Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (21465)
Jarrulevyremonttia mies selittää. Nyökkäilen viisaana, en tajuu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa minusta: kypsää kaalia en voi syödä. Raaka kaali on herkkua. Miksi? Onko köksäopea paikalla?
Tänne ei yksikään ope tule. Eikä muut sivistyneet. Ovat huomanneet ketjun tavat. Miksi auttaisi teitä?
Sinulta ei kysytty.
Veit varpaat suustani. Kevennystä.
En kehtais tuommosta lausetta kirjoittaa, "muut sivistyneet". Laski itsensä siis ulkopuolelle. Aivan oikein.
Sivistystä on niin monenlaista. Jos elämäntehtävä on kiusaaminen, ilkeily, häiriköinti ym Sivistys on siitä tosi kaukana.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Kaalipyöryköitä pitääkin joku päivä kokeilla, kiitos vinkistä!
Tänäänkin on taas upea syksyinen päivä. Koiran kanssa oli ihana käydä päivälenkillä ja pikkasen liikaa pistin lähteissä päälleni. Onneksi takin voi avata. Nyt katselen makkarin ikkunasta, miten pähkinäpensaan lehdet kellastuu, Takana mäntyjä ja kuusia. Kaunista on.
Ystävän kanssa viestitelty koko päivä. Taas todettiin, että toisen roska on toisen aarre. Kysyi multa ei mulla sattuisi olemaan ylimääräistä tietokoneen näyttöä. No mullahan oli. Olohuoneen kirjahyllyn päällä. Olen käyttänyt sitä näyttöä silloin, kun mulla on ollut siskontytön koira hoidossa ja olen tehnyt töitä olohuoneessa, koska se koira pelkää rappusia. Töitä tehdessä kun tarvitsen kaksi näyttöä. Enää ei tarvitse tehdä töitä yhtään missään huoneessa, joten se näyttö jäi mulle tarpeettomaksi. Hetki sitten ystäväni poika kävi hakemassa näytön.
Nyt miet
Totta toi. Muistan, kun joskus puhelimeen sai laturin mukaan. Mulla oli viimein kolme laturia. Vaihdoin puhelinta ja siihen tulikin erilainen laturi. Ne 3 lojui autossa jostain syystä. Olin talkoissa kaverilla, hän oli unohtanut laturinsa. Annoin itseltäni. Ikiomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa minusta: kypsää kaalia en voi syödä. Raaka kaali on herkkua. Miksi? Onko köksäopea paikalla?
Tänne ei yksikään ope tule. Eikä muut sivistyneet. Ovat huomanneet ketjun tavat. Miksi auttaisi teitä?
Sinulta ei kysytty.
En kehtais tuommosta lausetta kirjoittaa, "muut sivistyneet". Laski itsensä siis ulkopuolelle. Aivan oikein.
Sivistystä on niin monenlaista. Jos elämäntehtävä on kiusaaminen, ilkeily, häiriköinti ym Sivistys on siitä tosi kaukana.
Sivistynytkin ihminen voi alentua kiusaamiseen, ilkeilyyn ja häiriköintiin, jos sen ihmisen elämässä on asiat tavalla tai toisella huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Jospa palattais kuulumisiin ja toivotaan, että ne säilyy. Kaikki asialliset.
Ulkoilua. Ruokaa. Kohta päiväkaffet. Katson ranskalaista Mahdoton tapaus sarjaa. C'est vrai?
Tykkäisin, kun se punapää rauhoittuis vähän. Nätit, siniset silmät sillä on.
Miksi Tavallisia, asiallisia viestejä poistuu? Kymmenittäin tänäänkin. M i k s i ?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Tavallisia, asiallisia viestejä poistuu? Kymmenittäin tänäänkin. M i k s i ?
Koska sillä poistattajalla on syystä tai toisesta paha olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulta ei kysytty.
Sivistynytkin ihminen voi alentua kiusaamiseen, ilkeilyyn ja häiriköintiin, jos
No. Itselläni ei täällä ymmärrystä riitä, kun kiusataan vanhoja Mummeleita, ilkeillään harrastuksista tai häiriköidään muuten, poistatetaan viestejä. Monelle tämä on tärkeä palsta. Lopuillekin harmiton. Ilkeilyä en voi hyväksyä heikompia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä täällä tapahtuu? Mitä tapahtunut palstalle?
H ä i r i k k ö tapahtui. Poistunut kymmenittäin viestejä.
Hermostua taisi yksi ja toinenkin, kenen viestejä poistui. Taas.
20 900
Nro 20900: "No. Itselläni ei täällä ymmärrystä riitä, kun kiusataan vanhoja Mummeleita, ilkeillään harrastuksista tai häiriköidään muuten, poistatetaan viestejä. Monelle tämä on tärkeä palsta. Lopuillekin harmiton. Ilkeilyä en voi hyväksyä heikompia kohtaan. "
Ymmärrän sun pointin, mutta oikeasti kannattaa opetella erottamaan ymmärrys ja hyväksyntä. En minäkään kaikkea hyväksy, vaikka ymmärränkin.
Vierailija kirjoitti:
Hänkin haluaa osakseen vuorovaikutusta ja kunnioitusta. Ei pidä häntä vain tylyttää. En hyväksy hänen käytöstään, mutta en myöskään sitä, että hänelle irvaillaan.
No, nyt taas sekaannuin soppaan, vaikka päätin jo jatkaa vain tavallisilla kuulumisilla, joita olen tänään laittanutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänkin haluaa osakseen vuorovaikutusta ja kunnioitusta. Ei pidä häntä vain tylyttää. En hyväksy hänen käytöstään, mutta en myöskään sitä, että hänelle irvaillaan.
No, nyt taas sekaannuin soppaan, vaikka päätin jo jatkaa vain tavallisilla kuulumisilla, joita olen tänään laittanutkin.
No minunkin viestini ovat kuraa saaneet. Ei haittaa. Toisten puolesta murehdin, kaikilla ei ole niin kova kuori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minunkin viestini ovat kuraa saaneet. Ei haittaa. Toisten puolesta murehdin, kaikilla ei ole niin kova kuori.
Toisaalta ihminen, jolla ei ole kova kuori, yleensä vetäytyy kohdatessaan kuraa. Tällä ketjun Äikänopella on kyllä ainakin jollain tasolla kova kuori, koska jaksaa uudestaan ja uudestaan jauhaa samaa asiaa. Vaikka muut ovatkin koko asian jo unohtaneet ja menneet eteenpäin, hän palaa uudestaan ja uudestaan samaan asiaan. Kyökkipsykologina ajattelen, että hän ei ehkä saa kaipaamaansa vuorovaikutusta ja kunnioitusta reaalimaailmassa (koska jos saisi, suhtautuisi todennäköisesti tähänkin - ja niihin muihin kuulumisketjuihin - ihan eri tavalla)
Minä perustin joskus tuon melko epäsuositun Räväkät kuulumiset ketjun vain siitä syystä, että joku täällä ehdotti, että jos haluaa räväkempää meininkiä ja kokee tämän ketjun tylsäksi voi siirtyä sinne. Näin minäkin otin idean täältä ja noudatin muiden ehdotusta. Näin en ole ainakaan vielä saanut arvostelua miksi tuollaisen ketjun kehtasin toisen vinkistä perustaa. Ehkä, kun ketju on noin epäsuosittu (hyvä niin) niin kukaan ei viitsi kadehtia minua ketjun perustamisesta. Tämä nyt joihinkin viesteihin liittyen. Tämäkin palsta on siinä mielessä sellainen, ettei tänne voi patenttia perustaa vaan ketjuja tulee ja menee ilman "tekijän oikeutta."
"Sivistynytkin ihminen voi alentua kiusaamiseen, ilkeilyyn ja häiriköintiin, jos sen ihmisen elämässä on asiat tavalla tai toisella huonosti"
Minulla on moni asia elämässä melko huonosti tai ainakaan en voi sanoa, että hyvin menee monissa asiassa. En minä silti sitä kaikkea tänne pura ja jos puran niin sen sitten muuten surullista tekstiä, mutta ilman muiden arvostelua.
Tuuleksi taivaan rantaan
Soi radiossa. Kiva biisi päivälle.