Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
2441/24139 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat Kaikille. Nyt paistaa aurinko, lähden noin kymmenen kilsan kävelylle, otan pussia mukaan, jos löytyy tölkkejä.

Onneksi on eilistä ruokaa, helppo lämmittää.

Reipasta/rauhallista/antoisaa/mukavaa maanantaita (voitte tuosta listasta valita haluamanne)

N63

Ps Katsoikos kukaan Sekunnit sarjaa eilen? 1/6. Oli erittäin lupaava mielestäni

Vierailija
2442/24139 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tänään rauhallisen mukava päivä.

Jumppasin, neuloin, juttelin yhden ystävän kanssa pitkästä aikaa puhelimessa, poljin kuntopyörällä ja tein ruoaksi keittoa; siitä riittää huomisellekin.

Sopii minulle tällaiset rauhalliset päivät, nukuttaakin paremmin, kun ei ole liikaa "ohjelmaa".

Hyvää viikon alkua kaikille! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2443/24139 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivä meni ihan hyvin, mutta sen jälkeinen aika ihmetytti. Kävin kirppiksellä ja sieltä löysin The Passion of the Christ leffan. Miten on mahdollista, että tässä ketjussa mainittu leffa, jonka sanoin haluavani nähdä löytyy heti seuraavana päivänä kirppikseltä?

Löysin myös Jääkarhujen suuri seikkailu elokuvan ja odotan pääseväni nauramaan, kun katson sen. Traileri näytti niin huvittavalta.

Nyt katson Mustan laguunin hirviö leffan Yle Areenasta ja myöhemmin The Omen 2 leffan.

Tällä viikolla käyn katsomassa elokuvissa Monkey Man ja The First Omen -leffat. 

Leffojen täyteinen viikko mulla, kun pitäisi keretä katsoa myös kaikki The Omen leffat.

Aika lämmin päivä tänään on... ainakin täällä. Olin väärin pukeutunut liikenteeseen. 

M31

Vierailija
2444/24139 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiesikö kukaan teistä Lost In Grey yhtyeestä ennen kuin mainitsin sitä?"

Kysyit asiaa ja täytyy tunnustaa etten ollut koskaan kuullut mainittavan kyseistä yhtyettä. En, vaikka metallimusiikkiakin kuuntelen. Ikävää toisaalta, että jopa suomalaiset yhtyeetkin ovat noin tuntemattomia. Itsekin tiedän melko paljon eri yhtyeitä. Voi olla, että yksi syy miksi en tiennyt yhtyettä on se, että heillä on naislaulaja. Minä, kun kuuntelen hyvin vähän sellaisia yhtyeitä, vaikka nainen olen itsekin.

Olen itse melko hyvin nyt kestänyt tuon kellojen siirron. Nukkuminen sujuu ihan hyvin. Väsynyt toisaalta olen itsekin. Kevät jotenkin väsyttääkin. Muuton tuomat ongelmat ja järjestelyt painavat mieltä. Pelkään, että joku asia menee kuitenkin pieleen ja kaikki siivoamiset yms ovat jo ajatuksena raskaita. Kyllä ihan mielelläni siivoan, mutta kaikki kun pitää olla niin hyvässä kunnossa ja kuin kiiltää. Se tuo omat haasteensa. Toisaalta tämä ei ole edessä ihan vielä, mutta nyt ei ole varaa vielä väsyä. On paljon vielä edessä. Koulujuttujen kanssa edistyin viimein. Sain päätettyä mitä teen yhden jutun suhteen. Silti sekin on vielä kesken. Pakko nyt vaan jaksaa. Toisen asunnon kanssa ehkä viimein näkee sen, että jotain on tehtykin. Alkaa olla valmista pintojen yms suhteen. 

Tänään oli kurjaa kävellä vesisateessa. Tännekin sattui juuri sopivasti iltapäivän rankat sadekuurot juuri kävelyni keskelle. Kävelin silti lähes kaksi tuntia. Illalla taas hyvä ilma ja vielä tunnin lenkki. Väsynyt olo hieman nytkin. Kaipaan ehkä itsekin sitä, että voisin istua rauhassa ja todeta, että kaikki on jo tehty. Nyt vaan kun päätään kääntää niin heti näkee tekemättömiä asioita. Musiikkiakaan en jaksa nyt kuunnella. Se liittyy juuri tähän väsymiseen ja levottomuuteen. En jaksa silloin keskittyä musiikkiin. Onneksi on edes ruokaa. Sain rahat riittämään ja tein edullisia löytöjä. Tuli tämä mieleen lukiessa muiden syömisistä. Harvoin tulee ostettua mitään ns luksusta. Tingin paljon ruuasta. Tässä varmaan kaikki tänään.

Vierailija
2445/24139 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä edelliseen, että eräänä iltana tv:stä tuli Mariupolin tuho dokumentti Ukrainan sodasta. Todella raakaa ja surullista katsottavaa. Silti en vaan voinut jättää sen katsomista kesken, kun olen seurannut uutisia aiheesta. Näin monet eri hetket olivat jo minulle ns tuttuja ja tiesin lukemistani jutuista niistä. Näidenhän  toimttajien videoiden ja tietojen perusteella maailma sai tietää näistä kauheista teoista. Surullisuudessaan myös hyvin tärkeää ja arvokasta saada nämä maailman nähtäväksi. Näin dokumentissa ollut poliisikin sanoi ja ymmärsi, että nämä tiedot pitää saada tallennettua. Samalla en suosittele katsomaan ja kyllä itsellänikin teki tiukkaa. Tuli tämä vielä mieleen.

Vierailija
2446/24139 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin ei ole tullut sadetta tänään. Kiitos kun kerroit ajatuksesi musiikin suhteen ja kiitos vertaistuesta. Itse en tullut ajatelleeksi, että kellojen kääntäminen voi olla syy unenlaatuuni. Jaksamisia sinne arjen askareisiin ja muutenkin. 

Pitkästi kirjoitat niin en saanut lainattua ja en tiedä miksi nimittäisin sinua, kun nimimerkkiä et käytä. Pitkis? (Kun pitkästi kirjoitat) Voi olla myös, että tämä vuodenaikakin voi olla väsyttävää. Mulla oli keskellä viimeviikkoa ettei huvita yhtään musiikkia kuunnella. 

M31

Vierailija
2447/24139 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Sinulle, joka muuton ja 'läksyjen' kanssa painiskelet.

Tuttua on minullekin tuo, että etukäteen murehdin asioita jotka s a a t t a i s i v a t  mennä pieleen. Voi, miten turhaa se onkaan. Jospa kaikki onnistuukin? Murehdin turhaan, ja jos meneekin pieleen, joudun murehtimaan vielä uudestaan, siis kahdesti...

Huomaat kuitenkin, että muutto edistyy, opiskelu sujuu. Ja taas kerran muistutus hyvän unen tärkeydestä. Väsyneenä kaikki on harmaampaa. Kumpa päästäis tuosta kellon siirtelystä, moniin vaikuttaa viikkojen ajan.

Toivotan intoa muuttoon ja opiskeluun

N63

M31, uskomaton sattuma tuo leffalöytö kirpparilta. Kohtalo, sanoisin🤔

Vierailija
2448/24139 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumppasin, neuloin, juttelin yhden ystävän kanssa pitkästä aikaa puhelimessa, poljin kuntopyörällä ja tein ruoaksi keittoa; siitä riittää huomisellekin.

Sopii minulle tällaiset rauhalliset päivät, nukuttaakin paremmin, kun ei ole liikaa "ohjelmaa".

Paljonko poljet kerrallaan? Kävitkö ulkona ollenkaan, ainakin täällä oli eilen niin lämmintä, etten malttanut paljon olla sisällä.

Vierailija
2449/24139 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen 6km kävelylenkin. Muualla ei voi nyt kävellä, kuin asfaltilla. Sivutiet sohjoa, kun lumi alkaa sulaa. Tänään mentävä kaupunkiin asioille. Ja ehkä kuuntelemaan mielenkiintoista luentoa.

Vierailija
2450/24139 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen 6km kävelylenkin. Muualla ei voi nyt kävellä, kuin asfaltilla. Sivutiet sohjoa, kun lumi alkaa sulaa. Tänään mentävä kaupunkiin asioille. Ja ehkä kuuntelemaan mielenkiintoista luentoa.

