Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Tarkoitin äsken, että "tässä ketjussa" ei ole kommentoitu sitä kurjaa oloa.
Vaikeita asioita ja tunteita, helpompaa ohittaa ja olla sanomatta mitään.
Minusta myös kiva ketju. Eilen oli jo niin lämmin päivä, että oli kuin kesä olisi tullut. Tuli kuuma lenkillä. Jotenkin ehkä liiankin lämmintä yhtäkkiä, kun ei ole tottunut siihen. Tänään taas ukkosta rannikolla. Täällä ei ollut, mutta sellainen kostean lämmin ilma. Illalla vähän satoikin. Ehkäpä se kevät alkaa nyt vähitellen. Minä taas yritin jotain muuton eteen tehdä. Tiedän sen, että parempi tehdä jotain joka päivä ja sillä ehkä pelastaa itsensä paniikilta. Olen joskus kuin myimme yhtä taloa siivonnut sen yksin lattiasta kattoon. Meillä tuli liian kiire sen kanssa ja koko talon siivous jäi minulle muiden tehdessä muuta. Näin siivosin aamusta iltaan monia päiviä putkeen. En halua sen toistuvan nyt.
Kiitän myös itse kaikista hyvänmielen toivotuksista. Kun katsoin tuon dokumentin Ukrainan Mariupolin tuhosta ja ihmisten kärsimyksestä niin aloin miettiä miten typerää se on, kun täällä Suomessa ihmiset ilkeilevät toisilleen ja kaikkea pahaa on niin paljon joka asiassa. Kun sattuu jotain oikein pahaa kuten tulee sota niin ehkäpä se kaikessa kauheudessaan voi tavallaan saada ihmiset keskittymään tärkeimpiin asioihin ja jotenkin saa ihmiset yhdeksi porukaksi. Tietysti tämä on nyt jotain omaa mietintää ja tietenkään se ei saisi mennä noin, että vasta sota tms saa ihmiset heräämään. Samalla tietysti tässäkin asiassa on monia puolia ja voi olla, että olen väärässä monien mielestä.
Minunkin elämäni on varsinkin ihmisten suhteen ollut jo kauan ikävää. Olin kiusattu jo lapsuudessa hieman. Nuoruudessa sitten kunnolla. Tätä jatkui pitkään. Vieläkin jotkut puhuvat pahaa. Tämä, vaikka aikuisia ollaan. Mikään ei muutu. Olen saanut kokea paljon surua tähän kaikkeen liittyen ja se on yksi syy miksi olen yksinäinen edelleen. Ei huvita tutustua ja kun välillä huvittaisi niin en vaan uskalla luottaa tai päästää muita lähelle. Ymmärrän sen, että monen elämässä voi olla vielä vaikeampia asioita. Itselleni tämä on silti ollut jo hyvin raskas asia. Elämäni olisi mennyt varmasti monissa asioissa jo tähän mennessä toisin jos minulla olisi ollut erilaisia kokemuksia. Tämä asia on tavallaan ollut aina läsnä ja tuonut surua elämääni. Olen kokenut itseni epäonnistuneeksi kaikin tavoin. Monesti koen vieläkin. En tiedä mistä sain nyt ajatuksen kirjoittaa tästä kaikesta. Ehkäpä, kun juuri tänään mietin elämääni ja kaikkia ikäviä juttuja niin tavallaan ajattelin kirjoittaa. Toivon, että edes joskus voisin olla ylpeä itsestäni. Samalla en toisaalta vaadi mitään ihmeellistä. En haluaisi kehuja tai kenenkään ihailua. En kaipaa sellaista. Vaan niitä hyviä kokemuksia ja sellaisia mukavia hetkiä ihmisiin liittyen. Sitä aina kaipaan. Monesti ajattelen, että tämä nyt vaan on minun elämäni ja tästä pitäisi nyt yrittää kursia kokoon silti hyvä elämä kaikesta huolimatta. Toisaalta en vaihtaisi kaikkea ja monesti elämäni on ihan hyvääkin. Nämä surulliset ja ikävät asiat ja kokemukset vaan lannistavat monesti. Hyvinkin paljon. Pitkästi taas kerran.
Oon mökillä ja tulin äsken saunasta. Oli taas niin ihanat löylyt. Vettä sataa kovasti, mukava päästä nukkumaan sateen ropinaan.
