joskus 2017 syksyllä. Olin keväällä muuttanut koirani kanssa toiseen asuntoon. Tänne tulin, kun kaipasin jotain keskustelua muiden kanssa. Paljolti musiikkiin yms liittyen ja ne ketjut olivat se mikä innosti tänne tulemaan. Sitä ennen lähinnä joskus luin palstaa, mutta en kirjoittanut mitään. Joskus mietin, ettei täällä käy kukaan, kun joissakin ketjuissa hiljaista. Sitten taas jotakin ketjua esim peukutetaan niin paljon, että sekin jo kertoo itselleni, että täällä käy porukkaa kuitenkin. Ja minusta itsestäni voi jokainen päätellä omat juttunsa. Ei ehkä kannata tarkemmin niitä enää kertoa.
Villi veikkaus viestien sisällön perusteella, että ainakin useampi iäkäs.maalainen kirjoittelee tähän ketjuun. Palstailen muissakin ketjuissa, niin niihin verraten.
On aika laaja kysymys tuo mitä sinulle kuuluu, siihenhän voi jokainen vapaasti valita, mitä kertoo. Pitkästi tai lyhyesti. Eihän täällä ole tarkoitus vertailla, tai korostaa omia tekemisiään. Voi kertoa tunnelmia, omaa oloa, puuhailua tai lekotteluaan. Ja kaikkea siltä väliltä, ilot ja surut, erot ja työmurheet...
Kaikille on tilaa, hyvän maun mukaan
Laittelen kaffet tippumaan, kynttilän valossa
N64
Kenenkähä hyvästä mausta ap puhuu? 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssä tai ei. Jos esim vanhempiani katsoo niin toinen on viettänyt kaikki pyhät vapaana. Nyt joulun ja vuoden vaihteen aikaan tullut lomaa ihan kunnolla. Toinen taas ollut töissä senkin edestä ja on tänäänkin.
Toivon, ettei kukaan ikävästi pilaisi tätäkään ketjua. Mihin minäkään sitten enää kirjoitan🤔 😅
Ehkä juuri tuollainen vanhakantainen uskonnollinen maailmankuva näkyy tässä ketjussa?
(Ap on kehottanut perustamaan uuden ketjun, johon kirjoitella.)
Hyvä idea. Kuka ottaa perustettavakseen?
ap siellä kyselee?
Ei ollut ap, vaan minä. Olen jo kerran aiemmin puhunut siitä, että ketjuun kirjoittavista iso osa ei halua mitään uudistuksia ja muutoksia. He haluavat tavallisia, tuttuja asioita. He haluavat, että heidän maailmansa on turvallinen ja järjestyksessä. Poikkeamat ahdistavat ja haastavat, eivätkä he halua haasteita. He kaipaavat kiltteyttä, lempeyttä ja muuttumattomuutta. Rauhaa, jota mikään ei häiritse.
Siksi he hyökkäävät jokaista poikkipuolista kommenttia vastaan. He puolustautuvat kuin uhkaa vastaan. Me muut saatamme kokea monipuolisen ja erilaisia mielipiteitä sisältävän ketjun kiinnostavana, mutta heille se on kauhistus.
Voin olla väärässä, mutta arvelen että ketjussa on paljon iäkkäitä henkilöitä. He haluavat leppoisaa oloa. He ovat taistelunsa jo taistelleet. Siihen heillä on oikeus.
Meidän, jotka kaipaamme muuta, voisi olla hyvä perustaa oma ketju. Se olisi molempien osapuolten kannalta paras ratkaisu. Tämä ketju voisi jatkaa rauhassa omalla tyylillään.
Ketju syntyy sillä, että avaa uuden aiheen tänne sivustolle. Ei edellytä avaajalla mitään muuta.
Loppuisi tämä kissanhännän veto. Winwin.
Vierailija kirjoitti:
Jokos ootte hiihtäny tänä talvena? Täällä alkaa ladut olla hyvässä kunnossa
Minun pitäisi "taustani" vuoksi (hiihdin lapsuudessa kilpaa) edes joskus hiihtää. Ei vaan enää tule mentyä ja ei minulla ole enää kunnon suksiakaan. Tykkään enemmän hiihtää vapaan luistelutyylillä ja se on selälleni parempi. Täällä ei vaan oikein tuota vapaan pohjaa ole tehtynä. Pelkät pertsan ladut jos on niitäkään. Pitää oikein miettiä, koska olen viimeksi hiihtänyt. Ehkä joskus vuonna 2016 järven jäällä silloisen asuntoni lähellä joillakin liian lyhyillä vanhoilla suksillani. Äitini lenkitti koiraani joka ei ihme kyllä haukkunut minua, kun hiihdin. Kiva muisto.
Samalta talvelta ikävämpi muisto. Olimme koirani kanssa samalla järvellä missä hiihtäjille oma uransa ja kävelijöille omansa. Kävelimme kierroksen ja sitten koirani veti rantaan päin missä sula kohta. En ehtinyt tarpeeksi nopeasti huomata ja koirani tippui sulaan. Vettä ei ollut paljon, mutta kuitenkin uppoamisen riski oli ja koirallani paksu talvihaalari päällä, kun pakkasti yli 25 astetta. Menin niin lähelle, kun pääsin ja sain vedettyä koirani ulos. Ikävästi pannasta repien (onneksi se pysyi kaulassa). Olisi muuten pitänyt huutaa jotakin hiihtäjää yms ulkoilijaa apuun.
Lähdimme sitten kävelemään kotiin päin ja koirani ihan jäässä, eikä ketään jota soittaa avuksi. Onneksi matkaa vain pari kilometriä. Lämmitin puusaunan ja koirani sai lämmitellä siellä. Pelästyin kyllä paljon tuolloin. Muisteluiden päivä näköjään. Ehkä se sallitaan.
Kumma ku ei oo nälkä vaikka juur mitää en oo tänää syöny. Pitäiskö sit suklaata, et ees jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työssä tai ei. Jos esim vanhempiani katsoo niin toinen on viettänyt kaikki pyhät vapaana. Nyt joulun ja vuoden vaihteen aikaan tullut lomaa ihan kunnolla. Toinen taas ollut töissä senkin edestä ja on tänäänkin.
Toivon, ettei kukaan ikävästi pilaisi tätäkään ketjua. Mihin minäkään sitten enää kirjoitan🤔 😅
Ehkä juuri tuollainen vanhakantainen uskonnollinen maailmankuva näkyy tässä ketjussa?
(Ap on kehottanut perustamaan uuden ketjun, johon kirjoitella.)
Hyvä idea. Kuka ottaa perustettavakseen?
ap siellä kyselee?
Ei ollut ap, vaan minä. Olen jo kerran aiemmin puhunut siitä, että ketjuun kirjoittavista iso osa e
Aamen 🙏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Eri
Kun syyttää ilkeilystä, olisi hyvä antaa konkreettinen esimerkki. Vaikka viestin numero ja lause, mikä on koettu ilkeilyksi. Epämääräinen puskista huutelu on aikuisilta ihmisiltä lähinnä säälittävää eikä johda korjauksiin.
Mistäs näin päättelit?