Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22745)

Vierailija
5661/22745 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas, ei niin pitkästä aikaa...

Kauppareissu Prismaan pelasti mökin katon, sain pelastettua munakennomaisen pahvikasan kunhan vain kysyin henkilökunnan naisihmiseltä!

Aloitus vähän takkuaan, olen ollut laiskalla päällä eli en ole edes aloittanut joulumökkiä, päivä on mennyt pääosin JuuTuupia katsellessa! Opetusvideoita, joten ei ihan hukkaan ole päivä mennyt. Aina ei jaksa, vaikka kuinka suunnittelee... eikä tässä jäniksen selässä olla, jouluun on vielä aikaa ja seuraavakin jo vähän yli vuoden kuluttua...;)

Perinteisesti itsenäisyyspäivän (ja kolmen seuraavankin) ruokalistalla peruna- ja lanttulaatikot, kinkkua, iltapukuparaatin seuraamisen ajaksi + kahdeksi tai kolmeksi illaksi juustoja ja kyykkyvalkoviiniä ja jo valmiiksi joulunviettoon luumumarmeladia, torttutaikinaa, pipareita ja rosollitarpeita, siinä tämänpäiväiset ostokset.

Jouluruuat ei todella maksa paljoa ja lähempänä joulua tarjouksia joka kaupassa. Toki tiedän, että pienillä tuloilla vähänkin maksaa paljon, olen sen itse kokenut :(

Tästä on tullut minulle kuin päiväkirja, yritän pysyä nyt poissa tai ainakin kirjoittamatta muutaman päivän... muiden kuulumisia on kyllä kiva lukea!

Timanttityttö

P.S. Ja tänään oli tietysti hiiripäivä, onhan torstai! Molemmille "madoille" kelpasi taas tarjoilu.

Vierailija
5662/22745 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"P.S. Ja tänään oli tietysti hiiripäivä, onhan torstai! Molemmille "madoille" kelpasi taas tarjoilu"

Tähän asiaan liittyen mietin jo aiemmin kysymystä. Eli näistä "madoistasi" kysyisin, että mikä niiden laji on? Samalla mietin sitä ovatko sellaisia joita voi pidellä vai mieluummin omissa oloissaan? Ymmärrän toki sen, ettei käärmeet nyt mitään ns sylikoiria ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5663/22745 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv:ssä menee Taru sormusten herrasta ja vähän aikaa sitten kuului, kuin raketteja oltaisiin pamauteltu. 

Ikäviä uutisiakin tänään kuulin, kun yksi sukulaisistani tekee kuolemaa. 

Tämä 2020 -luku on ihan hirveää aikaa, joten yritän iloita pienistä asioista. Rautapihan musiikkia kuuluu nyt :)

Vierailija
5664/22745 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänään autuas, sain molemmat pojat ja pojanpojat kotiin 🥰

Vierailija
5665/22745 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ihana 🎶

Vierailija
5666/22745 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys edelliseen, siis ihana joululaulu Taas kaikki kauniit muistot 🎶🎶

Vierailija
5667/22745 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin aamulla kaupassa. Oli huono päivä aletuotteiden kannalta. Ei oikeastaan juuri mitään. Sitten ostin pari punalappuista valmisruokaa. Piti olla fetakiusausta molempien, mutta olinkin ottanut samassa kasassa olleen kinkkukiusauksen. Se jää syömättä jos ei isäni sitten sitä syö. Niin isäni tuli tänne aamulla ja vaihteeksi kaikki mennyt melko hyvinkin. Ollaan hoidettu muutamia töitä mitä en itse saa tehtyä. Huomenna varmaan korjataan yhtä ovea.

Kävin aamulla myös kirppiksellä. Siellä myynti taas hidastunut. Taidetarvikkeet kuten maalit yms menisivät kaupaksi, mutta ei taida enää löytyä mitään. Nyt alkaa muutenkin myyntipäivät ollakin vähissä. En taida enää jatkaa. Yllättävän hyvä tuotto silti. Kävelyllä kävin myös ja täällä ihan kiva sää.

Väsynyt olo on, kun tein eilen yhden pahan virheen. Siivosin nimittäin myöhään yöhön saakka. Innostuin viemään tavaraa varastoon ja kuljin ulkona pakkasessa. Sitten lopputulos oli se, etten millään rauhoittunut nukkumaan. Monesti käy näin jos liikaa innostun jotain tälläistä  tekemään myöhään. Sängystä en viitsinyt nousta ja sitten pyörin siellä tuntitolkulla. Viimein joskus aamu seitsemän aikaan muutama tunti unta. Sitten asioille. Päivällä oli pakko levätä hetki. Toivon, että nukkuisin tänä yönä, kun tämä aika vuodesta on itselleni haastavinta unen suhteen.

Asia mikä tuottaa surua on jälleen kerran ihmiset. Minusta puhutaan pahaa ja monet kerrat joku on huudellut ikäviä juttuja. Joskus olen tännekin kirjoittanut ja en nyt ala enempää kirjoittaa tästä ja tämä kaikki ei ole vaan yksittäisiä juttuja. Silti tämä asia on hyvin surullinenkin ja vaikuttaa siihen miten pystyn kohtaamaan muita ihmisiä. Sellainen tausta kuin minulla jättää jälkensä. Samalla monesti se kaikki heijastuu siihen miten näen itseni. Ei saisi valheiden antaa vaikuttaa ja välillä se ristiriita on vaan liikaa. On vaikeaa hyväksyä se, että puhutaan valheellisia asioita. Minäkin, kun olen ns totuuden ihminen, joka haluaisi elää sen kautta. Silti kukapa sitä kaikkea enää oikoisi. En tavallaan voi vaikuttaa siihen kaikkeen. Tai voin, mutta kuka esim alkaa rajoittamaan elämäänsä enempää. Itsekään en edes elä niin, että olisi jotain puhuttavaa asioistani.

Samalla jokainen varmasti haluaa elää niin, että ei mieti esim mihin paikkaan uskaltaa mennä tai miten välttyisi enimmiltä ikävyyksiltä. Sen vuoksi tuntuu, että kannan mukanani tätä taakkaa. Tietenkin  monet kerrat on myös rauhallista. Sitten välillä tulee taas se päivä, kun joudun kohtaamaan tämän kaiken. Samalla en kirjoita tästä nyt enempää ja eräs ikävä hetki toi vaan tämän taas kerran esille. Tahtoisin vaan, että kohdeltaisiin asiallisesti. Tämä kaikki on välillä liikaa ja vaikuttaa ihmisiin liittyviin asioihin elämässäni. Joskus joku kysyi minkä asian haluisit muuttaa elämässäsi niin valitsisin tämän. Inhottaa toisaalta edes kirjoittaa tästä. Tulee niin epämukava olo, kun tavallaan pitää tunnustaa itselleen asioiden olevan näin. Monesti yritän vaan jotenkin unohtaa tämän kaiken. Tämä ei ole minun ketjuni ( niinkuin joku muistutti) niinpä kirjoitinkin lähinnä purkaakseni asioita mielestäni. Ja onneksi tämänkin viestin saa pois jos joku ei pidä tästä.

Trivium - Strife

Vierailija
5668/22745 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pohjantähden alla on mun kotomaani

Vierailija
5669/22745 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"P.S. Ja tänään oli tietysti hiiripäivä, onhan torstai! Molemmille "madoille" kelpasi taas tarjoilu"

Tähän asiaan liittyen mietin jo aiemmin kysymystä. Eli näistä "madoistasi" kysyisin, että mikä niiden laji on? Samalla mietin sitä ovatko sellaisia joita voi pidellä vai mieluummin omissa oloissaan? Ymmärrän toki sen, ettei käärmeet nyt mitään ns sylikoiria ole.

Huomenta kaikille, heräsin tänään yllättävän aikaisin, aamuteet jo juotu.

Niin, "madot" ovat kuningaspytoneita, hankin ne kun pääsin eroon käärmekammoisista existä... kummallista että useilla miehillä on joku sisäsyntyinen aataminaikuinen kammo/pelko käärmeitä kohtaan.

Aika vähän poikia tulee pideltyä, lähinnä vaan silloin kun putsaan terrat. Ja sitten on aikoja, jolloin ei ole hyvä käsitellä, kuten juuri nahkomisen jälkeen, uuden nahan pitää vähän "kovettua" sekä heti ruokailun jälkeen, täytyy antaa heidän sulatella ruokansa rauhassa. Toisaalta tuntuu, että he haluavatkin olla omassa rauhassaan lämpöisessä terrassa, huoneen lämpötila on liian alhainen että viihtyisivät pitkiä aikoja terran ulkopuolella.

Hyvää Itsenäisyyspäivää

Timanttityttö

P.S. nyt yritän pitää taukoa kirjoittelusta, pojista oli "pakko" kertoa

Vierailija
5670/22745 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh. Kuinka sattuikaan. Mä olin eilen leikkauksessa, jossa pohjustetaan tuota hammasimplanttia. Naama on turvoksissa ja vähän tuntoherkkä. Tikkejä ympäri suuta. Joskus pitkälle ensi vuotta saan uuden hampaan. Huonosti pystyn syömään, mutta jotain sentään. Tänään vielä migreenikin yritti, mutta meni sumatriptaanilla ohi. Nyt viikko lepoa ja antibiootit.

Tällaista kuuluu siis tänään 🥴

Hei, samoja latuja varmasti hiihtelen hammasoperaation suhteen...perässä tullaan.  Tsemppiä Sinulle!

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

P.s. Jäälyhtyjen tekijältä kysyn, että onnistuiko lyhdyt?

Vierailija
5671/22745 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin oloa niin kun aina muinakin päivinä, muovinen kauha jäi keittolevyn päälle joka oli unohtunut päälle ruokaa tehdessä , kamala

käry kämpässä nyt.

No, ketään ei kiinnosta vaikka oisin kuollut tänne tulipaloon.

Vierailija
5672/22745 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Kuinka sattuikaan. Mä olin eilen leikkauksessa, jossa pohjustetaan tuota hammasimplanttia. Naama on turvoksissa ja vähän tuntoherkkä. Tikkejä ympäri suuta. Joskus pitkälle ensi vuotta saan uuden hampaan. Huonosti pystyn syömään, mutta jotain sentään. Tänään vielä migreenikin yritti, mutta meni sumatriptaanilla ohi. Nyt viikko lepoa ja antibiootit.

Hei, samoja latuja varmasti hiihtelen hammasoperaation suhteen...perässä tullaan.  Tsemppiä Sinulle!

Siis umpijäässä... ei oikein sulatuspaikkaa... kumosin pihaan ämpärit, ei heti ainakaan irronneet. Katsellaan... meil ei maalla ole kuin pihasauna, sekään ei nyt lämmennyt, ehkä jouluna vasta.

Ehkä koklaan lyhyemmän ajan, nyt oli yön yli. Jäännä, miten jäätyivät vaikka vain viitisen astetta

Vierailija
5673/22745 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

NÄLKÄ !

Vierailija
5674/22745 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kävelyilma, kolmisen astetta pakkasella ja hiljakseen sateli lunta.

Vietiin isäni haudalle kynttilä ja käytiin sankarihaudoilla tervehtimässä nuorena kaatunutta setääni.

Loppupäivä rauhallista kotoilua kirjojen parissa.

Hyvää itsenäisyyspäivän loppua kaikille

Vierailija
5675/22745 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis umpijäässä... ei oikein sulatuspaikkaa... kumosin pihaan ämpärit, ei heti ainakaan irronneet. Katsellaan... meil ei maalla ole kuin pihasauna, sekään ei nyt lämmennyt, ehkä joulu

Kokeilepa kaataa kuumaa/lämmintä vettä kumotun ämpärin päälle ja reunoille, jospa ne sitten irtoaisivat. Melkein umpijäässä ne minunkin olivat, siksi niitä sulattelin pesuhuoneessa. 

Vierailija
5676/22745 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis umpijäässä... ei oikein sulatuspaikkaa... kumosin pihaan ämpärit, ei heti ainakaan irronneet. Katsellaan... meil ei maalla ole kui

Kraanakuumavesi ei auttanut, yhteen kokeilin. Pakkasta -2 ??? Olkoon ja katsellaan...

Vierailija
5677/22745 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää itsenäisyyspäivää.Illalla 2 kynttilää palamaan ikkunalle.Rukoilen suojelusta Suomelle.

Vierailija
5678/22745 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Pohjantähden alla, korkeimmalla kukkulalla, katson kauas kaukaisuuteen, tulen uniis uudestaan...

Vierailija
5679/22745 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, oma operaationi alkaa näillä näkymin olla voiton puolella. Tuo keskiviikkoinen toimenpide oli tähän mennessä hermoja kysyvin ja haastavin, ainakin itselle. Naama vieläkin kipeä ja tikkikohtia on varottava. Ei siis kovaa ruokaa, eikä harjausta tikkien päältä. Maanantaina kontrolli ja väliaikaisen proteesin uudelleen sovitus. (Edestä minultakin hammas pois)

Kiitos tsempeistä! Sinulle myös tsemppiä, voimia ja kärsivällisyyttä, jos samalle tielle lähdet. Ja voi olla, että pääset helpommalla kuin minä, toivotaan näin, omaani piti näet tehdä siirre leukaluusta.

Rauhallista itsenäisyyspäivä iltaa jokaiselle.

Vierailija
5680/22745 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin viinilasillisen jälkeen alkaa tuntua ihan hyvältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi