Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoa. En tiedä jaksanko elää enää loppuvuotta. Voitko kertoa tarkemmin. Ehkä voisimme auttaa. Voimia.
Tuskin, mutta kiitos silti.
Elettyä elämää johon kuuluu ope joka tykkäsi oppilaistaan sillleen.
Ei oikein ole voimia enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei oikein löydy sanoja vastaamaan viestiisi, mutta haluan tsempata Sinua!
Surullista,että ystäväsi muuttaa muualle. Onneksi on puhelimet, niin yhteydenpito voi jatkua.
Kaikkea hyvää Sinulle ja lapsillesi!
Kiitos<3
Ei aina tarvitsekaan löytyä sanoja. Riittää, että kuuntelee. Ja joskus sekin, että on kuuntelevinaan, on hyvä.
Anteeksihan minun on pyydettävä tätä. Käytän täysin itsekkäästi teitä roskakorina, minne lappaan näitä hajatelmiani. Eiväthän nämä ole keveitä, raskasta luettavaa. Mutta elämää tämäkin. Minun. Skippaa toki.
Höntsäilen. Pesukone pyörittää pyykkejä. Seurailen hajamielisenä Venloja, myöhemmin Jukolaa. Siirrän aktiivisesti kaupassakäymisen ajatusta tuonnemmaksi. Koska ahdistaa. Ja tämä on minulle outoa, epätyypillistä. Olen äärisosiaalinen pulputtaja. Tulen hyvin toimeen ihmis
Ihana viesti, myötätuntoa täältä pohjoisesta.💕 täällä saa kirjoittaa kaikenlaista, älä suotta pyytele anteeksi
Lähdettiin just kotimatkalle (Sodis2024)
Tämä leffa yllätti, tietysti monikin: Punainen taivas
Musiikki tänään Maija Vilkkumaa: Hiuksissa hiekkaa (on myös elokuvassa Mummola, suosittelen)
Leppoisaa lepopäivää, maa kutsuu kohti tavallista elämää täältä leffakuplasta🤔
N63
Aamulla kuuden jälkeen menimme lammelle kokeilemaan syökö ahven. Usva leijaili veden yllä, linnun visersivät. Kiersimme melkein lammen ympäri ja ongimme eri paikoista, missä aikaisemmin on kala tarttunut onkeen. Ei nykinyt kertaakaan, tosi outoa. Pitänee joskus kokeilla iltaongintaa...Kyllä siellä kalaa pitäisi olla, koska keväällä pidimme lammessa katiskoita ja saimme isoja ahvenia aika paljon.
Pyöräilemässä kävin ja tapasin naapurit kävelylenkillään, ihan rauhallinen sunnuntai on ollut.
Illansuussa menemme isännän veljen vaimoa vähän auttelemaan.
Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Aamulla kuuden jälkeen menimme lammelle kokeilemaan syökö ahven. Usva leijaili veden yllä, linnun visersivät. Kiersimme melkein lammen ympäri ja ongimme eri paikoista, missä aikaisemmin on kala tarttunut onkeen. Ei nykinyt kertaakaan, tosi outoa. Pitänee joskus kokeilla iltaongintaa...Kyllä siellä kalaa pitäisi olla, koska keväällä pidimme lammessa katiskoita ja saimme isoja ahvenia aika paljon.
Pyöräilemässä kävin ja tapasin naapurit kävelylenkillään, ihan rauhallinen sunnuntai on ollut.
Illansuussa menemme isännän veljen vaimoa vähän auttelemaan.
Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille!
Hah, ja joku mainitsi että täällä kirjoitetaan paljon luonnosta🤔 vitsi, vitsi
Kaunis kertomus
Työviikko ja sen jälkeinen mökkeily takana. Meidän mökillä tuli 4kg:n hauki ja toinenkin hauki joka on 1,5kg. Niistä saa juhannusateriaa aikaiseksi. Pakastimeen laitettu ne. Paljoa ei tullut tällä kertaa uitua, kun oli aika viileää vettä. Vaikuttaa sään, järven kohdan ja ajankohdan olevan oleellisessa osassa milloin nappaa kala.
N63 kun hehkuttaa Mummolaa niin onhan munkin se nähtävä. Toivottavasti se tulee Yle areenaan. Uusia elokuvia tuli tietoisuuteeni mitä N63 mainitsi katsoneensa festivaaleilla.
Tänään kävin kirppiksellä ja löysin elokuvat:
- Twister (1996)
- Clive Cussler's Nostakaa Titanic! (1980)
- Romasanta (2004)
Sitten löysin Sarjamurhaajista kokoelmaboksin, jossa on elokuvat:
- Ted Bundy (2002)
- Dahmer (2002)
- The Hillside Strangler (2004)
- The Manson Family (1997)
Päivän kappaleeni on Skrillex - Kill EVERYBODY
En ole yhtään raskasmielinen, vaikka elokuvani ja musiikkini tänään siltä vaikuttaa. Mulla on ylirento olo viikonlopun jäljiltä. Sen oon päättänyt, että tänään katson netflixistä Blood elokuvan ja sen takia, kun se poistuu sieltä lähiaikoina. Mieleni näillä näkymin kaipaa jotain ei niin kevyttä materiaalia.
Se taas alkaa uusi työviikko, mutta onneksi lyhyesti. Torstai on mulla myös vapaapäivä.
M31
Päivän biisi: Saimaan Heinola (synnyinkaupunkini) - Enontekiö (?) - ja Kaarina...
Olen maadoittunut itseni kotiseutuun, laukut purettu ja pyykki huomenna
Sodiskupla puhkesi, kun tapasin muutaman ihmisen kelle vuodatin tuntojani
Hyvät ihmiset: Jos tykkäätte elokuvista ja tapaamisista uusien samanhenkisten ihmisten kanssa, lähtekää ensi vuoden 40.juhlafestareille Sodankylään, on u p e a tapahtuma
N63
Kiitos, oikein hyvää! Sain kesämökkipahasenikin siivottua viimeinkin ja putsasin sadevesitynnörin kevään roskista, kun näyttää, että saamme viimeinkin sadetta.
Ainoa huolenaihe tänään on se, kun joku kyttääjä oli pahoittanut mielensä jonkin rouvan takia. Rouva söi hänen kauhukseen Shushia haarukalla!
Vierailija kirjoitti:
Just äsken pesin kylppärin ja itseni. Nyt juon rommia ja päivystän palstaa. On alkkarit jalassa.
Vapailla? Reipas oot ollut.
Ihan sairaan sikasiistiä ja makeeta.🤣🙃🥳🥸😎
Oivoi
Reissullamme koottiin runo: jokainen kirjoitti kaksi virkettä, niistä koottiin runo (ts 4runoa), loistavia.. 😉
Huomenna pyykkään reissuvaatteet - asetun aloilleni
Kaikille terveisiä, kun elämä murjoo. Onnea leikkaukseen, puhtia tovottomuuteen....
Mukavaa eloa Kaikille
N63
Ystäväni kävi tänään. Juotiin kahvit pihalla, kera jäätelön. Ihana juttu.
Olen melko väsynyt. Muutto suoritettuna, mutta tavarat vielä ilman paikkaa ja entisen asunnon siivous vielä viimeistä vaille valmis. On iso asunto, missä paljon ärsyttäviä pintoja ja myönnän, etten välttämättä siivonnut tarpeeksi usein. Silti toivon, että saisin sen vuokratakuun takaisin. En ole mitään rikkonut ja kaikki kuitenkin kunnossa.
Muuten toivon edelleen tästä parempaa kesää kuin edellinen oli. Sattui kaikkea ikävää. Nyt, vaikka hyvin väsynyt olenkin toivon, että tämä olisi parempi kesä. Tuntuu vaan koko kuukausi kohta menevän kuin ohi ilman, että saan mistään kiinni. Toki muutto, tavaroiden sekavuus sekä siivoaminen rasittaa myös. Pelkään silti tuleeko kesistäni enää lainkaan sellaisia kuin ennen. Joskus muutamia vuosia sitten vielä oli iloisempi tunnelma ja haaveilin paljon. Esim kesät 2020-2022 vielä ihan ok. Viime kesästä muuttui moni asia. Ikäviä juttuja.
Huomenta! Hyvää kuuluu. Heräsin viiden jälkeen, keittelin aamukahvit. Kävin reilun tunnin kuntosalilla, muita ei ollut treenaamassa. Nyt suihkuun ...n70 v
Mikä määrä sääskiä olikaan kimpussaan, kun kuljeskeli tiluksillaan aamutuimaan. Pitää joka aamu järjestellä pihassa jotakin, edes silmänlumeeksi, mietti hän. Ees-taas rantteilla hortoilu aamukahvin jälkeen, se on Asiaa.
Sateella on tauon paikka, lisää vettä luvassa iltapäivällä. Siinä välissä ehtii Vanhisraivaaja tehdä jotakin horsmien suhteen, ne kun luulevat ihan liikoja itsestään. Luonto, se on niistä kitkettävä pois. Koivu-rouvat pidättävät jo hengitystään: minkähän härvelin se hurjapää tänään kauhuksemme starttaa, ja minkä härdellin ja hulabaloon järjestää. Kylkemme ovat jo raapooksilla edellisistä.
Siellä koivujen lomassa Hänen Ylhäisyytensä Herttuatar rääkkää jälleen yhtä apulaistaan, joka on saanut nimekseen Niittopeto. Raskas on apulaista horhata ja käännellä, mutta käytetäänhän sitä voimaa kuntosalillakin painojen nosteluun, eikä siellä kukaan moista kummeksu. Tällä kuntosalilla ei tarvita jäsenkortteja, eikä välineisiin tarvitse jonottaa!
Ilma seisoo sijoillaan kuin ei koskaan haluaisi vaeltaa muualle Kartanon yltä. Se on tiivistä ja lämmintä kuin linnunmaito, havainnoi Herttuatar, ja vetää päänsä yli hyttyshupun. Kovaksi tärkätty alushame Herttuattaren kaavun alla ei haittaa työn tahtia (eikä apulaisenkaan nelitahtia). Ja löpöhän se tankissa höpöttää niin kauan kuin on tarvis.
Tietää olevansa hurja näky horsmien keskellä riehuessaan, ja sekös hänen Ylhäisyyttään sisäisesti hykerryttää, samalla kun Niittopeto pistää kädet ohjaussarvissa tärisemään.
- Niin kummankohan sisällä se peto on enemmän irti...?
Hei taas, kiva tämä palsta, nyt odotan kaveria kahville, tullee puoli 1.
Tämä kyläpahanen ei ruoki ystävä/tuttavasuhteita. Lapsenikin ovat sen huomanneet ja tunteneet. Täällä on pienet piirit ja ahdasmielisyys. Jos sinulla ei ole nimeä ja omaisuutta, et ole mitään."
Lainasin yhdestä viestistä tämän kohdan. Osui niin hyvin ajatuksiini. Minulla on kokemusta muutamasta pienestä paikkakunnasta. Niissä on hyviäkin puolia ja itsekin pidän maaseudun luonnosta yms, mutta sitten on näitä epäkohtia. Lapsuudessa eräällä paikkakunnalla oli kiva asua. Myöhemmin olen tajunnut, että sielläkin moni kiusasi minua. Silloin en vielä kunnolla käsittänyt asiaa. Jotkut vaan olivat välillä ilkeitä yms ja en sen enempää miettinyt sitä. Olimme perheenä muualta sinne tulleita. Ei mitään verkostoja. Minulla muutamia ystäviä sekä vanhemmilla edes joitakin myös. Muuten hiljaista.
Myöhemmin nuoruudessa toisella paikkakunnalla kiusaamista enemmänkin. Ei ystäviä ja yksin olin. Meillä ei ollut edes ketään tuttuja. Ikäviä vuosia. Täällä nykyisellä paikkakunnalla olen taas asunut jo liiankin kauan. Melkein vuosikymmen jo mennyt. En tunne ketään. Muutamia ikäviä juttuja ihmisistä ollut myös. Pahaa puhutaan. En viitsi enempää kirjoittaa. Näin mietin itsekin lähes päivittäin, että mitä josasuisin muualla. Toisaalta olen juureton ja en ns kuulu minnekään. Ei minulla ole suhteita minnekään. Näin jokatapauksessa olisin omillani missä vaan. Kyllä tämä kaikki silti on surullistakin välillä.
Toisaalta haluaisin erilaista elämää. Sitten kuitenkin ihmisten kanssa olo ja tutustuminen vaikeaa myös. Ymmärrän sen. Siihenkin toisaalta auttaisi se jos ne ihmiset olisivat avoimia ja mukavia toisiaan kohtaan. Itse kyllä yritän olla ja en halua olla ilkeä. Muuten sitten ujo ja varovainen olen. Ikävää on vaan elää niin, ettei enää kiinnosta oikein mikään koko paikkakunnassa. Välillä kävelyllä koen hetken iloa, mutta siihen se jää. Samalla elämäni ei ole sellaista, että muutto olisi helppoa. Sen vuoksi aikoinaan tännekin muutin. Jos olisin voinut valita toisin niin varmasti muualle olisin voinut mennä. Näin aina ei voi valita kaikkea ja saada haluamaansa. Olen oppinut sen.
Hei!
Saaressa syöty ja siivottu. Ulkoilua kevyessä vesisateessa. Kahvit vielä keksin kera.
Vierailija kirjoitti:
Masentaa 😔
Miksi? Voimia päivään!
Miten?
Rahaa velkojenmaksuun. Annanko ulosoton velkatilinumeron. Tarvitsen lähes 60 000 euroa.
Rakas takas.
Terveys takas.
Ootko 20-vuotias keltanokka vai muuten pimee?