Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
2521/24139 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksän tuntia tehty töitä putkeen. Porukoille sitten ja jauheliharisottoa ja tonnikala-makaroni salaattia poskeen. Kylläpä maistui oikein hyvältä ruuattoman työpäivän jälkeen.

Vähän on ranteeni parantunut, kun desifioin sen ja lievää päänsärkyä iski työpäivän jäljiltä. Tämä työpäivä ei tevettä päivää nää.

Nyt tekee mieli levätä. Hetkonen? Missä se viikonloppu on? Kalenterin mukaan huomenna on maanantai.

Tosissaan haluaisin levätä, mutta pahalta näyttää kalenteri. Vielä viisi päivää, kunnes saan vähän levätä!

M31

Vierailija
2522/24139 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini kuoli eilen. Oli jo kauan sairas. Silti on tyhjä olo. Yritän muistaa hyviä asioita .

Otan osaa

Se on aina iso juttu kun oma vanhempi kuolee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2523/24139 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

U virasto haluaa h irrtttää minut ja olen valmis. Julistan s odan

Vierailija
2524/24139 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on hiljaista. Maanantai varmaan syynä siihen. Monille ehkä raskas päivä. Itse olen nyt yrittänyt valmistella yhtä  opiskeluun liittyvää juttua. On tällä viikolla  melko vaikea hetki tulossa. Pitäisi rohkeasti muiden kanssa toimia ja pärjätä muutenkin. En oikein osaa edes ajatella sitä kaikkea. Olen niin vähän ihmisten kanssa tekemisissä, että sitten kun pitäisi pitkän ajan jälkeen puhua muiden kanssa luontevasti niin eihän se olekaan helppoa, kun ei se ole muutenkaan. Todella jännittävä tilanne varmaan. En uskalla edes ajatella. En oikein ole kunnolla  tajunnut, että minun pitää ihan oikeasta selviytyä tuosta.

Muuten alan olla hieman väsynyt jo muuttoon. Joku ehkä luuli, että muutan pian. Todellisuudessa aikaa kyllä on, mutta tekemistäkin paljon. Näin pitää viedä tavaraa ja lajitella niitä yms. Se virallinen muutto on sitten myöhemmin ja yritän tällä aikaisin aloittamisella selvitä tästä. Onneksi voin tehdä tällä tavalla nyt. Monihan muuttaa nopeasti asunnosta toiseen ihan pakostakin ja ei ole aikaa tehdä hitaasti kaikkea. Näin minun pitäisi nyt selvitä tästä. 

Muuten kaikki on ihan ok. Yritän löytää piristäviä asioita ja pitää hyvän mielen nyt tuota opiskelujuttuakin varten. Ehkä se auttaa. 

Eilisen iltamusiikkina:

Shadow Of Intent - Gravesinger

Monille varmaan painajaisunia tuottavaa. Itselle taas ihan rentouttavaa. Ehkä outoakin😅  jos joku kuuntelee niin olisi  yllätys.

En muuten ole koskaan ollut missään konsertissa/festareilla  (pois lukien klassisen musiikin konsertit) ja mietin, että kyllähän pitäisi joskus mennä. Minä, kun voin kuunnella monenlaista. Mietin vaan, että taas kerran yksin ei ole kiva mennä ja itseä jännittää niin paljon tälläiset "erikoiset" tilanteet (muille ehkä tavallisia). Pitkästi taas. Ajattelin kirjoittaa pari riviä, mutta eihän se mennytkään niin. 

Vierailija
2525/24139 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain korjatttua yhden ohjelmisto-ongelman ja säästin noin 500 euroa ja paljon työtä. Kyllä helpotti, pari päivää taistelin sen kanssa.

Vierailija
2526/24139 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä  päivä,  näin  monta  rakasta  ihmistä. Ulkona  ollut  ja  tehnyt  ruokaa.

Vierailija
2527/24139 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpää.

Vierailija
2528/24139 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin jo viestin 2526. Elämä on aika petollista. Juuri, kun kirjoitin että kaikki on ihan ok niin hetken päästä taas kerran nousee esiin se, että elämä ei vaan mene niinkuin toivoisi. Taloudellinen tilanne sakkaa pahasti ja se tuli nyt selville, vaikka tiettyjen juttujen myötä luulin sen menevän paremmaksi. Niin ei nyt käynyt ja tulee käytettyä kaikki viime säästöt, että saan jotenkin pärjättyä. Samalla kesälomalla ei sitten voikaan enää tehdä edes yhtä reissua mikä oli jo varattuna vaan se pitää perua. Olen tosi väsynyt tähän ja ahdistaa. Hetken kun uskoo, että pärjää. En minä nyt tänne koko elämääni kirjoita, mutta en oikein enää rahallisesti pärjää. Ei ole inhimillistä elämää enää tämä, vaikka en vaadi paljon. Tämä oli nyt paha juttu tähän iltaan. Tulee niin kauhea kuukaisi taas eteen ja ei sitä tiedä muuttuuko mikään paremmaksi. Vuosien ajan olen pärjännnyt ja on ollut tasaista. Nyt taas en enää pärjää. Tulee vaan se olo, että tekisi mieli luovuttaa. Pitäisi tuonne opiskelujuttuunkin mennä hyvällä tuulella ja eihän se kenenkään muun syy ole jos minulla on vaikeaa. Silti tuntuu niin pahalta käyttää tuon koulutuksen materiaaleihinkin rahaa, vaikka ei olisi yhtään ylimääräistä. Pahoittelut valituksesta, mutta jotenkin putosin taas alas ja pohja petti elämässäni. Se on kamalaa, kun laskuja on ja niitä ei meinaa pystyä maksamaan ja oikeasti ei ole enää varaa kaupassa käydä. Sitten käytät kaikki vuosien aikana vähitellen kerätyt säästöt muutamassa kuukaudessa. Eihen tämä tietysti teidän murheenne ole. Jotenkin vaan niin raakaa, kun oli ihan hyvä mieli ja nyt ihan eri tunnelma. 

Vierailija
2529/24139 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun on niin kylmä, että talvivaatteita vedettävä edelleen päälle. Mietin myös tulevaa kesää. Kiva kun se tulee, mutta samalla ahdistaa, ettei ole mitään odotettavaa. Mihinkään matkalle en todennäköisesti pääse. 

Vierailija
2530/24139 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaa oloa pukkaa ja varpaitten välissä nukkaa. Se nukka on osa sukkaa. Päässä on tukkaa. Kotona ei ole kukkaa eikä Rukkaa. 

Yliväsynyt olo on koko viikon ollut. Yhtenä päivänä taas työkaveri osoitti mieltänsä muhun. Jotain uutta yritän miettiä elämälleni, kun en mä jaksa koko aika tuntea alemmuuskompleksia töissä. 

Työpäivän jälkeen lähdin keskustaan ostoksille ja kivasti taas löysin elokuvia:

Aquaman and the Lost Kingdom, Lonely Castle in the Mirror, Scooby Doo and the Ghosts, Spider Man 2

Apinoiden planeetta -elokuvat ovat nyt mulla katselussa, kun elokuviin on tulossa kohta puolin Kingdom of the Planet of the Apes.

Samaan syssyyn on katselussa Mad Max leffat. Tällekin tulee lähiaikoina elokuviin jatkoa. 

Multa löytyy ennestään kaikki aikaisemmat Apinoiden planeetat ja Mad Maxit dvd-levyiltä.

Elokuvia, elokuvia elokuvia...

Tätä se osa elämäni on. 

M31

Vierailija
2531/24139 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä iltasella vielä soitin huuliharppua muutaman kuukauden tauon jälkeen. Vähänkö hyvältä tuntui sitä soitella. Tuntui siltä, että soittelu avasi hengitysteitäni.

Vielä pari päivää töissä ja sitten on päivää pidempi viikonloppu. Maanantai on mulla vapaapäivä. 

Mä oon todellakin ihan raato. Kymmenen päivää putkeen oon tehnyt töitä niin ei ihme, että ei puhtia löydy. Burger Kingissä kävin syömässä, kun olin liikenteessä. Ei todellakaan jaksa tehdä mitään ruokaakaan.

Tässä makoilen sängyllä ja otan rennosti. Aikaisempina päivinä oon nukahtanut tavallista aikaisemmin. Saa nähdä nukahdanko tähän vai pääsenkö vielä sohvalle katsomaan elokuvaa. 

Ihan kuin tällä palstalla olisi nykyään hiljaisempaa.

M31

Vierailija
2532/24139 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuuntelin just Shadow Of Intent - Gravesinger. Tuon tyyppinen musiikki on semmoista mitä kuuntelen aika paljon. Sopii hyvin rinnalle Mick Gordonin Doom musiikkille ja Megaraptorille. Tollaiset musiikit ovat niin rentouttavaa mikä vapauttaa aggressiot.

Mun päivän musiikki on:

Police Academy (extended version) by Robert Folk

Mä tuun niin hyvälle tuulelle Poliisi Akatemian musiikista :)

M31

Vierailija
2533/24139 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Kaikille

Kevät tekee vähän takapakkia. Eilen oli maa valkoinen ja auton lasit jäässä. Puoliso 'kaappasi' minun autoni, kun lähti kaupunkiin, itse oli jo hätäisesti vaihtanut omaansa kesärenkaat. Luvassa on vielä kymmenisen senttiä lunta, eipä kiire kesäkumeilla ole.

Kevät on tosiaan metkaa aikaa. Toiset voimaantuu valosta, linnuista, uuden kasvusta. Itse lukeudun tähän sakkiin. Toisilla vetää mielen matalaksi, yksinäisyys korostuu tai taloushuolet painaa. Sotia, väkivaltaa. Kuolemat ja sairaudet tulee usein kutsumatta ja yllättäen. Hallituksen säästökuuri iskee yhä enemmän pienituloisiin. En saata ymmärtää, että taaskaan leikkuri ei iskenyt kahteen suurimpaan eläkeluokkaan laisinkaan. Onneksi sentään pienimmät eläkkeet jäi rauhaan. Tässä oli taas osio: Maailmanpolitiikan arkipäivää.

Oikein mukavaa torstaita Kaikille, kerrohan, mitä Sinulle kuuluu?

N63

Vierailija
2534/24139 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kiva juttu, että kuuntelit tuon laittamani biisin (Shadow Of Intent). Mietinkin juuri vähän aikaa sitten, että pitäisi joskus kysyä täällä, että kuunteleeko kukaan näitä mainitsemiani biisejä. Minulla on aavistus, ettei monikaan kuuntele, mutta nyt tavallaan jo vastasitkin jo tähän aiheeseen. Itselle on musiikki tärkeää niin on kiva tietää, että edes jotkut voivat jonkin biisin kuunnella. Eilen oli melkoinen päivä ja kiireinen, joten en ehtinyt kirjoittaa eilen mitään. 

Minulle tämä mainitsemani bändi edustaa sitä äärilaitaa. Oikeastaan kuuntelen melko harvoja tuollaisia bändejä ja raja menee siinä saako sanoista selvän. Jos se pelkkää "murinaa" niin ei se enää kiinnosta. Tämä bändi minkä mainitsin keikkuu siinä rajalla ja varsinkin jotkut biisit kivoja kuten suosikkini From ruin We rise, jota kuuntelen paljon. Muita tälläisiä bändejä on aika vähän kuuntelussani. Ehkä toinen sellainen on todella tuntematon bändi Saving Vice. Heille samantyylistä hieman, mutta sanoistaankaan ei sitten saa selvää. Kuuntelen välillä. Heillä on minusta  kauniita akustisia biisejä muutama ja joskus toivoisin, että näitä olisi enemmänkin. Ehkä rajani on deathcore ja joskus ihan vanhaakin deathmetallia kuuntelen kuten tästä tuli mieleen bändi Death mistä pidän myös.

Itsellä se toinen ääripää on varmasti Lil Peep. Minä en hiphopia yms useinkaan kuuntele. Ehkä tämä mainitsemani on vaan sitten jotenkin erilaista musiikkia omaava. Kuulin joskus yhden biisin (Broken Smile) ja siitä lähtien ollut moni biisi kuuntelussa. Hänellä biisien teemani monesti päihteet (joita en käytä itse), mutta myös muut teemat kuten suru ja yksinäisyys. Ehkä se jotenkin vetoaa minuun. Tarpeeksi synkkää kuitenkin, vaikka musiikillinen laatu on mitä on. Pidän silti paljon hänen monista biiseistään ja hänen kuolemansa oli ikävä. Aloinkin vasta sattumalta sen jälkeen kuunnella näitä biisejä. Brennan Savage muistuttaa ehkä vähän tyyliään ja itse joskus kuuntelen myös hänen biisejään. Pitkästi taas. Ehkäpä lupaan nyt ehtiessäni tutustua tarkemmin johonkin mainitsemaasi elokuvaan. Välillä mainitset toki tuttujakin elokuvia, kuten esim nuo Mad Max elokuvat. Pidän itsekin niistä. Olkoon tämä nyt musiikillinen viestini ketjuun. Toisessa viestissä jatkan vielä muita kuulumisia, kun näitä nyt riittää. 

Lil Peep - The Brightside

Vierailija
2535/24139 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kaikki on ok, mutta ärsyttää vaan aamuruhkassa mieheni autokäyttäytyminen. Kaikki haukutaan, ei jousteta jos vieressä ajaja haluaa siirtyä eteen. On niin paskaa olla tämmöisen kuljettajan kyydissä. Mielummin ajan itse!  Nainen 50+

Vierailija
2536/24139 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä tuon "musiikillisen" viestin jälkeen muiden juttujen kirjoittamista. Eli viestissä 2530 mainitsemani rahatilanneongelma alkaa hieman tasoittua. Vähitellen näkyy valoa siinä suunnassa, vaikka tarkkana pitääkin olla. Ehkäpä voin kesällä tuon reissunkin tehdä. Pitää miettiä sitä, mutta muuten pärjään taas paremmin. Kyllähän nämä asiat vaikuttavat paljon. Minäkin jatkuvasti stressaan tämän asian kanssa. Ei nämä leikkaukset ainakaan asiaa paranna. Eräs läheiseni saa eläkettä 1300 euroa, vaikka on ollut töissäkin yli 20 vuotta. Liian vähän aikaa toisaalta ja liian pienipalkkainen työ. Eipä tuostakaan silti paljon leikata.

No, muuten minulle kuluu siis parempaa. Yritän nyt keskittyä yhteen opiskeluihin liittyvään tapaamiseen tms ja selvitä siitä. Vaikeita hetkiä nuo. Jos kaikki viedä arvioidaan niin se jännittää enemmän. Ehkä minua helpottaisi se jos joku toinenkin keventäisi tunnelmaa ja sanoisi, että jännittää. Kuitenkin pitäkää peukkuja, että selviäisin kunnolla ja jäisi kiva fiilis tuosta kaikesta.

Muuten olen ulkoillut. Näin eilen kahta todella ihanaa kissaa taas kävellessäni tiellä. Joskus näen ne pihassa ja tulevat tervehtimään. Viime kerta tosin oli viime vuoden puolella ja olikin jo kaivannut niitä. Ovat niin ihania, että en varmaan koskaan ole nähnyt noin toisia vastaavia. Kehräävät heti ja puskevat. Seurasivat minua jonkin matkaa maukuen kun yritin viimein jatkaa matkaa ja oli vielä kerran pakko mennä takaisin päin ja käydä hyvästelemässä ne. 

Tänään kävelen varmaan erään tallin ohi ja toivon, että edes joku hevonen tulee rapsutettavaksi. Muuten taas tavaroiden lajittelua ja vientiä. Myönnän sen, että liikaa tavaraa on. Ehkäpä tämä on nyt herätys siihenkin ja edes kirppiksellä ei kannata ostaa liikaa. Muistan sen nyt. 

