Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22776)

Vierailija
5421/22776 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohooja tilattu. Ei kannata siivota sitä ennen jouluksi, kun nuohouspöly leijailee ympäriinsä. Meillä on monta tulisijaa ja varsinkin sauna ja pesuhuone on pestävä joka paikasta nuohouksen jälkeen. Mutta tuleepa joulusiivottua pakosta. Ensi viikolla kiiltelee. Laitan joulukoristeetkin sitten vasta.

Vierailija
5422/22776 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä, pelkkää hyvää vain. Kaapissa oli aamupuurotarpeita vielä jäljellä jopa neidillekin, ennen kuin hän lähti kotiinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5423/22776 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan hämmentynyt tilanteesta, kun työpäivä loppui kesken ja syynä kuumentuneet tunteet. 

Saattaa olla, että työpaikka menee konkurssiin. Mut heitettiin töistä pois turvallisuuteni nimissä.

Pelottaa ihan sikana mitä seuraavaksi tulee tapahtumaan. Itkettää.

Vierailija
5424/22776 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ihan hämmentynyt tilanteesta, kun työpäivä loppui kesken ja syynä kuumentuneet tunteet. 

Saattaa olla, että työpaikka menee konkurssiin. Mut heitettiin töistä pois turvallisuuteni nimissä.

Onpa outoa, onko ollut yt/muutosneuvotteluja? Oliko oikeasti pelottava tilanne? Menetkö huomenna töihin?

Onko teillä luottamusmies talossa? Ota yhteys liittoon, jos kovin paha on tilanne, mikä "poisto turvallisuutesi takia" tapahtui?

Onko sulla joku, jolle avautua? Ellei, kerro täällä.

Kirjoittaminen selkeyttää tunteita, eihän sun tartte liikaa paljastaa

Tsemppiä!!!

N63

Vierailija
5425/22776 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa outoa, onko ollut yt/muutosneuvotteluja? Oliko oikeasti pelottava tilanne? Menetkö huomenna töihin?

Onko teillä luottamusmies talossa? Ota yhteys liittoon, jos kovin paha on tilanne, mikä "poisto turvallisuutesi takia" tapahtui?

Tsemppiä!!!

N63

Vaikea vastata kysymyksiisi, kun en ole niin tyypillisessä työpaikassa. Suhteilla aikoinaan saatu työpaikka, joten keskustelua jatkosta tulee lähimmäisteni ja työnantajan välillä. Asioillahan on tapana järjestyä.

Mä toivoinkin pääseväni niin kireästä ilmapiiristä pois, joten oon ihan tyytyväinen pomon ratkaisuun tältä päivältä.

En nähnyt fyysisen väkivallan uhkaa, mutta pomo sanoi niin ja tässä tilanteessa ollaan. En ole ikinä nähnyt niin raivoisia ihmisiä.

Vierailija
5426/22776 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein jouluisen asetelman hyllyyn. Sytytän siihen valot vasta sunnuntaina. Ensimmäisenä adventtina. Ihanaa oli suunnitella ja toteuttaa. Asetelman nimeksi tuli Joulukirkkoon 

Vierailija
5427/22776 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kertoi lempielokuvistaan. Samoja minulla. Pieni pyhiinvaellus ja Äideistä parhain avaavat kyynelkanavat kunnolla!

Pidän Klaus Härön elokuvista.

Onko kukaan nähnyt uusiseelantilaista Kerran sotureita? Katsoin sen aikoinaan leffateatterissa ja itkin niin että nolotti 

poistua salista. Teki mieli nousta ulvomaan kesken näytöksen.

Pitkästä aikaa käytiin autolla kaupassa, pitää sitäkin joskus ajaa. Cittarista ostettiinkin isot ostokset niin ei tarvi vähään aikaan kaupassa käydä.

Päivän ainoa lämmin ateria venyi melkein klo kolmeen asti. Ostin Valion uutuutta, Kormakastiketta. Pakkasessa on kukkakaalia ja porkkanaa, niihin lisäsin tuota. Lisäksi oli loimulohta.

Ei ehkä tarvi toista kertaa tuota kastiketta ostaa.

Vierailija
5428/22776 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkien viestien kirjoittaja on tehnyt tästä ketjusta terapointiketjunsa. Kun sinulla kerran on noin paljon kirjoitettavaa niin mitä jos aloittaisit ihan oman ketjun? Ihan vain sun elämästä.

Täällä olisi kiva lukea muidenkin kuulumisia.

Antaa toisen kirjoittaa, jos niin haluaa. Jokainen voi itse päättää keiden viestejä lukee. Eikä toisten viestit ole toisilta pois. 

Tämä ketju on siitä hyvä, että on mieltä kohentava kun on tukea/hyväntahtoisuutta, ja pystyy pistää ilmoille mielen päällä olevia asioita. Ketju auttaa jaksamaan.

Kauhee skrollaaminen kun noita pitkiä viestejä tipahtelee jatkuvasti... 🧐

Vierailija
5429/22776 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkien viestien kirjoittaja on tehnyt tästä ketjusta terapointiketjunsa. Kun sinulla kerran on noin paljon kirjoitettavaa niin mitä jos aloittaisit ihan oman ketjun? Ihan vain sun elämästä.

Antaa toisen kirjoittaa, jos niin haluaa. Jokainen voi itse päättää keiden viestejä lukee. Eikä toisten viestit ole toisilta pois. 

Tämä ketju on siitä hyvä, että on mieltä kohentava kun on tukea/hyväntahtoisuutta, ja pystyy pistää ilmoille mielen päällä olevia asioita. Ketju auttaa jaksamaan.

No. Jokuhan jo ehdotti: avaa itseksesi oma ketju, eihän täällä ole pakko olla.

Mukavia viestejä toivotaan, toisia ei saa lytätä :)

Vierailija
5430/22776 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu HELVETIN....

Vierailija
5431/22776 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!!!

N63

Vaikea vastata kysymyksiisi, kun en ole niin tyypillisessä työpaikassa. Suhteilla aikoinaan saatu työpaikka,

Ei saa olla väkivallan pelkoa tms, vaikka on kuinka suhteilla saatu paikka. Pidä puolesi, et ollut aiemmin ok, kun kerran tännekin peloissasi kirjoitit. Onko sull työsopimus? Ei tarvi kestää mitä vaan!

Toivottavasti asiat selkiää

N63

Vierailija
5432/22776 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuvista:

Tykkään draamasta. Ihana, jos elokuva liikuttaa, itkettää.

Hömppää en jaksa, fantasia, taistelut ja sota ei kiinnosta.

Lemppareita on mm Pieni pyhiinvaellus, Hevoskuiskaaja, Hiljaiset sillat, Parhaat vuotemme...

Kertokaahan omia lempileffojanne

Reissulle Sodankylään olen jo ilmottautunut

Päivän biisi Pikku julmuri (Tuomari Nurmio)

Ehdoton lempparini on Derzu Uzala, hyvänä kakkosena tulee Päättymätön tarina. Joskus nuoruudessani kävin elokuvakerhossa, mieleenpainuvin leffa oli Panssarilaiva Potemkin, Sergei Eisensteinin 1925 ohjaama elokuva v. 1905 laivalla tapahtuneesta kapinasta. Ne Odessan portaat... Nähnyt leffan monen monta kertaa, aina koskettaa,,,

Hiljaiset sillat myös mieluinen katseltava.

AV:lla keskustelua herättänyt Mummola oli mielestäni ajatuksia herättävä, se pitää katsoa toiseen kertaan ja kestää useammankin katselukerran, aina löytyy jokin aspekti, uusi ajatus, uusi huomio, joita ei ensimmäisillä kerroilla nähnyt.

Eilinen liikeneuvottelu meni hyvin, olin yllättynyt, miten ostajaehdokas oli ajatellut kehittää firman toimintaa, siis aivan huippua! Kaupan toteutumiseen ne eivät vaikuttaneet, minä halusin myydä ja hän halusi ostaa, mutta olin todella iloinen, miten hän haluaa firman kasvavan ja menevän eteenpäin, niin firman kuin varsinkin asiakkaiden hyväksi.

Autonkin sain eilen huollosta jo ennen puoltapäivää, olivat ahkeroineet tai aloittaneet jo edellisenä päivänä, kun vein auton jo hyvissä ajoin iltapäivällä. Katsastus meni läpi, nyt mennään näillä leimoilla vuosi eteenpäin.

Tänään olen vain nauttinut olostani, kun asiat etenevät omalla painollaan, valmistaudun Jouluun tai oikeastaan valmisteluihin, aloitan koristelun vasta Itsenäisyyspäivän jälkeen.

Asiani eivät ole aina olleet hyvin, on ollut yksinhuoltajana köyhyyttä, masennusta, sairaalajaksoja itsetuhoisten yritysten ja ajatusten takia, vastoinkäymisiä avioliitoissa, väkivallalla uhkaamisia, helppoja ja vaikeita eroja, ja kuten kaikilla, läheisten poismenoja.

Haluan vain sanoa, että kaikesta huolimatta paistaa se päivä joskus risukasaankin, ja minulla se "joskus" on nyt, eläkepäivinäni, kun saan elää yksikseni kuinka haluan ja tehdä mitä haluan. En tarvitse, enkä halua miestä jakamaan elämääni, mutta jos sinulla on hyvä liitto ja rakas kumppani vierellä, ole onnellinen (ja niinhän sinä oletkin!), älä anna kateellisten ihmisten mielipiteiden vaikuttaa elämääsi!

Timanttityttö

Vierailija
5433/22776 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti kirjoitat N63.

Asiat ei ole noin yksinkertaisesti ratkaistavissa miten kirjoitit. Tietysti työsopimusta on, kun kauan oon tehnyt töitä tässä firmassa ikääni nähden.

Sitä joutuu vaan sietää vaikka mitä, jos järkeviä vaihtoehtoja ei ole. Elämää ei olla luotu helposti suoritettavaksi. Elämä ei ole Disney satua. Jonkinlainen kyynisyys asuu sisälläni elämän suhteen. Niin monesti mua ollaan potkittu päähän vertauskuvainnollisesti.

