Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Migreenejä on monenlaisia. Monissa estolääkkeet auttaa, toisissa joutuu sairaalaan kipulääketiputukseen ja kaikkea siltä väliltä. Ettehän väheksy toisten oireita...
Kävin työpäivän jälkeen kaupoilla ja ostin Häjyt elokuvan ja kirppiksiltä löysin Mamma Mia!,- Doomsday,- Goon- ja Marmaduke -elokuvat.
Olipa työpäivä rankka. On nyt pakko levätä ja asettua sohvalle katsomaan elokuvia.
Tänään päätin olla kotona laiskana, alku vk käyny muutama kaveri kylässä ja huomenna menen kaverin kanssa eka kertaa tänä kesänä baariin kun ollut joka vkl jotain sukulais tapaamisia ja juhlia jotka myöhemmin vielä jatkuvat.
Oon koko päivän ollut ihan reporankana, oon lukenu ulkona kirjaa, syöny herkkusalaattia, korkkasin kuohuviinin 🥂
Juhlin yhtä juttua🥂🥂🥂
Lomalla, mutta koko ajan väsynyt. Hukkaan menee nämä vapaat. On vaikeaa myöntää, että on masentunut, ja että apu olisi tarpeen. Koko elämäni olen teeskennellyt
Vierailija kirjoitti:
Lomalla, mutta koko ajan väsynyt. Hukkaan menee nämä vapaat. On vaikeaa myöntää, että on masentunut, ja että apu olisi tarpeen. Koko elämäni olen teeskennellyt
Voimia. Hyvä, että tiedostat tilanteesi ja myönnät tarvitsevasi apua. Se on alku tervehtymiseen. Vielä ei ole myöhäistä korjata tilannetta. Sisua ja sitkeyttä tilanteeseesi.
Kävihän siinä niin kuin tavallisesti eli isäni täällä ollessa hän määrää tahdin. Kai minä nyt silti nämä päivät nyt jaksan. Hän ei vaan ole yhtään hetkeä aloillaan. Aamusta asti mennyt täysillä. Mietin miten aika kuluu, kun jää ehkä kohta eläkkeelle. Ei ole tiedossa mitään projektia tms mihin energiaa purkaisi. Itse ei osaa ajatella niin pitkälle. Sanoo vaan, että kyllä hän saa ajan kulumaan. Nytkin heti, kun loma alkoi niin tylsistyi kotonaan. Näin totuus voi olla toinen.
Itse olen taas siinä hyvä ollut jo lapsena, että saan ajan kulumaan. Olen aina jaksanut esim istua pitkiä automatkoja ilman mitään viihdykettä. Samalla jos tylsyys uhkaa iskeä niin keksin jotain ja teen rauhassa eri juttuja. Toisaalta kyllähän minäkin välillä koen pitkästymisen tunteita. Monesti tuntuu turhalta nämä omat hääräilyt. Silti moni ei olisi asunut täälläkään missä asun ilman läheisiä ja oikeastaan ilman mitään harrastuksia yms. Samalla eihän tämäkään mikään kilpailu ole ja ei tämä minun ns tyylini elää ole mikään esimerkki. Äitini Tehy lehtessäkin todettiin, ettei ihminen pärjääilman tukiverkkoja yms. Joidenkin vaan on vähän pakko pärjätä.
Itse mietin nyt sitä, että jos pääsen yhteen koulutukseen niin miten järjestän lähipäivät. Heti alussa niitä on ja vasta nyt tajusin sen, ettei tuonne mene edes suoraa bussiyhteyttä. Jotenkin minulla oli ajatus, että vaikka matka olisi pitkä niin mukamas pääsisin suoraan sinne. No se oli väärä ajatus. Nyt mietin miten ihmeessä pääsen paikalla. Jos menisin bussilla sen pitkän matkan lähelle ensin ja sitten toisella bussilla loput. Ehkäpä se toimisi. Taksit ovat niin kalliita ja en mielelläni kyllä niitä käyttäisi.
Nukuin tosi pitkään, join kahvit makkaraleivän kera, sitten sovittiin kaverin kanssa missä bussissa mennään baariin, en ole aiemmin käynyt siellä, teemme terassikierroksen kun ei ole kesällä aiemmin keretty omien menojemme takia .🍻
Kiitos, suht hyvää vaikka väsyttää.
Yö meni palasiksi, koska kämppä on niin kuuma ja jännitin sitä, kun mun piti antaa pissanäyte purkkiin. 5.30 heräsin ja onnistui. Sitten paastoverikokeeseen labraan. Sekin onnistui.
Mulla todettiin keväällä esidiabetes enkä kyllä saanut ohjeita asian suhteen. Lääkäriä en saanut kiinni millään. Edes soittoaikaa ei tippunut. Inhoan tota sairaanhoitajien mielivaltaista käytöstä, kun heillä on lupa arvioida antaako soittoajan vai ei.
En ole mikään lääkärissä turhan takia juoksija, mutta tilanteeni on uusi ja olisin tarvinnut apua.
Aion nyt vaihtaa terveyskeskusta. Sama lääkäri ollut kai 15 vuotta ja mielestäni käyttäytyy ylimielisesti nykyisin mua kohtaan. Että äkkiä nyt vaan hoidetaan asiat vaikka mulla on kysymyksiä ja pari kroonista sairautta ja olen tilannut pidemmän vastaanottoajan.
Se hyvä, että paino on pudonnut 6 kg. Kengännauhat saan solmittua! Jatkan tätä elämäntaparemonttia, mutta vaihdan terveysasemaa. Alkoi tuntua siltä, että vaivaan ja minusta halutaan eroon. Olen ollut 25 vuotta saman tervarin asiakas. Aika vaihtaa!
Täytyy mennä nokosille, täällä on liian kuuma.
Odottelen kuopusta kotiin. Aletaan opetella elämään kaksistaan, kun esikoinen muutti pois kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu täällä. Aina vaan kaikki niin hyvin ja tekopirteä hymy naamalla. Voi kunpa ihmiset tietäis.
Ihanata on! Kesäleskenä ja omaa aikaa. Odotellen sadetta. Peruuntuukohan taas. (Turkusses olen).
Työnsin juuri kovaa munaa suuhun 😇. En siis muistanutkaan, miten hyvää on keitetty muna, yleensä aina teen munakkaan.
Ulos kai tässä vois lähteä kierrokselle, satoi tai paistoi.
60+ tätsy
Eläkeläisen rauhallista arkea. Pyöräiltiin miehen kanssa kirjastoon ja kauppaan.
Pari mattoa käytiin pesemässä, saa nähdä mitä kipuileva olkapääni tykkää.
Ostin uuden jumppakuminauhan, entinen hapertui vanhuuttaan.
Mukava aurinkoinen päivä taas. Odottelen tässä auton katsastusvuoroa.
Piti olla sateinen päivä, mutta sitä vaan ei ole näkynyt. Tuli urheiltua ulkosalla ja voitin kanssakilpailijani taka-asemasta.
Hyvältä tuntuu nyt. Varsinkin se voitto upealla säällä.
Onko teillä poutaa vai sadetta tänään?
Tätä samaa yksinäisyyttä, en tiiä kauan enää jaksan.
N60, sama vaikka kuolisin tähän paikkaan, en tiiä millon minut joku löytäisi, ehkä rappukäytävään menevä löyhkä. Ei oo omaisiakaan ketkä kaipaisi. Miettikkääpä sitä🤔
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa yksinäisyyttä, en tiiä kauan enää jaksan.
N60, sama vaikka kuolisin tähän paikkaan, en tiiä millon minut joku löytäisi, ehkä rappukäytävään menevä löyhkä. Ei oo omaisiakaan ketkä kaipaisi. Miettikkääpä sitä🤔
On surullista, ei voi muuta sanoa. Näitä on mietitty. Aina tekee pahaa tuntemattomienkin puolesta, kun ihminen kertoo kokevansa yksinäisyyttä. Voimia sinulle ja ystävän sinulle toivon.🍀
Voisitko lähteä jonnekin ihmisten joukkoon?
Yksinäisyyttä voi levittää jo pienikin juttelu toisten kanssa.
Kansalaisopisto ainakin tarjoaa monia harrastusmahdollisuuksia. Kirjastoissa on lukupiirejä ja tapahtumia. Ei ole niin tärkeää, milä juttu se on, vaan, että tapaat erilaisia ihmisiä. Jos jaksat, yritä itse olla aktiivinen.
SPR välittää myös ystäväpalvelun kautta ystäviä, joilla on kurssitus asiaan.
Täytin netissä terveysaseman vaihtolomakkeen. En jaksa enää vanhan tervarin kanssa, aloin kuulua kalustoon.
Heitin pienen lenkin ja löysin n desin puolukoita. Pitää tsekata ruispuolukkapuuron ohje.
Vaihdan lakanat, nyt pesukone käy. Uudet laitan vasta illalla.
Mulla oli Torissa pari vaatetta myynnissä. Ostajan kanssa treffit klo 18. Sikahalvalla, mutta pääsen eroon virheistoksestani.
Toi terveysaseman vaihto tekee hyvää, piristi. Toteutuu kolmen viikon kuluttua, mutta täällä kaikki aina lykkääntyy. Ei haittaa!
Migreeniin on täsmälääkkeitä hyvä ihminen. Et tiedä ilmeisesti, millaista todellisuudessa on oikea migreeni.
Neurologi tietää, testaa ja auttaa.
Lääkkeet on.
Neljän päivän migreeni. Bhuaahhhhh...
Sä et kirjoittaisi etkä söisi etkä joisi, pelkästään makaisit tajunnantaso alentuneena, jos sinulla oikea migreeni.