Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä ei voi panostaa hyvään ruokaan, ihonhoitoon, hiusten hoitoon.

Vierailija
05.10.2022 |

Joutuu valitsemaan.

Kommentit (274)

Vierailija
81/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on vähän luonnonlaki, että köyhän ja rikkaan elämässä on jotain eroa. Ja kyllähän köyhä saa haaveilla rikkaan elämästä, ja varmasti kaikkina aikoina on haaveiltu. Millaista se rikkaan elämä minäkin aikana on ollutkaan. Mutta semmoista elämä on, eikä voi olettaa, että yhteiskunnan pitäisi kustantaa köyhälle kaikenlaista ylimääräistä luksusta. Kunhan jotain on henkensä pitimiksi, se on taso jolla ylivoimaisesti suurin osa ihmiskunnasta aina on sitkutellut. T. Köyhä

Vierailija
82/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihonhoidosta. Siis ne kalliit rasvat ja muut on ihan höpönhöpöä. Paljon vaikuttaa elintavat, nukkuuko tarpeeksi ja sitten perimä. Olen 40+, pesen kasvoni aina ihan vaan saippualla, rasvaan perusrasvalla talvisin (kesäisin en lainkaan) ja en ole koskaan käyttänyt esim. näitä silmänympärysvoiteita. Ihoni on hyvässä kunnossa, sileä ja näin. Kalliit voiteet on ihan vaan huijausta. Ihosta näkyy stressi (sitä on monesti pienituloisella), tupakointi ja alkoholinkäyttö. 

Kyllä sillä ihonhoidolla ja tuotteilla on vaikutusta, vaikka sinä muuta väittäisit.

On vaikutusta, blaseboa sellaista. Hyvä ravinto on parasta ihonhoitoa, ei kemikaalit.

Ihon pesemisellä ja voiteen laittamisella on ihon hoitamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihonhoidosta. Siis ne kalliit rasvat ja muut on ihan höpönhöpöä. Paljon vaikuttaa elintavat, nukkuuko tarpeeksi ja sitten perimä. Olen 40+, pesen kasvoni aina ihan vaan saippualla, rasvaan perusrasvalla talvisin (kesäisin en lainkaan) ja en ole koskaan käyttänyt esim. näitä silmänympärysvoiteita. Ihoni on hyvässä kunnossa, sileä ja näin. Kalliit voiteet on ihan vaan huijausta. Ihosta näkyy stressi (sitä on monesti pienituloisella), tupakointi ja alkoholinkäyttö. 

Kyllä sillä ihonhoidolla ja tuotteilla on vaikutusta, vaikka sinä muuta väittäisit.

On vaikutusta, blaseboa sellaista. Hyvä ravinto on parasta ihonhoitoa, ei kemikaalit.

Hyvän ravinnon lisäksi. Ruoka on kuitenkin tärkeimmässä osassa.

Vierailija
84/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvän ravinnon lisäksi. Ruoka on kuitenkin tärkeimmässä osassa.

On toki, en ole väittänyt muuta.

Vierailija
85/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Maksetaan siitä mihin on varaa.

Vierailija
86/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhäkin pääsee sieniä ja marjoja poimimaan, köyhäkin voi ostaa kauden vihanneksia ja käydä kalassa. Meidänkin perhe söi eilen kuhafilettä kanttarellikastikeessa.

Ihoa en ole hoitanut kovin kummoisesti ikinä, olen pian 50 vuotias ja olen ihan tyytyväinen. Hiukset ovat myös ihan kauniit, pitkät ja paksut, Tokmannilta ostan shampoot, Tresemmeä.

Ja köyhä menee marja/sienimetsään millä välineellä? Ei kaikilla ole venettä eikä mökkiä järven rannalla. Te voitte syödä vaikka mitä kastikkeita, mutta älkää nyt jakako näitä typeriä neuvoja, kiitos.

Vierailija
87/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko tähän. Geenit ja ihon kollageenipitoisuus vaikuttaa siihen tuleeko ryppyjä 29 vuotiaana vain 62 vuotiaana kuten minulle. 

Ihan tuota muutaman euron markettivoidetta olen aina käyttänyt, pelkällä vedellä pessyt kasvoni, jos on meikkiä niin käsisaippuaa vähän apuun (vedenkestävän poistoon tuota päivävoidetta). Kosmetologilla käynyt pari kertaa ja ostanut jonkun sikakalliin purkin joka on joutanut samantien roskiin kun iho on ollut ihan rakoilla. Ei mun juttu. Silmänympärysvoidetta kokeilin myös muutaman kerran mutta se vain turvotti (siihenhän sen vaikutus perustuu) ja näytin possulta:D 

Syön paljon marjoja ja hedelmiä, oliiviöljyä, voita. Unettomuus on vaivannut vuosikymmeniä muttei onneksi näy ihossa. Aurinkoa saan ulkona ollessa eikä sekään ole vaikuttanut vanhentavasti. Omista 50-60v ystävistä parhaiten ovat säilyneet ne jotka ulkoilevat ja syövät hyvin, ei ne jotka hölväävät kilotolkulla kosmetiikkaa

Ihonhoidolla on suuri merkitys siinä vaiheessa, jos vaikka kärsii epäpuhtauksista tai aknesta. 

Normaalille iholle, missä ei ole sen suurempia ongelmia, riittää hyvä perusvoide ja esim. kasvovesi sinne voiteen alle lisäkosteutta tuomaan. Ihon kuntoon voi vaikuttaa tiettyyn pisteeseen elintavoilla (auringolta suojautuminen, tupakoimattomuus, perus terveellinen ruokavalio, ei tartte olla mitään hifistelyä), mutta kyllä ne geenit siellä on paljon isommassa roolissa. 

Vierailija
88/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän eri mieltä aloittajan kanssa. Köyhä ei voi rahallisesti panostaa ruokaan ja kosmetiikkaan, mutta köyhällä (työttömät, eläkeläiset) on usein kasapäin aikaa. Ja se on se tärkein resurssi maailmassa.

Ei terveelliseen ruokaan tarvita kalliita avokadoja ja kalafileitä. Huolella suunnittelemalla, itse tekemällä ja isoja satseja valmistamalla voi ihan oikeasti vaikuttaa siihen hintaan ja terveellisyyteen tosi paljon. Kaikilla ei tietenkään ole mahdollisuutta mennä marjaan, sieneen tai kalaan, mutta kaupastakin saa edullisesti vaikka mitä, kun vähän jaksaa tutkia reseptejä. Myös muista kultuureista.

Myös kosmetiikkaa voi valmistaa itse, tosin alkuhankinnat maksaa... Ja vaikka ei siihen ryhtyisikään, monissa testeissä se Nivean lopputtomiin kestävä perusrasva ja Lidlin halpa silmänympärysvoide keikkuu ihan kärkipaikoilla. Seerumeitakin saa nykyään aika halvalla, vaikka en niiden tehosta vakuuttunut olekaan. Esim. Normal-ketjun seerumit on jotain 3-4 euroa. Tärkeintä ihonhoitorutiinissa on se säännöllisyys. Se että jaksaa joka aamu ja ilta levittää sitä rasvaa. Eläkeläisellä harvemmin on jatkuva kiire, ehtii kuivaharjata ja rasvata koko kropan vaikka useamman kerran viikossa. itse tehty kasvohieronta vilkastuttaa pintaverenkiertoa ihan yhtä hyvin kuin ammattilaisenkin.

Minä en kerkiä harjaamaan hiuksia sadalla vedolla joka päivä. eläkeläiseltä voisi onnistuakin. hiusnaamioita voi tehdä keittötarpeista, netistä löytyy ohjeita. Pitäkää vaikka ystävän kanssa hiustenhoitoilta, jossa leikkaatte toistenne hiukset, hierotte päänahat, laitatte naamiot...

Olisinpa minäkin jo eläkkeellä, että olisi aikaa panostaa itseensä.

On sinulla merkillinen käsitys eläkeläisen elämästä!

Vierailija
89/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä voi aivan hyvin panostaa hyvään ravintoon. Sillä hyvällä ravinnolla hoituu myös iho ja hiukset.

Monilla vain tuntuu olevan se vääristynyt käsitys, että hyvä ravinto maksaa paljon ja päinvastoin.

Kyllä ja ei.

Aurinkorasva maksaa. Tulehdusta alentavat laadukkaat lisäravinteet maksavat paljon. Ihovoiteet ja puhdistusvoiteet eivät ole ihan ilmaisia. Miesten kaljuuntumisen estämiseen tarpeelliset apteekkilääkkeet ovat kalliita. 

Vierailija
90/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloinen eläkeläinen voi syödä terveellisesti ja saa kyllä kaikki tarvittavat hygieniatuotteet ostettua. En ymmärrä tuota, että ei voisi syödä terveellisesti. Mitä on sitten pakko ostaa sellaista, joka on epäterveellistä? Minusta tuntuu, että nykyään ne kaikkein terveellisemmän perusruuan ovat kaikkein halvimpia ruokia. Eläkeläisellä on aikaa valmistaa ruokaa ihan perusraaka-aineista, jotka ovat edullisia. Niistä saa ihan terveellistä, tavallista ruokaa. Mikä tässä on se ongelma? Kaikkein terveellisintähän se on se käsittelemätön ruoka. Peruskasvikset, juurekset, lihalla tai ilman. Ja varmasti edullisinta ruokaa, mitä kaupasta löytyy tällä hetkellä.

Vierailija
91/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhäkin pääsee sieniä ja marjoja poimimaan, köyhäkin voi ostaa kauden vihanneksia ja käydä kalassa. Meidänkin perhe söi eilen kuhafilettä kanttarellikastikeessa.

Ihoa en ole hoitanut kovin kummoisesti ikinä, olen pian 50 vuotias ja olen ihan tyytyväinen. Hiukset ovat myös ihan kauniit, pitkät ja paksut, Tokmannilta ostan shampoot, Tresemmeä.

Riippuu asuinpaikasta ja siitä onko auto, pääseekö marjaan ja sienimetsään. Kaikilla ei kasva ne mustikat ja puolukat takapihalla. Vähänkin raihnaisempi niin ei jaksa vaikka 6km suuntaansa kävellä marjaan ja sitten sankon kanssa takaisin.

Samoin ne kalastusvälineet maksaa parhaimmillaan satasia, kun pitää olla virveli/onki, siimat, vieheet, varavälineet ja mieluusti venekin, jos ainoat rannat on kivikkoisia kaupunkirantoja, joista ei saa edes särkiä.

Tietysti, jos metsään ja rantaan on lyhyt matka, on vene ja/tai auto ja välineet, niin kyllä se ruoka sitten on ilmaista, mutta ennen kuin hankit nuo kaikki KÖYHÄNÄ, jolla ei ole varaa edes siihen ruokaan, niin saa aika pitkään nälkää nähdä.

Vierailija
92/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän eri mieltä aloittajan kanssa. Köyhä ei voi rahallisesti panostaa ruokaan ja kosmetiikkaan, mutta köyhällä (työttömät, eläkeläiset) on usein kasapäin aikaa. Ja se on se tärkein resurssi maailmassa.

Ei terveelliseen ruokaan tarvita kalliita avokadoja ja kalafileitä. Huolella suunnittelemalla, itse tekemällä ja isoja satseja valmistamalla voi ihan oikeasti vaikuttaa siihen hintaan ja terveellisyyteen tosi paljon. Kaikilla ei tietenkään ole mahdollisuutta mennä marjaan, sieneen tai kalaan, mutta kaupastakin saa edullisesti vaikka mitä, kun vähän jaksaa tutkia reseptejä. Myös muista kultuureista.

Myös kosmetiikkaa voi valmistaa itse, tosin alkuhankinnat maksaa... Ja vaikka ei siihen ryhtyisikään, monissa testeissä se Nivean lopputtomiin kestävä perusrasva ja Lidlin halpa silmänympärysvoide keikkuu ihan kärkipaikoilla. Seerumeitakin saa nykyään aika halvalla, vaikka en niiden tehosta vakuuttunut olekaan. Esim. Normal-ketjun seerumit on jotain 3-4 euroa. Tärkeintä ihonhoitorutiinissa on se säännöllisyys. Se että jaksaa joka aamu ja ilta levittää sitä rasvaa. Eläkeläisellä harvemmin on jatkuva kiire, ehtii kuivaharjata ja rasvata koko kropan vaikka useamman kerran viikossa. itse tehty kasvohieronta vilkastuttaa pintaverenkiertoa ihan yhtä hyvin kuin ammattilaisenkin.

Minä en kerkiä harjaamaan hiuksia sadalla vedolla joka päivä. eläkeläiseltä voisi onnistuakin. hiusnaamioita voi tehdä keittötarpeista, netistä löytyy ohjeita. Pitäkää vaikka ystävän kanssa hiustenhoitoilta, jossa leikkaatte toistenne hiukset, hierotte päänahat, laitatte naamiot...

Olisinpa minäkin jo eläkkeellä, että olisi aikaa panostaa itseensä.

On sinulla merkillinen käsitys eläkeläisen elämästä!

Niin on. Eläkeläisellä on aikaa mutta voi olla pieni eläke.

Vierailija
93/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan hyvätuloinen perhe. Olen kuitenkin säästeliäs, saan enemmän iloa niukasti elämisestä kuin tuhlailusta. Mulla ois naisille ja miehillekin hyvä säästövinkki: pyytäkää jotain läheistänne toimimaan kampaajananne/parturinanne. Näkökulmaa asiaan:

-usein henkilön oma hiusväri on parhain (vaikka se olisi harmaantunut). Jos tummennnat tai vaalennat omaa tukkaasi, se tuo ihmiseen usein kovan vaikutelman, kun hiustenväri ei mätsää vaalean ihon kanssa. Ja punainen ei sovi kenellekään. Usein henkilö myös vaikuttaa fiksummalta värjäämättömillä hiuksilla. Miettikää nyt vaikka korkeasti koulutettuja naisia tai huippumalleja, heillä on useimmin vääjäämättömät hiukset. Lisäksi vääjäämättömyys antaa itsevarmemman kuvan: minun ei tarvitse olla muuta kuin olen. Lisäksi vain Suomessa aliarvostettaan vaaleanruskea tukkaa: etelänmaissa ne käsitetään blondeiksi, joita ihaillaan. Älä siis tärvää kahta asiaasi: hiustesi väriä ja itsestäsi antamaa vaikutelmaa värjäämällä hiuksiasi.

-hiusten leikkaamisesta: ihmettelen usein, miksi esim pikkutyttöjen vanhemmat kuskaavat liruhiuksisia tyttöjään kampaajalle, jossa kampaaja sitten tekee työn, jossa kotona menisi 2 minuuttia. Miksi? Kyseinen homma on mitä helpoin! Mutta vaikka hiuksesi olisivat paksut, voisit siltikin pyytää läheistäsi leikkaamaan. Pitkien hiusten tasoitus on mitä helpointa ja nopeinta. Lyhyt polkkatukka on vaikeampi, mutta sekin onnistuu. Pointtina on se, että kotona pääsee hommassa 95% tulokseen, mutta sehän riittää! Et sinä semmoisessa asemassa ole, että tukan pitäisi olla niin viimeisen päälle. Varsinkin, jos rahasta on pulaa, niin miksi kantaa 150€ kampaajalle? Ja poikatukka naisella, mielestäni näyttää harvalla hyvältä, on yleensä epänaisellinen, tuottaa turhaan jatkuvaa pelaamista hiusten kanssa. Pahin on punertavaksi/mustaksi/superblondiksi värjätty poikatukka, vaatii jatkuvaa leikkaamista ja värjäämistä, ainakin 10 kertaa vuodessa, vähintään 100€/kampaamokäynti. Mikäs siinä, jos sinulla on löysää rahaa ja paljon aikaa juosta kampaajalla.

Omasta ja perheeni hiuksista sen verran, että olen leikannut omien kolmen lapseni hiukset aina itse, poikienkin. Aikuisilla pojillani on ns. ananaskampaus, pitkää päällä, sivuilta & takaa lyhyet. Kerran yksi stylisti sanoi pojalleni, kun häntä valmisteltiin muotinäytökseen, että onpas sulla hyvä malli ja leikkaus hiuksissa. Poika siinä pohti, että kertoisiko, että äitihän sen leikkas 😂 Leikkaan myös vanhempieni hiukset. Nämä säästyneet rahat on sijoitettuna sijoitusasuntoihin 👍🏻 Itselläni on pitkä ja paksu tukka, jota poikani leikkaa pari kertaa vuodessa. En koe minkäänlaista alemmuutta tästä kotikutoisuudesta, ennemminkin saan palautetta koska on komeat hiukset. Joku työkaveri joskus hämmästeli, kun kerroin etten ole ikinä värjännyt. Ehkä kontrasti siihen, että laitan usein esim. runsaamman silmämeikin aiheuttaa luulon, että hiuksetkin on laiteltu värein ja pidennyksiin. Toki esiinnyn usein ihan au naturel.

Miettikää, viidessäkymmenessä vuodessa ostatte kampaamorahoillanne pienen sijoitusasunnon ja enemmänkin, jos uskallatte ottaa velkaa ja ostaa asunnon ja laittaa sen vuokralle. Mutta kukin tyylillään.

Käyn kampaamossa kerran vuodessa leikkauttamassa huonot latvat ja maksan siitä 30 euroa. Kiinnostaa tietää minkälaisen sijoitusasunnon tuolla summalla saa.

Voit sijoittaa nukkekotiin.

Vierailija
94/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No shit Sherlock. Sitähän se köyhyys on. Valintoja.

Siksi me muut käydään töissä, että olisi varaa valita. Edes jotakin.

Vierailija
95/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina jankutetaan metsään menemisestä? Millä autoton henkilö menee sinne? Bussit ei kulje sinne.

Mulla on 15 eurolla ostettu vanha fillari, jolla poljen metsään. Hyvin olen päässyt. 

Vierailija
96/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten köyhä pääsee täällä Helsingissä sieneen tai kalaan ilman autoa? Maalla taas ilman autoa ei pääse edes kauppaan toisin kuin täällä. Ei kaikilla ole upeaa kuontaloa luonnostaan. Kyllä varsinkin kuiva iho(atooppisesta ihosta puhumattakaan) vaatii hoitoa, yleensä mieluummin muilla kuin markettivoiteilla.

Vierailija
97/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina jankutetaan metsään menemisestä? Millä autoton henkilö menee sinne? Bussit ei kulje sinne.

Mulla on 15 eurolla ostettu vanha fillari, jolla poljen metsään. Hyvin olen päässyt. 

Poljet mistä mihin? Täältä kaakkoisesta Helsingistä on sipoonkorpeen varmaan 30km matkaa. 60km halvalla pyörällä osittain maantieajoa, että voi saada 1000kcal edestä sieniä ja marjoja?

Vierailija
98/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten köyhä pääsee täällä Helsingissä sieneen tai kalaan ilman autoa? Maalla taas ilman autoa ei pääse edes kauppaan toisin kuin täällä. Ei kaikilla ole upeaa kuontaloa luonnostaan. Kyllä varsinkin kuiva iho(atooppisesta ihosta puhumattakaan) vaatii hoitoa, yleensä mieluummin muilla kuin markettivoiteilla.

Atopian oireita voi tietenkin voiteilla lievittää, mutta oikeanlainen ruoka auttaa atopian syyhyn.

Valintoja, valintoja.

Vierailija
99/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on monta kertaa todettu, ettei kyse ole niinkään rahan puutteesta vaan näköalattomuudesta ja aloitekyvyttömyydestä mikä pistetään köyhyyden piikkiin. 

Olen itse hyvätuloinen, mutta käytän ihan Lidlin tuotteita ihonhoitoon ja hiuksiin. Aikaisemmin käytin kalliitakin voiteita, mutta käytännössä eroa ei huomaa. En itse alkaisi mitään hoitotuotteita tekemään vaan luottaisin edullisiin perustuotteisiin. 

Terveellinen ruoka on oikeasti edullista. Ne on ne pikkuherkut ja mielenpiristykset mitkä tuo laskua ja maksaa paljon. Jos ihmiset siivoaisivat ostoskorinsa kaikesta turhasta ja oikeasti keskittyisivät syömään terveellisesti niin ruokalasku pienentyisi varmasti. 

Vierailija
100/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläterveellinen ravinto yleensä kalliimpaa on.Köyhä joutuu ostamaan myös usein vaatteet kirppikseltä.Hiukset pitää laittaa itse kun parturit ovat kalliita. Ja jos on hammasvaivoja niin pitää käydä harvakseltaan tai lainata rahaa hoitoihin. Hammashoito on kallista. Köyhyys vaikuttaa myös itseluottamukseen. Köyhyys on sitä ITTEÄÄN.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi