Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä ei voi panostaa hyvään ruokaan, ihonhoitoon, hiusten hoitoon.

Vierailija
05.10.2022 |

Joutuu valitsemaan.

Kommentit (274)

Vierailija
101/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläterveellinen ravinto yleensä kalliimpaa on.Köyhä joutuu ostamaan myös usein vaatteet kirppikseltä.Hiukset pitää laittaa itse kun parturit ovat kalliita. Ja jos on hammasvaivoja niin pitää käydä harvakseltaan tai lainata rahaa hoitoihin. Hammashoito on kallista. Köyhyys vaikuttaa myös itseluottamukseen. Köyhyys on sitä ITTEÄÄN.

Ensimmäinen lauseesi on täysin puppua.

Vierailija
102/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan juurekset jotka on suht terveellisiä on edullisia. Moni köyhä syö yksipuolisesti uskoisin.Ja eikös melkein kaikki ole kallistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina jankutetaan metsään menemisestä? Millä autoton henkilö menee sinne? Bussit ei kulje sinne.

Mulla on 15 eurolla ostettu vanha fillari, jolla poljen metsään. Hyvin olen päässyt. 

Poljet mistä mihin? Täältä kaakkoisesta Helsingistä on sipoonkorpeen varmaan 30km matkaa. 60km halvalla pyörällä osittain maantieajoa, että voi saada 1000kcal edestä sieniä ja marjoja?

Helsinki on täynnä pieniä metsiä.

Vierailija
104/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhäkin pääsee sieniä ja marjoja poimimaan, köyhäkin voi ostaa kauden vihanneksia ja käydä kalassa. Meidänkin perhe söi eilen kuhafilettä kanttarellikastikeessa.

Ihoa en ole hoitanut kovin kummoisesti ikinä, olen pian 50 vuotias ja olen ihan tyytyväinen. Hiukset ovat myös ihan kauniit, pitkät ja paksut, Tokmannilta ostan shampoot, Tresemmeä.

Riippuu asuinpaikasta ja siitä onko auto, pääseekö marjaan ja sienimetsään. Kaikilla ei kasva ne mustikat ja puolukat takapihalla. Vähänkin raihnaisempi niin ei jaksa vaikka 6km suuntaansa kävellä marjaan ja sitten sankon kanssa takaisin.

Samoin ne kalastusvälineet maksaa parhaimmillaan satasia, kun pitää olla virveli/onki, siimat, vieheet, varavälineet ja mieluusti venekin, jos ainoat rannat on kivikkoisia kaupunkirantoja, joista ei saa edes särkiä.

Tietysti, jos metsään ja rantaan on lyhyt matka, on vene ja/tai auto ja välineet, niin kyllä se ruoka sitten on ilmaista, mutta ennen kuin hankit nuo kaikki KÖYHÄNÄ, jolla ei ole varaa edes siihen ruokaan, niin saa aika pitkään nälkää nähdä.

Köyhä pääsee metsään kävellen tai julkisella. Tiedän kokemuksesta.

Vierailija
105/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän täällä saa kuin vittuilua ja asiattomia kommentteja. Olisihan se pitänyt arvata. En ole tytön oon pienitulonen eläkeläinen

Ap

Tyhmät kommentit kannattaa ignoorata kokonaan. On täällä vielä fiksujakin ihmisiä.

t. toinen pienituloinen eläkeläinen

Vierailija
106/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä42601 kirjoitti:

Samaa mieltä. Päättäjät ja kaiken maailman tervysviranomaiset vaativat syömään terveellisesti. Ajatus kaunis, mutta toteutus mahdoton, työmarkkinatuella. Jos päättäjät haluavat köyhienkin syövän terveellisesti, niin poistaisivat arvonlisäveron kasviksista, hedelmistä kaikista niin sanotuista terveysruuista, niin hinta tipahtaisi 22% - 24% :sentia alemmas.

Työmarkkinatuella on ihan sama miten syö. Ei kukaan halua teidän olevan pitkäikäisiä.

Kuollutta köyhää ei voi pilkata.

Vierailija
107/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina jankutetaan metsään menemisestä? Millä autoton henkilö menee sinne? Bussit ei kulje sinne.

Mulla on 15 eurolla ostettu vanha fillari, jolla poljen metsään. Hyvin olen päässyt. 

Poljet mistä mihin? Täältä kaakkoisesta Helsingistä on sipoonkorpeen varmaan 30km matkaa. 60km halvalla pyörällä osittain maantieajoa, että voi saada 1000kcal edestä sieniä ja marjoja?

Kannattaa pitää mielessä että pienissä metsissä käyvät myös koiranomistajat lemmikkiensä kanssa. 

Vierailija
108/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä kirjoitti, että syö erilaisia kaalilajeja melkeen joka päivä.Ja melkein pelkästään.Kaalit on toki halpaa ja terveellistä ruokaa mutta tarvitaan myös proteiiniä.Olen huomannut että etenkin naiset eitietty kaikki mut monet luulee,et pelkkä pupun ruoka onterveellisintä. Kala ja pavut ovat hyviä proteiinin lähteitä.

Vierailija
109/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku täällä kirjoitti, että syö erilaisia kaalilajeja melkeen joka päivä.Ja melkein pelkästään.Kaalit on toki halpaa ja terveellistä ruokaa mutta tarvitaan myös proteiiniä.Olen huomannut että etenkin naiset eitietty kaikki mut monet luulee,et pelkkä pupun ruoka onterveellisintä. Kala ja pavut ovat hyviä proteiinin lähteitä.

Ja liha.

Vierailija
110/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pitää mielessä että pienissä metsissä käyvät myös koiranomistajat lemmikkiensä kanssa. 

Isommissa metsissä ne muut eläimet.

Vierailija
111/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jos ajattelee, että pienituloisella pitäisi olla mahdollista syödä aina ulkona sitä ravintoloiden lihottavaa kallista ruokaa ja kalliita epäterveellisiä valmisruokia sekä varaa ostaa herkkuja ym. turhaa joihin parempituloisilla on varaa. Onko tämä siis sitä hyvää ruokaa, johon ap viittaa?

Itse tehty, paljon edullisia kasviksia sisältävä ruoka on huomattavasti terveellisempää ja myös maukasta kun opettelee ne makunystyrät pois kaikesta epäterveellisestä liikasuolasta ja lisätystä sokerista. Tällöin myös ne edullisemmat hedelmät alkavat maistua erittäin hyvälle.

Marjoja ja sieniä saa poimittua metsästä koko talveksi ja samalla saa hyvää liikuntaa.

Isompi ongelma vähävaraisella on se kerääntynyt stressi ym. jolloin hankalampi olla reipas ja tehdä yllämainittu ja valintoja.

Vierailija
112/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhäkin pääsee sieniä ja marjoja poimimaan, köyhäkin voi ostaa kauden vihanneksia ja käydä kalassa. Meidänkin perhe söi eilen kuhafilettä kanttarellikastikeessa.

Ihoa en ole hoitanut kovin kummoisesti ikinä, olen pian 50 vuotias ja olen ihan tyytyväinen. Hiukset ovat myös ihan kauniit, pitkät ja paksut, Tokmannilta ostan shampoot, Tresemmeä.

Ja köyhä menee marja/sienimetsään millä välineellä? Ei kaikilla ole venettä eikä mökkiä järven rannalla. Te voitte syödä vaikka mitä kastikkeita, mutta älkää nyt jakako näitä typeriä neuvoja, kiitos.

Sitä paitsi Etelä-Suomessa on tänä vuonna sienisato ollut lähes olematonta. Ulkosaaristossa mustikka ja muu metsämarjasato samoin hyvin vähäistä. Ja kuten sanottu, ei kaikilla ole mahdollisuutta lähteä sinne metsään.

Nää neuvot on aina luokkaa "syö lanttua/kaalia/porkkanaa". Joo, ovat melko edullisia aineksia, mutta aikamoista tahtotilaa vaatii, että vetelee kaaliraastetta, soijarouhetta ja lanttusosetta 365 päivää vuodessa. Kyllä se pitkässä juoksussa alkaa turhauttaa, kun ei ole mahdollisuutta vaihteluun.  Vähän voisi ihmiset empatiataitoja kehittää, ei köyhyys ole aina oma valinta, edes Suomessa.  

Vierailija
113/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja köyhä menee marja/sienimetsään millä välineellä? Ei kaikilla ole venettä eikä mökkiä järven rannalla. Te voitte syödä vaikka mitä kastikkeita, mutta älkää nyt jakako näitä typeriä neuvoja, kiitos.

Sitä paitsi Etelä-Suomessa on tänä vuonna sienisato ollut lähes olematonta. Ulkosaaristossa mustikka ja muu metsämarjasato samoin hyvin vähäistä. Ja kuten sanottu, ei kaikilla ole mahdollisuutta lähteä sinne metsään.

Nää neuvot on aina luokkaa "syö lanttua/kaalia/porkkanaa". Joo, ovat melko edullisia aineksia, mutta aikamoista tahtotilaa vaatii, että vetelee kaaliraastetta, soijarouhetta ja lanttusosetta 365 päivää vuodessa. Kyllä se pitkässä juoksussa alkaa turhauttaa, kun ei ole mahdollisuutta vaihteluun.  Vähän voisi ihmiset empatiataitoja kehittää, ei köyhyys ole aina oma valinta, edes Suomessa.  

Älä ollenkaan halveeraa kaalia ja juureksia, niiden aika on nyt. Ei ole takoitus niitä syödä ympäri vuoden. Toisena aikana on toisten kasvisten aika. Siitä se vaihtelu tulee.

Soijarouhe ei kuitenkaan mitään hyvää ravintoa ole.

Vierailija
114/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, huomasin sen kun meillä oli tiukkaa noin 5v. Syötiin  vaan halpoja hiilareita jne ja nyt sitten sairastuin vaikeaan divediculiittiin. Tarvitsin leikkauksenkin. 

Eli siltä VOISI välttyä jos saisi jatkuvasti tarpeeksi hyviä kuituja, jos olisi vaan varaa ostaa kunnon ruokaa. Nyt joudun syömään loppuikäni maksullisia kuitulisiä. 

Vierailija
115/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ollenkaan halveeraa kaalia ja juureksia, niiden aika on nyt. Ei ole takoitus niitä syödä ympäri vuoden. Toisena aikana on toisten kasvisten aika. Siitä se vaihtelu tulee.

Soijarouhe ei kuitenkaan mitään hyvää ravintoa ole.

Missä kohtaa halveerasin? Aivan, en missään. Ei Suomessa kasviksia nyt niin hirveästi ole esim. tammikuussa sesongissa ja tyrkyllä ja vaikka olisikin, niin niiden kilohinta usein ylittää juuri edellä mainittujen juuresten. Sen takia ihmiset täällä aina jakelevat neuvoksi sitä kaalia ja lanttua, joista varsinkin ensimmäinen alkaa alkuvuodesta maistua jo aika puiselta.

Vierailija
116/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoinen ja siksi onneton todennäköisesti olet. Jätä herkut sinne kauppaan ja osta edukkaita vihanneksia ja tavallista kotiruokaa. Paino putoaa ja terveys kohentuu. Ihonhoito ei paljon maksa kun tarjoukset hyödynnät. Esim joulun jälkeen monia purkkeja saa puoleen hintaan.

Kävely on ilmaista liikuntaa.

Vierailija
117/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei peruna, pasta, riisi maksa yhtään mitään. Juurekset myöskään. Ei sen ihmeellisempiä ruokia tarvitsekaan.

Vierailija
118/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että mitä ihmettä köyhät sitten ajattelevat meidän "rikkaiden" syövän? Meillä syödään pääasiassa perunaa, riisiä, pastaa, vihanneksia, juureksia, omenoita, banaania, munia, kanaa ja jauhelihaa. Tuossa ruokavaliomme runko ja lisänä menee kahvia, raejuustoa, aamupuuro ja marjoja. 

Vierailija
119/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen keskituloinen, mutta käytän ruokaan hyvin vähän rahaa. Kaurapuuro on hyvää, edullista ja siitä saa paljon terveellistä kuitua. Proteiinia siihen saa lisäämällä esim. härkäpapuhiutaleita ja hyviä rasvahappoja lisäämällä esim. pellavarouhetta. Härkäpapuhiutaleet ja pellavarouhe eivät ole kalliita siihen nähden, miten kauan sellainen pussi normaalikäytössä kestää.

Uuniohrapuuro on ihanaa.

Ja kyllä käyn marjassa, ja ihan fillarilla poljen metsään täällä pääkaupunkiseudulla.

Erilaiset kalasäilykkeet ovat hyviä proteiininlähteitä, ja ne ovat valmiita käytettäviksi.

Kaalilaatikko ja muut kauden kasviksista tehdyt perinneruuat ovat herkkuani.

Sitäpaitsi: kun on tarpeeksi nälkä, kaikki maistuu hyvältä. En ymmärrä sellaista ajattelutapaa, että koko ajan pitäisi vain syödä jotain herkkuja. Ylipäänsä kaikki turhat herkut kannattaa jättää kauppaan. 

Vierailija
120/274 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi itse tehdyt linssikeitot ovat erittäin edullisia. Alle 2€ onnistuu yksi annos ja mahan saa täyteen. Mausteilla ja kasviksia vaihtamalla saa vaihtelua.

Moni muukin terveellinen, täyttävä ja maukas on edullista, jos vähän kelaa netistä reseptejä, miettii itselle mieluisia makuja, laskee riittävät kalorit ja kustannukset.

Edelleen ongelma vähävaraisella on siinä ettei löydä voimia/motivaatiota tähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä