Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (21465)
Tänään olen miettinyt, että jos lähtisimme puolison kanssa ensi keväänä Israelin matkalle. Vähän jo katselin mahdollisia matkoja, jos pystyisi silloin matkustamaan. Sitähän ei vielä voi tietää.
Puoliso kyllä tuumas, että helpompi olisi mennä vaan Seinäjoelle, kun onhan sielläkin Kapernaumi ja Jerikon grilli (hehheh). Ja tottakai sitten Ideaparkki samalla reissulla.
Vierailija kirjoitti:
"Sivistynytkin ihminen voi alentua kiusaamiseen, ilkeilyyn ja häiriköintiin, jos sen ihmisen elämässä on asiat tavalla tai toisella huonosti"
Minulla on moni asia elämässä melko huonosti tai ainakaan en voi sanoa, että hyvin menee monissa asiassa. En minä silti sitä kaikkea tänne pura ja jos puran niin sen sitten muuten surullista tekstiä, mutta ilman muiden arvostelua.
Ja se onkin ihan hyvä. Me kaikki kuitenkin ollaan yksilöitä. Ihmisten resilienssitkin ovat hyvin erilaisia. On ihmisiä, joilla ei ole muuta tapaa purkaa omaa pahaa oloaan kuin ilkeillä muille. Tietenkin olisi mukavaa, jos me kaikki oltaisiin mukavia toisillemme. Mutta jos oltaisiin, ei olisi sotiakaan. Tarkoitukseni ei ole puolustella esim Äikänopen kirjoituksia tässä ketyjussa vaan olen vain koittanut ymmärtää häntä. Ymmärtäminen ja hyväksyminen on kaksi ihan eri asiaa. Esimerkkinä vaikka sellainen reaalimaailman tilanne, että nainen sikiää kuin kani. Joka vuosi uusi lapsi. Jokainen uusi lapsi syntyy vammaisena/sairaana, koska äiti käyttää koko raskautensa lääkettä, jota raskaana ei pidä missään tapauksessa käyttää. Jokainen syntyvistä lapsista kuolee ennen 10-vuotispäiväänsä. Äiti itse ei halua kuolla ja siksi käyttää ko lääkkeitä. Mutta uskonto kieltää häntä käyttämästä ehkäisyäkään. Millään tavoin en pysty hyväksymään hänen toimintaansa,, mutta ymmärrän silti, miksi hän toimii kuten toimii.
Vierailija kirjoitti:
Tänään olen miettinyt, että jos lähtisimme puolison kanssa ensi keväänä Israelin matkalle. Vähän jo katselin mahdollisia matkoja, jos pystyisi silloin matkustamaan. Sitähän ei vielä voi tietää.
Puoliso kyllä tuumas, että helpompi olisi mennä vaan Seinäjoelle, kun onhan sielläkin Kapernaumi ja Jerikon grilli (hehheh). Ja tottakai sitten Ideaparkki samalla reissulla.
Israelin matka kuulostaa mielenkiintoiselta, mutta uskallatteko lähteä? Tai no en ole seurannut uutisia sillä tavalla, että tietäisin, onko siellä jossain jotain turvallisia alueitakin. Ehkä ne rähinät on vaan lähellä Gazan ja Länsirannan aluetta ja muualla olisi jo turvallisempaa.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israelin matka kuulostaa mielenkiintoiselta, mutta uskallatteko lähteä? Tai no en ole seurannut uutisia sillä tavalla, että tietäisin, onko siellä jossain jotain turvallisia alueitakin. Ehkä ne rähinät on vaan lähellä Gazan ja Länsirannan aluetta ja muualla olisi jo turvallisempaa.
Emme ole koskaan käyneet Israelissa ja ajatus matkasta tuli ensi kerran reilut kaksi vuotta sitten ennen kuin nykyinen konflikti siellä alkoi. Seuraamme aktiivisesti tilannetta siellä. Kyllä sinne on lentoja ollut tänäkin aikana, mutta tuollainen järjestetty ryhmämatka olisi meille parempi. Haluaisin käydä siellä ainakin kerran elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Minä perustin joskus tuon melko epäsuositun Räväkät kuulumiset ketjun vain siitä syystä, että joku täällä ehdotti, että jos haluaa räväkempää meininkiä ja kokee tämän ketjun tylsäksi voi siirtyä sinne. Näin minäkin otin idean täältä ja noudatin muiden ehdotusta. Näin en ole ainakaan vielä saanut arvostelua miksi tuollaisen ketjun kehtasin toisen vinkistä perustaa. Ehkä, kun ketju on noin epäsuosittu (hyvä niin) niin kukaan ei viitsi kadehtia minua ketjun perustamisesta. Tämä nyt joihinkin viesteihin liittyen. Tämäkin palsta on siinä mielessä sellainen, ettei tänne voi patenttia perustaa vaan ketjuja tulee ja menee ilman "tekijän oikeutta."
Tämä just. Jotkut tajuu, toiset ei.
Ketjujen poistoakaan EN tajuu, moni ne poistetut viestit jo ehti lukea, mitä järkeä poistattaa?
Mulla oli rauhallinen kiva työkaveri ja yhtäkkiä hän alkoi haastaa riitaa ja vängätä joka asiasta. Monta viikkoa meni ja sitten hän kertoi, että vaimolla on rintasyöpä ja hoidot alkaneet. Hän ei halua ajatella sitä, vaan keksii riitoja, että ajatukset olisi muualla. Lupasin että hän saa riidellä mun kanssa vaikka kuinka nyt kun mä tiedän tilanteen.
Vaimo parani, mutta sitten heiltä kuoli lapsi.
Ikinä ei tiedä mitä jonkun käytöksen takana on.
On ollut hyvä päivä tänään. Käytiin äitini kanssa ostoksilla. Taloustavaraa ostettiin. Sitten käytiin vielä kerran puutarhamyymälässä. Siellä todella paljon myymättä taimia. Puita, pensaita ja ruusuja. Alkoi säälittää ne, kun jää varmaan paljon myymättä.
Mietin mihinhän ne joutuvat. Heitetäänkö pois, kun ei tuolla ole minusta mitään säilytystilaa niille. Jos asiasta joku tietää niin mielelläni kuulisin mikä on puutarhojen käytäntö tässä. Tuokin paikka siis myy vaan ns muiden taimia eli eivät itse kasvata mitään ja näin pelkään, että pois pistävät ne. Vai ostaako joku taimisto ne takaisin. Aloin sitä miettiä. No, en minä voisi edes ilmaiseksi niitä kaikkia tänne haalia. Ei sen puoleen.
Mukaani lähti vielä kolme ruusua kolmella eurolla. Lisäksi lehmusta olen ihaillut ja nyt kun ale niin iso niin päätin ostaa vielä sen. Älköön kukaan suuttuko tästä. Oikeasti pidän puistani ja tykkään todella istuttaa niitä.
Tuon pitkän lehmuksen saaminen autoon oli hieman haastava juttu, mutta paljon helpompaa kuin luulin. Mahtui pitkittäin niin, että ruukku matkustajan jalkatilassa ja sieltä latvan käänsin sitten kohti takaluukkua ja latvan pää ihan siinä takaluukun lasissa kiinni. Samoin kuljetan omenapuut. Omenapuun istutin jo eilen ja ihan ok kaivaa. Ruusuista kaksi istutin tänään. Kolmas ruusu ja lehmus jäävät huomiseen.
Äidilleni kuuluu tosi hyvää ja kivut hellittäneet. Ollaan paljon päästy yhdessä kävelemään nyt ja tuo on ollut ilonaihe itselleni myös. Tuleva talvi tietysti hieman huolettaa, kun täälläkin liukkaat tiet ja huonoa liikkua monesti jos lämpötila sahaa. Sen takia täytyy olla varovainen. Turhaa tietysti miettiä tätä.
Metsätiellä olen yrittänyt paljon kävellä, kun menevät sitten talvella tukkoon ja tulee pitkä kierto tutuille reiteille. Tänään kaunis päivä ja lämpimämpää. Kävelyllä olin ja pyöräilin. Illalla vielä ulos. Opiskeluissa edistystä taas vähän ja aihe alkaa olla nyt tuttu niin helpompaa kirjoittaa siitä.
Katson Selviytyjät Suomea ja tuumailen tässä samalla.
Sen verran vielä kommentoin tuohon keskusteluun, että ei voi tietää, mitä toisen hankalan käytöksen takana on. Eipä niin, ei voi tietää, jos ei toinen itse kerro. Moni haluaa pitää surut ja taakat itsellään eikä kerro niistä kenelle tahansa. Jos kuitenkin itse ymmärtää omaa käytöstään, niin ei olis huono juttu sanoa toiselle, että sori, ei johdu sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kiva viettää sunnuntaita etelän lämmössä uima-altaalla, auringon lämmittäessä ja kylmän juoman viilentäessä juuri sopivassa suhteessa.
Melkein kadehtisin. On vaan äärettömän tylsää toi lentäminen. Kymmeniä reissuja on tehty, eiköhän riitä jo. Siis meille. Ja luonto kiittää.
Mutta mukavaa lomaa Sulle :)
Lentäminen on tylsää enkä tykkää siitä yhtään. Silti matkakuume on ainakin vielä isompi luin lentoinho. Välillä siis pitää sitä lentämistä sietää. Miten ihanaa on päästä tutkimaan jotakin uutta paikkaa tai maata! Maisemat,sää, kasvit, eläimet, kieli, kulttuuri, historia, ihmiset, ruoka...
Seikkailujen jälkeen oma koti ja Suomi tuntuu silti taas parhaalta paikalta maailmassa.
Iltalenkki koiran kanssa tehty. Kuinkahan pitkään hengenahdistus koronan jälkeen kestää? Alkaa oikeasti ottaa jo kunnolla kuupasta, kun pelkkä rappusten nouseminen tekee tiukkaa. Vaikka siis astmalääkkeet käytössä. Ystävän (joka siis oli kuukausia vakavan sairaskohtauksen jälkeen sairaalassa) kanssa tänään viestien välityksellä pohdittiin, että miksi pään pitää toimia eri tavalla kuin kropan. Miksi noi ei voi olla synkronissa?
Huomenna maanantai ja kaiketi pitäisi niihin kontrolliverikokeisiin raahautua huomenna. Ti-pe on taloyhtiössä ilmanvaihtokoneiden huolto, mutta tietenkään ei mitään tarkempaa aikaa. Ja mun koira ei päästä tänne ketään sisään, jos en ole itse kotona.
Mutta nyt painelen peiton alle katselemaan MAX:ilta jonkun rentouttavan sarjamurhaajaohjelman :D Hyvää yötä kaikille ja mukavaa alkavaa viikkoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kiva viettää sunnuntaita etelän lämmössä uima-altaalla, auringon lämmittäessä ja kylmän juoman viilentäessä juuri sopivassa suhteessa.
Melkein kadehtisin. On vaan äärettömän tylsää toi lentäminen. Kymmeniä reissuja on tehty, eiköhän riitä jo. Siis meille. Ja luonto kiittää.
Lentäminen on tylsää enkä tykkää siitä yhtään. Silti matkakuume on ainakin vielä isompi luin lentoinho. Välillä siis pitää sitä lentämistä sietää. Miten ihanaa on päästä tutkimaan jotakin uutta paikkaa tai maata! Maisemat,sää, kasvit, eläimet, kieli, kulttuuri, historia, ihmiset, ruoka...
Seikkailujen jälkeen oma koti ja Suomi tuntuu silti taas parhaalta paikalta maailmassa.
Tää oli aika hyvin kiteytetty. Vielä kun olis se 'sisäkkö', joka purkais laukut...
Eilen nähtiin täällä, miten ilkeys tarttuu. Monet uskoakseni ihan hyvätapaiset saivat tarpeekseen kiusaamisesta ja viestien poistoista. Siitähän se Riemu repesi! Voitaisko edes tänään olla kiltisti?
Mukavaa Maanantaita :)
Doris
Ai niin, pit kirjoittaa Israelista. Tutut kävi kymmeniä vuosia sitten sukellusreissulla, eivät palanneet sinne koskaan. Upeat oli sukellukset, muuten oli jotenkin rajoittavaa. Varuillaan sai olla, vartijoita yms oli paljon. Jotenkin ahdistava ilmapiiri muualla liikkuessa kuin turistialueella. Tämä siis heidän mielipiteensä, kukaan muu tuttu ei ole tuolla käynyt.
Lampaalle kiitos oivaltavista kommenteista. Ja luonnosta/puutarhasta kirjoittavalle tsemppiä istutuksiin.
Doris
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut itsestäsi. Sinä riehuit lauantain ja sunnuntain kahdessa ketjussa. Älä valkopese itseäsi vetämällä muita mukaan syyllisiksi agitoimaasi lynkkaukseen. Mode poistaa mitkä katsoo poistettavaksi, itse olet tätä toistanut kesällä. Yhtä ihmistä maalitettiin. Hän paljasti sinut ja sitä et ikinä anna anteeksi.
Trolleja täällä on ollut vuosien mittaan ja monenlaisia. Vieläkin varmasti on. Sinä kasasit kaiken yhden syyksi. Sitä oli kammottavaa seurata sivusta. Jos joku yritti kertoa omaa mielipidettaan, häntä syytettiin tuoksi yhdeksi. Sairasta luettavaa.
Olen sivullinen. Minun on syytä poistua, ennen kuin nimität minua joksikin muuksi. Se on sinun keinosi puolustautua. En lähde riitaanne mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, pit kirjoittaa Israelista. Tutut kävi kymmeniä vuosia sitten sukellusreissulla, eivät palanneet sinne koskaan. Upeat oli sukellukset, muuten oli jotenkin rajoittavaa. Varuillaan sai olla, vartijoita yms oli paljon. Jotenkin ahdistava ilmapiiri muualla liikkuessa kuin turistialueella. Tämä siis heidän mielipiteensä, kukaan muu tuttu ei ole tuolla käynyt.
Lampaalle kiitos oivaltavista kommenteista. Ja luonnosta/puutarhasta kirjoittavalle tsemppiä istutuksiin.
Doris
Ahaa, no olen kuullut ihan toisenlaisia kokemuksia Israelista. Pyhä maa. Emme ole lähdössä sinne sukeltamaan.
Peukutan yllä olevaa. Samaa mieltä. Paha olo tuli. Ei ole hyvänmielen ketju.
Minäkin olen sivullinen enkä pitänyt tuosta Doriksen aamunavauskommentista, jossa hän kommentoi palstan riitelyä. Miksi, miksi pitää kaivella eilispäivän juttuja? Kyllä jokainen täällä osaa omat juttunsa kirjoittaa.
Hyvää maanantaita kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen sivullinen enkä pitänyt tuosta Doriksen aamunavauskommentista, jossa hän kommentoi palstan riitelyä. Miksi, miksi pitää kaivella eilispäivän juttuja? Kyllä jokainen täällä osaa omat juttunsa kirjoittaa.
Hyvää maanantaita kaikille.
Ihan vaan toivoin rauhaa riitelyn sijaan. Sori jos siitäkin pitää suutahtaa.
Ai Doris laittaa yhden piikkiin kaikki ilkeilyt? Kirjoitin kai kaksi kommenttia eilen, minun piikkiini meni moni.
No olkoon, turha täällä on kommentoida. Jääköön tähän.
Doris
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seikkailujen jälkeen oma koti ja Suomi tuntuu silti taas parhaa
Tämä ei pidä paikkaansa. Minäkin hokasin äikän kieroilut, sivupersoonat ja muut ilkeilyt. Hetkessä poistui viestini, kun siitä rohkenin kertomaan. Salailin vauvaa pitkästi, monessa ketjussa ope seikkaili, vedin lankoja yhteen.
kirjoitin, mitä päättelin
Pirjot, Sepot ja muut. Modeäikkä poisti hetkessä viestini, kun tätä pohdin.
Katsokaas vaan - tämäkin poistuu.
Mummeli
En jatka tästä. Äikkä vois pyytää anteeksi.
Ilonaiheita tänään. Ostin vähän aikaa sitten kaupan hävikkikorista halvalla ruusukaalirasian. En ole ikinä ennen syönyt niitä. Näin mietin oliko virhe ostaa, vaikka kaalista pidänkin. No, keitin kaalit ja söin niitä ruoan kanssa ja olivat tosi hyviä. Ihan huippuja ja näin jatkossakin ostan niitä. Tosi hyvää minusta.