Mutta ensin iltapalaa ja sit nukkumaan.
Tosi hyvää. Vaihdoin kesärenkaita autoon ja työkkärin nainen soitti. Kyseli kuulumisia. Kerroin etä selkä se on aika pahana ja tottahan se onkin. Renkaanvaihdon jäljiltä muutaman päivän on selkä tosi pahana. Ehdotti että mites se työkyvyttömyyseläke....sanoin että mieluummin tekisin vielä jotain sopivaa työtä jos vaan löytyy. Oli tyytyväinen. No en todellakaan mistään töistä enää välitä mutta koska työkyvytömyyseläkkeen hakeminen pudottaa tulot lopulta lähes nollille on paras vaan pysyä ansiosidonnaisella. Enää muutama kuukausi töitä, ihan mitä vaan, se riittää ja eläke on seuraavana. Hienoa kevättä tässä muuten vietetään, pikku puuhaa on aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on monta päivää ahdistanut kauheasti tuo Vantaan kouluampuminen. Kauheaa että joku kulkee aseen kanssa ja ampuu ihmisiä hengiltä. Turvaton olo.
KUKAAN ei tällä palstalla ole peukutusta enempää kommentoinu tätä tuntemusta. Ihmettelen. Elokuvia kyllä hanakasti listataan, niitä ihmetellään, ja biisejä luetellaan, kirppiskäyntejä kehutaan, aurinko paistaa ja kahvit porisemassa, happyhappyjoyjoy. Maton alle vaan kurjat fiilikset, mitä niitä miettimään ja varsinkaan jakamaan.
No jos luet ketjua enemmän niin itse ainakin yleensä jokaisessa viestissäni kirjoitan myös jotain surullista elämääni liittyen. Olen kirjoittanut yksinäisyydestä, rahahuolista, ikävästä tilanteesta yhteen läheiseeni liittyen, kiusaamisesta yms. Samoin olen lukenut ketjussa hyvinkin surullisia asioita. Pahin oli varmaan viikkoja sitten erään viesti jossa hän toivoi kuolemaa. Näin huomaat kyllä, että moni kirjoittaa myös surullisia asioita tänne. Itse kirjoitan biiseistä usein, mutta jos kuuntelet niitä niin eipä niissäkään kovin hilpeä tunnelma ole. Kuuntelen yleensä surullista musiikkia. Tosin pidän muutenkin sellaisesta toisin kuin ehkä joku muu. Ja vielä tuohon miksi en kommentoinut itse kouluampumista. Ehkäpä syynä on se, että minullekin tulee se kaikki vähän liian lähelle. Olin kiusattu itse. Toisaalta en koskaan ajatellut satuttaa muita. Pelkäsin vaan itsekin, että joku ampuisi minua. Toisaalta olin juuri näiden Jokelan ja Kauhajoen aikaan itsekin nuori. En oikein osannut käsitellä näitä asioita silloin. Jotenkin sivuutin ne mielessäni ja keskityin vaan pärjäämään omassa arjessani. Ehkä se olisi keinoni jatkaa eteenpäin. Myöhemmin olen sitten enemmänkin miettinyt kaikkea. Voin siis sanoa, että mietin paljon kaikkea ikävää ja pyöritän päässäni liikaakin ikäviä juttuja. Niin paljon etten monestikaan viitsi edes tänne kirjoittaa kaikkea. Yritän pitää sellaista linjaa, etten aina kirjoita jostain ikävästä. Tässä nyt omia mietteitä, kun sopivasti huomasin viestisi. Sivusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on monta päivää ahdistanut kauheasti tuo Vantaan kouluampuminen. Kauheaa että joku kulkee aseen kanssa ja ampuu ihmisiä hengiltä. Turvaton olo.
KUKAAN ei tällä palstalla ole peukutusta enempää kommentoinu tätä tuntemusta. Ihmettelen. Elokuvia kyllä hanakasti listataan, niitä ihmetellään, ja biisejä luetellaan, kirppiskäyntejä kehutaan, aurinko paistaa ja kahvit porisemassa, happyhappyjoyjoy. Maton alle vaan kurjat fiilikset, mitä niitä miettimään ja varsinkaan jakamaan.
Monihan kertoi tuntemuksensa, kun se tapahtui. Parempihan sitä on tehdä asioita, jotka tuottaa hyvää mieltä. Ei ammunnat sentään arkiseksi ole tullut, että ei tässä suurempaa hätää ole.
Fiilis kuin fiilis, jokainen kertokoon omat tuntemuksensa mitä tuntee.
Ihan hyvää, kiitos. Kämpän remontointi menossa, kivaa sekin, vaikkakin pölyistä, sekaista ja äänekästä.
Ulkona uskomattoman kaunis ilma, joskin kylmä tuuli.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää kuuluu. Ihastunut. Rakastunut?
Huuui. Kevättä rinnassa - rakkauttakin???💕
Hei Kaikille
Täällä tosiaan käsitellään kaikenlaisia asioita, surullisiakin. Vantaan ampumistragediaakin useammassa eri kommentissa. Jokaiseen viestiin ei kommentoida, jos asiaa on jo aiemmin käsitelty, tai muitakin syitä voi olla.
Itse olin Jokelassa 2007, juurikin Vantaan ampumispäivänä näin sattumalta silloista työkaveria. Nousi tunteet pintaan. Suruliputus, Aulikki Oksanen kirjoitti sanat Järnefeltin Kehtolauluun, kun ohitti junalla suruliputetun Jokelan.
Eilen oli ihanat grillitulet, savu tuoksuu hiuksissa vieläkin. Makkaraa jäi, ehkä paistan loput tänään. Huomenna matkaan kaupunkiin yäk, hammaslääkäriin yäkyäk. Onneksi palaan maalle pikimmiten
Torstai on toivoa täynnä, onhan🤔
N63
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli tänään rauhallisen mukava päivä.
Jumppasin, neuloin, juttelin yhden ystävän kanssa pitkästä aikaa puhelimessa, poljin kuntopyörällä ja tein ruoaksi keittoa; siitä riittää huomisellekin.
Sopii minulle tällaiset rauhalliset päivät, nukuttaakin paremmin, kun ei ole liikaa "ohjelmaa".
Hyvää viikon alkua kaikille!
Paljonko poljet kerrallaan? Kävitkö ulkona ollenkaan, ainakin täällä oli eilen niin lämmintä, etten malttanut paljon olla sisällä.
Kävin kyllä eilen ulkona, mutta en lenkillä. Yleensä käyn aamupäivällä lenkillä, mutta eilen en malttanut, kun neuloin. Iltapäivällä jäi sitten lähtemättä, niin polkaisin 10 km kuntopyörällä. Yleensä tuo 10 km.
Eilen oli aurinkoinen ja lämmin päivä täälläkin, samoin tä
Missä päin Suomea asut? Vaikutat jotenkin tutulta. Teetkö paljon neuletöitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avasit silmäni, joten lopetan elokuvista puhumisen. Ketä edes kiinnostaa hankintani, no ei ketään.
Itse en edes tykkää ajatella tuota asiaa. On ympäriltäni muutenkin kuollut ihmisiä ja lähivuosina kolme vielä lisää, että ei paljoa hetkauta toisten murheet. Itse en edes tykkää puhua syvemmistä tuntemuksistani, varsinkin kun ei ole iloista.
Ei pidä myöskään syventyä liiaksi toisten murheisiin. Jatkuvasti murheissa vellominen vain sairastuttaa, kokemusta tästä on.
M31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avasit silmäni, joten lopetan elokuvista puhumisen. Ketä edes kiinnostaa hankintani, no ei ketään.
Itse en edes tykkää ajatella tuota asiaa. On ympäriltäni muutenkin kuollut ihmisiä ja lähivuosina kolme vielä lisää, että ei paljoa hetkauta toisten murheet. Itse en edes tykkää puhua syvemmistä tuntemuksistani, v
Höpsö, kirjoittele vaan. Täällä oli monta kommenttia koskien ampumista. Tuli aika lopettaa vatvominen, yllä oleva viestittäjä olisi ehkä halunnut jatkaa... no oli monia ketjuja, joiden aihe oli pelkästään tuo murheellinen tapahtuma.
Kaikilla meillä on varmaan lähipiirin suruja, tärkeää on päästää irti ja yrittää ajatella muuta, keskittyä elämään.
Tänään muuten varmistui osallistujamäärä Sodankylään, odotan innolla viidettä reissuani, 39. kerta on tämä tapahtuma.
Jatketaan kukin tyylillämme, kyllä tänne kirjoitusta sopii
N63
Olen samaa mieltä M31:n kanssa siitä, että jatkuva vellominen murheissa sairastuttaa. Oli ne murheet omia tai toisten.
On olemassa sanonta, että se mihin keskityt, lisääntyy. Joten kannattaa keskittyä hyvää mieltä ja iloa tuoviin asioihin.
Jokainen voi kirjoittaa kuitenkin niistä asioista, jotka ovat kulloisellakin hetkellä itselle tärkeitä ja ajankohtaisia.
Hyvää loppuviikkoa kaikille!
Höpsö, kirjoittele vaan. Täällä oli monta kommenttia koskien ampumista. Tuli aika lopettaa vatvominen, yllä oleva viestittäjä olisi ehkä halunnut jatkaa... no oli monia ketjuja, joiden aihe oli pelkästään tuo murheellinen tapahtuma.
Kaikilla meillä on varmaan lähipiirin suruja, tärkeää on päästää irti ja yrittää ajatella muuta, keskittyä elämään.
Tänään muuten varmistui osallistujamäärä Sodankylään, odotan innolla viidettä reissuani, 39. kerta on tämä tapahtuma.
Jatketaan kukin tyylillämme, kyllä tänne kirjoitusta sopii
N63
---------------------------------------------------
Elokuvat ovat mun tapa irtaantua arjen ahdistavista aiheista. Edes yhtä kuolemaa en osaa ajatella olevan totta. Mun on vaikea käsittää, ettei yhtä enää ole olemassa eli se, josta joskus kerroin.
Mä pyrin arvostamaan elämän pieniä ilojakin. Jokainen hyvä teko luo parempaa huomista. Meen tänään katsomaan Omen leffan. Se ei ole iloinen elokuva, mutta enpä mä elokuvia katso verraten todellisuuteen.
Vielä huominen työpäivä ja sitten... tai hetkonen... Eihän mulla olekaan viikonloppua. Joudun mennä töihin viikonloppunakin.
M31
Hyvää reissua sitten Sodankylän elokuvajuhlille kesäkuussa N63.
Pitääkö muuten varata paikat jotenkin niihin näytöksiin joihin haluaa vai miten tapahtuma toimii?
Mulla ei ole mitään hajua minkälaisia tapahtumia elokuvafestivaalit ovat käytännöltään ja miten siellä ollaan ja mitä kaikkea ne sisältää.
Vai kysyinkö mä tätä viime vuonna, mutta oon unohtanut?
M31
Vierailija kirjoitti:
Hyvää reissua sitten Sodankylän elokuvajuhlille kesäkuussa N63.
Pitääkö muuten varata paikat jotenkin niihin näytöksiin joihin haluaa vai miten tapahtuma toimii?
Mulla ei ole mitään hajua minkälaisia tapahtumia elokuvafestivaalit ovat käytännöltään ja miten siellä ollaan ja mitä kaikkea ne sisältää.
Vai kysyinkö mä tätä viime vuonna, mutta oon unohtanut?
M31
Oletko M31 kiinnostunut mykkäelokuvista? 🤔
Forssassa järjestetään joka vuosi Mykkäelokuvafestivaalit aina elokuun loppupuolella. Ihan vaan vinkvink... 😉
Sodis 2024
Liput kannattaa ostaa etukäteen netistä, parhaat leffat hetkessä myyty loppuun. Sodankylässä jos jonottamalla ostaa, voi kestää tunteja jonotus. Joka leffaan jonotetaan vielä pitkään, vaik lippu jo on. Viime vuonna lipunmyynti kaatui, ennakkoyleisö 35 000 henkeä. Joka aamu on tunnin-parin tekijävieraita esittelemässä elokuviaan, ohjaajia pääasiassa. Kotimaisten leffojen tekijät pitää pienempää keskustelutilaisuuksia.
Tapana on, että kaikki saavat olla rauhassa yleisön joukossa, niin ulkomaiset suuruudet kuin kotimaan tähdet.
Tässä lyhykäisyydessään
N63
Onkohan muuten Hyvinkäällä joku leffafestari, Karkkilassa ainakin on. Ja Tampereella lyhytelokuvafestarit. Forssan joku jo mainitsikin
Sain vanhimmat lapsenlapset yökylään. Iloista ja reipasta on meno ollut, ettei tahdo välillä perässä pysyä.
Kiva päivä ollut. Hymy huulilla nukkumaan.
50+ Mummeli