Vierailija
5434/22776 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketoin synttärilahjoja ja kohta suihkuun sit oon hulluna piparjuuritankoihin.

Vierailija
5435/22776 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jo kirjottanu joulukortit, kääriny joulupaketit, tänään imuroin, kasasin matot eteiseen odottamaan huomista poutaa (?) ja tuuletusta, lattianpesu kans. Jotain joululiinoja etin ekaksi adventiksi. Siinä joulusiivous. Lakanat vaihdan vielä sit aattona, pihasaunan jälkeen puhtaisiin. Laatikoista teen jauhelihamakaronilootan, puolukkahilloa, punajuuripiparjuurisalaatti, erilaisia kaloja, karjala-olutta ja luumurahkaa jälkkäriksi. Suklaata.

Kynttilöitä lyhdyssä ulkona ja kausivaloja sisällä. Voi kun marraskuu menee nopsaan, kolmen vk jälkeen päivä jo pitenee...

Tässä suunnitelmia joulukuulle

Vierailija
5436/22776 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kertoi lempielokuvistaan. Samoja minulla. Pieni pyhiinvaellus ja Äideistä parhain avaavat kyynelkanavat kunnolla!

Pidän Klaus Härön elokuvista.

Onko kukaan nähnyt uusiseelantilaista Kerran sotureita? Katsoin sen aikoinaan leffateatterissa ja itkin niin että nolotti 

poistua salista. Teki mieli nousta ulvomaan kesken näytöksen.

Pitkästä aikaa käytiin autolla kaupassa, pitää sitäkin joskus ajaa. Cittarista ostettiinkin isot ostokset niin ei tarvi vähään aikaan kaupassa käydä.

Päivän ainoa lämmin ateria venyi melkein klo kolmeen asti. Ostin Valion uutuutta, Kormakastiketta. Pakkasessa on kukkakaalia ja porkkanaa, niihin lisäsin tuota. Lisäksi oli loimulohta.

Ei ehkä tarvi toista kertaa tuota kastiketta ostaa.

Häröltä oon nähnyt vain Rakkaani merikapteeni ja Elämää kuoleman jälkeen elokuvat. Olivat aika hyviä kotimaisella mittapuulla. Mainitsemiasi elokuvia en ole nähnyt. Omat elokuvasuosikkini ovat Mary Poppins, Jim Henson's Labyrinth ja E.T. 

Tuo viime viestissä mainitsemani Wicked ei aivan päässyt ihan top-listaani. Tykkään myös kovasti Ihmemaa OZ elokuvastakin.

Itse oon sellainen kaupassakävijä, joka ei oikein osaa ostaa mitään. Ajattelen vain seuraavaa ruokailuhetkeä. 

Vierailija
5437/22776 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minulla joskus harvoin on paljon asiaa/tapahtumia, joista kirjoittaa, silloin kirjoitan pitkänkin tarinan, ei se estä muita kirjoittamasta muutaman lauseen/rivin viestejä. Palstalle mahtuu kyllä!

Kaikki viestit varmasti luetaan, itselleni on jo parissa viikossa tulleet "tutuiksi" muutamat kirjoittajat, heidän viestinsä elämän käännekohdista kiinnostavat, toivon heille kaikkea hyvää ja toivon heidän jatkossakin kertovan elämästään.

Skrollaus-sanan käyttäminen kertoo, että olet elämää kokematon/ymmärtämätön tähän ketjuun?

Timanttityttö

Vierailija
5438/22776 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhefirma, tulehtuneet ihmissuhteet? Jos näin, niin ei helppo tilanne. Jonkun heikomman pitää lähteä, että ne päällepäsmärit voivat jäädä päsmäröimään?

Toivottavasti asiat selviävät, pakkohan noista kuumentuneista tunteista on puhua, työterveyshuolto (se on lakisääteinen! vaikka olisi kuinka pieni firma kyseessä) apuun?

Vierailija
5439/22776 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhefirma, tulehtuneet ihmissuhteet? Jos näin, niin ei helppo tilanne. Jonkun heikomman pitää lähteä, että ne päällepäsmärit voivat jäädä päsmäröimään?

Toivottavasti asiat selviävät, pakkohan noista kuumentuneista tunteista on puhua, työterveyshuolto (se on lakisääteinen! vaikka olisi kuinka pieni firma kyseessä) apuun?

En halua avautua suhteistani ja minkälaisessa firmassa olen töissä. Ei sentään perhettä olla. Enkä ole yksin vaikessa tilanteessani.

Vierailija
5440/22776 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua avautua suhteistani ja minkälaisessa firmassa olen töissä. Ei sentään perhettä olla. Enkä ole yksin vaikessa tilanteessani.

Kirjoitinkin: JOS perhefirma, minulla on sellaisesta omakohtaista kokemusta, eron jälkeisestä työskentelystä samassa firmassa exän kanssa! Ei ollut helppoa, mutta oli pakko sopeutua.

Toivottavasti tilanne selviää parhain päin, muista kuitenkin, että työterveys voi antaa keskusteluapua, jos (tulehtunut?) tilanne sitä vaatii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi