Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22764)
Vierailija kirjoitti:
Heräsin karmeeseen migreeniin ja selkäsärkyyn. Yöksi pitäis mennä töihin. Mies tuolla keittelee kahvia. Oon laihdutuslääkkeillä, syön vähän enkä tiedä oikein mitä pitäis syödä. Polvia särki koko yön. Oon alle 60 ja mietin miten jaksan töissä loppuun asti. Mutta oon viimein löytänyt langan jota voi huovuttaa. Tein eilen tossun prototyypin pienenä, siitä vois tehdä huopatossut. Samalla tajuan että mun pitäis tehdä jotain ihan muuta kuin huovuttaa jotain tossuja.
Noista laihdutuslääkkeistä sen verran että ihmisten pitää mennä aina helpoimman kautta.Ei viitsitä liikkua tms.Ja niitä saat piikittää loppuelämän.Tää on vaan mun mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Puoliso ajoi kolarin. Auto romuttui täysin, puoliso onneksi säilyi ehjänä turvatyynyjen ansiosta. Kyllä säikäytti.
Muutenkin tosi väsynyt olo. Ulkona on pimeää, ankeaa ja kylmää. Ei huvita mikään. Näillä mennään.
Puolisollasi oli onnea matkassa, hyvä niin.
Tänään minuakin "kehtuuttaa", ei oikein innosta mikään. On niin hämärä päiväkin.
Käytiin me keskustassa asioilla; ruokakaupassa, apteekissa ym. Ostin kaksi amaryllistä, toisessa 2 vanaa, toisessa 3. Jospa ne joulun tienoilla avaisivat kukkansa ja ilahduttaisivat.
Jospa huomenna olisi parempi päivä...
Vierailija kirjoitti:
Heräsin karmeeseen migreeniin ja selkäsärkyyn. Yöksi pitäis mennä töihin. Mies tuolla keittelee kahvia. Oon laihdutuslääkkeillä, syön vähän enkä tiedä oikein mitä pitäis syödä. Polvia särki koko yön. Oon alle 60 ja mietin miten jaksan töissä loppuun asti. Mutta oon viimein löytänyt langan jota voi huovuttaa. Tein eilen tossun prototyypin pienenä, siitä vois tehdä huopatossut. Samalla tajuan että mun pitäis tehdä jotain ihan muuta kuin huovuttaa jotain tossuja.
Kaunotar56v vastaa
Selkäsärky voinee aiheutua huonosta lihaskunnosta ja ylipainosta.Ylipainoasi ajattelit hoitaa lääkkeellä. Lääke ei sinulle sovi. Ala syömään puhtaasti kuten minä. Syö tuoreita vihanneksia, juureksia ja hedelmiä. Lisäksi lihaa , kanaa kalaa kananmunia , ilman kermakastiketta ym lisuketta. Osta laadukasta öljyä ruuan laittoon. Karkki ja pulla eivät ole ravintoa. Aloita liikunta varovasti, koska olet ylipainoinen esim käy uimassa 3krt viikko.Liikunnan tulee olla säännöllistä.Keitä joskus miehelle pyytämättä aamukahvi valmiiksi:) Ihanaa päivää.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Aamulla sunnuntain tapaan katoin aamiaisen tarjottimelle, kannoin sänkyyn ja söin kaikessa rauhassa kissan kanssa telkkaria katsellen. Sitten piski ulos ja kävin ruokkimassa siskoni kilpikonnat. Iltapäivällä kävin isän luona kahvilla ja sitten taas piski ulos. Aika laiskottelua koko päivä. Ystävän kanssa oken viestitellyt, jonkin verran ollut palstalla ja muuten katsellut suoratoistokanavia. Vielä yksi lenkki pitäisi piskin kanssa tehdä ja käydä samalla reissulla sammuttamassa kilpikonnilta valot ja lämpökivet. Huomisen ja ylihuomisen todo-listaa olen suunnitellut myös. Sunnuntait on mulla nykyisin lähinnä lepopäiviä, kun tuo isän luona kahvilla käyminen katkaisee päivän aina niin, ettei sitä ennen viitsi mitään isompaa aloittaa eikä sen jälkeenkään, kun jo neljältä tulee pimeää. Väsyttävin vuodenaika, mutta onneksi ei tartte paljon mitään tehdäkään. Keväällä ja kesällä jaksaa sitten paremmin. Olen varmaan ollut edellisessä e
Otetaan kuviosta pois koira ja kissa. Mitä tekisit joka päivä ilman lemmikkien hoitoa? Oletko edes miettinyt asiaa? Lemmikit ovat vankejasi, ei niiltä ole kysytty haluavatko ne olla elämäsi ainoa sisältö.
