Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummi aiheutti riidan, ei halua selvittää sitä, vaikka olemme monta kertaa pyytäneet,silti valittaa kaikille ettei näe lapsen lapsia

Semmosta
05.10.2022 |

Mummi suuttui kun pyysimme ystävällisesti muun juttelun lomassa lapsia hoitoon jättäessä, katsomaan, ettei lapset pelaisi heillä hoidossa ollessaan tuntikausia. Kun sitä paljon oli ollut, huonot vaikutukset näkynyt kotiutuessa ja tämä sama pyyntö juteltu muillekin sukulaisille ketkä hoitaa ja ymmärsivät täysin.

Karjui lasten läsnäollessa ettei lasten tarvi enää koskaan tulla heille hoitoon. Tämän jälkeen häneltä tuli uhkailua, muuta vihanpitoa ja muille valehtelua miten tilanne meni. Vaati että me pyydämme anteeksi.

Monista juttelu pyynnöistä huolimatta ei ole halunnut jutella asiaa kuntoon. Hän on sellainen ihminen kenen teot täytyy kuopata, hän ei pyydä anteeksi mitään, ikinä. Siksi päätimme että tällä kertaa saa ottaa vastuun käytöksestään, ja sanoimme hänelle että palataan asiaan ja näkee lapsia kun on kerrankin juteltu asia kuntoon.

2 vuotta mennyt, ei halua jutella. Myös tällä välin häneltä ikävää toimintaa, lisää valheita muille, epäreilua toimintaa lapsien välillä, kaiken sopimisen sijasta. Totesi myös ettei hän tiedä mitä hänen pitäisi selvittää meidän kanssa.

Alkanut näkemään salaa miehen myös toisessa osoitteessa asuvaa lasta, vaikka rajan veto koski kaikkia. Emme ymmärrä että mummi ennemmin jättää sopimatta tuollaisen asian kuin sopii ja näkee muitakin. Mummilla myös sellaista taustaa että puhuu lapsille aikuisten asioita ilman suodatinta mm negatiivista vanhemmista, siksi huolettaa kun yksi lapsi näkee mummia kun emme ole väleissä. Alkaa olla toivoton olo tämän tilanteen kanssa.

Miten toimisitte?

Kommentit (134)

Vierailija
101/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän tämän tavallaan, omien vanhempien kanssa on vähän samanlaista ollut. Lapset on siellä kylässä itekseen (nimenomaan kylässä, lapset lomalla haluavat muutamaksi päiväksi sinne mennä) ja tulos on se, että kun ne on siellä kaksi yötä, niin ne on saaneet valvoa miten tahtoo, syödä miten sattuu ja mitä sattuu, suihkussa ei ole tarvinnut käydä ja puhelimella on saanut olla niin paljon kuin tahtoo. Tulos on, että varsinkin nuorempi on reissun jälkeen aika epävakaassa mielentilassa ts. väsynyt, ylikierroksilla, äkäinen ja menee useampi päivä, että tilanne tasaantuu. Minä olen luovuttanut sen suhteen että vanhempani ottaisivat mitenkään vastaan mun pyyntöjä siitä, että lapsilla olisi hyvä olla edes vähän rakennetta  vierailujen aikana.

En minä kuitenkaan halua kieltää lapsilta mummolaan menemistä, niin kärsin sitten jälkikäteen näiden "lapsivapaiden" seuraukset. Mulle ois helpompaa, jos lapset ei ois yökylässä mummolassa.

Meillä lapsilla juuri nämä samat seuraukset jos ovat puhelimella/pelaavat pari päivää melkein koko ajan. Tässä tilanteessa pyysimme etteivät pelaa tuntikausia siksi, kun olimme lähdössä perheen kanssa reissuun suoraan kun haemme lapset mummin luota, ei tuntunut hyvälle ajatukselle että siellä lapset oirehtivat. Ja mummi nimenomaan itse pyysi lapsia hoitoon ennen reissua, olisivat voineet olla kotonakin. Perustelimme pyyntöämme silloin reissuun lähdöllä. Tässä lopputulos.

Miksi lapsille pitää antaa kännykät mukaan mummolaan, jos kerran aiheuttavat ongelmia? Kai mummolassa on puhelin, johon te voitte soittaa, jos tulee lapsille jotain asiaa?

Siellä kännykässä on lukujärjestys, luokan ja harrastusten whatsapp-ryhmät, kaverien numerot jne.

Niin eli vanhemmat hyväksyvät lapsen kokoaikaisen kännykällä olon mutta mummon pitäisi se estää.

Kyllä olen kodeissa nähnyt ihan perinteiset lukujärjestykset jossain keittiön/ eteisen seinällä tänä talvenakin.

Ei lomalla lukujärjestystä tarvita.

Lukutaito. Niinhän tuossa ei lue, vaan kerrotaan syyt, miksi kokonaan ilman kännykkää ei voi olla.

Ihan olet lukujärjestyksen nähnyt? Vau. Siihen paperilukkariin ei kylläkäään tallennu mitkään tiedot, vaan ne tulee sinne sähköiseen Wilmaan. Esimerkiksi minulle tuli äsken kuopuksen lukkarista tieto, että tekevätkin huomenna teatterivierailun ja koulu päättyy 45 minuuttia normaalia myöhemmin ja että pitää olla eväät.

Mutta jos lapsi on lomalla ei hän lukkaria tarvitse.

Ja tuokin tieto tuli sulle, ei lapselle. Kuten joku sanoi, ei kännyä mummolaan. Lapsi voi soittaa mummon puhelimella ja vanhemmat mummon puhelimeen.

Sano miksi mummon pitäisi olla tarkempi kuin teidän kotijoukkojen?

Se tuli lapsen Wilmaan. Minullakin on sinne oikeudet mutta se on lapswn Wilma.

Ja lapsen kaverit, harrastusryhmät on siellä lapswn kännykässä.

Kukaan ei ole vaatinut mummoa olemaan tiukempi. Ihme aivopieru.

Ei ne lapset edelleen viikonloppuna tai lomalla saa wilma-viestejä. Ja hyvä olla niustä whs-ryhmistäkin erossa kun on mummolassa.

Eikö ne vanhemmat voi antaa ohjeet lapselle hoitoon viedessään.? Ei, koska ne mummon puheille ei korviaan lotkauta kun kotona saavat olla pelaamassa pelikoneillaan tai kännyillä koko ajan.

Nimenomaan tässä vaaditaan mummoilta enemmän kuin mitä vanhemmat itse kotona jaksavat tapella.

Kyllä saa.

Ja kaikkea muutakin voi ilmetä.

Ei vaadita.

Vierailija
102/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummi on tyypillinen suurten ikäluokkien narsistinen edustaja, jolla 70- syntyneet lapset, joita kohdeltu lapsina huonosti

Itse asiassa 70- luvulla syntyneet voivat itse jo olla mummoja ja anoppeja.

50- vuotiaat usein ovat jo isovanhempia.

Sius hassu muitisana tuo narsisti. Jotkut hokee sitä kaikista, etenkin anopeistaan vaikkeivat ees tiedä mitä se tarkoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittehan käydä sitten vaan perheenä kyläilemässä mummolla. Hoidatte ja valvotte sitten vaan ihan itse lapsenne ja otatte vastaan hoitoapua heiltä keiltä se mielenne mukaisesti onnistuu.

Vierailija
104/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voittehan käydä sitten vaan perheenä kyläilemässä mummolla. Hoidatte ja valvotte sitten vaan ihan itse lapsenne ja otatte vastaan hoitoapua heiltä keiltä se mielenne mukaisesti onnistuu.

Ei siellä mummolassa voi kyläillä jos mummon kanssa ei pysty edes keskustelemaan.

Vierailija
105/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten mummi ei nää lapsen lapsia, jos ei halua selvittää tyhmää riitaansa.

Vierailija
106/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat noin kovasti selvittää asian ja ylläpitää vahingollisia ihmissuhteita?

Mä en veisi lapsiani hoitoon tuollaiselle mummille, enkä antaisi lapsiakaan tavata jos käytös on tuollaista.

Ei auta että mummi pahoittelee ja sanoo asioita mitä sinä haluaisit kuulla sillä ihminen ei vaan muutu kuin taikaiskusta vaikka ymmärtäisikin mikä käytöksessään on pielessä.

Mummi tuskin on kovin nuori. Vaikka olisikin "vasta" 35 vuotias niin sen ikäisellä persoonallisuudenhäiriö ei kovin helposti parane.

Kuvailusi perusteella käytös on se verran vahvaa että häiriö on ja voi vahvasti.

Vierailija
107/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummi on tyypillinen suurten ikäluokkien narsistinen edustaja, jolla 70- syntyneet lapset, joita kohdeltu lapsina huonosti

Laittaako joku vielä pienet lapsensa hoitoon 72 - 77 vuotiaalle vanhukselle.

Rajansa kaikella, hyvä kun kykenee vielä itsensä hoitamaan.

.

Vierailija
108/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä ettät lapsia ei hoidateta paikoissa joiden säännöt ei itselle sovi. Jos lapset ovat menossa hoitoon, heiltä kerätään pelivehkeet pois jo ennen hoitoon menemistä, jottei hoitajan tarvitse alkaa riitelemään pelaamisesta. Eli ap on monin verroin väärässä.

Vierailija
109/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä mieltä ettät lapsia ei hoidateta paikoissa joiden säännöt ei itselle sovi. Jos lapset ovat menossa hoitoon, heiltä kerätään pelivehkeet pois jo ennen hoitoon menemistä, jottei hoitajan tarvitse alkaa riitelemään pelaamisesta. Eli ap on monin verroin väärässä.

Eihän ne lapset ole menossa. Ongelma on se solvaava kiukutteleva mummo.

Se että lapsi olisi ilman kännykkää on aivopieru.

Vierailija
110/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitukseen liittyen, miksi syyllistätte isoäiti, kun teillä vanhemmilla on mahdollisuus lasten laitteissa ruutuaikaan? Laittakaa raja, paljonko saa käyttää nettiä/pelejä..

Voi luoja teitä nykyvanhempia, kun syy on aina jossain muussa kuin itsessä!

t. Ope

Vierailija
111/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitukseen liittyen, miksi syyllistätte isoäiti, kun teillä vanhemmilla on mahdollisuus lasten laitteissa ruutuaikaan? Laittakaa raja, paljonko saa käyttää nettiä/pelejä..

t. Ope

Eikö ope osaa lukea? Ongelma on siinä että mummo ei rajoittanut. Ei siinä etteikö vanhemmat rajoittaneet.

Vierailija
112/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mummolla hyvätkin pelikoneet lapsille kotonaan?

En ole ap:n anoppi, mutta ainoa pelikone olisi nintendo tai no minulla tietysti oma puheli, läppäri ja tabletti, mutta ei niitä muut käytä. Laitapelejä löytyy komerollinen. Luulen, että monella isovanhemmalla sama ......

Minulta mummolta ei löydy yhtään lautapelia. Mutta löytyy pöytäkone ja pleikka 4

Sitten kaapista löytyy vanhoja Wii, pleikka 1 ja2. Sitten näitä käsikonsoleita monenlaisia. Nykymummoilta taitaa löytyä aika viimeisen päälle pelivehkeet. Ei me kaikki mummot olla 90 vuotiaita

Ei lautapelejä? Poikani perhe on kova pelaamaan lautapelejä. Koska ovat myös tietokonepelien kontroillijia.

Minulla on kai toistakymmentä lautapeliä, olleet aina kovassa käytössä jo omien lasten aikaan

Monopoli, hotelli, suositumpia. Pienempänä kummituslinna, muumit ym.

Joitain uusia olen hankkinut, catanin, gargassos.

On mullakin pöytäkone johon saisi pelejä ladattua. Itse luen kuitenkim mieluummin kuin tapan mörköjä.

Olen mummo 48 v ja mies 49v. Olemme kumpikin sitä ikäpolvea, että pelaaminen ja tietokoneilla värkkääminen on kuulunut elämäämme.

Lautapelejä oli kun lapset oli pieniä, mutta en ole koskaan tykännyt lautapeleistä. En edes lapsena. Korttia pelasin mieluummin.

Rispaantuneet lautapelit hävitimme, kun lapset muutti pois. Uusia en ole ostanut.

Luen kyllä paljon, mutta katson myös mielellään suoratoistolta sarjoja.

Joten lautapelejä ei ole yhtään tässä mummolassa, eikä lapsenlapset ole niitä kaivanneet. Muuta puuhaa on riittänyt ilman niitäkin.

Vierailija
113/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Ope

Eikö ope osaa lukea? Ongelma on siinä että mummo ei rajoittanut. Ei siinä etteikö vanhemmat rajoittaneet.

Nykyaikana vanhemmat voivat lasten puhelimen käyttöä rajoittaa vaikka olisivat toisella puolen maailmaa.

Vierailija
114/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne lapset ole menossa. Ongelma on se solvaava kiukutteleva mummo.

Se että lapsi olisi ilman kännykkää on aivopieru.

Vaikutat itse aivopierulta.

Vierailija
115/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Ope

Nykyaikana vanhemmat voivat lasten puhelimen käyttöä rajoittaa vaikka olisivat toisella puolen maailmaa.

Jos ongelma ob mummolassa niin mitenkä ne vanhemmat valvoo ettei mummon pelikoneet jyllää siellä mummolassa?

Vierailija
116/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa 70- luvulla syntyneet voivat itse jo olla mummoja ja anoppeja.

50- vuotiaat usein ovat jo isovanhempia.

Sius hassu muitisana tuo narsisti. Jotkut hokee sitä kaikista, etenkin anopeistaan vaikkeivat ees tiedä mitä se tarkoittaa.

Sinä et itse tiedä mitä narsisti tarkoittaa, jos et pysty näkemään, että anopin käytös on täysin samanlaista kuin narsistin käytös. 

Vierailija
117/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Ope

Jos ongelma ob mummolassa niin mitenkä ne vanhemmat valvoo ettei mummon pelikoneet jyllää siellä mummolassa?

Mummo voi omiaan olla antamatta. Lapsen kännykkää vanhemmat pystyvät säätelemään. Mut kun näköjään lomillakin tulee opettajala viestejä vanhemmat hyväksyvät nenä kännyssä istumisen.

Vierailija
118/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän tämän tavallaan, omien vanhempien kanssa on vähän samanlaista ollut. Lapset on siellä kylässä itekseen (nimenomaan kylässä, lapset lomalla haluavat muutamaksi päiväksi sinne mennä) ja tulos on se, että kun ne on siellä kaksi yötä, niin ne on saaneet valvoa miten tahtoo, syödä miten sattuu ja mitä sattuu, suihkussa ei ole tarvinnut käydä ja puhelimella on saanut olla niin paljon kuin tahtoo. Tulos on, että varsinkin nuorempi on reissun jälkeen aika epävakaassa mielentilassa ts. väsynyt, ylikierroksilla, äkäinen ja menee useampi päivä, että tilanne tasaantuu. Minä olen luovuttanut sen suhteen että vanhempani ottaisivat mitenkään vastaan mun pyyntöjä siitä, että lapsilla olisi hyvä olla edes vähän rakennetta  vierailujen aikana.

En minä kuitenkaan halua kieltää lapsilta mummolaan menemistä, niin kärsin sitten jälkikäteen näiden "lapsivapaiden" seuraukset. Mulle ois helpompaa, jos lapset ei ois yökylässä mummolassa.

Ettekö pidä lapsiinne mitään yhteyttä kun he ovat päiväkausia mummolassa? Minä omilleni, ja kaikki tietämäni omille lapsillensa soittavat kyllä aamua iltaa, ja jo ennen vierailua lapsille on tehty selväksi miten mummolassa toimitaan. 

Vierailija
119/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mummolla hyvätkin pelikoneet lapsille kotonaan?

En ole ap:n anoppi, mutta ainoa pelikone olisi nintendo tai no minulla tietysti oma puheli, läppäri ja tabletti, mutta ei niitä muut käytä. Laitapelejä löytyy komerollinen. Luulen, että monella isovanhemmalla sama ......

Minulta mummolta ei löydy yhtään lautapelia. Mutta löytyy pöytäkone ja pleikka 4

Sitten kaapista löytyy vanhoja Wii, pleikka 1 ja2. Sitten näitä käsikonsoleita monenlaisia. Nykymummoilta taitaa löytyä aika viimeisen päälle pelivehkeet. Ei me kaikki mummot olla 90 vuotiaita

Ei lautapelejä? Poikani perhe on kova pelaamaan lautapelejä. Koska ovat myös tietokonepelien kontroillijia.

Minulla on kai toistakymmentä lautapeliä, olleet aina kovassa käytössä jo omien lasten aikaan

Monopoli, hotelli, suositumpia. Pienempänä kummituslinna, muumit ym.

Joitain uusia olen hankkinut, catanin, gargassos.

On mullakin pöytäkone johon saisi pelejä ladattua. Itse luen kuitenkim mieluummin kuin tapan mörköjä.

Olen mummo 48 v ja mies 49v. Olemme kumpikin sitä ikäpolvea, että pelaaminen ja tietokoneilla värkkääminen on kuulunut elämäämme.

Lautapelejä oli kun lapset oli pieniä, mutta en ole koskaan tykännyt lautapeleistä. En edes lapsena. Korttia pelasin mieluummin.

Rispaantuneet lautapelit hävitimme, kun lapset muutti pois. Uusia en ole ostanut.

Luen kyllä paljon, mutta katson myös mielellään suoratoistolta sarjoja.

Joten lautapelejä ei ole yhtään tässä mummolassa, eikä lapsenlapset ole niitä kaivanneet. Muuta puuhaa on riittänyt ilman niitäkin.

Lapseni ovat samanikäisiä. Vasta ostivat ison ja vaikean lautapelin josta täysi-ikää lähestyvät lapsensakin innostuivat.

Työkseen tekevät tietokoneella töitä, lasten koulutöitä myös lapset tietokoneella, silmiä lepuuttavaa vaihtelua ja yhdessä oloa kännykkäriippuvaisille teineillekin.

Vierailija
120/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaako joku vielä pienet lapsensa hoitoon 72 - 77 vuotiaalle vanhukselle.

Rajansa kaikella, hyvä kun kykenee vielä itsensä hoitamaan.

.

Tämä suurten ikäluokkien vihaaja laittaa, vanhat on käytettävä tarkkaan.

Ja haukuttava jos eivät jaksa vaan istahtavat ja lapsi pelaa niinkuin kotonaankin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi