Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
2921/24139 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara Bareilles: Brave

Voimabiisi!

Vierailija
2922/24139 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinpa pyöräilytapahtumassa tänään. Talkoissa. Helle, hauskaa juttelua ja naurua... kivaa oli tosiaan. Huomenna ajelen isolle kirkolle, Sodistapaaminen 

Mukavaa Sunnuntain jatkoa Kaikille

N63

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2923/24139 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkireissusta tultu takaisin kotiin. Täällä kotopuolessa näyttää olleen aikamoinen myrsky. Kaatuneita puita siellä ja täällä ja märkää on ja lämmintä.

Mökillä tuli puita roudattua ja se tuntui ihan kivalta hommalta siihen asti kunnes auringonpistoksen sain. Tuli uitua ja saunavuorollani tuli vettä taivaalta ukkosen kera, mutta se kesti vain kymmenisen minuuttia. Sateen jälkeen näkyi sateenkaari laiturilla ihaillessani maisemaa.

Sain mä jalkapohjaanikin vähän auki, että haavereiltakaan ei säästytty. On sitä hikoiltu oikein huolella ja syöty grilliruokaa salaatteineen oikein hyvin. Riippumatollakin tuli vietettyä aikaa ja siinä ollessani lehtikantojäärä otti mut alustakseen.

Järvikin oli uintikelpoisen lämmintä, että sielläkin hyvin viihtyi. Oli todella upea sää ja todella lämmin. Onneksi olin mökillä, sillä eihän sitä olisi niin kiva ollut myrskyn keskellä täällä kotona.

Ihan loistava viikonloppu!

M31

Vierailija
2924/24139 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin mökkiprojekti siihen pisteeseen, että oltiin viikonloppu siellä. 

Tiedättekö sen vastustamattoman fiiliksen, kun herää lämpimän viileään kesäiseen aamuyöhön ja kuulee kuinka käki ja kaulushaikara huutelevat yössä kilpaa laineiden rauhallisen loiskunnan kanssa? Siinä äänimaailmassa on jotain taianomaista. Suomen kesä on sitten kaunis ja ihana. 

Kaikille teille tsemppiä ja iloa arkeen tulevalle viikolle! 

50+ Mummeli 

Vierailija
2925/24139 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatiin mökkiprojekti siihen pisteeseen, että oltiin viikonloppu siellä. 

Tiedättekö sen vastustamattoman fiiliksen, kun herää lämpimän viileään kesäiseen aamuyöhön ja kuulee kuinka käki ja kaulushaikara huutelevat yössä kilpaa laineiden rauhallisen loiskunnan kanssa? Siinä äänimaailmassa on jotain taianomaista. Suomen kesä on sitten kaunis ja ihana. 

Kaikille teille tsemppiä ja iloa arkeen tulevalle viikolle! 

50+ Mummeli 

Mökillä ollessani läpi vuorokauden kuuluu lintujen laulantaa. En edes tunnista mitä kaikkia lintuja siellä laulelee, mutta upealta konsertilta kuulostaa. Upealta sitä tuntuu herätä seuraavaan päivään, kun kuulee luonnon olevan elossa. Kukon kiekumistakin kuuluu vastarannalta.

Luonto vaan on ihmeellinen paikka. Sinne mökille olisi voinut jäädä pidemmäksikin aikaa. 

M31

Vierailija
2926/24139 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri pöydän tyhjäksi opiskeluun liittyvistä kirjoista. Hassu olo. Koti tuntuu mukavalla tavalla erilaiselta. Kodimmalta.

Vierailija
2927/24139 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maalla taas😄

Sattuipa outo juttu isolla kirkolla: käytän aloevera-geeliä, satunnaisesti tai useammin, mm mäkäräisten puremiin, haavoihin yms.

Oon käyny samassa liikkeessä vuosien ajan, nyt oli pitempi tauko. Liike oli tyhjä, teippaukset ennallaan. Kysyin naapuriliikkeen myyjältä onko kauppa muuttanut/lopettanut, ei tiennyt.

Netistä selvisi, että omistajapariskunta oli kuollut häkään kolme vuotta sitten, liike lopetettu. Tulipa jotenkin vilu ja outo olo.

Tälläinen tarina tälle päivälle

Yritrtään pärjätä helteiden kanssa, mulle toi parikymmentä riittäis😉

Mites Teille kuuluu?

N63

Vierailija
2928/24139 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollut ikävä kohtalo kauppiaspariskunnalla.

Juu,minullekin 20 astetta olisi sopiva lämpötila, mutta näillä mennään.

Eilen veimme veneen yhdelle läheiselle järvelle, jos vaikka viikonloppuna kävisi testaamassa ottaako kala onkeen.  Aiemmin ei olla siellä kalasteltu.

Aamulla kävimme keskustassa asioilla; ostin amppelikukan, kauniin miljoonakellon.

Jo on minun samettikukkakylvöksissäni pieniä taimia, toivottavasti nousisi vielä lisää. Kasvimaalle olen kylvänyt ruiskaunokkia, kehäkukkaa, kosmoskukkaa ja auringonkukkaa. Ja salaattia, persiljaa ja tilliä. Sieltä on mukava hakea kukkia maljakkoon kesän mittaan. Toivottavasti sataisi välillä vettä, että kasvaisivat.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Vierailija
2929/24139 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin aamulla kaupassa kun oli vielä vilposampaa, nyt on kasvikset kiehumassa, haukea paistan niiden jälkeen. Oli taas kaupan pakkaamaa kalafileitä tarjolla.

Vierailija
2930/24139 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut kyllä ihanaa säätä nyt. Harmittaa vaan se, kun en vielä ehdi nauttimaan tästä niin paljon, kun on muutto ja siivoaminen kesken. En voi nyt esim lukea rauhassa kirjaa ulkona, kun pitää tehdä aina jotain tärkeämpää. Sitten huonolla tuurilla loppukesän sää on mitä on, kun vihdoin olisi enemmän aikaa. Kesäkuukin menee paljolti siivotessa. Opiskeluissa viimeiset arvionnit. Sitten valmistun.

Olin myös pari päivää sitten AMK- pääsykokeissa. Äikkä meni hyvin. Enkku minulle vaikeaa, mutta tajusin jotakin. Alku menikin ihan hyvin. Lopussa liian kiire lukea tekstejä. Vähän arvaten laitoin. Matikka myös hieman vaikeaa. Aika loppui taas kesken. Todennäköisyys osio taas vähän yllättävä. Osa tuntui helpolta ja osa ei. Kyllä on silti vaikeaa varmasti päästä tuonne. Ei auta jos joku osio menee paremmin. No ihan ok fiilis jäi. Nuo tilanteet aina stressaavia. Vähän ärsyttää, kun joku on jonkun tuttunsa kanssa menossa pääsykokeeseen ja juttelevat rennosti ennen sitä ja itse jännitän vaan niin paljon kaikkea. Itse tilannetta ja sitä miten koe menee. En siis pysty olemaan kovinkaan rento. Toisaalta tämä on minun tyylini ja jokainen on omanlaisensa. 

Muuten minulla on tekemistä niin paljon, etten meinaa ehtiä tekemään kaikkea. Ikkunat jo pesin ja nyt pitäisi lajitella tavaraa sekä siivota sauna. Lisäksi vielä keskustelu opintoihin liittyen. Jos en nyt jaksa siivota niin se korostuu sitten kesäkuussa ja saan tehdä enemmän ja kuluttaa kauniita päiviä siihen. Vähän aina jännittää myös se saako vuokratakuuta takaisin. Itsekin yritän aina siivota hyvin, mutta onhan täälläkin lattiat ja ovet  yms hieman kuluneet, kun olen tässä nyt melko pitkään asunut. Jospa niihin kiinnitetään huomiota. Aina mietin sitä, vaikka en toisaalta ole rikkonut mitään. Olisipa tämä kaikki jo ohi. Ajattelin, että sitten kun vihdoin saan tämän kaiken  päätökseen niin luen kirjan, joka on ollut lukulistallani jo vuoden ajan. 

Vierailija
2931/24139 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimassa oon käyny järvessä jo kolmena päivänä 

Vierailija
2932/24139 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yön nukuin ikkuna auki, mutta silti oli liian kuuma. Tänään ukkospilvet ilmestyivät ja kunnon jyrähdykset ja sadekuurot raikasti ilmaa. Kesän iloja sekin.

Vierailija
2933/24139 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olinpa pyöräilytapahtumassa tänään. Talkoissa. Helle, hauskaa juttelua ja naurua... kivaa oli tosiaan. Huomenna ajelen isolle kirkolle, Sodistapaaminen 

Mukavaa Sunnuntain jatkoa Kaikille

N63

Kiitos ystävä! Kaikkea hyvää sinulle 🌼🌳

Vierailija
2934/24139 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin juuri nyt, että minäkin kaipaisin vaan niitä hyviä kokemuksia ihmisistä. Ne auttaisivat eteenpäin myös tässä ihmisiin liittyvässä jännityksessäni. Tänäänkin sain niitä kokemuksia ja tarvitsisin niitä aina lisää. Jos kokee paljon pahaa ja monesti jotain huonoa niin se jättää jälkensä. Sitten on mukavaa tuntea välillä olevansa "oikea" ihminen eli sellainen jota kuuluu kohdella hyvin, eikä mikään muovinukke jolla ei ole tunteita. Jokainen kokemus jossa arvostetaan toista on minulle tärkeää. Näin pyrin myös itse olemaan hyvä muita kohtaan.

Esimerkiksi eräs läheiseni ei pidä ns ulkomaalaisista. Ikävästi kommentoi eräänkin huivipäinen naisen kohdalla hänen ohi mennessään. Minä taas sanoin hänelle, että minua on itseäni niin paljon arvosteltu etten halua kuulla muita arvosteltavan. Näin sanoin, ettei minulla ole kokemusteni myötä varaa arvostella ketään. Sanoin, etten se ole kivaa jos arvostelujen kohde kuulee sen kaiken. Ehkäpä sain hänet ymmärtämään jotakin. Näistä asioista voi tietysti olla montaa mieltä, mutta Ilkeästi ei saisi muista  puhua.

Tämä kaikki tuli nyt mieleeni. Minäkin tavallaan vain oikein kaipaan näitä hyviä kokemuksia. En halua turhia kehuja tai mitään sellaista. Vaan hyviä hetkiä muiden kanssa. En olisi tässä pisteessä jos elämäni olisi ollut täynnä niitä. Nyt minun aloitettava lähes alusta ja yritettävä vaan pärjätä näiden juttujen kanssa. 

Vierailija
2935/24139 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin juuri nyt, että minäkin kaipaisin vaan niitä hyviä kokemuksia ihmisistä. Ne auttaisivat eteenpäin myös tässä ihmisiin liittyvässä jännityksessäni. Tänäänkin sain niitä kokemuksia ja tarvitsisin niitä aina lisää. Jos kokee paljon pahaa ja monesti jotain huonoa niin se jättää jälkensä. Sitten on mukavaa tuntea välillä olevansa "oikea" ihminen eli sellainen jota kuuluu kohdella hyvin, eikä mikään muovinukke jolla ei ole tunteita. Jokainen kokemus jossa arvostetaan toista on minulle tärkeää. Näin pyrin myös itse olemaan hyvä muita kohtaan.

Esimerkiksi eräs läheiseni ei pidä ns ulkomaalaisista. Ikävästi kommentoi eräänkin huivipäinen naisen kohdalla hänen ohi mennessään. Minä taas sanoin hänelle, että minua on itseäni niin paljon arvosteltu etten halua kuulla muita arvosteltavan. Näin sanoin, ettei minulla ole kokemusteni myötä varaa arvostella ketään. Sanoin, etten se ole kivaa jos arvostelujen kohde kuulee sen kai

Tuo sinun kommenttisi muistutti mieleeni yhden työnantajani. Oli vanhempi arvostettu herrasmies, politiikassa mukana, mutta: ääliö rasisti. Oli kaupan omistaja, missä olin töissä. Ja voi tsiisus niitä rasistisia vitsejä. En voinut kommentouda, yritin kyllä estellä, ettei ole sopivaa... järkyttävää käytöstä 2000 luvulla.

No, onneksi on taakse jäänyttä elämää...

N63

Vierailija
2936/24139 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniita ihmisiä oli tänään liikenteessä. Hyvin sain vaatetta ostettua kaupoilta. Siellä kaupoillakin oli tuppisuisia ihmisiä asiakaspalvelutehtävissä, että ikävää fiilistä itsekin tunnen toisten kanssa asioimisissa. Sentään vaatekaupassa oltiin todella mukavan oloisia ja näin sain hymyssä suin ostettuakin jotain. 

Näin tänään hävittäjänkin. Hassulta tuntuu, kun ensimmäiseksi näkee hävittäjän ja sen jälkeen kova ääni tulee perässä.

Oon nyt kotona ja tänne sisällekin kuuluu kovaa lintujen viserrykset. Linnut ovat täälläkin voimissaan 🐦

Vierailija
2937/24139 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauniita ihmisiä oli tänään liikenteessä. Hyvin sain vaatetta ostettua kaupoilta. Siellä kaupoillakin oli tuppisuisia ihmisiä asiakaspalvelutehtävissä, että ikävää fiilistä itsekin tunnen toisten kanssa asioimisissa. Sentään vaatekaupassa oltiin todella mukavan oloisia ja näin sain hymyssä suin ostettuakin jotain. 

Näin tänään hävittäjänkin. Hassulta tuntuu, kun ensimmäiseksi näkee hävittäjän ja sen jälkeen kova ääni tulee perässä.

Oon nyt kotona ja tänne sisällekin kuuluu kovaa lintujen viserrykset. Linnut ovat täälläkin voimissaan 🐦

Mitäs vaatteita tarttui kaupasta mukaan? Ostin itsekin muutaman uuden vaatekappaleen, farkkuhameen ja vilpoisat caprit. Missä se hävittäjä lensi? On se hieno katsella niin kauan kun se liittyy vaan harjoitukseen. 

Vierailija
2938/24139 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkani edestä se hävittäjä lensi täällä Uudellamaalla. Kaupoilta löysin shortsit, hupparin ja t-paidan. Ihan kuin äsken olisin kuullut taas hävittäjän äänen. 

On tuo mustarastas kova visertää. Äänimaailma on kuin jostain viidakosta sen linnun ansiosta. Niin monenlaista ääntä mustarastas päästää ja muita pikkulintujen ääniä siihen kylkeen.

Vierailija
2939/24139 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkani edestä se hävittäjä lensi täällä Uudellamaalla. Kaupoilta löysin shortsit, hupparin ja t-paidan. Ihan kuin äsken olisin kuullut taas hävittäjän äänen. 

On tuo mustarastas kova visertää. Äänimaailma on kuin jostain viidakosta sen linnun ansiosta. Niin monenlaista ääntä mustarastas päästää ja muita pikkulintujen ääniä siihen kylkeen.

Mustarastaan laulu on kyl ihanaa.

Vierailija
2940/24139 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi eräs läheiseni ei pidä ns ulkomaalaisista. Ikävästi kommentoi eräänkin huivipäinen naisen kohdalla hänen ohi mennessään. Minä taas sanoin hänelle, että minua on itseäni niin paljon arvosteltu etten halua kuulla muita arvosteltavan. Näin sanoin, ettei minulla ole kokemusteni myötä varaa arvostella ketään. Sanoin, etten se ole kivaa jos arvostelujen kohde kuulee sen kai

Hienoa, että jaksat itse kohdella muita arvostaen ja kunnioittaen, vaikka sinua itseäsi ei olisi niin aina kohdeltu. Lämpöisiä ajatuksia ja mukavaa kesää! 

Ketju on lukittu.