Köyhä ei voi panostaa hyvään ruokaan, ihonhoitoon, hiusten hoitoon.
Kommentit (274)
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi itse tehdyt linssikeitot ovat erittäin edullisia. Alle 2€ onnistuu yksi annos ja mahan saa täyteen. Mausteilla ja kasviksia vaihtamalla saa vaihtelua.
Moni muukin terveellinen, täyttävä ja maukas on edullista, jos vähän kelaa netistä reseptejä, miettii itselle mieluisia makuja, laskee riittävät kalorit ja kustannukset.
Edelleen ongelma vähävaraisella on siinä ettei löydä voimia/motivaatiota tähän.
Pystyykö joku syömään päivittäin palkokasveja? Itselleni tulee jo yhdestä ateriasta hillittömät vatsakivut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi itse tehdyt linssikeitot ovat erittäin edullisia. Alle 2€ onnistuu yksi annos ja mahan saa täyteen. Mausteilla ja kasviksia vaihtamalla saa vaihtelua.
Moni muukin terveellinen, täyttävä ja maukas on edullista, jos vähän kelaa netistä reseptejä, miettii itselle mieluisia makuja, laskee riittävät kalorit ja kustannukset.
Edelleen ongelma vähävaraisella on siinä ettei löydä voimia/motivaatiota tähän.
Pystyykö joku syömään päivittäin palkokasveja? Itselleni tulee jo yhdestä ateriasta hillittömät vatsakivut.
Ei pysty ja tuo viestin kirjoittaja on jostain syystä tykästynyt linssikeittoon ja mainostaa sitä kaikille ihan jokaisessa ruokaketjussa. Ei siitä kannata välittää.
Ihonhoito ja hiustenhoito ei kiinnosta. Teen oikein hyvää ruokaa :) Ei kukaan pysty toisen puolesta sanomaan mikä on hyvää ruokaa..
Niin köyhä en voi edes olla että söisin jotain herneitä, papuja tai linssejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina jankutetaan metsään menemisestä? Millä autoton henkilö menee sinne? Bussit ei kulje sinne.
Mulla on 15 eurolla ostettu vanha fillari, jolla poljen metsään. Hyvin olen päässyt.
Poljet mistä mihin? Täältä kaakkoisesta Helsingistä on sipoonkorpeen varmaan 30km matkaa. 60km halvalla pyörällä osittain maantieajoa, että voi saada 1000kcal edestä sieniä ja marjoja?
Helsinki on täynnä pieniä metsiä.
Kannattaa pitää mielessä että pienissä metsissä käyvät myös koiranomistajat lemmikkiensä kanssa.
Entä sitten? Siellä isoissa metsissä käy tarpeillaan villieläimet. Tuo on taas tekosyy, joita tuntuu aina löytyvän elämäntapaköyhillä.
Ihan hyvin pääsee julkisillakin metsänlaitaan. Naapurini näkyi tulevan fillarilla metsästä alkuviikosta, mutta sillä onkin omakotitalo, eikä siis ole köyhä.
Tää on just sitä, kun köyhä on usein myös osaton ja siksi hieman pihalla kaikesta ja sen vuoksi hänen mielestään hyvä ruoka on esim. Pihvi, juustot, kaikki valmiit ruuat eikä se oikeasti prosessoimaton ja terveellinen ja samalla myös edullisin ruoka, mitä kaupasta löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että mitä ihmettä köyhät sitten ajattelevat meidän "rikkaiden" syövän? Meillä syödään pääasiassa perunaa, riisiä, pastaa, vihanneksia, juureksia, omenoita, banaania, munia, kanaa ja jauhelihaa. Tuossa ruokavaliomme runko ja lisänä menee kahvia, raejuustoa, aamupuuro ja marjoja.
Kyse on varmaankin enemmän siitä, että teillä on varmasti mahdollisuus valintoihin ja vaihteluun. Syötte pääasiassa perusruokaa, mutta välillä voikin jauhelihan sijaan syödä jotain kalliimpaa ruhonosaa ilman, että koko kuukauden budjetti kaatuu siihen. Tai että kaupasta voi tehdä heräteostoksia silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina jankutetaan metsään menemisestä? Millä autoton henkilö menee sinne? Bussit ei kulje sinne.
Mulla on 15 eurolla ostettu vanha fillari, jolla poljen metsään. Hyvin olen päässyt.
Poljet mistä mihin? Täältä kaakkoisesta Helsingistä on sipoonkorpeen varmaan 30km matkaa. 60km halvalla pyörällä osittain maantieajoa, että voi saada 1000kcal edestä sieniä ja marjoja?
Kannattaa pitää mielessä että pienissä metsissä käyvät myös koiranomistajat lemmikkiensä kanssa.
Entä sitten? Siellä isoissa metsissä käy tarpeillaan villieläimet. Tuo on taas tekosyy, joita tuntuu aina löytyvän elämäntapaköyhillä.
Ihan hyvin pääsee julkisillakin metsänlaitaan. Naapurini näkyi tulevan fillarilla metsästä alkuviikosta, mutta sillä onkin omakotitalo, eikä siis ole köyhä.
Julkisilla metsänlaitaan?
Täällä ainut bussi menee 30km päästä ja sekin on onnibussi.
Ja tiedoksi, myös köyhä voi asua omakotitalossa.
Hyviä ihonhoitotuotteita saa kyllä ihan edullisesti. Jatkuvasti aletkin joka paikassa. Ei niitä kalliita merkkituotteita kannata ostaa edes, esim apteekki, Jolie ja Twistbe saa edullisesti aidosti hoitavia tuotteita.
Itse kannattaa opetella tekemään ruokaa hyvistä aineksista. Ei tule kalliiksi.
Liikkua voi ulkona ja kotonakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että mitä ihmettä köyhät sitten ajattelevat meidän "rikkaiden" syövän? Meillä syödään pääasiassa perunaa, riisiä, pastaa, vihanneksia, juureksia, omenoita, banaania, munia, kanaa ja jauhelihaa. Tuossa ruokavaliomme runko ja lisänä menee kahvia, raejuustoa, aamupuuro ja marjoja.
Kyse on varmaankin enemmän siitä, että teillä on varmasti mahdollisuus valintoihin ja vaihteluun. Syötte pääasiassa perusruokaa, mutta välillä voikin jauhelihan sijaan syödä jotain kalliimpaa ruhonosaa ilman, että koko kuukauden budjetti kaatuu siihen. Tai että kaupasta voi tehdä heräteostoksia silloin tällöin.
Työssäkäynti antaa mahdollisuuksia joo, mutta ei se ilmaiseksi tule. Köyhä yleensä on elämänhallintaongelmainen, tuhlataan rahat johonkin tarpeettomaan eikä tehdä mitään että päästäisiin sieltä köyhyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisilla metsänlaitaan?
Täällä ainut bussi menee 30km päästä ja sekin on onnibussi.
Ja tiedoksi, myös köyhä voi asua omakotitalossa.
Köyhä omakotitalossa? No sitten on ihan oma valinta.
Monet kaupat myy ruokaa edullisesti ilta-aikaan kun punalappuiset laitetaan esille, silloin kaupoille. Itsekin voi kasvattaa vaikka mitä.
Kirppareilla ja esim. Kontissa myydään ihan kivojakin vaatteita edullisesti, kannattaa käydä usein. Jos kirpparilla alkaa uudet pöydät johonkin tiettyyn aikaan, mene silloin kärkkymään. Teet löytöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itse mietin tarkkaan mitä ostan. Että selviän mahdollisimman vähillä ruokakuluilla vaikka en ole köyhä. Ruoka vaan ei ole mulle sellainen asia mihin haluan panostaa.
Vierailija kirjoitti:
Pyörällä? Kävellen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perus kotiruokahan just on parasta niin ei sitä muuta tule syötyä vaikka varaa on . T: eri
Vierailija kirjoitti:
Jep ja jos köyhä joutuu lainaamaan rahaa niin luultavasti köyhälle ei makseta takaisin. Näin kävi mulle,ns kaveri tuhlas rahapeleihin eli valehteli että meni ruokaan rahaa,kiva kun itselläkin olis ollut käyttöä sillä 50 eurolla!
Maailmassa on miljardeja köyhiä eli melkoinen yleistys.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä voi aivan hyvin panostaa hyvään ravintoon. Sillä hyvällä ravinnolla hoituu myös iho ja hiukset.
Monilla vain tuntuu olevan se vääristynyt käsitys, että hyvä ravinto maksaa paljon ja päinvastoin.
Kiva kun kerroit että aivanhvin. On kuitenkin tietty alaraja minkä summan jälkeen on hiukan haastava syödä monipuolisesti puoli kiloa kasviksia ja jonkinverran laadukasta proteiinia per päivä. Mutta monelta pienituloiselta onnistuu kyllä kun vähän miettii.
Mä tyydyn keräilemään vaan asfaltista kasvavia tölkkejä 😁