Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22743)
Vierailija kirjoitti:
Mitä kuuluu Marjaleena?
Kiitos hyvää. Tuut tuut tuut...
Vierailija kirjoitti:
Mitä kuuluu Marjaleena?
Ootko sori?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kuuluu Marjaleena?
Ootko sori?
Tyhjenikö sulta kaljakori?
Joulun jälkeen on aina totuttelua siihen, että juhlat on juhlittu ja arki alkaa. Keräsin joulukoristeet pois ja kylläpä näyttää ankealta. Vaihdoin verhotkin ja sytytin keväisen värisen kynttilän. Kyllä se tästä, onneksi on kaunis luminen luonto, mitä ihailla.
Vierailija kirjoitti:
Tylsä ja yksinäinen päivä piiiiiiitkäään joulun pyhien ja lomapäivien jälkeen. Vielä huominen ja sitten onneksi pääsee töihin ja arkirytmi koittaa.
Mietin usein että meneeköhän minun loppuelämä tätä samaa rataa, lähes kaikki juhlapyhät yksin ja kaikilla lomillakin keksimällä keksin itselleni tekemistä ja rampaan tutulta toiselle jotta olisi edes jotain, muutamien tuntien juttuseuraa.
Minulle myös tuttuja ajatuksia. Viime vuosi meni tehdessä kaikkea, että unohtaisin yksinäisen ja tyhjän elämäni. Kirjoitinkin kuinka opiskelin yhden koulutuksen loppuun sekä remontoin ja maalasin "uutta" kämppääni. Siihen toisen asunnon tyhjäys ja siivous johon meni kuukausia aikaa sekä muutto vielä päälle. Ja täällä sitten tavaroiden lajittelua, kirppispaikkaa sekä paljon marjojen poimimista pakkaseen. Tähän kesä menikin.
Syksyllä vielä pihan siistimistä ja taimien istutusta. Joka päivä melkein jotain uutta pihaan. Alesta ostin paljon taimia. Ja taas kirppispaikka. Näin sain kuluttua viime vuoden jotenkin. Kyllähän minäkin silti huomasin, että alkoi homma mennä jo yli. En esim koko kesänä rauhoittunut lukemaan kuin yhden kirjan. Sekin on itselle mittari, ettei kaikki ollut ennallaan hyvässä mielessä. Ennen kun luin kymmeniä kirjoja varsinkin lämpimään aikaan.
Itsellä ei ole tuttuja, joten välillä iskee oikein sellainen tarve puhua jonkun kanssa. Haluaisi keskustella jostain. Minulla on vanhempani, mutta kun ketään muita ei ole niin kyllähän välillä se ahdistaakin. Joku päivä tulee vaikea olo, kun miettii kaikkea miten kaikki on mennyt. Tänäänkin pohdin elämääni ja sitä miten eri jutut ovat vaikuttaneet siihen. Toisaalta osaan kyllä ymmärtää miten elämässä jokainen tilanne ratkaistaan niillä resursseilla mitä on.
Kuitenkin tämä, ettei voi keskustella kenenkään kanssa sitten ilmenee tämänkin palstan selaamisena ja tiettyjen ketjujen seuraamisena esimerkkinä juuri tämäkin ketju. Tänäänkin ja eilen on mennyt aikaa täällä taas liikaakin. Pahinta on varmaan saada päähänsä joku asia mistä tahtoisi toisen mielipiteen. Oli se sitten biisi, elokuva tai vaikka jokin kysymys johonkin liittyen ja ei ole sellaista ihmistä jolta kysyä. Nämä ajatukset tulivat mieleen viestistäsi. Ja vielä kerran pitää todeta se, etten minäkään täällä kirjoittaisi näin paljon jos olisi eri tilanne. Toivon senkin, vuoksi ettei kukaan pahastuisi pitkistä viesteistä.
Katsoin Ylen nettisivuilta kuvagallerian lukijoiden lähettämistä joulukuun sääkuvista. Voi että, miten kauniita kuvia meidän ihmeellisestä luonnosta ja vuodenajasta. Näitä kuvia pitää oikein ihastellen rauhassa katsoa. Joka kuukaudelta löytyy oma kuvagalleria. Suosittelen, jos et ole vielä näitä nähnyt.
"Upea ilma on, kauniisti aurinko kultaa puitten latvat."
Minunkin mielestäni tälläiset päivät ovat todella kauniita. Jos pitäisi valita suosikkini niin kirkas pakkaspäivä on yksi niistä. Itse olen ollut ulkona tänäänkin. On niin paljon lämmintä vaatetta ja hyvä takki niin tarkenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun uusi vuosi alkoi hyvissä merkeissä. Pelisääntöjä on selvennetty ja uusia kirjoittajia on saatu mukaan. Uudistuminen takaa ketjun jatkumisen ja monipuolistumisen. Hyvä me.
Uusia???
Minä olen uusi täällä. Kirjoitin joulun vietosta Norjassa ja olen palaillut tälle sivulle ajoittain ja ruvennut kirjoittelemaan niitä näitä
Valoa on alkanut tulemaan päiviin. On loppiaisen aatto, englannin kielellä Twelft Night (Shakespeare)
Huomenna on luvattu kovasti lunta tänne Upplantiin.
Ostettiin lumilinko ja se on nyt valmiina ajoon, puita olen hakenut vajasta ja ostanut pari säkkiä Planagenista kuivaa koivupuuta. Juuri nyt takassa tuli, talossa soi Strauss spotifysta.
Täällä on pyydetty pysymään sisätiloissa kun lumimyrsky lähestyy. Ostinkin lisää ruokaa, jos jäädään jumiin.
Huomenna on pyhä ja avataan se Chablis pullo lohen kanssa. Pitää tarkistaa netistä resepti hyvästä kastikeesta kalalle.
Kävin ostamassa miehelleni toppahousut Stadiumista, koska emme tähän hätään nyt tiedä missä kaikki talvivaatteet ovat, vintillä? Katselin suksia ja niin teki mieli ostaa uudet sukset.
Arvoitukseksi jää millainen talvi tästä on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin Ylen nettisivuilta kuvagallerian lukijoiden lähettämistä joulukuun sääkuvista. Voi että, miten kauniita kuvia meidän ihmeellisestä luonnosta ja vuodenajasta. Näitä kuvia pitää oikein ihastellen rauhassa katsoa. Joka kuukaudelta löytyy oma kuvagalleria. Suosittelen, jos et ole vielä näitä nähnyt.
Kauniita. Valokuvaus on hieno harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Valoa on alkanut tulemaan päiviin. On loppiaisen aatto, englannin kielellä Twelft Night (Shakespeare)
Ostettiin lumilinko ja se on nyt valmiina ajoon, puita olen hakenut vajasta ja ostanut pari säkkiä Planagenista kuivaa koivupuuta. Juuri nyt takassa tuli, talossa soi Strauss spotifysta.
Täällä on pyydetty pysymään sisätiloissa kun lumimyrsky lähestyy. Ostinkin lisää ruokaa, jos jäädään jumiin.Huomenna on pyhä ja avataan se Chablis pullo lohen kanssa. Pitää tarkistaa netistä resepti hyvästä kastikeesta kalalle.
Kävin ostamassa miehelleni toppahousut Stadiumista, koska emme tähän hätään nyt tiedä missä kaikki talvivaatteet ovat, vintillä? Katselin suksia ja niin teki mieli ostaa uudet sukset.
Suomen Plantagen meni konkurssiin viime vuoden lopussa. Täällä on paljon yrityksiä lopettanut. Kivijalkakaupat on kovilla, kun ihmiset vain katselee, mutta tilaa netistä. Yksi ompelutarvikeliike tms. perii 5 euron maksun liikkeessä asioinnista. Sen saa takaisin, jos ostaa jotain. Tarkoitus on kiinnittää ihmisten huomio omaan ostokäyttäytymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kettu-sarjan pääosan esittäjä vaihtuu. Sarjaa on tehty vuodesta 1976. Suosittu sarja. Nykyinen esittäjä on ollut remmissä vuodesta 2012. Hän on mukana vielä kai parissa jaksossa. Jännä nähdä, muuttuuko sarja muuten. Tunnusmusiikki ainakin vaihtuu. Pakko katsoa.
Voi. Kunpa ei menis pilalle koko sarja, Kettu on niin hyvä. Monetkin saksalaiset ja enkkudekkarit on.
Kattokos kuka Pepeä? Soi viel musiikkiansa leffan jälkeen... tuli nuoruus mieleen...-70 lukua
Aluksi oli vaikea sopeutua Kurt Wallanderin esittäjän muutokseen Henning Mankellin kirjoihin perustuvissa sarjoissa. Nyt hän tuntuu oikealta valinnalta rooliin.
Monesti käy myös niin, että kun lukee jonkin kirjan, muodostaa mielessään kuvan siitä, millaisia henkilöt ovat. Sitten jos tehdään elokuva, näyttelijävalinta voi yllättää.
Melko mukavasti Kaarinassakin ilmainen joukkoliikennekokeilu. Sama myös suuriin kaupunkeihin. Saamme lisää matkustajia ja luonto kiittää. Kun melko saasteeton sähkökäyttöisillä liikumme.
Suomen Plantagen meni konkurssiin viime vuoden lopussa. Täällä on paljon yrityksiä lopettanut. Kivijalkakaupat on kovilla, kun ihmiset vain katselee, mutta tilaa netistä. Yksi ompelutarvikeliike tms. perii 5 euron maksun liikkeessä asioinnista. Sen saa takaisin, jos ostaa jotain. Tarkoitus on kiinnittää ihmisten huomio omaan ostokäyttäytymiseen
Netissä ostaminen ei aina ole turvallista. Olen joutunut tässä puijatuksi pariin otteeseen kuukauden sisällä. Tilasin sivustolta www.icepeaksverige.com.se talvitakin ja huomasin heti kun maksu oli mennyt läpi että hellurei minua on petetty. Rahat menivät Kuala Lumpuriin, niin kuin siellä nyt tehtäisiin suomalaisia merkkitalvivaatteita. Vaikka olen tehnyt poliisi-ilmoituksen niin firma kukoistaa vieläkin netissä. Yhteydenotto oli aivan plus miinus nolla.
Ja nyt olen odotellut talvi tights housuja Ruotsissa olevasta Beyond Active firmasta. Olisi pitänyt lukea netistä kuinka varoittivat tästä firmasta, että ihan bluffaa. Ei mitään mahdollisuutta yhteydenottoon.
Katsoin eilen elokuvan, Sokea mies joka ei halunnut nähdä Titanicia. Ihan ok minusta ja pisti miettimään. Olisi ikävä olla toisten armoilla niin paljon.
Pari päivää sitten Love in Country. Vietnamin sotaan liittyvä sukupuolivähemmistöjä yms kuvaava kirjaan pohjautuva. Minusta koskettava ja sai miettimään elämääni.
Vähän aikaa sitten katsoin yle areenasta Tauno Tukevan sota, kolmiosaisen sarjan. Minusta sekin ihan mukava katsoa. Toisaalta sota aiheena ikävä, mutta henkilöistä ja tunnelmasta ja olisin katsonut enemmänkin jos olisi jaksoja ollut.
Edelliseen nimi en silti kuulu sukupuolivähemmistöön. Elokuva sai muuten vaan miettimään asioita. Ehkä viestissäni kirjoitin vähän huonosti tuon kohdan.
Kävin tänään sunnuntaiseen tapaan isän luona kahvilla. Isä alkaa pikkuhiljaa päästä yli äidin kuolemasta. Vaikka edelleen isä pitää huolen, että äidin valokuvan vieressä on maljakossa aina tuoreita ruusuja. Onhan se kyllä...75 vuotta yhdessä ja 72 vuotta naimisissa...varmaan aika outoa, kun toista ei enää siinä vierellä enää olekaan. Kun olivat vielä vuosikymmeniä päivätkin töissä yhdessä (perheyritys). Isä sanoi, että jos vaan terveyttä riittää, hän ihan mielellään eläisi vielä 5 vuotta eli 100-vuotiaaksi. Kotiin palatessani mietin, että mä kun olisin ihan tyytyväinen, jos eläisin edes 75-vuotiaaksi asti. Mutta oli jotenkin söpöä katsella pientä haurasta vanhusta, jolla elämänhalua edelleen riittää. Isä on välillä vähän rasittava, mutta on se aika hellyttäväkin <3
Nyt illalla olen viestitellyt hyvän ystäväni kanssa. Hän kertoi, miten hänen vävykokelaansa oli ollut niin iloinen voidessaan ostaa kaupan lihatiskiltä entrecote-pihvit. Tää vävykokelas tykkää ruuanlaitosta kuin hullu puurosta, mutta opiskelijabudjetilla ei kauheesti "master chefiä" olla. Mä kuitenkin joulun jälkeen laitoin ihan yllätyksenä tälle opiskelijapariskunnalle tilille vähän ylimääräistä rahaa ja nyt saivat hetken nauttia ylimääräisestä luxuksesta. Ja aloin miettiä, että oikeastaan voisin tilata tälle nuorelle parille ernsi viikolla kotiinkuljetuksella kaikkea vähän erikoisempaa raaka-ainetta. Tykkään itsekin kotikokkailla ja kokeilla kaikenlaista, joten jos nuori mies on intohimoinen kotikokki, niin miksipä ei.
Vielä pitää viedä koira iltalenkille. Pakkasta ei ole enää kuin 4 astetta, joten ei tartte piskille pukea talvitakkia. Piski ja katti kuitenkin makaa umpiunessa makkarin ovensuussa olevalla koiranpedillä nyt onnellisesti vierekkäin eikä näytä olevan kiirettä minnekään. Ja siksi mäkin istun taas tietokoneen ääressä ja kuuntelen Youtubesta lempibändiäni eli Portion Boysia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kuuluu Marjaleena?
Ootko sori?
Tyhjenikö sulta kaljakori?
Kaipuun kaljakori kilisee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on pyydetty pysymään sisätiloissa kun lumimyrsky lähestyy. Ostinkin lisää ruokaa, jos jäädään jumiin.Huomenna on pyhä ja avataan se Chablis pullo lohen kanssa. Pitää tarkistaa netistä resepti hyvästä kastikeesta kalalle.
5 euron hypistelyraha :)
Mitä kuuluu Marjaleena?