Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22745)
Vierailija kirjoitti:
Hei vielä kässäope
Kiitos suuresti ohjeestasi, nyt sain niin kauniin hiutaleen :) ja arvaas mitä, eihän haittaa mitään, vaikka sakarat on hiukan erimuotoiset, niinhän lumihiutaleetkin on, kaikki erilaisia.
Seuraavaksi kokeilen kalastajanlangasta, on tukevampaa ja voi tuunata värejä, jos tahtoo. Kultaa, hopeaa... Toki mulla on mustakin versio moisesta, ehkä vähän synkkä...
Tää vie mukanaan...
Hei Timanttityttö, mitä askartelet nyt?
Kivaa keskiviikkia Kaikille
N63
Ihanaa, kun onnistuit! Ja siitähän käsityön tunnistaa, että siinä on oman käden jälki, ainutlaatuisuus. Ei mitään tusinatavaraa tehtaasta. Jotkut jopa tekevät neuleisiin tahallaan virheitä, että uniikkius näkyy.
Tv kässäope ( ps. aina autan, jos osaan, kysykää vaan)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään on syntymäpäiväni. Ei mitään erikoista. Lähinnä samoja juttuja kuten ulkoilua. Pitää siivotakin, kun kaikki vielä kesken. Joskus tietysti mietin, että voisihan tämänkin päivän viettää toisin. Jäisi ehkä jotakin muistojakin ja olisi eroa arkeen. Sinänsä päivä muiden joukossa. Äitini muistaa ja isäni mainitsee ohimennen ehkä tullessaan tänne ja isäni tänne tulo aiheuttaa juuri tuon siivoamisvimman, kun mitään valituksia en halua kuunnella. Näin pitää yrittää saada loputkin vaatteet siististi. Joskus kaipaan juuri sitä, että olisin olemassa myös joillekin muille.
Minulle riittää se joku lukee tämänkin viestin. Ei onnitteluja kiitos.
Luin viestisi.Ja kaikesta huolimatta.Paljon Onnea.😊
Kiitos sinulle.
"Minullakin on tänään syntymäpäivä. Sain lapsiltani ja lapsenlapseltani whattsappviestit. Edesmennyt äitini soitti aina onnittelulaulun puhelimella. Nämä ovat parhaita synttärimuistoja. Minäkin kävin kävelyllä ja laitan itselleni ruokaa kohta. Halaukset sinulle, synttärikaverini!"
Onhan se aina jotenkin mukavaa jos jollakin sattuu olemaan sama syntymäpäivä. En ole tähän mennessä törmännyt kuin yhteen sellaiseen henkilöön. Hän vielä samana vuonna syntynyt kuin minä.
Niistä muistoista. Ehkä itse haluaisin jotain erilaisempaa muistoa. Ehkä jotain musiikillista minullekin. Joskus esim konserttiin syntymäpäivänä yms. Siinä ainakin jäisi musiikillinen muistokin.
Tänään ainakin kaunis aurinkoinen pakkaspäivä. Oma suosikkini. Vain lumi puuttuu.
Onnittelut myös sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Hei N63 ja kaikki muutkin palstaystävät!
Tänään ajattelin panostaa itseeni, vietän kauneuspäivän! Vähän kasvonaamiota, ehkä meikkaankin omaksi ilokseni, vaihdan iänikuiset nappikorvikset johonkin näyttävimpiin ja jos vielä jotain muuta keksin. Ehdotuksia.
Timantit saavat odottaa nyt muutaman päivän, katsoin JuuTuupista kivan lasipurkkijutun, huomenna teen joulumökin ja keijuvalot sisälle... vähän Joulua nyt kun tuli luntakin tuomaan joulutunnelmaa.
Timanttityttö
Moikkelis,
Ootko tehny "huurrettuja" lasipurkkeja? Voi juutas kun ovat nättejä, oon huurruttanu myös muutaman kauniin lasipullon ikkunalle.
Siis sentti merisuolaa purkin pohjalle, vettä niin että suola peittyy ja alkaa kiteytyä purkin reunoja ylös. Lisää vettä tarvittaessa.
Vain sisäkäyttöön, kosteus tuhoaa taideteoksen.
Luis just jostain, että vanhat 'rihkama' rintaneulat on hotista hoteinta nyt: hiuskoristeeksi tai hihaan, siis vähän erilailla kuin on tarkoitettu. Tässä vinkki :)
N63
Hei, mull on nimpparit :)
Onnea kaikille päivänsankareille, paitsi Sinulle, pikästi kirjoittava ( kun kielsit onnittelut)
Mukavaa päivää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei vielä kässäope
Kiitos suuresti ohjeestasi, nyt sain niin kauniin hiutaleen :) ja arvaas mitä, eihän haittaa mitään, vaikka sakarat on hiukan erimuotoiset, niinhän lumihiutaleetkin on, kaikki erilaisia.
Seuraavaksi kokeilen kalastajanlangasta, on tukevampaa ja voi tuunata värejä, jos tahtoo. Kultaa, hopeaa... Toki mulla on mustakin versio moisesta, ehkä vähän synkkä...
Tää vie mukanaan...
Hei Timanttityttö, mitä askartelet nyt?
Kivaa keskiviikkia Kaikille
N63
Ihanaa, kun onnistuit! Ja siitähän käsityön tunnistaa, että siinä on oman käden jälki, ainutlaatuisuus. Ei mitään tusinatavaraa tehtaasta. Jotkut jopa tekevät neuleisiin tahallaan virheitä, että uniikkius näkyy.
Tv kässäope ( ps. aina autan, jos osaan, kysykää vaan)
"Virkkaa koristeeksi superhelppo lumihiutale, Kotiliesi"
Googlella löysin tämän. Onko mielestäsi superhelppo? No ehkä sulle...
Kiva tietää, et sulta voi kysyä, useinkin on sormet tai langat 'solmussa'...
N63
No ei ole superhelppo tuo virkkausohje. Ja aina on vaikeampi tehdä ohjeesta kuin siten, että joku näyttää ja opettaa. Superhelppoa on ketjusilmukkajonon tekeminen ja ehkä pannulappu, muut ei.
Tv kässäope
Moi N63,
enpä moisia ole kokeillut, täytyy kokeilla, jos joskus tulee ylimääräisiä lasipurkkeja. Minulla purkit menee maalisekoituksiin;)
Taas menee suunnitelmat uusiksi, tyhmä minä vei pahvit viime viikolla keräysastiaan! Munakennoja oli melkein puoli tusinaa ja huomenna niille olisi ollut käyttöä;) Täytyy miettiä jotain muuta kattoratkaisua tai jättää projekti odottamaan...
Aika tavaran kaupittee... mitään ei saisi nakata roskiin!
Muuten, N63 ja muillekin vihje: taikinapussi! 5 litran pakastuspussi on hyvä, voi puristella vapaasti. Kaikki aineet laittaa pussiin, puristella sekaisin, nostattaa siinä ja sitten vaan pussin kulmaan reikä ja plöräys taikinaa pellille. Ei sotkua, ei tiskiä! Sämpylöille oiva systeemi. Voi sillä keksejäkin tehdä, "ässätkin" onnistuu...
Mustanaamioinen Timanttityttö
ja sitten naaman pesulle...
Kuuden tunnin ajomatka meni hyvin.
Ruokatauko välillä ja täällä päässä kaupassa käytiin. Kaunis kuura puissa ja vähän lunta maassa, -12 pakkasta.
Muutaman päivän vietämme täällä.
Vierailija kirjoitti:
Hei, mull on nimpparit :)
Onnea kaikille päivänsankareille, paitsi Sinulle, pikästi kirjoittava ( kun kielsit onnittelut)
Mukavaa päivää
Paljon Onnea.
Löysin kirppikseltä kasan cd-levyjä. On klassista ja pan-huilua, Helmut Lottin evergreenejä ja joululauluja englanniksi.
Joululaulut on kevyitä ja iloisia, suomalainen mollivoittoisuus puuttuu.
Meille joulu on vakava asia. Lintunen pienoinen on nääntymässä nälkään, toinen lintu pakahtuu koti-ikävään sypressien alla, lapsi vie kynttilän äidin haudalle, kerran silmän täyttää kyyneleet. Ah, mitä paatosta, mutta niin tunnelmallista.
Vanhempi poika lähti aamulla kotiinsa, oli mukava kun oli 2 vk kylässä. kotona olen ollut koko päivän.
Vierailija kirjoitti:
Löysin kirppikseltä kasan cd-levyjä. On klassista ja pan-huilua, Helmut Lottin evergreenejä ja joululauluja englanniksi.
Joululaulut on kevyitä ja iloisia, suomalainen mollivoittoisuus puuttuu.
Meille joulu on vakava asia. Lintunen pienoinen on nääntymässä nälkään, toinen lintu pakahtuu koti-ikävään sypressien alla, lapsi vie kynttilän äidin haudalle, kerran silmän täyttää kyyneleet. Ah, mitä paatosta, mutta niin tunnelmallista.
Sylvian joululaulu, Varpunen, Taas kaikki kauniit muistot... nää on ihanimmat joululaulut.
Tekee mieli kaihota, kaivata, muistella...
Väkisin pystyyn aamulla, kun piti lähteä töihin. Olisi niin nukuttanut pidemmin.
Kierrätyskeskuksesta ostin elokuvan De-Lovely ja kävin katsomassa Pharrell Williamsin lego/musikaali/dokumentin Piece by Piece. Jännä juttu, kun pääsee jonkin makuun niin se vie mennessään. Mä kun oon nyt niin takertunut musikaalielokuviin.
En yhtään tiedä mitä muuta voisi tehdä. Ulkona on nyt todella liukasta ja lunta on maassa. Kevyttä pakkasta pukkaa.
Musiikin ystävä, kun oon niin tänään oon kuunnellut eniten Pharrell Williamsia. Ihan hänen elokuvansa takia. Ei lemppari musiikkiani, mutta silti ihan kivaa.
Hyvää kuuluu. Pitäis vaan alkaa kuntoilemaan enemmän kun tuo kaamosaika verottaa vähän. Nautin hyvästä kirjasta ja kohta nukkumaan.
Pepe Wilbergin musiikkia kuuntelen, mies vaan paranee vanhetessaan...
Jäädytin yön aikana ämpäreissä 3 jäälyhtyä, iltahämärissä laitan niihin kynttilät palamaan.
Jumppasin taas Sofian kanssa.
Iltapäivällä menen hammaslääkäriin. Jokin aika sitten söin siemenleipää ja puraisin kovaa siementä. Ien oli vähän aikaa kipeä ja hammas heiluu. Vähän jänskättää mitä sille voi tehdä... etuhammas! Yksi asia on ainakin varma, en syö enää siemenleipää!
Vierailija kirjoitti:
Moi N63,
enpä moisia ole kokeillut, täytyy kokeilla, jos joskus tulee ylimääräisiä lasipurkkeja. Minulla purkit menee maalisekoituksiin;)
Huomenta taas, vaikka kello jo puolta päivää kolkuttelee!
Selvennän eilistä kirjoitustani: mökkipurkin löysin talon "kierrätyskeskuksesta", eli roskakatoksesta ja sieltähän niitä huurrepurkkejakin löytyisi pilvin pimein. Mökkipurkki on vähän erilainen, kulmikas, yhdelle sivulle ovi ja muutamalle muulle ikkunoita.
Maalipurkkeihin tarvitaan tietysti kannetkin joten ne täytyy syödä itse tyhjiksi...
Taas menee suunnitelmat uusiksi, tyhmä minä vei pahvit viime viikolla keräysastiaan! Munakennoja oli melkein puoli tusinaa ja huomenna niille olisi ollut käyttöä;) Täytyy miettiä jotain muuta kattoratkaisua tai jättää projekti odottamaan...
Muutakin pahvia tarvisin, mutta keksin korvaavan materiaalin. Minullahan on jäätelö- ja kahvinsekoitustikkuja seinälaudoiksi, mökistä tulee varmaan hieno kunhan keksin ratkaisun katto-ongelmaan.
Timanttityttö
P.S. Eilisistä syntymäpäivistä: tunsin samana päivänä syntyneen tytön, olimme samalla luokalla keskikoulussa ja yllätys, yllätys: äitimme olivat olleet samassa huoneessa laitoksella ja niin varmaan me vauvatkin! Terveisiä A.H:lle <3
Vierailija kirjoitti:
Moi N63,
Aika tavaran kaupittee... mitään ei saisi nakata roskiin!
Muuten, N63 ja muillekin vihje: taikinapussi! 5 litran pakastuspussi on hyvä, voi puristella vapaasti. Kaikki aineet laittaa pussiin, puristella sekaisin, nostattaa siinä ja sitten vaan pussin kulmaan reikä ja plöräys taikinaa pellille. Ei sotkua, ei tiskiä! Sämpylöille oiva systeemi. Voi sillä keksejäkin tehdä, "ässätkin" onnistuu...
Mustanaamioinen Timanttityttö
ja sitten naaman pesulle...
Moikka,
Minkä kokoisen taikinan teet tohon 5l pussiin? Siis nestemäärä? Voiko laittaa kuivahiivan ts kestääkö pussi niin lämpimän/kuuman veden? Missä annat nousta?
Enpä ollut tuollaistakaan kuullut aiemmin, ehdottomasti kokeilun arvoinen.
Tosin: eihän tuossa munkaan ohjeessa tiskiä juuri tule, yksi kulho ja puulasta, suti millä voitelen vettä. (Välttyy tässäkin käsien sotkeminen taikinaan...)
No: onko ketä köksäopea tms paikalla? Tein sämpylätaikinan äsken, laitoin osan jauhoista ohraa, tuntuu ettei sitkoa ole nimeksikään... ok? Taikina nousee, teen sit 'kökkö'sämpylät, jänskättää vaan lopputulos
Tomeraa torstaita & Hyvää Itsenäisyyspäivän aattoa Kaikille
N63
Minullakin on tänään syntymäpäivä. Sain lapsiltani ja lapsenlapseltani whattsappviestit. Edesmennyt äitini soitti aina onnittelulaulun puhelimella. Nämä ovat parhaita synttärimuistoja. Minäkin kävin kävelyllä ja laitan itselleni ruokaa kohta. Halaukset sinulle, synttärikaverini!