Kaunotar56v
Tässä ketjussa on alettu antaa elämänohjeita muille oikein antaumuksella 😅
"Kaunotar56v vastaa
Itse siivoan kotimme joka maanantai , tähän kuluu noin 2,5 tuntia. Laitan kuulokkeet päähän ja annan mennä . viikkosiivous sisältää: Imurointi, luuttuaminen, kylpyhuoneeen pesu, myös kaakelit, lakanoiden vaihto, pyyhin myös kaikki huoneiden tasot. Olemme minimalisteja, joten kirjoja lukuunottamatta tavaraa ei ole, ei ole myöskään lemmikinkarvaa. Minulle ja miehelleni puhdas koti on itsestäänselvyys, josta myös nautitaan."
Mites miehesi osallistuu tähän itsestäänselvyyden ylläpitoon? 😉
Tosi hyvää, on ollut hauska työpäivä ja olo on tosi virkeä perjantaista huolimatta.
Aamulla tuli siivooja- vähän jännitin kun on miespuolinen. Edellisessä kodissa kävi tosi reipas nuori nainen, nyt oltiin muutama vuosi ilman siivoojaa.
Esiteltiin paikat ja lähdettiin pois alta. Kirjastossa luin useamman lehden, sitten kävimme syömässä.
Olipa mukava tulla puhtaaseen kotiin. Kerran kuussa jatkossa hän tulee putsaamaan paikat.
Täälläkin siisti koti, aikamoinen urakka on imurointi, lattianpesu, mattojen tuuletus... selkä vaivaa
Mutta: tein just uuden joulukoristeen
Löysin kotoa (vihdoin) mustan ympyränmallisen kranssipohjan, siis metallirengas. Virkkasin sen mustan renkulan ympärille joulunpunaisen villalankakerroksen -> ts rengas on nyt punainen. Ripustin keskelle makramee-joulukuusen ja alalaitaan ison hopeisen koristepallon. Tykkään tästä, vielä toivon, että kuusi olisi vihreä... no, ei oo. Siinä on puunväriset helmet oksien päissä, maalaisinko ne vihreiksi, hopeaksi, kullaksi??? Mietin vielä.
Ripustin teoksen keittiöpöydän yllä olevaan lampunrenkaaseen. On joululiina ja kynttilä myös.
Jänskättää, mitä puoliso sanoo... :)
Hei Timanttityttö, ootko askarrellu?
N63
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunotar56v vastaa
Selkäsärky voinee aiheutua huonosta lihaskunnosta ja ylipainosta.Ylipainoasi ajattelit hoitaa lääkkeellä. Lääke ei sinulle sovi. Ala syömään puhtaasti kuten minä. Syö tuoreita vihanneksia, juureksia ja hedelmiä. Lisäksi lihaa , kanaa kalaa kananmunia , ilman kermakastiketta ym lisuketta. Osta laadukasta öljyä ruuan laittoon. Karkki ja pulla eivät ole ravint
Lihaa ei tule syömän nykysuositusten mukaan juuri lainkaan, todella harvoin, juhlahetkinä oikeastaan, jos silloinkaan. Ja se liha jota syöt, onko edes luomua? Et maininnut, että olisi myös hyvä olla riistaa tai itse teurastettua? Kana myös? Ja kalastathan kalasi? itse?
Hedelmätkään eivät ole täysin puhtaita, eivät, vaikka olisivat omasta puusta! Saati jostain ulkomailta saakka laivattuja, jotka täynnä homeenestoaineita, googleta mitä myrkkyä..
