Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Tänään on ollut vähän levoton päivä. Sää oli päivällä kiva. Jalkani ovat vaan vähän väsyneet liiasta kävelystä ja särkevät. Pitäisi joskus vähän niitä säästää. Muuten muuttoon littyvät asiat vaivaavat. Eräs läheiseni on liiankin laiska auttamaan, vaikka on luvannut. Saa miettiä pitääkö hän lupauksensa. Itse kun tahtoisin, että asiat olisivat selviä ja kunnossa. Yritän nyt rauhoittua ja miettiä etten murehtimisella saavuta mitään. Ehkäpä yritän lukea jotain ja keskittyä siihen.
Elokuvia katson itse melko harvoin. Viimeisen oli Yle Areenasta Koulu maailman laidalla, joka kertoo Bhutanin syrjäisestä koulusta (ehkäpä maailman syrjäisin koulu) ja siinä on koulun oppilaita esittämässä itseään. Minusta ihan kiva hyvänmielen elokuva jossa myös ajatusta siitä mikä on elämässä oikeasti tärkeää. Hienot maisemat myös. Mietin katsoessani etten oikeasti ole nähnyt vielä mitään tästä maailmasta. Ainakaan niin, että itse olisin ollut paikalla. Näkymäni rajoittuvat tv:n tarjontaan yms. Yhdessä viestissä kivasta todettiin, että elokuvat ovat tärkeitä ja tuovat iloa elämään tms. Niinhän se varmasti on.Itse vaihdan vaan tilalle musiikin. Moni varmasti yrittää löytää jotain iloista elämäänsä tälläisistä asioista.
Musiikkina : Mr.Kitty - After Dark
En tiedä jaksaisinko katsoa mykkäelokuvia. Ainakin niiden pitäisi olla lumoavia niin en pitkästyisi. Jokin kantava voima mykkäelokuvissa pitää olla.
Kävin just katsomassa sen The First Omen leffan. Siinä oli hienoja kammottavia kohtauksia, mutta osittain tuntui vähän muoviselta elokuvalta... ainakin musiikin suhteen. Elokuva on pohjustus niille vanhemmille The Omen -elokuville.
Hyvinkäällä on Red Carpet -tapahtuma syksyllä Antti Luusuaniemen isännöimänä. En ole niitä aikaisempina vuosina käynyt katsomassa, kun tavallista kalliimmat liput ja leffavalikoima ei ole miellyttänyt minua. Jotain harvinaisempia, ei niin käden ulottuvilla olevia elokuvia olisi kiva nähdä, vaikka vähän kalliimmat liput olisi.
Ei taida elokuvafestarit olla juttuni, kun en ole kovin maltillinen jonottamaan.
Mä joskus kävin elokuvissa katsomassa Lunana: A Yak in the Classroom (Koulu maailman laidalla) -elokuvan. Oli mielestäni hieno elokuva. Hieno oli, kun keskittyi elämään ja ei ollut ylituotettu, myös näytti mitä elämä on toisaalla. Voisin katsoa sen uudelleen. Kiitos tiedosta, että se on Yle Areenassa ja kiitos tiedosta elokuvafestareiden käytännöistä.
En mä sitten lopeta elokuvista puhumista, kun tuli kannustavaa kommenttia itselleni. Tämä leffaharrastus on vain intohimoni kohde.
M31
Vierailija kirjoitti:
En tiedä jaksaisinko katsoa mykkäelokuvia. Ainakin niiden pitäisi olla lumoavia niin en pitkästyisi. Jokin kantava voima mykkäelokuvissa pitää olla.
Kävin just katsomassa sen The First Omen leffan. Siinä oli hienoja kammottavia kohtauksia, mutta osittain tuntui vähän muoviselta elokuvalta... ainakin musiikin suhteen. Elokuva on pohjustus niille vanhemmille The Omen -elokuville.
Hyvinkäällä on Red Carpet -tapahtuma syksyllä Antti Luusuaniemen isännöimänä. En ole niitä aikaisempina vuosina käynyt katsomassa, kun tavallista kalliimmat liput ja leffavalikoima ei ole miellyttänyt minua. Jotain harvinaisempia, ei niin käden ulottuvilla olevia elokuvia olisi kiva nähdä, vaikka vähän kalliimmat liput olisi.
Ei taida elokuvafestarit olla juttuni, kun en ole kovin maltillinen jonottamaan.
Mä joskus kävin elokuvissa katsomassa Lunana: A Yak in the Classroom (Koulu maailman laidalla) -elokuvan. Oli mielestäni hieno elok
Elokuvat&valokuvat💕
Iäkäs tätimme kuoli joku vuosi sitten, hänen jäämistöstään sain valokuvia -40 luvulta tähän päivään. Voi ettäs, miten ne vanhimmat mustavalkoiset kuvat on säilyneet hyvin. Ihania muistoja nyt jo tuonilmaisiin siirtyneistä sukulaisista nuorena...
M31, osaatko nimetä lempileffasi? Mun on Parhaat vuotemme
Ps jonotus on mukavaa, leffajonoissa on poikkeuksetta samanhenkisiä juttukaveriksi. Ei käy aika pitkäksi tosiaan. Ja sää on mua suosinut joka reissulla.
Oikein mukavaa Viikonloppua Kaikille
N63
Sinä muuttopuuhissa tempoileva, tsemppiä. Siinä on iso homma, toivottavasti saat apua.
Tavallista enemmän puuhaa ollut tänään ja eräiden asioiden vuoksi jouduin heräämään jo viiden jälkeen. Nyt sitten päätä särkee ja väsyttää. Kyllä sitä iän myötä huomaa, kuinka tärkeää on kunnon riittävä uni. Ilman sitä on näköjään ihan pökkyrä päästään.
Onneksi on tänään mahdollisuus mennä päikkäreille.
Oikein hyvää viikonloppua kaikille!
PS. Tsemppiä muuttoon ja iloisia hetkiä niin elokuvien kuin musiikinkin parissa.
Lemppari leffani? Hmm. 🤔
Vaikea kysymys, kun leffoja on niin paljon ja mielikin elää eri tiloihin.
Taru Sormusten Herrasta - Sormuksen ritarit on ainakin ihan huippuja. Oon katsonut sitä niin monet kerrat.
Kysymys pitäisi esittää tyylilajittain.
Alkaa valokuvatkin olla harvinaisuus, kun nykyään onnistuu pilvipalveluihin talletus ja kännyköillä kuvaamiset. Ei tästä ole kauaakaan, kun näin kännystäni valokuvan isovanhemmastani nuorena. Oli valokuva valokuvasta.
M31
Vierailija kirjoitti:
Lemppari leffani? Hmm. 🤔
Vaikea kysymys, kun leffoja on niin paljon ja mielikin elää eri tiloihin.
Taru Sormusten Herrasta - Sormuksen ritarit on ainakin ihan huippuja. Oon katsonut sitä niin monet kerrat.
Kysymys pitäisi esittää tyylilajittain.
Alkaa valokuvatkin olla harvinaisuus, kun nykyään onnistuu pilvipalveluihin talletus ja kännyköillä kuvaamiset. Ei tästä ole kauaakaan, kun näin kännystäni valokuvan isovanhemmastani nuorena. Oli valokuva valokuvasta.
M31
Sodiksessa kysytään aina: minkä elokuvan ottaisit mukaan autiolle saarelle?
Vain yhden saa valita
N63
Nyt nokka kohti hammaslääkäriä!!!😠
Jaksamista sulle viikonlopputöihin😉
Kiitos kysymästä, pelkkää hyvää vain! Vaihdatin autoon kesäkumit ja se meni jälleen kerran moitteetta läpi katsastuksesta. Juurihoidossa oleva etuhammas katkesi, mutta siihen laitettiin suojapaikka odottamaan juurihoidon viimeistelyä. Kaiken kukkuraksi sain pitkästä aikaa - tosin vain ihanan rouvan FB kaverikseni, mutta kuitenkin sekin valaisi päivääni kaiken muun edellä mainitun lisäksi!
Mä vastaisin vitsikkäästi "Minkä elokuvan ottaisit mukaan autiolle saarelle?" kysymykseen Cast Away - Tuuliajolla.
Jotta viikonloppuni ei olisi ankea niin hankin äsken lipun elokuviin. Meen katsomaan One Live -leffan huomen illalla.
Ei tässä muu auta, kuin jaksaa vain tehdä töitä läpi viikonlopun ja siitä eteenpäin. Olisipa jo ensiviikon loppuviikko.
M31
Vierailija kirjoitti:
Mä vastaisin vitsikkäästi "Minkä elokuvan ottaisit mukaan autiolle saarelle?" kysymykseen Cast Away - Tuuliajolla.
Jotta viikonloppuni ei olisi ankea niin hankin äsken lipun elokuviin. Meen katsomaan One Live -leffan huomen illalla.
Ei tässä muu auta, kuin jaksaa vain tehdä töitä läpi viikonlopun ja siitä eteenpäin. Olisipa jo ensiviikon loppuviikko.
M31
Oi Anthony Hopkins. Loistava näyttelijä.
Sain työkokeilupaikan, olen ammatillisessa kuntoutuksessa. Näinä aikoina pitäisi olla kiitollinen että tekemistä sai. Jostain syystä en ole osannut riemuita. Pelottaa jaksanko töissä, osaanko ja ymmärränkö mitään. Ja onko tehtävänkuva lopulta omille taidoille sopiva vai mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Sain työkokeilupaikan, olen ammatillisessa kuntoutuksessa. Näinä aikoina pitäisi olla kiitollinen että tekemistä sai. Jostain syystä en ole osannut riemuita. Pelottaa jaksanko töissä, osaanko ja ymmärränkö mitään. Ja onko tehtävänkuva lopulta omille taidoille sopiva vai mitä sattuu.
Hieno homma. Onnea matkaan. Hyvin se menee. Kysyt reippaasti, jos jotain on epäselvää. Täällä pidetään kaikki👍👍👍👍👍👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M31
Oi Anthony Hopkins. Loistava näyttelijä.
Ja Helena Bonham Carter. Eräät piti mainospuheen mulle tuosta elokuvasta ja alkoihan mua sitten tuo leffa kiinnostaa.
Grilliruokaa tuli juuri syötyä. Nyt jaksaa tehdä töitä. Työkaveri soitti, että nyt se mun urakka alkaa. Eli tänään kun aloitan niin se on huomenna vähemmän töitä, taikka sunnuntaina.
M31
Harmittaa kun olen jäämässä työttömäksi, olen yksinäinen ja velat niskassa.
Olen tosi masentunut. Tiedostan tilanteen jo itsekin. En halua hakea apua koska en halua leimautua tai syödä lääkkeitä. Olen ymmärtänyt että elämä yksinäisenä, velkaisena, vanhana, köyhänä ja lähes kouluttamattomana matalapalkkaisena naisena ei ole minkään arvoista. Istun yksin kotona, kuten aina. Juon siideriä vapailla turruttaakseni ajatukseni. Kirjoitan lapsille mukavia vastauksia Whatsappiin etteivät huolestuisi. Televisio on päällä jotta olisi edes jotain ääntä. Ystäviä ei ole. Miestä ei ole enää, siitä narsistista sentään yritän eroon päästä. Elämä on lohdutonta ja pimeää. Pakotietä ei ole. Vihaan elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno homma. Onnea matkaan. Hyvin se menee. Kysyt reippaasti, jos jotain on epäselvää. Täällä pidetään kaikki👍👍👍👍👍👍
Kiitos <3
On töissä jännittävät oltavat, kun halli pimeenä ja koneet käy ja itsekseni oon yhdessä valoisassa nurkkauksessa. Vähän väliä oon kuulevinani askelien ääniä. Miten se on mahdollista, kun itsekseni täällä oon?
Oon jo lopettelemassa päivääni. Huomenna aikaseen taas töihin. Tämmöinen pimeä halli olisi loistava kauhuelokuva miljöö.
M31
Elokuva elokuva elokuva ......
Vierailija kirjoitti:
Kukin saa kirjoittaa haluamastaan aiheesta, kyllä tänne sopii👍
Hei Sinulle, joka työttömäksi jäit. Onko toiveita uudesta paikasta, onko alallasi työvoimapula vai paikat vähissä?
Toivotan onnea elämääsi
Hei Kaikki kellä murheita, yksinäisyyttä, masennusta. Eihän kukaan luvannutkaan, että elämä olisi helppo seikkailu. Ei ole. Eikä aina paista risukasaankaan. Ei paista. Toisille tuntuu vastoinkäymisiä kertyvän liikaakin. Voimia Teille ihan jokaiseen päivään
N63
Vierailija kirjoitti:
Mulle ollaan ihan livenäkin huomautettu, että puhun liikaa elokuvista. Mä en vaan mahda tälle mitään. Mä meen ny töihin, niin ette tuu kuulemaan musta ja elokuvistani hetkeen.
Etsin netiistä kuka vois myyrä leikattuun hintaa alkkareita vaikka 15 muutaman päivän wanhoja.
harmittaa ku kaikki pyytää 20 ja postimaksut. Olisin valmis tilaamaan Suomesta 4 x kuukauves