Onko teilläkin kavereita, joita ei ttuakaan kiinnosta teidän kuulumiset?
Vaan puhuvat vaan taukoamatta omia juttujaan? Jos yrittää johonkin väliin kertoa omia kuulumisiaan, niin vastaus on tyyliin "aijaa" tai "okei" ja kaveri jatkaa omista (tai jonkun naapurin kummin kaiman) asioista puhumista.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te kiinnostuneita ystävän asioista?
Olen, ihan oikeasti ja vilpittömästi olen. Mutta minua loukkaa se, että tässä ystävyydessä hän on selvästi se pää- ja minä sivuhenkilö.
On joo. Olen ottanut etäisyyttä jälleen yhteen tällaiseen. Omat asiansa, työjuttunsa tai miehen siskon lapsen kummitädin ärsyttävät tavat kertoo juurta jaksain ja minun asiani ohittaa tai ei jaksa kuunnella niin ymmärtää väärin ja kommentoi jotain aivan outoa. Toisaalta myös tylyttää, nälvii ja väheksyy kaikkea tekemistäni. Hohhoijaa, kohta varmaan taas on hetki, kun tulee viestiä, että hän ei ole tyytyväinen ystävyytemme tilaan. Uskaltaisinkohan tällä kertaa todeta, että lopetetaan yhteydenpito tähän, kun en minä jaksa kuunnella sinun millintarkkoja selostuksia arkisista asioista ja siihen päälle haukkumista ja v*ttuilua...
Vierailija kirjoitti:
On. Kyseinen YSTÄVÄ, jos noin voi sanoa, kertoo aina vain omista asioistaan. Esim jos kerron jotain vaikka työasioistani hänen kertomansa asian jälkeen, hän ei ala puhumaan siitä, vaan jatkaa taas : NII SIIS ME TOSIAAN HANKITTIIN VIIMEVIIKOLLA AKVAARIO. Joka ei liity millään tavalla kertomaani asiaan!
Ihan saakelin ärsyttävä henkilö, onneksi vain ns. lenkkiseuraa, emme yleensä näe muualla.
Joo, vähän tympeää käytöstä, mutta jos sitä ei oikeastaan kiinnosta sun työasiat ja yrittää vaihtaa puheenaihetta? Mulla on kaveri joka selostaa joka näkemisellä jotain ihan tosi epäoleellista töistään, kuten että joku työkaveri sanoi jotain ärsyttävästi ja että joku tulostin oli rikki. Tuollaista keskustelua on vähän vaikea jatkaa ja en itsekään ihmeemmin jaksa kommentoida tämän kaverin raportteja ja mielummin yritän vaihtaa puheenaihetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, viimeksi lapsuudenystävän kanssa keskustelu oli tätä oli juuri noiden omien juttujensa jauhamista ja koitin johdatella keskustelua esim. sähkölaskuihin jne niin pauhaa että ei jaksa tuota Ukrainaa nyt enää ajatella ollenkaan! Okei, todistat suurinta maailmanhistorian tapahtumaa miesmuistiin eikä asia kiinnosta pätkääkään. Omat, lastensa, miehensä, työkavereiden, naapureiden, kumminkaimojen kuulumiset paljon tärkeämpiä mukamas.
En minäkään jaksa puhua mistään Ukrainan sodasta ja sähkölaskuista. Toki tiedän mitä ympärillä tapahtuu ja seuraan uutisia, mutta en ystäväni kanssa halua keskustella näistä tai ylipäänsä mistään politiikasta tms. Kyllä ne perheasiat on paljon tärkeämpiä ja mielenkiintoisempia, puolin ja toisin. Sinun kuulumiset on siis Ukrainan sota? Eikö elämässäsi muuta tapahdu?
No onpa hyvinkin, mutta maailman mittakaavassa aika pieniä tapahtumia verrattuna Ukrainaan. Juuri tällaiset ihmiset ovat epämielenkiintoisia ja aika helposti heivaan heidät pois, jos he eivät kykene reflektoimaan omaa elämäänsä suuremmassa kontekstissa vaan luettelonomaisesti kertomaan omat tapahtumansa. Hohhoijaa.
Mun mielestä on epämielenkiintoinen sellainen ihminen joka reflektoi omaa elämäänsä jatkuvasti siihen mitä jossain päin maailmaa tapahtuu.
Ja mielenkiintoinen on ihminen, joka valittaa jotakin sukkaan tullutta reikää? Vailla mitään kykyä suhteuttaa niitä omia ongelmia?
Minusta noi on pahoja.
Ei se sota mitään, mutta kun hän eilen myöhästyi bussista ja sitten se kaupan kassa ei tervehtinyt! Ja tuota pitäisi jonkun kuunnella?
Vierailija kirjoitti:
Purskahdin kun kuvittelin tilanteen, jossa elämänilo katoaa jonkun silmistä kun avaan suuni 😆 Muistuttaisikohan tonnin setelin ilmettä...
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaapa tutuilta nämä kokemukset. Oli minullakin tällainen "kaveri" onneksi vain kuukauden verran. Tämä persoona tuli samaan työpaikkaan kesätyöntekijäksi ja vaikutti alkuun oikein ihastuttavalta höpöttelijältå ja hän antoi ymmärtää haluavansa kaveerata kanssani. Puhuimme 90% ajasta hänen asioistaan ja jos vähänkin avasin suuni puhuakseni omista asioistani niin tällä ihmisellä katosi elämänilo silmistä ja hän ryhtyi välinpitämättömästi selaamaan kännykkäänsä tai peilaamaan itseään vastaten minun puheeseeni tylsästi "hmm", "jaa jaa", "enpä tiiä" jne. Ja lähes tulkoon aina keskeytti puheeni törkeelläkin tavalla kuten ryhtymällä puhumaan ohikulkevien kanssa.
Katsoin tilannetta vielä 2vkoa kunnes katkaista välit tähän ihmiseen. Onneksi työsuhde hänellä päättyi jo.
Joo tonni pitäisi kyllä maksaa siitä että joutuu kuuntelemaan työpaikan ankeuttajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Kyseinen YSTÄVÄ, jos noin voi sanoa, kertoo aina vain omista asioistaan. Esim jos kerron jotain vaikka työasioistani hänen kertomansa asian jälkeen, hän ei ala puhumaan siitä, vaan jatkaa taas : NII SIIS ME TOSIAAN HANKITTIIN VIIMEVIIKOLLA AKVAARIO. Joka ei liity millään tavalla kertomaani asiaan!
Ihan saakelin ärsyttävä henkilö, onneksi vain ns. lenkkiseuraa, emme yleensä näe muualla.Joo, vähän tympeää käytöstä, mutta jos sitä ei oikeastaan kiinnosta sun työasiat ja yrittää vaihtaa puheenaihetta? Mulla on kaveri joka selostaa joka näkemisellä jotain ihan tosi epäoleellista töistään, kuten että joku työkaveri sanoi jotain ärsyttävästi ja että joku tulostin oli rikki. Tuollaista keskustelua on vähän vaikea jatkaa ja en itsekään ihmeemmin jaksa kommentoida tämän kaverin raportteja ja mielummin yritän vaihtaa puheenaihetta.
En ole se kenelle vastasit, mutta työelämä voi vaikuttaa isosti kuulumisiin. Se on kuitenkin hereillä olo ajasta se mitä eniten tehdään. Voi olla uramuutoksia, henkilökemia ongelmia töissä ja vaikka mitä, joilla todellakin on merkitystä omassa elämässä. Tulostinongelmat ei varmaan oleellista ellei siitä ole jokin hauska tarina kerrottavana.
Mutta kaikkia ei siis kiinnosta ja ehkä tämä kertoo sen miksi ei haluta kuunnella sen toisen kuulumisia. Tämä vaan tekee sen, että jos itselle juuri sillä hetkellä tärkeimmät asiat liittyy jotenkin töihin niin ei siinä muuta puhuttavaa sitten ole kun päällimmäisenä kaihertaa ne työasiat.
Purskahdin kun kuvittelin tilanteen, jossa elämänilo katoaa jonkun silmistä kun avaan suuni 😆 Muistuttaisikohan tonnin setelin ilmettä...