Köyhä ei voi panostaa hyvään ruokaan, ihonhoitoon, hiusten hoitoon.
Kommentit (274)
Vierailija kirjoitti:
Köyhäkin pääsee sieniä ja marjoja poimimaan, köyhäkin voi ostaa kauden vihanneksia ja käydä kalassa. Meidänkin perhe söi eilen kuhafilettä kanttarellikastikeessa.
Ihoa en ole hoitanut kovin kummoisesti ikinä, olen pian 50 vuotias ja olen ihan tyytyväinen. Hiukset ovat myös ihan kauniit, pitkät ja paksut, Tokmannilta ostan shampoot, Tresemmeä.
Niin köyhät, eikun metsään vaan ja marjoilla elämään, ja perusvoidetta naamaan. Kyllä se siitä! Minäkin voin hyvin ja näytän hyvältä näillä keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pienituloinen, mutta syön hyvin sekä hoidan ihoani hyvin laadukkailla tuotteilla, syön vain kasvisruokaa ja urheilen neljä kertaa viikossa. Ostan itselleni harkiten kivoja vaatteita joissa viihdyn.
Minulta ei puutu yhtään mitään, en kaipaa isoja taloja tai lainoja enkä autoja. En osta mitään velaksi ja säästän pahan päivän varalle. Kaikki on suhteellista, lakkasin vuosia sitten uskomasta että en voisi olla onnellinen pienellä palkalla, voin olla, minun ei tarvitse kuunnella jatkuvaa hapatusta siitä miten aina pitäisi omistaa ennemmän ja enemmän, tässä maailmantilanteessa on parempi pitää huoli itsestä ja säästää vähän sivuun. Kiinni en halua olla pankissa.
Tiedän rikkaita ihmisiä jotka ovat todellisuudessa hyvin köyhiä - kulissit ovat vielä pystyssä.
Pienituloinen ja köyhä eivät ole samoja asioita.
Suomi on hölmölä, jossa pienituloinenkin kuvittelee, että hänellä on oikeus keskituloisen elämään. Olisi mielenkiintoista mennä esim ap kotiin ja nähdä ne kulissit mitkä hän on luonut. Toki myös nähdä se laskupino ja kauppojen kuitit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän täällä saa kuin vittuilua ja asiattomia kommentteja. Olisihan se pitänyt arvata. En ole tytön oon pienitulonen eläkeläinen
Ap
Minkälaisia kommentteja olisit halunnut? Asiattomia ei kuitenkaan mun silmään sattunut.
Se on tää nykyinen ajatusvääristymä:
Esität kritiikkiä = vittuilet.
Neuvot = olet asiaton.
Tyytymättömyys omaan elämään ikäännyttää enemmän kuin ruokavalio ja ihonhoidon puute.
Vierailija kirjoitti:
Ihonhoidosta. Siis ne kalliit rasvat ja muut on ihan höpönhöpöä. Paljon vaikuttaa elintavat, nukkuuko tarpeeksi ja sitten perimä. Olen 40+, pesen kasvoni aina ihan vaan saippualla, rasvaan perusrasvalla talvisin (kesäisin en lainkaan) ja en ole koskaan käyttänyt esim. näitä silmänympärysvoiteita. Ihoni on hyvässä kunnossa, sileä ja näin. Kalliit voiteet on ihan vaan huijausta. Ihosta näkyy stressi (sitä on monesti pienituloisella), tupakointi ja alkoholinkäyttö.
Kyllä sillä ihonhoidolla ja tuotteilla on vaikutusta, vaikka sinä muuta väittäisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän täällä saa kuin vittuilua ja asiattomia kommentteja. Olisihan se pitänyt arvata. En ole tytön oon pienitulonen eläkeläinen
Ap
Minkälaisia kommentteja olisit halunnut? Asiattomia ei kuitenkaan mun silmään sattunut.
Se on tää nykyinen ajatusvääristymä:
Esität kritiikkiä = vittuilet.
Neuvot = olet asiaton.
Erilainen mielipide = henkilökohtainen loukkaus
Minulla on kovat vuositulot ja lisäksi perinnöksi saatua omaisuutta. Ostan marketista shampoot ja naamarasvat. Syömme normaalia terveellistä ruokaa johon kyllä jokaisella on varaa. Syksyisin sienestämme ja keräämme marjoja. Kauneudenhoito ei vaadi mitään satojen eurojen purnukoita joista todellisuudessa ei ole mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Menepä muutamaksi tunniksi vanhainkotiin juttelemaan sen mökin mummon kanssa, joka kasvatti kymmenen lasta ilman sähköä ja kymmeniä ihonhoitotuotteita. Kyllä, heitä on edelleen elossa.
Ja miten tuo tähän liittyy? Maailma muuttuu ja elämme nykyään ihan eri maailmassa.
Huh en ole vähään aikaan palstalla käynyt ja täällähän on hirveän ilkeää porukkaa!
Ei niistä kalliista voiteista ole hyötyä. Pistokset, langat ja veitsi ovat ainoat keinot jos haluaa muokata kasvoja nuoremman näköiseksi.
T. Kosmetologi
Kyllä minulla on vaikka olen köyhä. Silloin kun olin parempituloinen ja oli varaa ns.luksustuotteisiin, ostin niitä, mutta ei ne mitään ihmeitä tehneet. Nyt pärjään 5€ silmänympärysvoiteella, marketin hiusvärillä, ripsarilla, kosteusvoiteella, kulmakynällä, huulirasvalla. Meikkivoiteen ostan kerran vuodessa, noita muitakaan en joka kuukausi. Joten kyllä on varaa.
Kenen syy se on että on köyhä? Onko se AINA jonkun muu syy? Onko muiden otatteva vastuuta aina siitä että köyhällä ei rahat riitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menepä muutamaksi tunniksi vanhainkotiin juttelemaan sen mökin mummon kanssa, joka kasvatti kymmenen lasta ilman sähköä ja kymmeniä ihonhoitotuotteita. Kyllä, heitä on edelleen elossa.
Ja miten tuo tähän liittyy? Maailma muuttuu ja elämme nykyään ihan eri maailmassa.
Ihmisen perustarpeet on edelleen samat. Ei iho tarvitse esim enempää tuotteita kuin ennenkään. Eikä ihmisen tarvitse syödä sen enempää kuin ennenkään vaan päin vastoin vähemmän kun elämä on passivoitunut. Vanhukset osaisi kertoa meille paljon miten elämässä pärjää vähemmällä.
Köyhät voi itse kasvattaa ruuat naapuritalon tontilla, hakea metsästä tryffelit ja lapista kultaa,käy vaikka pumppaan öljyä pohjanmereltä yms.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla on vaikka olen köyhä. Silloin kun olin parempituloinen ja oli varaa ns.luksustuotteisiin, ostin niitä, mutta ei ne mitään ihmeitä tehneet. Nyt pärjään 5€ silmänympärysvoiteella, marketin hiusvärillä, ripsarilla, kosteusvoiteella, kulmakynällä, huulirasvalla. Meikkivoiteen ostan kerran vuodessa, noita muitakaan en joka kuukausi. Joten kyllä on varaa.
Heh, minä pärjään ilman silmänympärysvoidetta, hiusväriä, ripsaria, kulmakynää, huulirasvaa ja meikkivoidetta. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihonhoidosta. Siis ne kalliit rasvat ja muut on ihan höpönhöpöä. Paljon vaikuttaa elintavat, nukkuuko tarpeeksi ja sitten perimä. Olen 40+, pesen kasvoni aina ihan vaan saippualla, rasvaan perusrasvalla talvisin (kesäisin en lainkaan) ja en ole koskaan käyttänyt esim. näitä silmänympärysvoiteita. Ihoni on hyvässä kunnossa, sileä ja näin. Kalliit voiteet on ihan vaan huijausta. Ihosta näkyy stressi (sitä on monesti pienituloisella), tupakointi ja alkoholinkäyttö.
Kyllä sillä ihonhoidolla ja tuotteilla on vaikutusta, vaikka sinä muuta väittäisit.
Mä en usko tähän. Geenit ja ihon kollageenipitoisuus vaikuttaa siihen tuleeko ryppyjä 29 vuotiaana vain 62 vuotiaana kuten minulle.
Ihan tuota muutaman euron markettivoidetta olen aina käyttänyt, pelkällä vedellä pessyt kasvoni, jos on meikkiä niin käsisaippuaa vähän apuun (vedenkestävän poistoon tuota päivävoidetta). Kosmetologilla käynyt pari kertaa ja ostanut jonkun sikakalliin purkin joka on joutanut samantien roskiin kun iho on ollut ihan rakoilla. Ei mun juttu. Silmänympärysvoidetta kokeilin myös muutaman kerran mutta se vain turvotti (siihenhän sen vaikutus perustuu) ja näytin possulta:D
Syön paljon marjoja ja hedelmiä, oliiviöljyä, voita. Unettomuus on vaivannut vuosikymmeniä muttei onneksi näy ihossa. Aurinkoa saan ulkona ollessa eikä sekään ole vaikuttanut vanhentavasti. Omista 50-60v ystävistä parhaiten ovat säilyneet ne jotka ulkoilevat ja syövät hyvin, ei ne jotka hölväävät kilotolkulla kosmetiikkaa
Se millainen iho kullakin on johtuu suurelta osin geeneistä. Elintavoilla on myös vaikutusta. Alkoholi, tupakka, stressi ja huonosti nukutut yöt näkyvät ihossa. Mitä vähemmän ihoon tunkee erilaisia kemikaaleja, sen paremmin se voi. Osalla on ryppyjä jo alle 30 vuotiaina, osalle tulee niitä vasta keski-iän jälkeen. Kuten joku tuossa jo sanoi niin ei ne kalliit rasvat muuta ihoa milläänlailla.
Aurinko on varmaan yksi pahimmista ihon vanhentajista.
Minä olen pienituloinen, mutta syön hyvin sekä hoidan ihoani hyvin laadukkailla tuotteilla, syön vain kasvisruokaa ja urheilen neljä kertaa viikossa. Ostan itselleni harkiten kivoja vaatteita joissa viihdyn.
Minulta ei puutu yhtään mitään, en kaipaa isoja taloja tai lainoja enkä autoja. En osta mitään velaksi ja säästän pahan päivän varalle. Kaikki on suhteellista, lakkasin vuosia sitten uskomasta että en voisi olla onnellinen pienellä palkalla, voin olla, minun ei tarvitse kuunnella jatkuvaa hapatusta siitä miten aina pitäisi omistaa ennemmän ja enemmän, tässä maailmantilanteessa on parempi pitää huoli itsestä ja säästää vähän sivuun. Kiinni en halua olla pankissa.
Tiedän rikkaita ihmisiä jotka ovat todellisuudessa hyvin köyhiä - kulissit ovat vielä pystyssä.