Sama. Luotin, että soratiet olis ollu sulat, mutta tosi sohjoa oli, lenkkarit kastui. Ja varjoisilla paikoilla sohjon alla ihan jää koko tien leveydeltä. Huh. Monta kertaa meinasin kaatua, niinpä lenkkini lyheni neljään kilometriin.

Tänään pysyn asfaltilla😠

Vierailija
2451/24139 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko poljet kerrallaan? Kävitkö ulkona ollenkaan, ainakin täällä oli eilen niin lämmintä, etten malttanut paljon olla sisällä.

Kävin kyllä eilen ulkona, mutta en lenkillä.  Yleensä käyn aamupäivällä lenkillä, mutta eilen en malttanut, kun neuloin.  Iltapäivällä jäi sitten lähtemättä, niin polkaisin 10 km kuntopyörällä.  Yleensä tuo 10 km.

Eilen oli aurinkoinen ja lämmin päivä täälläkin, samoin tänään.  Kävin puolen tunnin lenkillä äsken.  Tie oli aika pehmoista, mutta kyllä se siitä pikku hiljaa kuivuu.

Vierailija
2452/24139 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ettäs, nyt kyllä hymyilyttää. Tongin kukkapenkkiä (puunlehtiä pois) ja siellä jo eka piipat nousee... narsissia, luulen. Aurauskasat on isot, mut muuten iso osa pihasta alkaa olla sula. Piti lähteä lenkille, mutten malttanut. Istuin grillikatoksessa ja haaveilin lauantain pihasaunasta... kuuntelin lintujen tsirkutusta, kurkiakin näin ja kuulin...

Aurinkoisia Hetkiä Kaikille

N63

Vierailija
2453/24139 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

N63

M31, uskomaton sattuma tuo leffalöytö kirpparilta. Kohtalo, sanoisin🤔

-----------------------+--++-------_---------+----------

Pitää miettiä menenkö sen leffan kanssa naimisiin. 

Heräsin tänään ennen kello viisi. Hitsi, kun ei voi nukkua, kun herätykseni oli puoli seitsemältä. Ihan sekaisin on mun sisäinen kello.

Tänään kun menin töihin niin näin ketun. Huoltoaseman vierestä tuli ja meni autotien yli. Olin sillä hetkellä ylittämässä suojatietä ja en huomannut, kun taskustani putosi kännyni. Kun alkoi bluetooth kuulokkeistani musiikki pätkiä niin tajusin kääntyä ympäri. Oli aikamoinen tuuri, ettei mikään auto ajanut sen päältä. 

Tänään meen katsoo Monkey Man leffan elokuviin. 

Nyt otan rennosti. Katson Ronja Ryövärintytär -Netflix sarjaa ja syön valmissalaattia ja patonkia. Näin koitan rentoutua, kun työpäiväni meni lähes koko päivän pystyssä. Kroppa huutaa Hoosiannaa. 

M31

Vierailija
2454/24139 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä päin ei ole tullut sadetta tänään. Kiitos kun kerroit ajatuksesi musiikin suhteen ja kiitos vertaistuesta. Itse en tullut ajatelleeksi, että kellojen kääntäminen voi olla syy unenlaatuuni. Jaksamisia sinne arjen askareisiin ja muutenkin. 

Pitkästi kirjoitat niin en saanut lainattua ja en tiedä miksi nimittäisin sinua, kun nimimerkkiä et käytä. Pitkis? (Kun pitkästi kirjoitat) Voi olla myös, että tämä vuodenaikakin voi olla väsyttävää. Mulla oli keskellä viimeviikkoa ettei huvita yhtään musiikkia kuunnella. 

M31

Kiitos ja jaksamista myös sinulle. Ehkäpä minun pitää nyt jokin nimimerkki kehitellä. Toisaalta en tiedä onko se minun juttuni kuitenkaan. Ehkäpä jokainen joka useimmin kirjoittaa tunnistaa nämä pidemmät viestini täältä :)

Vierailija
2455/24139 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projektini on edistynyt kivasti (vaikka vaatinut paljon työtä), paitsi että se on lisännyt stressiä puolisolle, joka auttaessaan on kuormittunut ja sen vuoksi välillä äksyilee. Seesteiseen suhteeseen poikkeavaa ilmapiiriä ilmassa siis on, mikä taas tälle herkkikselle lisää huolta ja kuormaa omaan mieleen. "Kiva" kierre! Onneksi saimme juteltua aiheesta, mikä vähän helpotti.

No, kunhan projekti joskus valmistuu, niin toivottavasti "lopussa kiitos seisoo" ja palkitsee vaivan. 

Lapsenlapset ilahduttavat aina olemuksellaan. Eilen näin nuorinta. Taaperoikäiset varsinkin aidolla olemuksellaan ja elämänjanollaan antavat hyvää esimerkkiä siitä, miten paljon ihmeellisiä asioita elämässä loppujen lopuksi on. Kunpa itselläkin säilyisi se utelias into edes pienesti elämää kohtaan, vaikka ikää jo onkin. Meillä jo osittain kyynistyneillä aikuisilla on lasten asenteesta paljon opittavaa. 

Työpäivä edessä. Todennäköisesti ei tule olemaan helpoimmasta päästä, mutta tiedän toki siitä selviäväni. Viikolla edessä vapaahetkenä oman aikuisen lapsen auttamista, mutta toivottavasti myös omia pieniä rentoutumisen hetkiä. Onneksi tekemäni ruoka riittää parille päivälle! 

Kaunista ja aurinkoista kevättä kaikille! 

50+ Mummeli 

Vierailija
2456/24139 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Projektini on edistynyt kivasti (vaikka vaatinut paljon työtä), paitsi että se on lisännyt stressiä puolisolle, joka auttaessaan on kuormittunut ja sen vuoksi välillä äksyilee. Seesteiseen suhteeseen poikkeavaa ilmapiiriä ilmassa siis on, mikä taas tälle herkkikselle lisää huolta ja kuormaa omaan mieleen. "Kiva" kierre! Onneksi saimme juteltua aiheesta, mikä vähän helpotti.

No, kunhan projekti joskus valmistuu, niin toivottavasti "lopussa kiitos seisoo" ja palkitsee vaivan. 

Lapsenlapset ilahduttavat aina olemuksellaan. Eilen näin nuorinta. Taaperoikäiset varsinkin aidolla olemuksellaan ja elämänjanollaan antavat hyvää esimerkkiä siitä, miten paljon ihmeellisiä asioita elämässä loppujen lopuksi on. Kunpa itselläkin säilyisi se utelias into edes pienesti elämää kohtaan, vaikka ikää jo onkin. Meillä jo osittain kyynistyneillä aikuisilla on lasten asenteesta paljon opittavaa. 

Työpäivä edessä. Todennäköi

Oppimista olis lapsista tosiaankin. Ovat niin innostuneita kaikesta uudesta, luonnosta yms. Muistan, kun naapurin kyselyikäinen tyttö sai minut kiipeliin uteliaisuudellaan kävyistä, sammalesta, neulasista, sienistä... riitti kysymyksiä loputtomiin. No, keksin sitten, että tutkitaampa kirjasta, ei aikuisetkaan kaikkea tiedä. Yksi oli loputtoman kiinnostunut kartoista...

Kumpa se innostus ei katoaisi koskaan

Kivaa Keskiviikkoa Kaikille

N63

Vierailija
2457/24139 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä näköjään laittelee alapeukkuja ihan kivoihinkin kirjoituksiin. Mietin vain, että mitäköhän iloa siitä alapeukuttajalle tulee? 

Itse olen iloinnut kun tämä ketju on pysynyt pääosin positiivisena hyvän mielen ketjuna, johon on mahdollista kirjoitella kaikenlaisia kuulumisia. 

Pieni ripaus hyvää mieltä ja myötäelämistä ei ole elämässä koskaan pahitteeksi. Kiitos kaikille kirjoittajille. Teitä on kiva seurata. Tsemppiä hankaluuksista tai kuormista kärsiville ja myötätuulta purjeisiin kaikille! 

Vierailija
2458/24139 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uhkuin, puhkuin ja puhaltelin, kun töissä oli niin kuuma. Sen jälkeen menin ostoskeskukseen syömään ja ostoksille, oli vieläkin hiostava olo. Sitten matkasin kotiin ja olo helpottui kun asetuin sohvalle. 

T: Susikutri

Vierailija
2459/24139 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kuuluu. Ihastunut. Rakastunut?

Vierailija
2460/24139 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa 😚

Ketju on lukittu.