Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22777)

Vierailija
5401/22777 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkasin tänään omat hiukseni. Viuh viuh sakset vaan suihkivat, olin vähän reteellä päällä. Lopputulos on vähän niinkuin Frendeissä Monican tukka. Phoebe leikkasi ja piti olla mallia Demi Moore niin Phoebe luuli, että Dudley Moore... no hyvä siitä tulee, kun taas latvat vähän kihartuu.

Vierailija
5402/22777 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5403/22777 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluja pohtiva, oletko koskaan ajatellut, että on olemassa ihmisiä, jotka ovat myrkyllisiä, painavat muita alas ja käyttävät näitä hyväkseen henkisesti? Luikertelevat näitten elämään ja tukahduttavat kaiken oma-aloitteisuuden. He ovat kuin loisia, jotka kietovat uhrinsa verkkoonsa ja imevät tämän verta. Elävät näitten kautta. Mitä jos äitisi on pohjimmiltaan tällainen?

En tiedä, oletko työssä, mutta voisitko hakea työpaikkaa toiselta paikkakunnalta? Jo pelkästään se, että pääset kodin kahleista, avaisi uusia näkymiä sinulle. Olisit vapaa tapaamaan äitiäsi omilla ehdoillasi.

Oletko harkinnut, että kävisit vaikka seurakunnan sos.työntekijän juttusilla tilanteestasi. Mikä vaan ulkopuolinen, neutraali kontakti auttaisi sinua.

Kohtalosi on koskettanut monia. Kaikki toivovat sinulle hyvää. 

Kauheaa sanoa tämä, mutta joskus ihminen on itse suurin este unelmiensa toteuttamiselle. Kaikkea hyvää sinulle.

Vierailija
5404/22777 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskeluja pohtiva, oletko koskaan ajatellut, että on olemassa ihmisiä, jotka ovat myrkyllisiä, painavat muita alas ja käyttävät näitä hyväkseen henkisesti? Luikertelevat näitten elämään ja tukahduttavat kaiken oma-aloitteisuuden. He ovat kuin loisia, jotka kietovat uhrinsa verkkoonsa ja imevät tämän verta. Elävät näitten kautta. Mitä jos äitisi on pohjimmiltaan tällainen?

En tiedä, oletko työssä, mutta voisitko hakea työpaikkaa toiselta paikkakunnalta? Jo pelkästään se, että pääset kodin kahleista, avaisi uusia näkymiä sinulle. Olisit vapaa tapaamaan äitiäsi omilla ehdoillasi.

Oletko harkinnut, että kävisit vaikka seurakunnan sos.työntekijän juttusilla tilanteestasi. Mikä vaan ulkopuolinen, neutraali kontakti auttaisi sinua.

Kohtalosi on koskettanut monia. Kaikki toivovat sinulle hyvää. 

Kauheaa sanoa tämä, mutta joskus ihminen on itse suurin este unelmiensa toteuttamiselle. Kaikkea hyvää si

Kiitos viestistäsi. Kirjoitin äidistäni aika ikävästi edelliseen viestiin. Eihän kuitenkaan minua alista. Ei hän minulle pahaa toivo. Lähinnä on ehkä katkera, kun ei itse voinut opiskella ja sen vuoksi toivoo minun opiskelevan. Toivoo minulle parempaa elämää, vaikka se välillä esiintyy painostuksena. Äitini on kuin hänen äitinsä. Melko voimakas ja määräilevä ihminen tietyssä mielessä. Ei kuitenkaan mikään paha. Meillä on monesti mukavaa yhdessä. Olemme vaan melko erilaisia ihmisiä ja maailmamme ei oikein monesti kohtaa. Kuten hän ei jännitä oikein mitään. Minä taas jännitän monia asioita yms. Kaipaisin sen vuoksi erilaista seuraa ja tavallaan toivoisin ettei minun tarvitsisi yrittää olla niin vahva yms.

En minä töissä ole nyt. Välillä olen ollut. Samalla tuskin minä nyt täältä olen lähdössä. Muutin keväällä tähän asuntoon ja sillä ajatuksella, että asun nyt täällä. Ehkä joskus myöhemmin tämä on ajankohtaista. Samalla en tiedä tarviiko kenenkään tiedän nyt huolestua minusta. Ei äitini mitään pahaa minulle toivo. Niinkuin kirjoitin hän on vaan itse tottunut monista syistä esim isänikin takia olemaan vahva. Näin ei pääse siitä ns tavasta eroon.

Yksinäinen tietysti olen, mutta menneisyyteni vaikuttaa paljon. En oikein uskalla tutustua. Toisaalta joskus kirjoitin etten tällä paikkakunnalla oikein omaa mahdollisuuksia saada ystäviä. Olen tämän todennut monesti. Pieni paikkakunta. 

En tiedä sitten hylkäänkö unelmiani. Ehkä menneisyyteni vaikuttaa siihen mitä esim uskallan tehdä ja mitä en. Ihmisiin en luota kovin helposti ja tietysti vältän esillä olia yms mitä opiskeluissa usein on. En tavallaan haluaisi kuormittaa itseäni liikaakaan. Joku kestää sellaista minä tavallaan tahtoisin elää ns omin ehdoin, mutta ei se aina mene niin. Välillä pitäisi kestää moniakin juttuja. 

Vierailija
5405/22777 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän miete:

- Ilo pintaan vaikka sydän märkänis!

Vierailija
5406/22777 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjaa tekstiä edellä. Ei todella ole tullut sellaista kuvaa, että kirjoittajan äiti olisi kuin loinen, kietoisi verkkoonsa... huhhuh, mitä analysointia tuntemattomasta ihmisestä. Pientä rajaa nyt näihin oletuksiin. 

Vierailija
5407/22777 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkö kovaa joku tuli skuutilla nurkan takaa. Jos en olisi fillaroidessani painanut jarrua pohjaan niin olisi täydellinen törmäys tullut. Onni oli, että itse ennakoin tilanne nopeuden ja mahdollisen yllätyksen mutkan takaa. Vieläpä ihan huolettomasti ylitti autotien siinä samalla. En ihmettele yhtään, jos jotkut skuutilla ajajat pääsevät hengestään.

Minäpäs kävin katsomassa Wicked musikaalielokuvan ja ihastuin elokuvaan täydellisesti. Mielestäni musikaalien pitää olla hölmöjä täysin karrikoiduin henkilöin' ja täyttä revittelyä. Oli tarttuvia kappaleita tuossa musikaalissa. 

Tässä ketjussa, kun on elokuvista pitäviä niin mikä on teidän lemppari tyylilaji?

Itselleni vaikuttaisi olevan fantasia ja musikaali.

Iltaa kohden tämä päivä on piristynyt. Elokuva ja pari kiinnostavaa kontaktia oli vähän aikaa sitten piristävinä tekijöinä.

Vierailija
5408/22777 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso ajoi kolarin. Auto romuttui täysin, puoliso onneksi säilyi ehjänä turvatyynyjen ansiosta. Kyllä säikäytti. 

Muutenkin tosi väsynyt olo. Ulkona on pimeää, ankeaa ja kylmää. Ei huvita mikään. Näillä mennään. 

Vierailija
5409/22777 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä opintoja miettivä. Moni yrittää hyväntahtoisesti auttaa sinua kertomalla mielipiteitään. Mutta oikean tien löydät kuuntelemalla VAIN oman sydämesi ääntä. Sydämesi tuntee sen, mihin suuntaan sinun on hyvä jatkaa. Usko sitä, niin et voi mennä harhaan! 

Kaikkea hyvää elämääsi! 

Vierailija
5410/22777 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää tolkuttomasti. 

Vierailija
5411/22777 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos viestistäsi. Kirjoitin tuohon ylemmäs tuon kolmiosaisen viestivalitukseni juuri äsken. Sitten näin viestisi ja on oikeastaan hyvä ja helpottava tunne kuinka ymmärrät hyvin mitä tarkoitan. Kaipaan jotenkin sitä, että joku tavallaan ymmärtäisi elämääni ja valintojani.

Oikeastaan kirjoitit kaiken kuin omasta kynästäni. Niinhän nuo asiat ovat ja itsekin juuri mietin sitä, että säästän itseäni. Välillä on ollutkin pakko säästää voimiaan. Sitten siinä on se toinen puoli, ettei pääse eteenpäin. Samalla kestän yksinäisyyttäkin hyvin jos vaan saan olla rauhassa ilman ikäviä ihmisiä. Toisaalta en tarkoita, että kaikki olisivat ikäviä ja se onkin se toinen puoli eli jos tavallaan vetäytyy yksinäisyyteen niin ei ole edes toivoa kohdata ketään mukavaa ihmistä. En kirjoita tästä nyt enää, kun kirjoitan itsestäni sitten jo liikaakin."

Ole hyvä. Siinnä oli vain pintaraapaisu omasta elämästäni. Oikeastaan hävettää vastata näin lyhyesti, mutta pakko sanoa kuinka raadollisen tosi tuo toteamasi, ettei eteenpäin pääse, jos itseään säästää, sekä myös se, ettei mukavia ihmisiä voi kohdata, jos vetäytyy yksinäisyyteen. Näitä asioita itsekin nuorena mielessäni pohdin. Ikä on kyllä tuonut rohkeutta ja vähentänyt ahdistusta, mutta tuntuu, että edelleen on vieläkin jostain asioista hyvin epävarma.

Minua ei haittaa, vaikka kirjoitat itsestäsi. Itsestään tänne kaikki tuntuvat kirjoittavan. Itsellä ei tuo näppäin oikein kulje ja suurimmaksi osaksi käyn vain lukemassa ihmisten kuulumisia. Tuntui vain nyt siltä kun luin kirjoituksiasi, että laitan oman kokemukseni.

Vierailija
5412/22777 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkien viestien kirjoittaja on tehnyt tästä ketjusta terapointiketjunsa. Kun sinulla kerran on noin paljon kirjoitettavaa niin mitä jos aloittaisit ihan oman ketjun? Ihan vain sun elämästä.

Täällä olisi kiva lukea muidenkin kuulumisia.

Vierailija
5413/22777 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkien viestien kirjoittaja on tehnyt tästä ketjusta terapointiketjunsa. Kun sinulla kerran on noin paljon kirjoitettavaa niin mitä jos aloittaisit ihan oman ketjun? Ihan vain sun elämästä.

Antaa toisen kirjoittaa, jos niin haluaa. Jokainen voi itse päättää keiden viestejä lukee. Eikä toisten viestit ole toisilta pois. 

Tämä ketju on siitä hyvä, että on mieltä kohentava kun on tukea/hyväntahtoisuutta, ja pystyy pistää ilmoille mielen päällä olevia asioita. Ketju auttaa jaksamaan.

Vierailija
5414/22777 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelen sitä, että kirjoitin nyt noin paljon. Ehkä tämä asia oli mielessäni ja päätin kirjoittaa. Enhän minä silti useinkaan kirjoita itsestäni viesteihin noin paljon. Yleensä kerron ihan tavallisesti kuulumisia, mutta tuo vaikea tilanteeni ja päätökseni tavallaan sai kirjoittamaan.

On tietysti helppoa kirjoittaa ikävästi minulle, mutta muista se, että jokainen ikävä sana kuitenkin näkyy jossakin. Kaikilla ei ole oikein läheisiä joiden kanssa puhua tai muuten ihmisiä elämässään. Tämä on ehkä se syy miksi kirjoitin tänne ja tavallaan halusin lukea muidenkin ajatuksia. Näin voit jättää vaan viestisi lukematta jos ne vaivaavat niin paljon. Samalla jälkeenpäin muutenkin häpeän sitä, että kirjoitin noin paljon.  En käsittele nyt asiaa enempää ja pahoittelen jos viestini ärsyttävät. Voin vaikka pyytää niiden poistoa jos on siitä kiinni. 

Vierailija
5415/22777 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itsellä ei tuo näppäin oikein kulje ja suurimmaksi osaksi käyn vain lukemassa ihmisten kuulumisia. Tuntui vain nyt siltä kun luin kirjoituksiasi, että laitan oman kokemukseni." 

Oli hyvä asia minulle, että kirjoitit. Tavallaan puit monet ajatukseni sanoiksi. Kiitän vielä siitä. 

Vierailija
5416/22777 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai vaihtoehtoisesti sinä voit luoda just sellaisen ketjun kuin sinulle parhaiten sopii.

Vierailija
5417/22777 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsö, tänne sopii kaikkien kuulumiset, pitkät ja lyhyet.

Siksihän ketjun aikanaan avasinkin: kyselläkseni kuulumisia ihan  k a i k i l t a :)

Itse laitoin herneet likoamaan, huomenna sit pannaria ja broileri-curry-rokkaa. Laiskottaa. Jotenkin kerään intoa joulusiivoukseen, tsempatkaa mua... huomenna keiton kiehuessa olis suunnitelma heittää matot ulos... taitaa olla poutapäivä.

Puoliso on reissussa, olis kiva ylläri hällekin,  kun koti olis siisti ja valmis eka adventtiin. Pölyä tulee tosi paljon langoista. Vois lajitella värien mukaan koreihin. Pienemmät määrät on lasipurkeissa pikkukerissä, näkee kätevästi, jos tarvii viirua johonkin työhön. Ja ovat musta soman näköisetkin hyllyssä.

Torstaiko toivoa täynnä? Ehkä... kohti ekaa adventtia... näihin kuviin ja näihin tunnelmiin...

N63

Kerrohan, mitä Sinulle kuuluu :)

Vierailija
5418/22777 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvista:

Tykkään draamasta. Ihana, jos elokuva liikuttaa, itkettää.

Hömppää en jaksa, fantasia, taistelut ja sota ei kiinnosta.

Lemppareita on mm Pieni pyhiinvaellus, Hevoskuiskaaja, Hiljaiset sillat, Parhaat vuotemme...

Kertokaahan omia lempileffojanne

Reissulle Sodankylään olen jo ilmottautunut

Päivän biisi Pikku julmuri (Tuomari Nurmio)

Vierailija
5419/22777 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu erityisen hyvää muttei erityisen huonoakaan. Väsyttää, mutta yritän pitää katseen joulussa ja jaksaa sen voimalla vielä nää viikot ennen joululomaa ja pyhiä. 

Vierailija
5420/22777 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittele vain opiskeluja pohtiva kuulumisiasi tänne! Jos jotakuta ei kiinnosta niin jättää lukematta.

Ajattele elämääsi eteenpäin- äitisi kunto huononee ja ehkä kuolee ennen sinua. Kadutko sitten ettet uskaltanut yrittää 

omaa elämää? Nyt olet vielä nuori ja sinulla on mahdollisuus yrittää johonkin uuteen vaiheeseen. Elämään kuuluu irrottautua lapsuudenperheestään itsenäiseen elämään.

Minä nukuin tosi hyvin edellisen yön valvomisen jälkeen. Tänään täytyy järjestellä paikkoja huomista siivoojaa varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi