Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Vierailija kirjoitti:
Hei taas, kiva tämä palsta, nyt odotan kaveria kahville, tullee puoli 1.
Milläs herkuttelitte? Karjalanpiirakoilla ja raparperipiirakalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoa. En tiedä jaksanko elää enää loppuvuotta. Voitko kertoa tarkemmin. Ehkä voisimme auttaa. Voimia.
Miten?
Rahaa velkojenmaksuun. Annanko ulosoton velkatilinumeron. Tarvitsen lähes 60 000 euroa.
Rakas takas.
Terveys takas.
Ootko 20-vuotias keltanokka vai muuten pimee?
Onko autettu?
Tuossahan joku palstalainen mainosti auttamishaluaan.
Kerro, ootko saanut esim velkasi hoidetuksi jo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei taas, kiva tämä palsta, nyt odotan kaveria kahville, tullee puoli 1.
Mitäs sitten? Karjalanpiirakoita ja raparperipiirakkaa?
HIilihydraattia, suolaa, sokeria, voita. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Päivän biisi: Saimaan Heinola (synnyinkaupunkini) - Enontekiö (?) - ja Kaarina...
Olen maadoittunut itseni kotiseutuun, laukut purettu ja pyykki huomenna
Sodiskupla puhkesi, kun tapasin muutaman ihmisen kelle vuodatin tuntojani
Hyvät ihmiset: Jos tykkäätte elokuvista ja tapaamisista uusien samanhenkisten ihmisten kanssa, lähtekää ensi vuoden 40.juhlafestareille Sodankylään, on u p e a tapahtuma
N63
Sodankylä - hereillä I Come.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän biisi: Saimaan Heinola (synnyinkaupunkini) - Enontekiö (?) - ja Kaarina...
Hyvät ihmiset: Jos tykkäätte elokuvista ja tapaamisista uusien samanhenkisten ihmisten kanssa, lähtekää ensi vuoden 40.juhlafestareille Sodankylään, on u p e a tapahtuma
N63
Sodankylä- here I Come. (Piti olla).
Hei Sinulle, joka kirjoitit kyläpahasessa asumisesta, ja joidenkin ihmisten halusta kiusata ja puhua pahaa toisista. Kiitos kun kerroit oman kokemuksesi. Itselläni on vielä pitempi jakso pienen kyläyhteisön asukkaana. Pidän tärkeänä sitä että jokainen saa avautua omista kokemuksistaan ja olen aina iloinen kun saan lukea jonkun omakohtaista kuvausta kyläkulttuuriin ja ilmapiiriin liittyen.
Melkoisen yksin olen elämääni viettänyt tällä kylällä, varsinkin nyt viimeisinä vuosina, jolloin en ole enää halunnutkaan kontakteihin ihmisten kanssa, vaan olen valinnut omaksi elämänmuodokseni erakkouden.
Sitä en suosittele kenellekään omaehtoiseksi valinnaksi, mutta minulle se on tässä vaiheessa sopinut hyvin. (On eräs prosessi menossa.) Haluan elää itseäni varten, en sellaista yhteisöä varten, johon en ole alun perinkään tasavertaisena asukkaana kuulunut.
Minun on parasta vain tehdä omia juttujani ja pärjätä mahdollisimman pitkälle yksin, siis ilman mitään käytännön apujakaan, saati että jotain ystävyyssuhteita etsisin ja niistä riippuvainen olisin.
Loppujen lopuksi, minulta ei täälläkään puutu mitään. Kiitän joka päivä kaikesta hyvästä ja sitten kiitän siitä joka tuntuu ahdistavalta ja masentavalta. Päivä kerrallaan. Kaikki hyvin.
Muutto on agendalla. Kaupunkiasuminen tulee joka päivä mieleen, ikään kuin jo asuisin siellä, toivekaupungissani.
Muuttoa ei ole helppo järjestää, mutta olkoon sitten vaikeaa. Kyllä se siitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N63
Sodankylä- here I Come. (Piti olla).
Sodankylä - Ikuisesti
On kyl oikeesti Rauhankylä, ainaski festareiden aikaan...🤔
Päivän musiikki: Timo Kiiskinen, kaikki
N63
Vierailija kirjoitti:
Hei Sinulle, joka kirjoitit kyläpahasessa asumisesta, ja joidenkin ihmisten halusta kiusata ja puhua pahaa toisista. Kiitos kun kerroit oman kokemuksesi. Itselläni on vielä pitempi jakso pienen kyläyhteisön asukkaana. Pidän tärkeänä sitä että jokainen saa avautua omista kokemuksistaan ja olen aina iloinen kun saan lukea jonkun omakohtaista kuvausta kyläkulttuuriin ja ilmapiiriin liittyen.
Melkoisen yksin olen elämääni viettänyt tällä kylällä, varsinkin nyt viimeisinä vuosina, jolloin en ole enää halunnutkaan kontakteihin ihmisten kanssa, vaan olen valinnut omaksi elämänmuodokseni erakkouden.
Sitä en suosittele kenellekään omaehtoiseksi valinnaksi, mutta minulle se on tässä vaiheessa sopinut hyvin. (On eräs prosessi menossa.) Haluan elää itseäni varten, en sellaista yhteisöä varten, johon en ole alun perinkään tasavertaisena asukkaana kuulunut.
Minun on parasta vain tehdä omia juttujani ja pärjätä mahdollisimman
Olipa ihana lukea mietteitäsi ja siitä, että osaat olla kiitollinen sekä hyvistä, että huonoista hetkistä. Kaikke hyvää Sinulle. Ja peukut sille, että löydät toivomasi asumismuodon, kyliltä tai kaupungista.
Kiitos, hyvää kuuluu. Reissupyykit pesty, ruoka laitettu, syöty, kohta kahvit ja ehkä pikkuinen makeapala pakkasesta. Kiitollinen olen kaikesta mitä tänään(kin) on. Hyvä näin.
Juhannussiivous tehty, hyvä minä!
Sopi hyvin sadepäivän tekemiseksi.
Juhannus tulossa ja särkee helkutisti jalkaan. Kävin kirppiksellä ja siitä kohtaa mistä löysin sarjamurhaaja elokuvaboksin löysin tällä kertaa elokuvan Darkness Falls (2003)
Ensiviikolla taas aion tarkistaa sen pöydän kauhuelokuvien toivossa, että jos kirppispöydän pitäjä tietää tämän pöydäkseen niin tiedät nyt mitä yksi kävijä hakee pöydältäsi.
Eilinen viestini on kadonnut jonnekin tuhkatuuleen :(
Kuulin äsken naapurin ikävät juhannusolot. Yksinäisyys kurittaa varmasti monia muitakin juhannuksena. Itse lähden mökille perjantai aamuna porukoiden matkaan. Pidän mieltä optisena, että en aio pienien juttujen pilata juhannustani. Naapurin kuulumiset antoi perspektiiviä milloin kannattaa pyrkiä onnellisuuteen.
Hyvää juhannusta kaikille, jopa teille onnettomille, vaikka juhannus ei näyttäisikään hyvältä.
Päivän kappaleeni:
Robyn Adale Anderson - Clint Eastwood (Gorillaz) - 1940's James Bond cover
M31
Tänään Teemalla Kaurismäkeä💕
"Yksinäisyys kurittaa varmasti monia muitakin juhannuksena. Naapurin kuulumiset antoi perspektiiviä milloin kannattaa pyrkiä onnellisuuteen.
Hyvää juhannusta kaikille, jopa teille onnettomille, vaikka juhannus ei näyttäisikään hyvältä."
Näinhän se on. Monille nämä juhlapyhät ovat vaikeita. Itsekin olen monesti miettinyt kuinka yksinäinen olen. Vanhempien kanssa aina nämä pyhät menevät. Toisaalta en saa olla kiittämätön ja ihan yksin olisi ikävämpää olla. Mietinkin eilen itsekin elämääni ja sitä, että vaikka mikä olisi niin minun pitää nyt yrittää olla kiitollinen. En ikävistä jutuista, mutta muuten kaikkeen hyvään liittyen. Jos yksikin päivä on ok ja kaikki kunnossa niin pitää yrittää nauttia siitä. Sillä tavalla olen itsekin mennyt aina eteenpäin. Tavalla ja toisella. Nyt, kun väsymyskin hieman hellittäisi.
Tänään katselin ihmisiä juhannusostoksien parissa. Yhdelläkin oli niin paljon pullaa ostettuna. Mietin, että varmasti tulee vieraita paljon. Tälläisiä ajatuksia mieleeni tulee ja mietin välillä toisten ostoksiakin. Itsellä yleensä samat ostokset. Muuten olen yrittänyt pihaa vähän kunnostaa ja tänään vielä leivon.
Toivon sinulle myös hyvää juhannusta ja muillekin.
Badflower - The Jester (Live from the Hideout) version
(tämä biisi ajatuksissani ollut, tuo hieman iloisempi versio siitä)
Clint Eastwood on todellakin huippu... yli 90v ja vielä pärjää.
Anthony Hopkins on
kans mestari
Hyvää Juhannusta Kaikille
Kiitos toivotuksesta. Olipa sulla todella mukavasti kirjoitettu kommentti. Itse pyrin mukavaan fiilikseen optimisella ajattelulla. Vaikka ikävääkin fiilistä tulee vähän väliä niin pidän niitä kuin sadekuuroina. Onnellisuus tulee itsensä sisältä. Kaiken elämässä ei tarvitse olla ihan kohdallaan, jotta voi olla onnellinen. Itse oon vieläkin vailla ikäistäni seuraa ja tunnen välillä yksinäisyyttä, mutta pienellä ajattelun muutoksella niitä valon pisaroita löytyy ikäviinkin hetkiin. Vähemmälläkin voi olla onnellinen, sillä en mä elä rahallisissa rikkauksissa. Ympärilläni olevat ihmiset määrittelevät pystynkö olla onnellinen. Kiusaamisen alaisena ja halveerattuna on vaikea olla onnellinen, mutta onneksi en koe sitä enää.
Mä ostin just salaattia, pari Pringles tuubia ja kolmet Aino jäätelöt. Näistäkin voisi luulla, että on johonkin juhlaan, mutta tarjouksista hamstrattuja tuotteita vain ovat.
Pari tuntia sitten pääsin lomapäiviäni viettelee ja vanhempieni kanssa vietän mökillä juhannustani. Pomoltani sain juhannuksen kunniaksi roseeviiniä. Elämä hymyilee nyt mulle :)
Kommenttini varmasti kuulostaa, että tämä sopisi paremmin tylsyyttä havittelevaan ketjuun.
Päivän biisini:
HesaÄijä - Sauna lämpee ft. Mäkki
M31
Vierailija kirjoitti:
Clint Eastwood on todellakin huippu... yli 90v ja vielä pärjää.
Anthony Hopkins on
kans mestari
Hyvää Juhannusta Kaikille
Tuo laittamani Clint Eastwood on cover ja alkuperäinen esittäjä on Gorillaz ja se alkuperäinen kappale on aika pitkä.
Tämä mun laittama on lyhyt versio ja siihen ollaan soitettu yhteen James Bond musaa. Ihan eri tyylilajeissa soitettu sama kappale erilaisilla versioilla. Suosittelen kuuntelemaan sen laittamani.
Siitä on varmaan pari vuotta aikaa, kun viimeksi olen kuunnellut Robyn Adele Andersonia orkestereineen.
M31
Kuunnelkaa lintujen laulua. Kohta se loppuu.
Kiitos toivotuksesta. Olipa sulla todella mukavasti kirjoitettu kommentti"
Kiva kuulla. Tämä ketju on kyllä mukava ja kiva, että vastasit viestiini. Minäkin vähän laiskana mietin, että jaksanko alkaa leipoa, mutta viestisi piristi niin leipominen on jo kohta tehty. Raparperipiirakka uunissa. Kerrankin oman maan raparperia.
Minullakin toisaalta korostuu tuo, ettei ole ihmisiä ympärillä. Ei ketään oman ikäisiä ja sukukin on varsinkin nykyisin niin etäinen. Aiemmin nuorempana olin juhlissa melko usein ja kutsuttiin meillekin juhliin. Sitten meitä ei enää yksiin häihin kutsuttu. Tämä, vaikka en ole ainakaan tähän päivään mennessä keksinyt siihen syytä. Meillä pieni suku muutenkin. Muuten tämäkin asia on ihan ok. Välillä juhlien aikaan palaa mieleeni.
"Kiusaamisen alaisena ja halveerattuna on vaikea olla onnellinen, mutta onneksi en koe sitä enää."
Tuttua tämäkin. Itse ikävästi koen tätä tietyssä mielessä vieläkin ja puhutaan pahaa. Eihän tuohon koskaan totu ja hyvä, etten nuorempana tiennyt miten kaikki menee. En olisi silloin kestänyt sitä kaikkea. Välillä koen surua ja välillä hyvinkin sellaista epäreiluuden tunnetta. En ole tehnyt mitään pahaa kenellekään. Tämäkin menee nyt tuonne surullisuuden puolelle. Elämäni on tässäkin mielessä kovin häilyvää. Ihmisistä on hyvin ikäviä kokemuksia. Se värittää elämääni, vaikka en sitä tahtoisi. Riittäköön tämä nyt tästä aiheesta. Hyvin vaan totesit tuon asian ja ihmisillä on suuri vaikutus muiden elämään. Kumpa saisin edes puolet pois kaikesta pahasta. Pahoittelut taas, kun kirjoitan surullisista jutuista.
Edelliseen vielä tästä päivästä. Minua mietityttää ja ärsyttää todella paljon se, kun täällä pitää jokainen pienemmänkin hiekkatien piennar niittää. Ne ovat monesti ainoita paikkoja missä kasvaa luonnonkukkia. Muuten pellot viljelyssä tai heinällä. Näin menee sitten perhosilta ja kimalaisilta viimeisetkin ruokailupaikat. Aamulla kävelin vielä hiekkatiellä ja perhosia pientareella paljon. Nyt sitten meni tuokin paikka niiltä. Ikävää minusta. Joku voisi kertoa miksi pitää niittää nämä pikkutietkin. Mietin itse pelätäänkö niin paljon näiden ns rikkakasvien leviämistä pelloille ja siksi niitetään. Toisaalta peltojahan myrkytetään muutenkin niitä vastaan. Kaikkilla paikkakunnilla ei niitetä ja se on aina ilo minulle. Onhan näitä huolen aiheita minullakin paljon. Tämä niitä pieniä, mutta toisaalta aina joka kesäisiä. Ei kannata sitten ihmetellä perhosten, kimalaisten yms katoa.