Loppuun vielä eräs toinen bändi ja biisi. Ehkäpä itselleni niitä hyvänmielen bändejä. Hyvin tuntematon tämäkin.

Snakebite - Herous of the unknown

Vierailija
2537/24139 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjauksena edelliseen siis bändi ja biisi:

Snakebite - Heroes of the Unknown

(en siedä sitä jos kirjoitan väärin nämä) 

Vierailija
2538/24139 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes sanoja kuunnellut Shadow Of Intent -kappaleesta. Mulle se soitanta ja melodiat ovat korvan päällä. Kuuntele Megaraptorin covereita. Ihan huippuja itselleni on tuolta Megaraptorilta:

- Rave

- Phantom of the Opera

- Yuugure

- In the House in a heartbeat

- A Hero's End

- The Lonely Shepherd

Noi on niin täydellistä musiikkia korvilleni.

Mä olin teininä kova räpin kuuntelija. Nykyään harvemmin kuuntelen räppiä. Dizzee Rascal on mun suosikkini räppäreistä. Aika monia biisejä oon kuunnellut tästä ketjusta, mutta en ole osannut sanoa mitään niistä, kun ei pahemmin hetkauta. Jossain kohtaahan tuli sanottua, että on rikkautta, että jokaisella on oma maku. Tylsää se olisi, jos maut 🐱olisi samanlaisia.

Tämä päivä on aika mitään sanomaton. Mitään mieltäni hetkauttavaa ei tapahdu. Voisin mennä porukoilleni työpäivän jälkeen koiraa lenkittämään.

M31

Vierailija
2539/24139 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittämisestä:

Monet arvostetut esiintyjät jännittävät aina ennen esiintymistä. Se osoittaa, että arvostaa kuulijoitaan/katsojiaan. Ilman 'ramppikuumetta' ei esitys onnistu. Saattavat oksentaa ennen esitystä. Tai tekevät tietyt valmistautumiset aina taianomaisesti samassa järjestyksessä. Siis jännitys ei ole pahasta, sen kanssa oppii elämään.

Pelkäsin hammaslääkäriä vuosikymmenet. Niin paljon, että en suinkaan jättänyt käymättä. Kävin kerran vuodessa, varmuuden vuoksi. Löysin loistavan lääkärin, joka ymmärsi pelkopotilaita. Tilanne muuttui pikkuhiljaa, viime viikolla menin random lääkärille, eikä odotyshuoneessa koskenut massuun lainkaan, ei ollut unetonta edeltävää yötä. Pikku paikan korjaus, ei vihlaissut kertaakaan.

Esiintymistä pelkäsin ennen. Punastelin, sekoilin sanoissani ym. Mitä enemmän jouduin esiintymään, sen huolellisemmin valmistauduin. Kun osasin asiani, sen varmemmaksi tulin. Ikäkin taisi vaikuttaa asiaan.

Harjoitus, toisto, opettelu, kokemus... siinäpä avain esiintymiseen. Jotkut myös kuvittelevat yleisön olevan alasti...

Musiikki: lemppareitani tällä hetkellä Matka maailman ympäri, Jarkko Ahola, Vesterinen, Maustetytöt

N63

Vierailija
2540/24139 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vielä mieleen erityisesti M31:lle kymyksenä (toki muillekin) , että mitäpä olet mieltä tästä biisistä:

Acrania - The Depopulation Programme

Minusta hyvin huvittavaa kuunnella tuo mur mur tms hassuakin 😅 Yhdistettynä videoon minusta hyvin hauska. Sitten, kun katsoo sanoja (niitä, kun ei oikein edes kuule) niin huomaa, että ihan asiallinen biisikin. Ehkä itse on pidä mistään "paholaiseen" viittaavasta, mutta esim tämäkin bändi käsittelee politiikkaa ja se on ok. Jääköön tämä nyt tähän, mutta tuli vielä mieleen. Yritän nyt keskittyä muihin juttuihin. Tekemistä riittää. Toivon muillekin kivaa päivää. 

Ketju on lukittu.