Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Huomenta!
Minulla tämä viikko vielä lomaa.😎
Kunhan kahvi kohta valmista, niin hiippailen laiturille aamukahville. Mies aikoi sillävälin laittaa aamupalaa. Tälle päivää ei mitään muita suunnitelmia, kuin että ainakin grillataan jotain hyvää ja vietetään rannalla aikaa.
Sitä samaa kuin aina, pelkkää... no jääköön sanomatta.
Huomenta! Hyvää kuuluu! Olo on kuin kypsällä omenalla, posket punaisena ja siemenet sisällä. Kiitos mieheni💕
Huomenta,kahvia alkuun, aamupuuroa marjojen kera.Kaunis ilma.Muistakaan pikkuset liikenteessä jälleen!
Ajetaan varovasti,turvallista koulutietä kaikille! Arki alkaa kunnolla monissa perheissä. Voimia päivään jokaiselle:)
Tylsää, tylsää, tylsää, tylsää.... 😴
Heräsin neljältä taaperon pissalammikkoon ja pyykkisirkus käynnissä. Vois ehkä jatkaa unia jossain vaiheessa...
Vierailija kirjoitti:
Huomenta! Hyvää kuuluu! Olo on kuin kypsällä omenalla, posket punaisena ja siemenet sisällä. Kiitos mieheni💕
Raskaana?
Kissani kuoli, hallituksen leikkaukset osuvat kipeästi talouteeni, vuokra nostettiin yli rajojen, en saa muuttoapua. Olen työkyvytön ja Kela käskee muuttamaan ja hakemaan töitä, vaikka on todistukset sairaudesta toimitettu, vaan ei kelpaa.
Koko elämäni olen ollut kaltoinkohdeltu erinäisistä syistä. Aikuinen lapseni vihaa minua yli kaiken ja on henkisesti väkivaltainen, vainoharhainen, valehtelee että hänet on jätetty heitteille syntymästä lähtien, puhuu tätä kaikille, ketkä vain jaksavat kuunnella. Hänen kertomastaan suurin osa on valheita. Ei kuuntele järkipuhetta, suuttuu vaan lisää.
Minulla ei ole juuri ketään, apua ei saa mistään. Elämä on ihan helvetin p*skaa välillä.
Yhteiskunnan tason näkee siitä, miten se kohtelee heikoimpiaan...
Vierailija kirjoitti:
Kissani kuoli, hallituksen leikkaukset osuvat kipeästi talouteeni, vuokra nostettiin yli rajojen, en saa muuttoapua. Olen työkyvytön ja Kela käskee muuttamaan ja hakemaan töitä, vaikka on todistukset sairaudesta toimitettu, vaan ei kelpaa.
Koko elämäni olen ollut kaltoinkohdeltu erinäisistä syistä. Aikuinen lapseni vihaa minua yli kaiken ja on henkisesti väkivaltainen, vainoharhainen, valehtelee että hänet on jätetty heitteille syntymästä lähtien, puhuu tätä kaikille, ketkä vain jaksavat kuunnella. Hänen kertomastaan suurin osa on valheita. Ei kuuntele järkipuhetta, suuttuu vaan lisää.
Minulla ei ole juuri ketään, apua ei saa mistään. Elämä on ihan helvetin p*skaa välillä.
Yhteiskunnan tason näkee siitä, miten se kohtelee heikoimpiaan...
Minulla nousi myös vuokra. Olen hakenut kuntoutukseen, kelan sellaiseen. Tämä on kolmas kerta kun haen ja saa olla viimeinen. Kyllä kela tukee muualta tulleita, mutta omaa kansaa lyödään kuin vierasta sikaa.
Asiat menee huonommaksi. Ensi kuussa nostetaan taas hintoja. Rupean varastelemaan, kun rahat ei riitä. Ruokajonoissa käy vain ulkomaalaiset, omilla autoillaan.
Katsotaan miten ja kuka maata puolustaa, kun sota aikanaan leviää tänne. Ne nuoret miehet, jotka tänne ovat tulleet sotaa pakoon, eivät ainankaan tätä maata puolusta, kun eivät omaansakaan, lähtevät helkuttiin taas, mutta pöytä heille täällä katetaan kuin manulle.
Suuttukaa tekstistäni, jos suututte.
Huono itsetunto ja epävarmuus syö voimavaroja ja paha olo on tarttuvaa.
Itse oon yrittänyt olla optimistinen, mutta toisten pahan olon tuntemukset vaikuttaa jaksamiseeni.
Laitanpa minäkin lusikkani tähän raha-asiaan... uusi hallitus leikkaa, leikkaa, leikkaa pienituloisilta, työttömiltä, vanhuksilta, sairailta, lapsilta ja silti ulkomaan velkaa enemmän kuin edeltävällä hallituksella. M i s s ä ne rahat on???
Säästökohteita: tunnin juna-hanke kuoppaan, kuka sitä oikeasti tarvitsee?
Tarvitaanko 200 kansanedustajaa? Riittäisikö 100?
Kansanedustajien sopeutusrahat, sopeutumiseläkkeet? Kahden kauden jälkeen saa jo eläkkeen, vaikka nuorikin... ja ehtii tienata kelpo työeläkkeenkin. Eduskunta-avustajat, paljonko heitä on ja millaiset palkat???
Ennakkoäänestys, mitä maksaa yhteiskunnalle tässä laajuudessa? Nostaako edes äänestysprosenttia?
En jatka enää, alkaa hermostuttaa...😠
Korjatkaa kohdat, joissa olen väärässä
En toiste kirjoita näin äkäiseen, yritän pitää ketjun enimmäkseen hyväntuulisena, omalta osaltani. Joskus täytyy päästellä höyryjä.🤔
Mutta kaikenlaiset kirjoitukset on sallittuja...
Lähden kaupoille ja mustikkaan... luonto rauhoittaa
Kivaa keskiviikkoa Kaikille
N63
Kaikki politiikka on aina etupolitiikkaa. On jonkun etu, että tehdään jokin päätös, mutta toiselle se voi olla haitta.
Mikä ryhmä pääsee valtaan, saa parhaiten etujaan ajettua. Vastapuoli taas kärsii.
Miten olisi kultainen keskitie ja yhteistyö.
Tänään olo on raskas. Rintaan puristaa ja olo väsynyt. Eilen veimme viimeiselle matkalleen meidän 20v kissan. Kauhea päätös.. Olo on syyllinen ja kamala. Vaikka kissa olikin jo sairas ja laihtunut luuksi ja nahkaksi. Munuaisten vajaatoiminta vei. Ruokavalio oli jo kolmen vuoden ajan.. Viimevuonna alkoi laihtuminen. Vessakäynnit meni sotkemiseksi ja pissat meni alle muutamia kertoja viimeviikolla. Aika oli. Töihin pakko tulla koska ei sijaisia. Eilenkin nieleskelin töissä, että pystyisin pitämään itseni koossa. Illalla oli oksettava olo itkemisestä. Vasta kun saimme haudattua rassun niin pystyin syömään ja olo vähän parani. Tulin töihin silmät turvonneena ja huonosti nukkuneena. Tahtoisin vain kotiin ja lepäämään. Ei kun on mentävä kauppaan. Lapsille ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään olo on raskas. Rintaan puristaa ja olo väsynyt. Eilen veimme viimeiselle matkalleen meidän 20v kissan. Kauhea päätös.. Olo on syyllinen ja kamala. Vaikka kissa olikin jo sairas ja laihtunut luuksi ja nahkaksi. Munuaisten vajaatoiminta vei. Ruokavalio oli jo kolmen vuoden ajan.. Viimevuonna alkoi laihtuminen. Vessakäynnit meni sotkemiseksi ja pissat meni alle muutamia kertoja viimeviikolla. Aika oli. Töihin pakko tulla koska ei sijaisia. Eilenkin nieleskelin töissä, että pystyisin pitämään itseni koossa. Illalla oli oksettava olo itkemisestä. Vasta kun saimme haudattua rassun niin pystyin syömään ja olo vähän parani. Tulin töihin silmät turvonneena ja huonosti nukkuneena. Tahtoisin vain kotiin ja lepäämään. Ei kun on mentävä kauppaan. Lapsille ruokaa.
💔😢
Just join kahvin ja söin ostamani korvapuustin, alkoi tehdä korvapuustia niin kovasti mieli. Viikonloppuna varmaan paistamme vohveleita.
Nyt kuuntelen biisiä
Nelly: Just a dream.
Upea. 13 vuotta vanha? Mutta nyt noussut taas suosioon.
Aurinko paistaa ja katsoin että huomenna klo 12 vaihtuu tuulen suunta pohjoisesta, luoteesta ja koillisesta etelään ja koilliseen. Pitäisi tulla lämpimämpää sitten.
Kärsimyksen ja helpotuksen päivä. Hammaslääkärikäynti joka kesti toista tuntia. Paikattiin ja poistettiin yksi hammas, joka vaati ikenen aukaisemisen. Hampaassa oli pallojuuri!!!! Poisto oli fyysisesti kivulias poiston aiheuttamien toimenpiteiden vuoksi, esim rautaisia esineitä painettiin kovaa poskea vasten. Itse poisto ei ollut kivulias, vaikka osin palasina otettiin. Nyt kun turvotus laskee, alkaa kivutkin. Olen kuitenkin iloinen, että se on nyt ohi ja kaikki hampaat on kunnossa. Yksityisellä kävin , koska reiät oli kipeitä ja halusin nopeaa apua koko kalustolle. Värjäymät ja hammaskivikin poistettu nyt . Saa olla rauhassa vaikka mitä kävisi. Kallistahan se on , mutta kallista on olla hoitamattakin. Syön sitten kevyemmin....
Koko perhe on nyt innostunut siivoamaan ja karsimaan tavaroita nurkista. Hellyttävää, miten innoissaan 10-vuotias poika oli, kun sai itse päättää huoneensa sisustuksen kokonaan. Monta tuntia huhki minun kanssa, kun vaihdettiin järjestystä, tyhjennettiin kaappeja, tehtiin muistolaatikko tärkeistä asioista ym. Nyt on sählymaali paraatipaikalla ja sinne huiskitaan palloa. Loppui se sade beige -vanhemmuus, omapa on valtakuntansa😀 Huomenna alkaa taas kouluarki. Itse pidän huilia open hommista ja opiskelen tulevan vuoden. Mukavaa vaihtelua. Kovasti odotan syksyä ja tulevaa ensimmäistä joulua omalla mökillä. Tekisi mieli aloittaa uusi harrastuskin, mutta ehkä tässä opiskelussa on nyt riittävästi uutta.
Vierailija kirjoitti:
Kärsimyksen ja helpotuksen päivä. Hammaslääkärikäynti joka kesti toista tuntia. Paikattiin ja poistettiin yksi hammas, joka vaati ikenen aukaisemisen. Hampaassa oli pallojuuri!!!! Poisto oli fyysisesti kivulias poiston aiheuttamien toimenpiteiden vuoksi, esim rautaisia esineitä painettiin kovaa poskea vasten. Itse poisto ei ollut kivulias, vaikka osin palasina otettiin. Nyt kun turvotus laskee, alkaa kivutkin. Olen kuitenkin iloinen, että se on nyt ohi ja kaikki hampaat on kunnossa. Yksityisellä kävin , koska reiät oli kipeitä ja halusin nopeaa apua koko kalustolle. Värjäymät ja hammaskivikin poistettu nyt . Saa olla rauhassa vaikka mitä kävisi. Kallistahan se on , mutta kallista on olla hoitamattakin. Syön sitten kevyemmin....
Mulla myös takana vaikea hampaanhoito, olin julkisella. Kalliiksi tulee sekin, rapeat 500e maksan tänään hoidoista tähän mennessä yhdestä hampaata. Se on vasta murto-osa mitä tuleman pitää.
Perjantaina menen protetikolle. Siellä luultavasti saan lähetteen leukakirurgille. Leukaluuhun laitetaan jotain millä voi implantin istuttaa paikalleen. Monta tonnia maksaa.
Noh, ajattelen niin, että isku olisi aikoinaan saattanut osua silmään ja siitä seurata sokeus. Ennemmin hammas, kuin silmä.
Heräsin aiemmin kun olin ajatellut nukkua 9-10, no, yks kaveri viesti että voisi kohta tulla kylään, toi mustikkapiirakkaa ja minä tarjosin karjalanpiirakat. sitten kun lähti ,kohta tuli naapuri piipahtaa. Hyvä niin etten nukkunut päikkäreitä niin nukuttaa aiemmin ensi yönä, unirytmi pitäisikin korjata.
Ihan hieno juttu! Olen ollut itsekin tavallaan. Olen siis ollut ammatillisen kuntoutuksen kautta työkokeilussa. Oma terveys ei kestänyt entistä työtä. Olin pitkään sairauslomalla, kun lääkäri ehdotti, että haetaan vakuutusyhtiöltä ammatillista kuntoutusta, joka toteutettaisiin työkokeiluna toisentyyppisessä työpaikassa. Sehän oli kuin uusi elämä olisi alkanut. Tuli juuri rytmiä päivään, että aamulla nousee ajoissa ylös. Toisaalta jos suoraan sanon, alkoi olla kotona tylsääkin, kun välillä oli päiviä, jolloin koki illalla, ettei ole tehnyt mitään. Siihen turtuu ja tyytyy. Toivottavasti saat paljon irti työkokeilusta!