Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummi aiheutti riidan, ei halua selvittää sitä, vaikka olemme monta kertaa pyytäneet,silti valittaa kaikille ettei näe lapsen lapsia

Semmosta
05.10.2022 |

Mummi suuttui kun pyysimme ystävällisesti muun juttelun lomassa lapsia hoitoon jättäessä, katsomaan, ettei lapset pelaisi heillä hoidossa ollessaan tuntikausia. Kun sitä paljon oli ollut, huonot vaikutukset näkynyt kotiutuessa ja tämä sama pyyntö juteltu muillekin sukulaisille ketkä hoitaa ja ymmärsivät täysin.

Karjui lasten läsnäollessa ettei lasten tarvi enää koskaan tulla heille hoitoon. Tämän jälkeen häneltä tuli uhkailua, muuta vihanpitoa ja muille valehtelua miten tilanne meni. Vaati että me pyydämme anteeksi.

Monista juttelu pyynnöistä huolimatta ei ole halunnut jutella asiaa kuntoon. Hän on sellainen ihminen kenen teot täytyy kuopata, hän ei pyydä anteeksi mitään, ikinä. Siksi päätimme että tällä kertaa saa ottaa vastuun käytöksestään, ja sanoimme hänelle että palataan asiaan ja näkee lapsia kun on kerrankin juteltu asia kuntoon.

2 vuotta mennyt, ei halua jutella. Myös tällä välin häneltä ikävää toimintaa, lisää valheita muille, epäreilua toimintaa lapsien välillä, kaiken sopimisen sijasta. Totesi myös ettei hän tiedä mitä hänen pitäisi selvittää meidän kanssa.

Alkanut näkemään salaa miehen myös toisessa osoitteessa asuvaa lasta, vaikka rajan veto koski kaikkia. Emme ymmärrä että mummi ennemmin jättää sopimatta tuollaisen asian kuin sopii ja näkee muitakin. Mummilla myös sellaista taustaa että puhuu lapsille aikuisten asioita ilman suodatinta mm negatiivista vanhemmista, siksi huolettaa kun yksi lapsi näkee mummia kun emme ole väleissä. Alkaa olla toivoton olo tämän tilanteen kanssa.

Miten toimisitte?

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein te lapset oikein pistitte mummolle niitä lapsia hoitoon? Ettekö ymmärtäneet, että ei vanha ihminen jaksa alvariinsa olla hoitamassa kaikkia lapsenlapsia? Eikä se ole mummojen tehtäväkään. Mummojen luona kyläillään, kun on sovittu, eikä lykätä lapsia hoitoon ehtoja sanellen.

Ehkä mummo ymmärsi, että pääsee vähän helpommalla, kun lapset saavat pelata siellä ollessaan, eikä ikäihmisen tarvitse niitä olla kaiken aikaa vahtimassa ja viihdyttämässä.

Tämä mummo on aina pyytänyt hoitoon ihan oma aloitteisesti, paljon enemmän kuin on hoidon tarvettakaan. Nimenomaan korostimme että emme odota peli ajan ulkopuolelle mitään korvaavaa viihdyttämistä, että lapset keksii kyllä itsekin tekemistä ja osaavat myös ulkoilla keskenään.

Mutta sitä ette hoksanneet, että mummolassa on mummolan säännöt.

Kyllä, mutta olen ymmärtänyt että isovanhempien

kuuluu kunnioittaa tiettyjä vanhempien kasvatusperiaatteita ja me, olemme pyytäneet vain ja ainoastaan tämän yhden asian huomiointia. Ei varmaan oikeuta hermostumaan, ihan normaalilla juttelulla pitäisi hoitua, eikä varmaan pitäisi olla syynä vuosien vihan pidolle.

Sukulaissuhteet ovat tietyllä tapaa vapaaehtoisia - anoppisi ei ilmeisesti halua läheisempää suhdetta. Itse olen päivittäin tekemisissä työnpuolesta paljon ihmisten kanssa, en kaipaa erityisen läheistä suhdetta sukuuni. Tapaaminen kerran kaksi kuussa riittää minulle hyvin, joskus siinäkin on liikaa.

Te olette suuttuneet liiasta pelaamisesta, hän arvostelusta - jokainen päättää itse, mistä suuttuu.

Vierailija
42/134 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei se lapsi mene pilalle jos saa pelata vähän enemmän. Täytyyhän mummon laittaa ruokaa, hoitaa tiskit, hetki istshtaakin eikä rymytä lasten kanssa koko ajan.

Hävetkää jos lapset mummolla niin paljon että pelaamisesta tulee ongelma.

Kuinka kehtaatte rähjätä ja vaatia mummolta lastenne kasvattamista?

Nyt katso peiliin ja ole ihmisiksi mummolle. Anopille. Ymmärrän että keljuttaa sekin kun on pitänyt kierrätysmieheen tyytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi ei ole lasten kasvattaja. Jos ottaa lapset että pariskunta pääsee hulhavalle, vielä moititte ja vaaditte omat kasvatusvirheenne korjaamaan.

Vierailija
44/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Tuon tapaista meilläkin. Kolme vuotta kului, että alettiin edes kaupassa nähdessä tervehtiä. Tuskin tullaan enää koskaa olemaan minkään laisissa väleissä. Mutta mulla ei kyllä ole hirveä ikävä tätä anoppia.

Joko annatte periksi tai unohdatte koko ihmisen. Meidän perheessä valittiin jälkimmäinen. Ihan siitä syystä, että periksi antaminen johtaisi varmasti vaan tilanteiden uusiutumiseen. Sananlaskua mukaillen, vanha anoppi ei uusia temppuja opi. Vahojaan vaan uusii.

Ei ole sinunkaan miehellä helppoa kun sinä olet vaatinut häntä unohtamaan oman äitinsä.

Vierailija
45/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa miehet alistumaan näiden justiinoiden vallan alle ja jättämään yhteydet omaan sukuun.

Vanhemmat ovat lastensa kasvattajia, jos Justiina ei saa heille rajoja, miksi sen mummon pitäisi? Ja tottelevatko ne lapset mummua, please, viel puol tuntia, ei nyt huvita ulos mennä.

Vierailija
46/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa miehet alistumaan näiden justiinoiden vallan alle ja jättämään yhteydet omaan sukuun.

Vanhemmat ovat lastensa kasvattajia, jos Justiina ei saa heille rajoja, miksi sen mummon pitäisi? Ja tottelevatko ne lapset mummua, please, viel puol tuntia, ei nyt huvita ulos mennä.

Kyllä tässä meidän tapauksessa on niin päin että mies haluaa laittaa välit kokonaan poikki ja minä olen yrittänyt että sovittaisiin asia. Ei ole tässä aloituksessa kukaan vaatinut mummia kasvattamaan lapsia. Vain yksi pyyntö esitetty ettei lapset pelaisi TUNTIKAUSIA. ja meillä kyllä lapset tottelevat mummia, näin on mummi itse todennut.

Vierailija
47/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tuossa paljon vaihtoehtoja ole. Antaisin olla, jos mummi on maalannut itsensä nurkkaan, enkä takuulla rupeaisi pyytelemään tai hyvittelemään mitenkään. Jättäisin asian siihen, että mummi olisi tervetullut esim. perhejuhliin, mutta päätös osallistumisesta olisi yksin hänen, eikä mitään erityiskohtelua olisi tarjolla. Pitäisin kuitenkin tiukasti puoleni, jos alkaisi arvostelu, ja kysyisin, että ihanko oikeasti uskot olevasi täysin viaton tilanteeseen.

Mummi on varmasti sellainen henkilö ja drama queen suvussaan, että hänen tapansa tunnetaan, vaikka hänelle itselleen ei kukaan sitä uskalla sanoakaan. Siksi ei ole mitään merkitystä, mitä hän selittää toisille. Yleensä ihmiset pyrkivät selittämään asiat itselleen parhain päin, ja laittavat syyn muiden niskoille. Voi olla, että hänellä oli malja täynnä jostain syystä jo valmiiksi, mutta kuulostaa silti aika dramaattiselta katkaista tuolla tavalla suhteet oman lapsen perheeseen.

Vierailija
48/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä taas vauhdissa. Jaksaa ruikuttaa.

Vierailija
49/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jättää kasvatusvastuun mummille. Itse ei saa lapsiaan uskomaan rajoja ja käyttäytymään kylässä.

Vierailija
50/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Narsistista vallankäyttöä eikä tuollainen ihminen ikinä muutu - eikä ole lapsille edes millään tavoin hyväksi, kuten nytkin näette.

Antakaa olla vaan. Keskittykää elämään ihmisten kanssa jotka ovat tasapainoisia, kunnioittavia ja tuovat teille iloa.

Vierailija
51/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika mummi!

Vierailija
52/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollainen ole normaalia.

Vierailija
53/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miniä taas vauhdissa. Jaksaa ruikuttaa.

Ja peiliin ei osaa katsoa.

Mummien aiheuttamasta harmista pääsee kun hoitaa itse lapsensa.

Kuten toinen mummo, ruokaohjeita noudatan prikulleen, samoin pienenä 4 h päivässä ulkona.

Mutta nyt varhaisteinien kanssa en jaksa. Olen jo vanhempikin, ei niin hirveesti enää jaksa, käydään ulkona jossain frisbeeradalla tai rannalla tai maauimalassa, kaupoilla, missä milloinkin.

Pelaillaan lautapelejä, mutta lapsi pelaa vähän aikaa, ottaa kännykän ja sanoo , pidetään pieni tauko.

Katson ettei minulla ole oikeutta väkisin ottaa kännykkää lapselta pois. Justiina itse voi sen kotona tehdä.

Vierailija
54/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mummolla hyvätkin pelikoneet lapsille kotonaan?

En ole ap:n anoppi, mutta ainoa pelikone olisi nintendo tai no minulla tietysti oma puheli, läppäri ja tabletti, mutta ei niitä muut käytä. Laitapelejä löytyy komerollinen. Luulen, että monella isovanhemmalla sama ......

Minulta mummolta ei löydy yhtään lautapelia. Mutta löytyy pöytäkone ja pleikka 4

Sitten kaapista löytyy vanhoja Wii, pleikka 1 ja2. Sitten näitä käsikonsoleita monenlaisia. Nykymummoilta taitaa löytyä aika viimeisen päälle pelivehkeet. Ei me kaikki mummot olla 90 vuotiaita

Vierailija
55/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Narsistista vallankäyttöä eikä tuollainen ihminen ikinä muutu - eikä ole lapsille edes millään tavoin hyväksi, kuten nytkin näette.

Antakaa olla vaan. Keskittykää elämään ihmisten kanssa jotka ovat tasapainoisia, kunnioittavia ja tuovat teille iloa.

Niin on, narsistinen ja vallanhaluinen vanhempi on rasite mummoille. Jotka kyllä tahtoisivat auttaa vanhemmille omaa aikaa tai lasten loma-aikana huolenpitoa lapsille.

Vierailija
56/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on, narsistinen ja vallanhaluinen vanhempi on rasite mummoille. Jotka kyllä tahtoisivat auttaa vanhemmille omaa aikaa tai lasten loma-aikana huolenpitoa lapsille.

Se että toivoo sukulaisilta asiallista aikuista käytöstä ei ole narsistista eikä vallanhalua.

Toisen ihmisen lapselle ei voi haluta tehdä yhtikäs mitään, jos ei kykene yhteistyöhön sen toisen ihmisen kanssa.

Vierailija
57/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mummolla hyvätkin pelikoneet lapsille kotonaan?

En ole ap:n anoppi, mutta ainoa pelikone olisi nintendo tai no minulla tietysti oma puheli, läppäri ja tabletti, mutta ei niitä muut käytä. Laitapelejä löytyy komerollinen. Luulen, että monella isovanhemmalla sama ......

Minulta mummolta ei löydy yhtään lautapelia. Mutta löytyy pöytäkone ja pleikka 4

Sitten kaapista löytyy vanhoja Wii, pleikka 1 ja2. Sitten näitä käsikonsoleita monenlaisia. Nykymummoilta taitaa löytyä aika viimeisen päälle pelivehkeet. Ei me kaikki mummot olla 90 vuotiaita

Ei lautapelejä? Poikani perhe on kova pelaamaan lautapelejä. Koska ovat myös tietokonepelien kontroillijia.

Minulla on kai toistakymmentä lautapeliä, olleet aina kovassa käytössä jo omien lasten aikaan

Monopoli, hotelli, suositumpia. Pienempänä kummituslinna, muumit ym.

Joitain uusia olen hankkinut, catanin, gargassos.

On mullakin pöytäkone johon saisi pelejä ladattua. Itse luen kuitenkim mieluummin kuin tapan mörköjä.

Vierailija
58/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi vaikuttaa rajattomuuksineen narsistilta. Etsi ja lue ketju Narsistin keskustelutyyli.

Vierailija
59/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia vanhempia on yllättävän paljon. Puolisollanikin on sellainen. Lapsena joutui aina pyytämään anteeksi kaikkia riitoja, vanhempi olisi muuten pitänyt vaikka kuinka pitkään mykkäkoulua. Viikon mykkäkoulu vanhemman suunnasta oli ihan normi heillä. Aikuisena puoliso sitten heräsi siihen, että ei tällaista kuulu olla eikä tätä tarvitse kestää ja laittoi välit poikki. Olin silloin jo kuvioissa eikä tämä vanhempi ole edes yrittänyt ottaa yhteyttä lapseensa. Minua kyllä syyttää ympäri kyliä tästä välirikosta, vaikka en ikinä edes ehdottanut puolisolle laittamaan välejä poikki. No, siten ehkä olenkin syyllinen, että minun lapsuudenperhettäni seuratessa puoliso tajusi, millaista normaali vanhemman ja lapsen välinen kommunikaatio on.

Vierailija
60/134 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vastaava tilanne, mutta kyseessä ei ole anoppi vaan minun äiti. Ei olla sen vuoksi kymmeneen vuoteen tavattu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi