Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kun taas jankataan syntyvyydestä niin eikö lapsettomat ihmiset ole parhaita kertomaan miksi eivät tee lapsia?

Vierailija
23.01.2025 |

En nyt tietenkään sano että lapsettomia pitäisi syyllistää aiheesta vaan kohteliaasti ja asiallisesti pitäisi voida puhua että miksi syntyvyys on alhaista, lapsettomien määrä on kasvanut kokoajan ja se on suurin syy alhaiseen syntyvyyteen eikä suurperheitä enää ole. Eikö lapsettomat ihmiset ole parhaita kertomaan miksi syntyvyys on alhaista eikä ne poliitikot,tutkijat,tohtorit,asiantuntijat ja johtajat? 

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se Suomessa aina menee. Kysytään "asiantuntijoilta" eikä niiltä, joita asia oikeasti koskee.

Vierailija
2/57 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on omat syynsä. Varmasti nämä tutkijat tietää ne syyt ihan yhtä hyvin kuin lapsettomat itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ne ihmisten vastaukset eivät kelpaa tutkijoille eikä poliitikoille.

Vierailija
4/57 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prosentuaalisesti iso osa lapsettomista miehistä on gay

Vierailija
5/57 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun ne ihmisten vastaukset eivät kelpaa tutkijoille eikä poliitikoille.

Tämä :D Suomi maailman onnellisin maa titteli kokisi kovan kolauksen kun tutkijat ja poliitikot sais tietää miksi syntyvyys on alhaista :D 

Vierailija
6/57 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä lapsettomilta on kysytty moneen otteeseen. Lapseton tietää vain oman tilanteensa, tutkijat ja asiantuntijat tutkivat laajempia trendejä, poliitikot pelaavat omia pelejään.

Vierailija
7/57 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihmetellyt kun vanhemmillani molemmilla oli 8 sisarusta, mutta kaikki heistä tekivät vain 1-2 lasta. En siis syyllistä mutta mietin miksei tehty enemmän.

Vierailija
8/57 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole äitityyppiä. Lapset on ihan kivoja pieninä hetkinä kerrallaan, kun eivät ole omia. Lisäksi en koe olevani sopivaa äitityyppiä mt-taustan takia, joka vieläkin kummittelee taustalla. Mielestäni on täten parempi, että en hanki lapsia, kun ei ole kiinnostusta ja resursseja niitä hoitamaan, kuin se, että olisi lapsi/lapsia ja ne olisivat aivan heitteillä. 

Vierailija
9/57 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, miksi lapettomia syyllistettäisiin ylipäänsä? 

En minä halua lapsia. Saat syyllistää ihan miten paljon haluat, mutta lapsia ei tule siitä huolimatta. Tähän ei ole mitään hakemalla haettua syytä, kun en vain halua lapsia.

Vierailija
10/57 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa olevilla ulkkareilla ole alhainen syntyvyys!

Vierailija
11/57 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisikin, mitä sitten??

Vierailija
12/57 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prosentuaalisesti suurin osa miehistä heteroiden jälkeen on biseksuaalit, joilla sinällään olisi kaikki mahdollisuus lisääntyä ilman muumimukia. Miten selität tämän?

Vierailija
13/57 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja, miksi lapettomia syyllistettäisiin ylipäänsä? 

En minä halua lapsia. Saat syyllistää ihan miten paljon haluat, mutta lapsia ei tule siitä huolimatta. Tähän ei ole mitään hakemalla haettua syytä, kun en vain halua lapsia.

Aivan kuin minä ja vaimoni. Aikoinaan epäiltiin homoksi ja siten tuhkamunaksi. Lapsia halunneet eivät millään suostu uskomaan, että joku ei omasta tahdostaan halua lapsia vaan elää vapaata ja huoletonta elämää. Tai sitten se on itsekästä. Aivan kuin nämä syyllistäjät eivät olisi tehnyt lapsia omasta halustaan vaan yhteiskunta ja väestöpydamidi mielessään.

Vierailija
14/57 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei ole tule tunnetta, että lapsia pitäisi tehdä eikä vahinkoja ole sattunut. En ymmärrä mitä teen väärin siinä, etten ole väkisin lapsia alkanut tehdä. Se vaan ei ole asia mikä ikinä olisi päähän tullut.

Vierailija
15/57 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan halua tehdä lapsia tälläiseen yhteiskuntaan. 

M34

Vierailija
16/57 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa olevilla ulkkareilla ole alhainen syntyvyys!

Tämä!

Vierailija
17/57 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään nainen ei ole huolinut minua jalkoväliinsä.

Vierailija
18/57 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että yksi syy on jäänyt taka-alalle. Ja se syy on, kun naisilla on vapaus valita, niin moni valitsee mieluummin elämän ilman lapsia. Virheellisesti oletetaan naiseuteen kuuluvan halun tehdä lapsia. Kun naisilla on itsenäinen valta valita, niin ei osa naisista halua omia lapsia sen enempää kuin osa miehistäkään.  

Vierailija
19/57 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään nainen ei ole huolinut minua jalkoväliinsä.

Tämä!

Vierailija
20/57 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen oma asia, ei kuulu AP:lle. Ei Suomi ole mikään kommunistidiktatuuri tai fasistivaltio missä synnnyttäminen on pakollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan