Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Jokainenhan meistä on ammattinsa ITSE valinnut, olisiko kannattanut miettiä ennen kuin opiskeli käräjätuomariksi.... 🤔?!? Varmasti tiesit jo silloin että ei siellä salissa mitään iloisia asioita käsitellä!!!
Mieti ammatinvaihtoa, jos asiat noin "järkyttää ja painaa mieltä"!!
Vierailija kirjoitti:
Jokainenhan meistä on ammattinsa ITSE valinnut, olisiko kannattanut miettiä ennen kuin opiskeli käräjätuomariksi.... 🤔?!? Varmasti tiesit jo silloin että ei siellä salissa mitään iloisia asioita käsitellä!!!
Hei, känkkäränkkä ja ihan lempeydellä ja pilke silmäkulmassa sanon, anteeksi jos loukkaan - saa kait sitä käräjätuomarikin ihan anonyymisti välillä huokaista ja puhista maailman pahuutta ja raadollisuutta, ihmismielen heikkoutta...miten se on sinulta pois? Ja aivan varmasti on aikoinaan ollut hyvinkin tietoinen ammattinsa laadusta. Ajattele, siitäkin huolimatta on sen valinnut. Minusta osoitus rohkeudesta ja ymmärtämisen halusta. Valmiudesta olla muutoksen tekijä.
Mikä sinua nyt järkyttää, kun noin äkämystyit kommentista? Toivottavasti tuo puuskahduksesi katkaisi kärkeä kiukultasi...parempaa päivää sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Katso silmiin ja halaa, se auttaa moneen mielipahaan.
Eilen illalla laskimme 2 verkkoa lampeen. Tänä aamuna oli sakea sumu, kun kävelimme metsän halki lammen rantaan. Aika nopeasti sumu kuitenkin hälveni ja aurinko paistoi, kun tulimme takaisin.
Lammen rannalla oli paljon kauniita hämähäkin seittejä, niitä piti kuvata.
Verkoissa oli 10 aika isoa ahventa; luvassa tänään savuahventa ja paistettuja ahvenfileitä.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Kiva tunnelma tässä kirjoituksessa. Hyvää viikonloppua kaikille.
Hiljainen huomen. Vaimea kellon raksahdus sekunnin välein vain kuuluu. Ikkunan takaa avautuu vehreä vihreän eri sävyillä täyttyvä maisema, jota aamuaurinko säteillään hellästi hyväilee. Vielä vähän aikaa lämmittävät.
Parvekkeen oven raosta hiipii sisään omenoiden makea tuoksu. Niitä on paljon! Aivan pulassa olen, puut kantavat hedelmää oksat taipuneina, nyt kumartuvat maata kohden kun aikaisemmin kohottautuivat taivasta koskettamaan. Ampiaisvaara suurimmillaan. Pörriäiset humaltuneina isoista sokeribaareista. Suu se napsuu ampiaisellakin.
Nappasin kipulääkeaamupalani. Taas. Päivät tuntuvat pitkiltä. Ne ovat kaavoittuneet omiin tylsiin, niin tavallisiin mittoihinsa. Seuraavat toisiaan samoiksi monistautuneina, kipu ja sen laatu vain päivää muuttaen. Oloni on kuin keksin murusella. Odotan, milloin rapsahdan vieläkin pienenmäksi muruksi. Poissiivottavaksi.
Olen ristiriitaisuuksia täynnä. Vaakani keikkuu holtittomasti. Tasapaino näyttäytyy kaukaiselta. Saavuttamattomalta, ei kait? Sairaus ja kivut värittävät elämääni nyt niin ronskin rumasti, että saan tehdä töitä, ettei räiskyvä, kuplivanporeileva minuuteni häviä mörkömustan alle. Tiesithän, että hymy pelastaa. Se pieni, kahden ihmisen oma hetki, kun toisen lämpimän lempeä katse pehmeän, kutsuvankin hymyn kera törmää omaan muuriisi ja rikkoo sen poksahtaen ja sinkoutuen kaiken oman hämmennyksesi ja epävarmuutesi keskelle hetkellisesti vain saaden itsesi huomaamaan vastaavasi siihen hymyllä. Vai oliko tuo sittenkin irvistys? Kasvolihasten aktivointia kuitenkin. Minut on nähty. Muurini takaakin.
J'étudie en peu le français et l'italien. Ogni sera. Voglio sono...content? Värikynät olen ottanut esille. Akryylimaalitkin. Viiva odotuttaa.
Huoneista kuuluu heräämisen ääniä. Kohta kellon raksahdus hukkuu elämisen ääniin. Otetaan vastaan tämä päivä. Kurkistan muurini takaa Sinua ujosti. Näen Sinut. Olet kaunis. <3
Kyllä toiset osaavat kirjoittaa hienosti. Kirja tai runoja sinun pitäisi kirjoittaa. Ihailen. Voimia sairauden kanssa sinulle. 🙂. Istun itse meren rannalla tuulee lämpimästi. Vielä on kesää jäljellä. N65v
Hei, Sinä, joka tuskailet korjaamolla olevan autosi kanssa!
Maalla etäisyydet ovat kyllä haasteellisia, vaikka sitä osin kaivannut ja halunnutkin, kun maalle asettunut. Auto kyllä ehdoton. Mutta nyt - kannattaa miettiä tarkkaan, onko viisautta korjata auto kuntoon. Jos korjaus maksaa enemmän kuin mikä auton arvo on, niin ei mitään järkeä. Vaikka toki siinä olisi työllistävä vaikutus. Mieluummin niin, että pistää auton ns.paaliin ja etsii uutta. Onko teillä mahdollisuutta kulkea ja hoitaa asioita kimppakyydillä? Naapurin tai jonkun tutun kanssa?
Tsemppiä, toivottavasti kenkku tilanteenne ratkeaa sutjakkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä toiset osaavat kirjoittaa hienosti. Kirja tai runoja sinun pitäisi kirjoittaa. Ihailen. Voimia sairauden kanssa sinulle. 🙂. Istun itse meren rannalla tuulee lämpimästi. Vielä on kesää jäljellä. N65v
Kiitos 😊<3.
Vilahdan tänne pieneksi hetkeksi, otan siten omaa aikaa, yritän saada jotain..meinasin laittaa 'tarttumapintaa' mutta sitähän ei nyt oikein ole tässä nykyisyydessäni, jos vain omaa oloani tarkastelen. Tai siltä se nyt tuntuu, kun syöpämörönperkele nyt vain on niin painostavasti läsnä jokaisessa asiassa ja tilanteessa. Tänne tulen sitten jotain sopertamaan, jotain selkeyttä etsimään syheröisestä olemuksestani ja samalla teidän elämää kurkistaen, iloissa ja suruissa mukana eläen. Että elämää on! Vimmaa! Tunteita! Kuohuntaa onnessa ja harmituksessa!
Ole onnellisena Sinä meresi rannalla. Voin niin vaivattomasti aistia kostean suolaisen merituulen ympärilläsi, sellaisen kylmänlämpimän, joka hyväilee ihoasi kieppuen ympärilläsi. Leikkisän kepeän voimakkaana.
Olen varmaan entisessä elämässäni ollut joku rantaruoko, joka huojuu tuulessa mutta jota yhtäaikaa merivesi hyväilee. Kahden voimaelementin välissä myötäillen, mukautuen. Tosin napsahtamisen vaarakin olemassaoleva. Mutta sitten keinuisi, leijuisi aalloilla. Huuhtoutuisi rantavaahtoon hetkeksi. Ennenkuin vahingossa vastaheilahduksen aallokossa karkaisi rannalta kauemmaksi. Kylpien vedessä. Uneksien ulapasta.
Pohjasta voi löytää meritähden.
Elokuun kesäisiä päiviä vielä on. Huristelevia sudenkorentoja, ovat kuin minihelikopterit! Kuulokin vielä toimii, heinäsirkat pitävät uskomatonta meteliä! Tarjolla on elokuun kauniita oranssiintaittuvia auringonlaskuja ja hiukan jo viileän purppuraisia taivaanrantoja, hiipivän pehmeitä, kietoutuvan samettisia öitä.
Vaikka onkin minulla, jos niin Sinullakin, vastatuulta ja epävarmuutta, niin yritetään nähdä elämän pienet kauniit asiat kuitenkin. Kaunis kuppi kahville. Rakas ihminen siinä lähellä. Pieni sammakko pihamaalla. Vastaantulevan tuntemattoman pään nyökkäys. Uusi hetki.
Toivottavasti saat varpaasi, jalkasi kastettua mereen, N63. Vesi puhdistaa, virkistää. Hellii ja hyvällee.
Onnellista päivää Sinulle.
Meille kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Sivusta tähän. Vähän ikävä viestisi on. Ainakin minusta. Samalla mietin tuota korostamasi asiaa eli jokainen on ammattinsa itse valinnut. Sekin on vähän monitulkinnaista. Jos mietin esim vanhempiani niin isäni ei koskaan voinut opiskella (köyhä perhe ja heti täytyi töihin mennä) ja päätyy näin monenlaisiin töihin. Lopulta työkokemuksen kautta tavallaan sai ammattinsa. Näin hänkään ei koskaan tavallaan voinut valita.
Äitini kulki hieman saman tien. Kävi yhden alan koulutusta, kun ei oikein muutakaan vaihtoehtoa ollut. Sitten, kun tämä ei enää työllistänyt niin hoito-ala oli melkein ainoa järkevä vaihtoehto. Näin moni ihminen ei useinkaan voi valita sen kummemmin. Eräskin tuttuni kävi nuorena yhden amistutkinnon ja otti siihen jo olosuhteiden pakosta opintolainaa. Nyt ei voi oikeastaan enää opiskella lisää, kun on jo liikaa lainaa. Tämä, vaikka haluaisikin. Itse taas olen esim käynyt siivousalan koulutusta. En sen takia, että se olisi minulle sopivin, mutta vähän kuin muiden vaihtoehtojen puuttuessa tuo oli paras vaihtoehto silloin.
Pahoittelut, kun menee jo aiheesta ohi. Aloin vaan miettiä tätä kaikkea. Toinen juttu on sitten se mitä kukin töissään kokee. Äitini esim hoitaa monesti kuolevia ihmisiä ja kyllä hänkin välillä liikuttuu ja kokee esim toisen kivut vaikeina asioina kestää ja nähdä se kaikki. Ei hänkään silti enää voi alaansa vaihtaa. Näin ei minusta kannattaisi olla ilkeä toiselle. Se on hyvin häilyvää lopulta mitä jokainen voi tehdä ja mitä ei.
Vierailija kirjoitti:
Hei, Sinä, joka tuskailet korjaamolla olevan autosi kanssa!
Maalla etäisyydet ovat kyllä haasteellisia, vaikka sitä osin kaivannut ja halunnutkin, kun maalle asettunut. Auto kyllä ehdoton. Mutta nyt - kannattaa miettiä tarkkaan, onko viisautta korjata auto kuntoon. Jos korjaus maksaa enemmän kuin mikä auton arvo on, niin ei mitään järkeä. Vaikka toki siinä olisi työllistävä vaikutus. Mieluummin niin, että pistää auton ns.paaliin ja etsii uutta. Onko teillä mahdollisuutta kulkea ja hoitaa asioita kimppakyydillä? Naapurin tai jonkun tutun kanssa?
Tsemppiä, toivottavasti kenkku tilanteenne ratkeaa sutjakkaasti.
Kiitos viestistäsi. Ehkäpä tuskailen nyt liikaa asian kanssa, kun meillähän on nyt toinen auto mitä käyttää. Näin emme siis ole tuon yhden varassa. Silti kokemuksesta tiedän, että meidän on nyt vaan saada joskus toinen auto myös. Ei ole hyvä olla tuon yhden melko vanhan auton varassa. Nyt pitää vaan rauhoittua ja katsoa miten tuon korjaamolla olevan kanssa käy. Jos sitä ei enää kuntoon saada niin sitten pitää keksiä jotain muuta.
Onpa kesäinen päivä, vaikka elokuun puoltaväliä vietetään. Riippumatolla nyt otan aurinkoa eli ruokalevolla.
Puoliltapäiviltä, kun heräsin tänään niin menin uimaan ja uin niin nautinnollisesti kuin vaan voin. Uimaan mentäessä näin laiturilla todella lihavan hämähäkin eikä pieni hämähäkki ollut. Vähän kammoksuin sitä hämistä. Asetuin jonkin ajan kuluttua riippumatolle. Makoillessani yläpuolellani lenteli ympyrää jokin isokokoinen lintu ja pilvien korkeudella.
Sitten oli ruokailu ja havaijilaista kanapataa tuli syötyä 😋
Siivoilujen jälkeen asetuin tähän riippumatolle ruokalevolle. Ensiksi punarinnat kommunikoivat keskenään. Sitten kuulosti siltä, että joutsen opettelee lentämään ja ihan äsken pari harmaahaikaraa lensi ylitseni. Ihmettelin mikä ihmeen lintu päästää erikoista ääntä ja otin Birdnetillä selvää linnusta. Heti kun Birdnet näytti harmaahaikaraa vastaukseksi niin samanaikaisesti sain vahvistuksen siitä, kun huutaen ne haikarat lensi ylitseni.
Toiset ovat kalassa koira mukana ja itse otan rennosti riippumatolla. Äsken kuistilta kuului jotain ääntä. Taitaa sielläkin olla jokin eläin.
Nyt vieressäni olevassa pusikossa kuuluu ääntä ja arvelen siellä olevan sammakko. Ei ole pikkusammakko, jos se sammakko on.
Onpa eläimellistä meininkiä täällä!
M31
Tottahan toki käräjätuomari saa "purkautua" työstään.... Samalla täällä voisivat valittaa muutkin ammattiryhmät, kuten poliisit, kaupan kassat, sairaanhoitajat, taksinkuljettajat ym. ym.
Käräjätuomarin palkoilla en kyllä itse kehtaisi "narista" työn mahdollisista varjopuolista täällä....
Siksi ehdotinkin ammatin vaihdosta😂!!! Sekin oli varmasti paha 🤔??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta tähän. Vähän ikävä viestisi on. Ainakin minusta. Samalla mietin tuota korostamasi asiaa eli jokainen on ammattinsa itse valinnut. Sekin on vähän monitulkinnaista. Jos mietin esim vanhempiani niin isäni ei koskaan voinut opiskella (köyhä perhe ja heti täytyi töihin mennä) ja päätyy näin monenlaisiin töihin. Lopulta työkokemuksen kautta tavallaan sai ammattinsa. Näin hänkään ei koskaan tavallaan voinut valita.
Äitini kulki hieman saman tien. Kävi yhden alan koulutusta, kun ei oikein muutakaan vaihtoehtoa ollut. Sitten, kun tämä ei enää työllistänyt ni
Eipä äitisi täällä palstalla "valitakkaan" mitä kaikkea työssään näkee ja kokee monesti tosi ikäviä ja surullisia tapauksiakin, tämä oli se pointti käräjätuomarille "ikävässä viestissäni"!!
Kaveri soitti ja tuli kylään kakun kanssa, joimme kahvit, sitten tein ruokaa kun sain toiselta kaverilta ison kesäkurpitsan, liha-kesäkurpitsavuoka, nam...
Vierailija kirjoitti:
Tottahan toki käräjätuomari saa "purkautua" työstään.... Samalla täällä voisivat valittaa muutkin ammattiryhmät, kuten poliisit, kaupan kassat, sairaanhoitajat, taksinkuljettajat ym. ym.
Käräjätuomarin palkoilla en kyllä itse kehtaisi "narista" työn mahdollisista varjopuolista täällä....
Tiedätkö, että sinun tyylisi keskustella on hyvin luotaantyöntävä ja tyly. En tiedä, teetkö tarkoituksellisesti vai huomaamatta. Mutta - erikoinen, kyllä.
Eipä.näistä kirjoittajista tiedä, ellei erikseen halua kertoa, minkä alan ihmisiä ovat. Joten et voi tietää, jos vaikka täällä avautuukin poliisi, kaupankassa tai opettaja elämästään ja rivien välistä työstäänkin, jos ei ihan suoraan. Ja hyvähän se on, että on olemassa joku paikka missä saa vähän keventää mieltään. Jokaisella oma taakkansa. Myös jokaisessa ammatissakin. Eikä palkka suinkaan poispyyhkäise työn tuomia epäkohtia. Minun mielestä on hyvin outo tuo lauseesi "...palkoilla en kehtaisi "narista" työn mahdollisista varjopuolidta täällä"... Saa sellaisen kuvan, että hyväpalkkaisten on vain nieleskeltävä työssään mahdollisesti ilmenevät epäkohdat vain sen takia, että siitä työstä ja ajallisesta panostuksesta heille maksetaan korvausta eli palkkaa, mikä nyt ehkä on suurempi kuin sinun tai minun - tai ei niin päin ollenkaan. Erikoisesti ilmaistu.
Esim. minä itse rakastan työtäni. Siinä on lukuisia hyviä puolia kuin myös huonoja. Yhteiskunnan kerroksellisuus näkyy sekä ihmisten huonovointisuus, kurjuus. Mutta en suin surminkaan ole vaihtamassa sen takia työtäni, että koen sen toisinaan hyvin kuluttavaksi, stressaavaksi, raadolliseksi. Ja näin on varmasti tilanne käräjätuomarillakin, oletan siis. Koska kuitenkin ja kaikesta huolimatta pitää työstään. Joten - miksi vaihtaa.
No, nämä olivat vain minun mielipiteitä asiaan. Olen käsittäny, että tämän ketjun aloittaja nimenomaisesti on lähtenyt kysymään mitä Sinulle kuuluu, niin siihen kuuluu ilojen lisäksi myös ne elon kurjuudetkin. Koko paletti.
Rentoa päivää Sinulle :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, että sinun tyylisi keskustella on hyvin luotaantyöntävä ja tyly. En tiedä, teetkö tarkoituksellisesti vai huomaamatta. Mutta - erikoinen, kyllä.
Eipä.näistä kirjoittajista tiedä, ellei erikseen halua kertoa, minkä alan ihmisiä ovat. Joten et voi tietää, jos vaikka täällä avautuukin poliisi, kaupankassa tai opettaja elämästään ja rivien välistä työstäänkin, jos ei ihan suoraan. Ja hyvähän se on, että on olemassa joku paikka missä saa vähän keventää mielt
Kiitos sinulle "valistavasta" kommentistasi ja "hyvän / paremman" päivän toivotuksestasi 🙏!! Olipa hyvä että kommenttini herätti näin "voimakkaita" mielipiteitä, sillä täällähän saa jokainen kertoa mielipiteensä - tuo oli minun mielipide käräjätuomarille - eikä se siitä muutu!!
Hyvää viikonloppua jokaiselle ammattiryhmälle.... 😅 tasapuolisesti!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä.näistä kirjoittajista tiedä, ellei erikseen halua kertoa, minkä alan ihmisiä ovat. Joten et voi tietää, jos vaikka täällä avautuukin poliisi, kaupankassa tai opettaja elämästään ja rivien välistä työstäänkin, jos ei ihan suoraan. Ja hyvähän se on, että on olemassa joku paikka missä saa vähän keventää mielt
N63 tässä. Kaikkien kuulumisille on tilaa, niitähän otsikossa kysynkin. Tapa kommentoida toisten 'kuulumisia' on toinen juttu. Aina ei kuulu kovin hyvää, senkin saa kertoa tänne. Arvostelevat kommentoinnit noihin ei ainakaan paranna oloa.
Siis: annetaan tilaa kaikille, ystävällisesti. Eri mieltäkin voi olla rakentavasti...
No täällä taas.Kävin siellä tyttärentyttären synttäreillä. Kivat juhlat ja tyttö iloinen.Aattelin myös perheitä jotka eivät voi juhlia synttäreitä.Tuntuu pahalta kun voisi auttaa perheitä mutta itselläkin pienet tulot, joutuu aina säästämään.
Pääsen viikon päästä tyttövauvan kastejuhliin🌹
Käräjätuomarikeskustelusta tuli mieleen, että me ihmiset elämme hyvin erilaisissa maailmoissa emmekä välttämättä ymmärrä toisiamme.
Muistan yhden lehtihaastattelun, jossa iäkäs nainen piti kohtuuttomana, että nykynaiset valittaa kotitöistä, vaikka on pesukoneet, astianpesukoneet, vesi tulee sisään ja autolla käydään kaupassa.
Hän oli pessyt kuusihenkisen perheen pyykit ulkosaunassa, veden kantoi kaivosta ja lämmitti klapeilla padassa. Elämä oli ollut kovaa, mutta hän ei valittanut, vaan teki osansa. Hän koki, että nykynaiset pääsivät helpolla ja silti kehtasivat valittaa. Se oli hänestä epäoikeudenmukaista.
Ehkä elämän kovuus tekee sen, ettemme kestä turhaksi kokemaamme valitusta.
Tämä on ihan irrallista pohdiskelua aiheesta eikä liity suoraan tuohon käytyyn keskusteluun.
Mukavaa lauantaita kaikille, minä aion katsoa Elämäni biisin.
Sain herätä hyvin nukutun yön jälkeen ilman päänsärkyä joka usein vaivaa. Olen siis tyytyväinen ja kiitollinen. Päivällä käyn sairastavaa läheistä katsomassa, vien kaupasta jotain kivaa. Toivon kaikille terveyttä ja hyvää lauantaita!