Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
3061/24139 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaava viikko on ollut turhan monine kiireineen, vaikkakin osin itse aiheutettua se toki onkin, tiedän.

Uuden taidon opettelu on sujunut vaihtelevasti. Mukavaa huomata, että vielä oppii ihan uusia asioita ja taidot karttuvat. Yhdessä osa-alueessa olen jo varsin hyvä tekijä. Mutta turhauttavaa on, kun joissakin asioissa oppiminen on hitaampaa ja joutuu jankkaamaan oppia pienessä päässään, toistaen ja taas toistaen. Mutta pikkuhiljaa eteenpäin, niinkuin mummo lumessa...

Kouluikäiset lapsenlapset ovat kesälomalla ja koko viikon meidän Ilona. Ai miten mukavaa on uida ja saunoa, uida ja saunoa...ja jäätelöä päälle! Mansikoiden kypsymistä odotellessa! Lasten riemu on kyllä tarttuvaa. Sitä katsoessa stressikin lievenee. 

Kaikille murheita kantaville etähalaus täältä. Ja aurinkoa ja lämpöä sydämen sopukoihin asti jokaiselle! 

50+ Mummeli

Vierailija
3062/24139 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin alkanut aamu . 7 keitin kahvin ja söin rinkelin. Katsoin aamu tv. Otin lehtitaikina levyn sulamaan, teen kasvis- aurajuusto piiraan lounaaksi. Käyn myöhemmin kaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3063/24139 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasavuosi synttärit.

Vierailija
3064/24139 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä oleskeluksi menee tämä viikonloppu kireän työpäivän jälkeen. Seuraava viikonloppu myös, sillä se on ensiviikolla juhannus. 

On aika mennyt nopeasti. Ei yhtään tunnu, että ollaan keskikesän nurkilla. Menee tänään saunomiseksi, uimiseksi ja makkaran syömiseksi.

Vierailija
3065/24139 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasavuosi synttärit.

Onneksi olkoon 🥳 

Vierailija
3066/24139 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa. En tiedä jaksanko elää enää loppuvuotta.

Vierailija
3067/24139 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona nautiskelen ja kuuntelen lintujen ääniä. Tiltaltti rikkoo muiden lintujen harmonisen kuoron.

Vierailija
3068/24139 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoinen, raikas aamu. Olen ollut jo useamman tunnin hereillä. Ehdin opiskella saksaakin ja nyt yritän houkutella esiin edes jonkinlaista ruokahalua. Aamukahvit olen jo juonut. Olen lipsunut takaisin kahvin pariin, maistuu kyllä yhä ihan kamalalta mutta minulla on joku kumma tarve saada kupillinen. Outoa.

Yksi teineistäni nukkuu vielä, menee varmaan iltapäivään, kun kotiutui työvuorostaan aikaisin aamulla... Toinen on töissä aamuvuorossaan ja kolmas lomareissullaan. 

Ottivat yhteyksiä sairaalasta. Leikkausajankohta varmistui. Viikolla sain myös töissä oudon, hiukan säikäyttävänkin, kohtauksen. Aivoperäinen. Silmät elivät omaa elämää. Mutta meni ohi tovin kestettyään kuin napista painamalla. Aivan kuin tulikin. Päässä jotain mutta liittyykö syöpään vai jotain uutta, saas nähdä. En osannut huolestua edes, työkaveri kyllä minunkin puolesta. Koen olevani rasite kohta kaikille ja kaikkialla. Leikkausarven lähellä selkeä uusi pigmenttimuutos. Yksi teineistäni huomasi sen.

Huomaan olevani arjessani, elämässäni, jotenkin irrallisena. Toimin kyllä, asiat ja tehtävät hoituvat mutta kokemus niistä on kuin ulkopuolisella. Sen sijaan minulla on hyvin vahvasti läsnä lopullisuus. Tarkistan tämän viikonlopun aikana omat asiakirjani kuntoon. Että lapsilla on helpompaa. Sitten kun.

Ystäväni muuttaa tänään toisaalle. Olen viikon verran tehnyt luopumista. Toki pidämme yhteyttä jatkossakin puhelimitse. Näkeminen vain harventuu entisestään. Tämä kyläpahanen ei ruoki ystävä/tuttavasuhteita. Lapsenikin ovat sen huomanneet ja tunteneet. Täällä on pienet piirit ja ahdasmielisyys. Jos sinulla ei ole nimeä ja omaisuutta, et ole mitään. 

Toisaalta en itse halua ollakaan. Lasteni puolesta ahdistun. Kun näen, miten se heille heijastuu. He joutuvat tekemään hartiavoimin töitä tulevaisuutensa eteen. Toivon, että pääsevät täältä pois.

Käyn tänään äitini haudalla. Jos löytäisin kukkakaupasta kauniin ruusubegonian. Se on kohtalaisen helppohoitoinen. Ellen muuta keksi.

Lokit kirkuvat taivaalla. Edessä on kaunis päivä. Pidä huoli itsestäsi. :)

Vierailija
3069/24139 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin poikkeuksellisesti pitkään, toinen lomapäivä menossa. Aamukahvi,  leivän mutustelua ja kirjan lukemista. Teinit huoneissaan (nukkumassa ehkä), koira nukkuu sohvalla. Ihana hiljaisuus. 

Kohta pyykkikone päälle, kauppaan lounasostoksille ja sitten suunnataan mökille päiväksi. Huomenna lomareissulle. 

Vierailija
3070/24139 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei oikein löydy sanoja vastaamaan viestiisi, mutta haluan tsempata Sinua!

Surullista,että ystäväsi muuttaa muualle.  Onneksi on puhelimet, niin yhteydenpito voi jatkua.

Kaikkea hyvää Sinulle ja lapsillesi!

Vierailija
3071/24139 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 3069 tarkoitettu 3067:lle, lainaus ei onnistunut.

Vierailija
3072/24139 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just äsken pesin kylppärin ja itseni. Nyt juon rommia ja päivystän palstaa. On alkkarit jalassa.

Vierailija
3073/24139 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei oikein löydy sanoja vastaamaan viestiisi, mutta haluan tsempata Sinua!

Surullista,että ystäväsi muuttaa muualle.  Onneksi on puhelimet, niin yhteydenpito voi jatkua.

Kaikkea hyvää Sinulle ja lapsillesi!

Kiitos<3

Ei aina tarvitsekaan löytyä sanoja. Riittää, että kuuntelee. Ja joskus sekin, että on kuuntelevinaan, on hyvä.

Anteeksihan minun on pyydettävä tätä. Käytän täysin itsekkäästi teitä roskakorina, minne lappaan näitä hajatelmiani. Eiväthän nämä ole keveitä, raskasta luettavaa. Mutta elämää tämäkin. Minun. Skippaa toki.

Höntsäilen. Pesukone pyörittää pyykkejä. Seurailen hajamielisenä Venloja, myöhemmin Jukolaa. Siirrän aktiivisesti kaupassakäymisen ajatusta tuonnemmaksi. Koska ahdistaa. Ja tämä on minulle outoa, epätyypillistä. Olen äärisosiaalinen pulputtaja. Tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa, saan kohtaamisista, vuorovaikutustilanteista itselleni paljon. Opin itsestäni tuolloin paljon. Ja nyt ajatuskin ahdistaa, musertaa kasaan. Huomaan pakenevani tilanteita, rakennan muuria. Tämä on suunnatonta. Hämmentävää. 

Täällä on aurinkoisen lämmintä. Äsken harakka ja pari räkättirastasta pitivät säksätyskisailua. Jestas, minkälaista meteliä saivatkaan aikaiseksi!:D ja toivat tullessaan hetkellistä kepeyttä, muutoinhan olo on kuin painostavalla ukonilmalla raskaine pilvineen.

Lähden käymään hautausmaalla. Siellä ei ole väenpaljoutta. Vain runsaasti rakkautta ja kaipuuta. Sekä hyttysiä. :D

Nauti kesäpäivästäsi. :)

Vierailija
3074/24139 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä sadetta täällä päin ole tullut. On enemmänkin tullut aurinkoa otettua. Nukahdinkin tuohon auringonpaisteeseen. Hyvä että en palanut. 

Gorillaz - On Melancholy Hill

Vierailija
3075/24139 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukuin poikkeuksellisesti pitkään, toinen lomapäivä menossa. Aamukahvi,  leivän mutustelua ja kirjan lukemista. Teinit huoneissaan (nukkumassa ehkä), koira nukkuu sohvalla. Ihana hiljaisuus. 

Kohta pyykkikone päälle, kauppaan lounasostoksille ja sitten suunnataan mökille päiväksi. Huomenna lomareissulle. 

Miksi päiväksi mökille?

Sitten lomareissulle. Minne?

Mikä järki tuossa on?

Ei ymmärrä.

Vierailija
3076/24139 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasavuosi synttärit.

Onneksi olkoon 🥳                 Onnea täälläkin 🌹

Vierailija
3077/24139 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siis Onnea täältäkin... 🌹

Vierailija
3078/24139 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin alkanut aamu . 7 keitin kahvin ja söin rinkelin. Katsoin aamu tv. Otin lehtitaikina levyn sulamaan, teen kasvis- aurajuusto piiraan lounaaksi. Käyn myöhemmin kaupassa.

Syöt paljon ja ihan mitäsattuu.

Rinkeli.

Lehtitaikina.

Voita ja vehnäjauhoja!

Vierailija
3079/24139 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoa. En tiedä jaksanko elää enää loppuvuotta.          Voitko kertoa tarkemmin. Ehkä voisimme auttaa. Voimia. 

Vierailija
3080/24139 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonoa. En tiedä jaksanko elää enää loppuvuotta.          Voitko kertoa tarkemmin. Ehkä voisimme auttaa. Voimia. 

Älä vielä luovuta. Elämä on vuoristorata. Alamäkiä seuraa ylämäet. Nurkan takana voi odottaa jotain kivaa.

Ketju on lukittu.