Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Tänään olen miettinyt paljon edesmennyttä äitiäni. Haikea olo, tuntuu, etten ehtinyt tuntea häntä kunnolla aikuisena. Vasta nyt ymmärrän monet hänen asiansa paremmin. Kaikki se, mitä hän opetti ja teki minun eteeni. Kiitos äiti siellä jossain.
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin ketjusta näkee kuinka alkoholisteja suomalaiset ovat. Juhlat ja viikonloput ryypätään, outoa ettei mitään osata tehdä ilman viinaa.
Tästäkin ketjusta? Hyvin vähän tässä ketjussa verrattuna, mitä luin kun porukka aikoinaan toisessa ketjussa leuhki tilailtuaan netistä viinaksia.
Tuli mieleen tuosta M31 viestistä, kun kirjoitti, että mieli muuttuu mustaksi. Itse olen nyt vauvalla viihtynyt eniten tässä ketjussa. Olen kommentoijana omasta mielestäni rauhoittunut ja huomannut, että vauvalla on ihan mukaviakin ihmisiä kommentoimassa, ainakin tässä ketjussa. Useissa muissa ketjuissa, kun mm. keskusteltiin politiikasta, päättäjistä, niin omakin kommentointini meni helposti ala-arvoiseksi ja mieli todella tuli mustaksi. Tämä ketju myös kannustaa, ainakin minua taas katselemaan ympärilleni ja tekemään luontohavaintoja esim. Täältä saan myös inspiraation käydä torikahvilla tai kirpparilla. Siis vähemmän ruutuaikaa.
Toi Carrie taitaa olla ihan klassikko.
Eilen kävimme myös ulkoilmakonsertissa. Tunnelmallista oli. Mukavaa nauttia valmiista ruuasta ja sen päälle kuunnella mieluista musiikkia.
Hektinen päivä on tänään sitten takana. Tein yhtä projektia koko päivän ja vaikka hirveän väsynyt olo on nyt, niin hirveän hyvä mieli on kaikesta siitä, mitä sain aikaiseksi.
Puoliso on näköjään ollut hieman stressaantunut, epätyypilliseen tapaansa on hommiensa lomassa ilmaissut itseään aika ärtyneellä äänensävyllä. Vaikka ymmärränkin syyt, itse en oikein pidä tiuskimisesta ja negatiivisesta "äksyilystä". Se saa itselle herkästi sellaisen tunteen, että olen itse loukannut toista, vaikka järki sanookin, ettei siitä ole kyse. Onneksi tällainen ei ole jatkuvaa tai tyypillistä. Ihana, minulle sopiva puolisohan minulla on.
Huomenna taas työpäivä. Viikko on vierähtänyt töiden alkamisesta, jotenkin alkaa jo luistaa entiseen malliin loman jälkeen. En tiedä miksi, mutta työinto on yhä vähän hakusessa. Mieluummin jäisin kotiin puuhastelemaan, mutta kyllähän se lompakossa aika pian näkyisi...
Mieli kaipaisi mökille uimaan, mutta viikonlopun tuulien jälkeen vesi on varmasti jo hytisyttävän viileää. Hrrrr. Olen niin paljon nauttinut järvestä tänä kesänä. Haikealta tuntuu syksyn saapuminen.
Ja kaikkia lapsenlapsia on jo kovasti ikävä. Toivottavasti näen heitä tulevalla viikolla.
Kaunista alkavaa viikkoa kaikille <3
Pidättehän itsestänne hyvää huolta!
50+ Mummeli
Hyvää kuuluu, kiitos. Olen rakastunut kauniiseen naiseen.
Jos neljän minuutin välein pitää käydä kakalla, niin kuulostaa varsin yliaktiiviselta suolen toiminnalta. Suosittelen lämpimästi kuitujen lisäämistä ruokavalioon sekä Precosa-valmistetta.
Kiitos kysymästä, muuten kuuluu vielä näin aamusta ihan hyvää, paitsi harjakoneen ulina kadulta!
Huomenta kaikille!
Voisinpa antaa sinulle kyvyn nähdä itsesi kuten muut näkevät sinut.
Huomaisit miten verraton tyyppi oletkaan.
Mukavaa viikkoa!
Lueskelin sadepäivän ratoksi Stephen Kingin Laitosta... hui, kauhua, ja oon vasta puolessa välissä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomalla, mutta koko ajan väsynyt. Hukkaan menee nämä vapaat. On vaikeaa myöntää, että on masentunut, ja että apu olisi tarpeen. Koko elämäni olen teeskennellyt
Voimia. Hyvä, että tiedostat tilanteesi ja myönnät tarvitsevasi apua. Se on alku tervehtymiseen. Vielä ei ole myöhäistä korjata tilannetta. Sisua ja sitkeyttä tilanteeseesi.
Se ns apu nykyisin on reseptit, huom, ei vain yksi lääke, turruttaa sinut, ettei tunnu pahalta.
Ei tunnu enää mikään miltään.
Elä entiseen tapaan. Et saa enäö orgasmia. Juo alkoholia, ei tuu nousuja, hilpeyttä. Ei mistään.
Mut se ns "hoito" lääkkeet, ettei tunnu miltään.
Mitä jos hakisit apua joltain järjestöltä? Mielenterveyden keskusliitolla on erilaisia asiantuntijapalveluita ja vertaisryhmiä. Soita ja kysy sieltä lisää. Voit soittaa halutessasi nimettömänä. Pääset puhumaan tilanteestasi eikä kukaan tuputa lääkkeitä. Julkinen puoli taitaa olla kovin lääkepainotteista. Koeta pärjätä ilman lääkkeitä. Kaikkea hyvää sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Toi Carrie taitaa olla ihan klassikko.
Stephen Kingin kirjana ainakin. Elokuvasta en tiedä.
Kävin pitkällä aamulenkillä. Nurmikot oli kasteessa ja aurinko paistoi. Hyvä päivä tulossa.
Uutiset sen sijaan oli huonoja.
Kalevi Sorsan säätiön mukaan koulutus ei enää takaa nuorille taloudellista ja sosiaalista nousua. Opiskelu ei ole enää tie parempaan elämään.
Esim. köyhistä oloista lähtevä jää opiskelustaan huolimatta jatkossa vaille omistusasuntoa. Siihen ei ole varaa. Hesarin uutinen.
Toinen uutinen kertoi, että valtio joutuu maksamaan ennätysmäärin takaamiaan opintolainoja, koska opiskelijat eivät pienipalkkaisilla pätkätöillä kykene maksamaan niitä, vaan joutuvat ulosottoon.
Kauheaa toivottomuutta nuorten kannalta. Ja sitten ihmetellään, kun nuoret voivat huonosti. Kenelle tätä maata oikein rakennetaan?
Heräsin liian aikaisin , huonot unet ku joku kumusi yöllä jotain naapurissa. Kahvit juotu, lähden kaverin kanssa kesätauon jälkeen kirkon ruokailuun 11.00. Myöhemmin kaupassa käynti.
Ihmiset eivät välitä, mitä tiedät.
Tärkeää on se, että he tietävät,
miten paljon välität.
Nukuin melkein kellon ympäri, muutama aikaisempi yö meni vähillä unilla. Aamupuuro syöty ja kahvit juotu.
Lähdenkin tästä kirjoittamaan kirjekortin parille ystävälle.
Huomenta.Hyvin nukutti.Tein äsken mustikkapiirakan.Pitää lähteä kohta pihahommiin.Hyvää päivänjatkoa kaikille.
Nyt alkoi tehdä mieli mustikkapiirakkaa. Sellainen pullataikinapohjainen, missä on ohut kuori, on parasta. Mutta kyllä murotaikinakin kelpaa, sen kanssa maistuu jätski.
Äitini ja isäni riitelyä on ikävä katsella. Yleensä aina isäni aloittaa ja kaiken pitäisi mennä niin kuin hän haluaa. Nyt taas autojen korjaukset yms riidan aiheena. Tämä jo hyvin aikaisin aamulla. Isä iski nyrkkiä pöytään ja raivosi. Alkaa olla hieman pelottavaakin. He eivät enää asu saman katon alla, mutta tähän asti on yritetty selvitä tapaamisista ihan kunnialla. Nyt se ei meinaa onnistua. Pari päivää menee jotenkin ja nyt alkaa kaikki muuttua. Isäni uhkailee paljon ja äitini yrittää tavallaan olla välinpitämätön. Syytä varmasti hänessäkin hieman, mutta toisaalta isäni on ollut hankala aina. Myös minun kanssani. Minun roolini on ollut selvitä vähämmällä olemalla hänelle mieliksi tai en ainakaan ole paljon vastustanut.
Nyt alan vaan väsyä tähän kaikkeen. Isällä ollut taloudellinen yliote äidistä koko nuoruuteni. Nyt tilanne toinen, mutta isäni esim omistaa autot millä ajemme. Tämä tuottaa hankaluutta ja olemme silti itse maksaneet renkaat ja niiden korjauksia. Sitten taas isäni toisaalta hyödyntänyt äitini omaisuutta taas toiselta osin. En ole selittää enempää. Kuitenkin monimutkaista kaikki on ollut. Lainat ja velat yms.
Aika paha tilanne nyt on. En tiedä aina mitä ajatella. Omakin elämäni on mitä on, mutta kestän jotenkin. En vaan jaksa enää ylimääräistä. Pahoittelen, kun kirjoitan tästä. Ei vaan ole muuta paikkaa purkaa asioita ja tavallaan olen kyllästynyt. Lähdinkin lenkille pakoon tätä kaikkea. Isäni soittelee perään.
Mustikkapiirakasta puheenollen,
minunkin mielestä pullataikinapohjaan tehty mustikkapiirakka on parasta, paljon mustikkaa.
Löysin kauraisen mustikkapiirakan ohjeen, mihin pohjaan tuli vain hiukan vehnäjauhoja, muuten kaurahiutaleita ja leseitä ja vain vähän sokeria.
Tällä ohjeella olen tehnyt mustikoista ja myös mustikka-vadelmapiirakan. On kyllä tosi hyvää eikä liian makeaa. (kaurainen mustikkapiirakka, liianhyvaa.blogspot.com)
Päiväkahvilla syödään loput piirakasta, pääsen tekemään uutta! On sitä välillä herkuteltavakin, kun ei ota joka päiväiseksi tavaksi.
Täällä lähti sähköt väliaikaisesti. Tv sammui, uunissa oli ruokaa tulossa ja astianpesukone sammui kesken käynnin.
On vähän venyneet ruuat ja pesut tänään.
Kävin luumuja ja omenoita hakemassa puista. Paljon on luumuja ja omenoita, että useamman perheen niillä saisi ruokittua.