Ja et puhunut mitään alkoholista ??? Mikset sitä listannut, Kaunotar? Kovin oli ruodittu elintavat, mutta alkoholi.. Ai ai !!! Taitaa maistua?!! Ja mitä se kermakastike on. Väärien ruokailutottumusten virhepisteet senkuin paukkuu! Et syö lainkaan niin puhtaasti kuin väität 😂
Koko viikko on ollut ihan töttöröö. Ei mitään masennusta tai ahdistusta, ihan vain aikaansaamattomuutta ja mukavuudenhalua.
Vähän ensin kirpaisi lukea täältä joitakin viestejä, joissa lueteltu ahkerat tekemiset. Samoin somessa tutuilla kaikenlaista tehokasta touhua, menoa sinne ja tänne. Sitten aloin miettiä, että miksi syyllistyn, miksi pitäisi olla aina niin hirveän tehokas? Koti on ihan tarpeeksi siisti kuuraamatta joka viikko, pullaa tai sämpylöitä ei tee mieli, enkä edes tykkää leipomisesta.
Eli lopputulema, että oikein hyvä ja laiska viikko on ollut. Olen käynyt pitkillä ja hitailla kävelyillä, lukenut paljon, katsellut sarjoja. Eilenkin ensin seiskan uutiset, sen jälkeen pätkä Harryn ja Meganin sarjaa. Kahdeksalta vaihdoin noitavainoihin ja yhdeksältä vielä Arman ja kuoleman synnit. Olipa kiinnostava tv-ilta! Väsyneenä nukkumaan, hyvät 8 h unet.
Tänään olisi ollut yhdet pikkujoulut, mutta jo alkuviikosta peruin, kun tuntui siltä, että oikeasti ei huvita. Eikä kaduta. Nyt olen oikein tyytyväinen, että olen tässä, enkä jossain, mikä tuntui ajatuksenakin epämiellyttävältä.
Ihanaa olla ihan murmelina.
Minä osaan joutenolon jalon taidon!
Ei hävetä yhtään laiskotella näin eläkkeellä. Ei ole mitään harrastuksia, en kudo, leivo, askartele.
Voin hyvin pötköttää tuntikausia lukemassa.
Ihan hyvää. Isoja elämänmuutoksia on toivottavasti tulossa ensi vuonna.
Etsin omaa mökkiä/taloa keskeltä korpea/ metsää. Olen haaveillut metsän keskellä asumisesta ainakin 10 vuotta.
Toivottavasti paikka löytyy. Olen vihdoin uskaltautunut etsimään. Vuosi jo etsintää takana.
Tänään oli kauppapäivä, ostin eka kertaa viiniä lähikaupasta, itselle ja lahjaksi koska menen huomenna 60v synttäreille. 🍾
Vierailija kirjoitti:
Ei hävetä yhtään laiskotella näin eläkkeellä. Ei ole mitään harrastuksia, en kudo, leivo, askartele.
Kiitos! Kunpa useamminkin kuulisi tällaista.😊
Niin neutraali päivä kuin vain olla voi.
Mitään ei ole tapahtunut. Pitkältä päivältä tuntuu. Päässä pientä särkyä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Kunpa useamminkin kuulisi tällaista.😊
Huomenna on mulla lötköpötköpäivä. Lukemista, ristikoita, mäkihyppyä... :)
Hyvää iltaa tuntematon ystävä, oon toipumassa keuhkokuumeesta. Hyvää yötä ja viikonloppua teille kaikille.
Kaunotar56v vastaa
Itse siivoan kotimme joka maanantai , tähän kuluu noin 2,5 tuntia. Laitan kuulokkeet päähän ja annan mennä . viikkosiivous sisältää: Imurointi, luuttuaminen, kylpyhuoneeen pesu, myös kaakelit, lakanoiden vaihto, pyyhin myös kaikki huoneiden tasot. Olemme minimalisteja, joten kirjoja lukuunottamatta tavaraa ei ole, ei ole myöskään lemmikinkarvaa. Minulle ja miehelleni puhdas koti on itsestäänselvyys, josta myös nautitaan.