Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Kiitos kysymästä. Päiviini kuuluu nyt paljon heinänniittoa ja raivausta tiluksillani. Olen tähän mennessä särkenyt vasta yhden koneen käyttökelvottomaksi. Oli ensimmäinen käyttökerta, kokeilu kesti kymmenisen minuuttia. Sitten siima takertui vauhdissa yhteen Koivu-rouvaan joka ei ymmärtänyt väistää. Eikä reaktioni ollut kyllin nopea jotta pahin ei olisi tapahtunut.
Tai paras? Raivaussaha onkin minulle liian raju ja raskas verme. Sen ehdin todeta. Olin yltäpäältä heinänsilpussa ja kypärä kallellaan.
Ostin eilen 15 litraa löpöä koneisiin. Hommat jatkuvat, liikun ja olen ulkona. Niin kauan kuin nousen sängystä ja lähden ulos ja teen jotakin, minulle kuuluu pelkästään hyvää.
Asun ulkorakennuksessa, "mökillä". Tänne kuuluu lintujen lörpöttämät asiat. Illalla viimeiseksi, aamulla ensimmäiseksi. Käki on kukkunut niin monta kertaa että taidan elää ikuisesti jos se kukkuu totta.
Talon entiset asukkaat tekivät tässä ns oikeita töitä. Tällainen pelletär sitten jatkaa isovanhempien perustamalla paikalla. Väki on vähentynyt, ennen muinaisuutta oli enimmillään toistakymmentä henkilöä ruokapöydässä.
Nyt yhdeksäntoista, jos kissojen kaikki henget lasketaan. Ja miksei laskettaisikin.
Äitini tulee usein käväisemään. Muistan hänen viimeisen vuotensa vuodepotilaana, liikuntakyvyttömänä. Kuvittelen sen pilvenreunan, jolla hän nyt istuu ja huokailee ilosta, kun katsoo hillumistani kartanolla.
Naapuri sanoi kerran minua Herttuattareksi. Kiitos tittelistä. Olen mieluusti juuri se miksi minua nimitellään. Itse en olisi edes keksinyt moista arvonimeä. Siitä lähtien olen ollut kartanon omistaja. Lucky me!
Katon kun orpo purraa meitin luonnon elon helevevettiin
Kartanon omistajalle mukavia hetkiä erilaisten askareitten parissa.
Minulla on ollut tällä viikolla mukavia kohtaamisia ystävien kanssa kahvikupposen äärellä.
Tänä aamuna pyöräilin hakemaan päivän lehden muutaman kilometrin päästä "viikonloppulaatikosta". Ihana kukkien tuoksu ja jänöjussi pinkaisi edestäni tien reunasta metsään.
Kun tulin kotiin, keitin kahvit ja menin ulos lehteä lukemaan ja samalla join kahvit.
Tämä päivä pitääkin ottaa erittäin rauhallisesti, koska en jostain syystä viime yönä saanut kunnolla nukuttua.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Herttuatar😉
Nyt on tosi meininki. M u t t a muista myös levätä, työt ei tekemällä lopu, sen tiesi myös isoäitisi.
Ihanalta kuulostaa intosi, kivaa hommaa kyllä sulla.
N63
Päivän biisi
Saimaa: ne kaupungin nimet mm Heinola, Kaarina
Hyvin nukuttu yö mökillä takana. Aamukahvit nautittu ulkona lempeässä auringonpaisteessa merta katsellen. Mies leikkaa ruohoa, itse suunnittelen jo lounasta; kanan filepihvejä ja mansikka-halloumi -salaattia? Uusia perunoita voikastikkeella ainakin. Iltapäiväksi on luvattu vesisadetta, joten silloin on hyvä alkaa silittää ja laittaa paikoilleen eilen ompelijalta haetut kesäverhot. Ohuet valkoiset pellavaverhot tulevat näyttämään niin kauniilta modernisoidussa hirsimökissämme.
Ulkona on ihanaa syödä ja kokatakin, mutta on ihanaa kun astiat voi nykyään laittaa astianpesukoneen pestäväksi käsinpesun sijaan. Jos sää sallii, on päiväohjelmassa soutuveneilyä ja mato-ongintaa pojan ja koiran kanssa. Saaliista en uskalla edes haaveilla, mutta sehän ei olekaan kalastuksessa kuin mukava sivuseuraus, ei päätarkoitus.
Illalla saunotaan. Paljusta olen haaveillut, mutta mies ei oikein ole lämmennyt ajatukselle. Hän on ärsyttävän käytännönläheinen ja miettii mm. mihin ne vedet aina lasketaan pois ym hehkeää. Vuokrataan juhannukseksi palju ja katsotaan onko siitä liikaa vaivaa. Itse haluaisin nimenomaan puulämmitteinen paljun, kun tontilta puuta saa paljon ja halkoja riittää jo nyt monen vuoden paljuiluun.
Peruspäivä kesämökillä siis, sekä takana että edessä, oikeastaan koko kesä. Opettajan työn hyviä puolia, ja onneksi mies pystyy tekemään täysin etänäkin töitä juhannukseen asti, jolloin aloittaa lomansa.
Opettaja
En kutsuisi tuota teidän rakennusta ehkä mökiksi, huvila taitaa olla. Mökillä nimen omaan tiskataan, lämmitetään puukiuassaunaa tai savusaunaa, pulahdetaan järveen, mereen, lampeen, ei paljuun...
Mutta kukin todella tyylillään🤔
Niinpä, lähden siis Sodankylään keskiviikkona, Arvottomat-leffa muistaakseni perjantaina...
Siellä teltassa suhahtaa sadoittain virvoitusjuomia alkutekstien aikaan. Perinne.
Nyt lämmitän pihasaunaa ja fiilistelen tulevaa reissua😉
N63
Istun yksin kotona, tv auki ja puhelinta selaan. Tätä samaa joka päivä. N60v
Ilma viilentyi ihanasti, on vain parikymmentä astetta. Ja kauniin vihreää monissa sävyissään. Pihalla pionit nupuillaan.
Yritän saada tätä sitkeää räkötautiani pois. Kyljet kipeinä yskimisestä. Keuhkotauti kait tässä jo on.
N63 - ihanaa elämyksellistä matkaa Sodankylään :)! Minun sielu ja pala sydäntä on Lapissa, sen puhuttelevissa maisemissa ja sen tarjoamassa kiireettömyydessä ja rauhassa. Halajan päästä sinne mutta...
Itselläni on lomaan pari viikkoa. Tosin mieluusti olisin töissä, nyt en oikein saa itseeni lomafiilistä. Ja mikäänhän ei silloinkaan muutu, ei tule päiviin mitään erityistä. Muuta kuin se, etten mene töihin. Päivät ovat samanlaisia samassa toistuvassa ympäristössään. Ja kaikki vähänkin erilainen kulminoituu rahaan, sen puutteeseen. Yritä tässä sitten kannustaa ja tukea henkisesti, fyysisesti ja varsinkin taloudellisesti omia nuoria...jotka ovat joutuneet jo unelmistaan luopumaan, koska varaa ei ole. Mitä vielä saavatkaan kestää...kovilla joutuvat olemaan.,.
Minua odottaa luultua suurempi operaatio. Kirurgin suusta tuli huoneen täyttävät sanat 'vakava', 'kiire', 'etäpesäkkeet'...olisi pitänyt osata kysyä jotain. Enpä osannut mitään.
Hattarallisia pilviä liikkuu laiskasti taivaalla. Leppäkerttuja ei ole näkynyt.
Leppoisaa lauantaita Sinulle 😊
Vierailija kirjoitti:
Ilma viilentyi ihanasti, on vain parikymmentä astetta. Ja kauniin vihreää monissa sävyissään. Pihalla pionit nupuillaan.
Yritän saada tätä sitkeää räkötautiani pois. Kyljet kipeinä yskimisestä. Keuhkotauti kait tässä jo on.
N63 - ihanaa elämyksellistä matkaa Sodankylään :)! Minun sielu ja pala sydäntä on Lapissa, sen puhuttelevissa maisemissa ja sen tarjoamassa kiireettömyydessä ja rauhassa. Halajan päästä sinne mutta...
Itselläni on lomaan pari viikkoa. Tosin mieluusti olisin töissä, nyt en oikein saa itseeni lomafiilistä. Ja mikäänhän ei silloinkaan muutu, ei tule päiviin mitään erityistä. Muuta kuin se, etten mene töihin. Päivät ovat samanlaisia samassa toistuvassa ympäristössään. Ja kaikki vähänkin erilainen kulminoituu rahaan, sen puutteeseen. Yritä tässä sitten kannustaa ja tukea henkisesti, fyysisesti ja varsinkin taloudellisesti omia nuoria...jotka ovat joutuneet jo unelmistaan luopumaan,
Oivoi vakava paikka Sinulla. Voimia💕
N63
Elämä ollut yhtä helv.ettiä maanantaista asti. Naisen kanssa väärinkäsitys.
Väärinkäsitys on aina oikaistavissa. Oikeaan osuneet käsitykset ne vasta helvettiä ovatkin.
Sori tämä sivusta puuttuminen, olen kasvanut oikeinkäsitysten lannoitteilla suureksi ja tietäväiseksi ymmärryksen puuksi.
Uskon silti että hyvä haluaa tapahtua.
Eipä oo leppäkerttuja näkyny, ei oo. Mutta päivänkakkarat kukkii ja metsälukit 'haisee'...
Vierailija kirjoitti:
Eipä oo leppäkerttuja näkyny, ei oo. Mutta päivänkakkarat kukkii ja metsälukit 'haisee'...
*** tarkoitin tietysti: metsälude
Tuntuuko teistäkin tämän olevan ihan paska alusta? Pitkästi kirjoitin ja sitten heittää erroria eikä lähetä viestiä.
Olisi kiva päästä myös Sodankylän elokuvajuhlille, mutta liian kaukana se tapahtuma on itseeni nähden. Hyvää matkaa N63:lle!
Mullapas on ollut pitkästi fillaroimista, kun matkustin toiselle paikkakunnalle kirppiskierroksille. Niistä löysin elokuvat:
- Liisa Ihmemaassa (1972) 2e (näytelty)
- Pieni tyttö joka asuu kujan päässä (1976) 2e
- Everyman's War (2009) 2e
- Areenan Hurjapäät (1964) 5e
- Swamp Thing (1982) 5e
- Elevator game (2023) 2e
- Hiiri jota ei saatu hengiltä (1997) 2e
Kävin sitten syömässä jossain puffetissa, jossa söin erilaisia salaatteja, erilaisia pizzoja ja kotiruokaa. Olihan se hintavaa, mutta sain syötyä niin hyvin, että jaksoin fillaroida Hyvinkäälle.
Hygessä kävin Willassa ostoksilla, tuli nähtyä upeita animehahmoiksi pukeutuneita nuoria (pukeutuneet Hypecon tapahtumaan) ja näitä nuoria oli paljon ympäri Hyvinkään keskustaa.
Tuli nähtyä rockabillyäkin Hyvinkään torilla, jossa soitti The Flatland Stompers. Matkasin sitten Hyvinkäältä himaan ja aika nopeasti alkoi sataa vettä kaatamalla, että en onneksi kastunut.
Tuntuu tapahtumarikkaalta päivältä ja oon aivan poikki fillaroinnin jäljiltä.
Elokuvien katseluksi menee loppupäivä, sillä ihan tarpeekseni oon saanut ulkoilmasta.
M31
Jos vielä musiikista puhun niin matkatessani kuuntelin Yonaa tässä järjestyksessä:
- Pilvet liikkuu, minä en
- Niitty ja Taivas
- Ooksä unohtanut?
- Kannolla
- Nättii, eipä
- Shhh...
- Laulu
- Vedenpaisumuslaulu
Kuuntelin mä muutakin, mutta Yonan laulut osuivat parhaiten hetkeeni. Luonto oli niin läsnä paikkakunnalta toiselle vaihtaessani.
Mä tiedän, että jotkut toiset eivät pidä Yonasta tällä palstalla, mutta hänen musiikki uppoo itselleni oikein hyvin. Jaan tämän kokemukseni, jos toiset musiikin hakijat sattuisivat pitämään mitä kuuntelin.
M31
Vierailija kirjoitti:
Tuntuuko teistäkin tämän olevan ihan paska alusta? Pitkästi kirjoitin ja sitten heittää erroria eikä lähetä viestiä.
Hui😠, hetken luulin, että mollaat ketjua...
Siis todella outoa tän toiminta: just noin, pitkä harkittu viesti katoaa... sitten kun saat tökerömmän uusinnan aikaiseksi ja lähetät -> ok. Ja sit siellä onkin se eka viesti myös!!! Tunnen itseni hölmöksi ja laitan vielä kolmannen kommentin, missä selittelen aiempia...
Sama joskus, kun pitkä kommentti juuttuu jonkun sanan takia "sensuuriin", luvataan julkaista myöhemmin, mitä ei koskaan tapahdu... siinä sit pohdit, mikä s a n a ??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on lomaan pari viikkoa. Tosin mieluusti olisin töissä, nyt en oikein saa itseeni lomafiilistä. Ja mikäänhän ei silloinkaan muutu, ei tule päiviin mitään erityistä. Muuta kuin se, etten mene töihin. Päivät ovat samanlaisia samassa toistuvassa ympäristössään. Ja kaikki vähänkin erilainen kulminoituu rahaan, sen puutteeseen. Yritä tässä sitten kannustaa ja tukea henkisesti, fyysisesti ja varsinkin taloudellisesti omia nuor
Lappi 😆 Buuaaaaahhhhhh 😂
Tänään kävin hautajaisissa kun täti 96v kuoli. Kaunis tilaisuus ja mukava tavata sukulaisia, meillä hyvin sopuisa suku.