Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat! Taalla lasten hoitotati toivoo, etta muistaisitte pakata niille lapsillenne riittavasti lamminta vaatetta, ettei lasten tarvitsisi palella!!

Vierailija
01.11.2006 |

Sydäntä jäätää kun joillakin lapsilla ei ole edes paksumpia sukkia ja on pienet varpaat aina aivan jäässä. Samoin kannattaisi panostaa kunnon rukkasiin ja kenkiin! Olettehan tietoisia että jotkut TarjousTalon " made-in-italy" kengät eivät ole kovin lämpöisiä ja kun kovat muovipohjat muuttuvat vielä kovemmiksi tuolla pakkasessa niin ei ole ihme ettei ulkoilu maistu!

Usein aikuiset eivät mieti näitä asioita, kun eivät itse ulkoile vaan hyppäävät sisältä lämpimästä jo mukavasti lämminneeseen autoon ja vievät lapset hytisemään pakkaseen.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vaatteiden hankinta on vanhempien tehtävä, samoin se, että lapsella on tarpeeksi vaatetta. Silti en ymmärrä sitä, että periaatekysymyksen vuoksi pph:n mielestä lapset saavat vaikka palella...Kuulostaa aika " kylmältä" periaatteelta!! Kirpparilla tms. kun ne hanskat ja sukat ei montaa senttiä maksa eli kyse ei ole siitä rahasta...Eikä vanhemmille tarvitse kertoa, että lapsella on aamupäivällä on varavaatteita päällä: huomauttaa vain että lapsella oli ulkona tosi kylmä ja jouduitte tulemaan sisälle aiemmin, koska lapsella EI ollut riittävästi vaatteita ja sitten selvä pyyntö siitä, että niitä vaatteita pitää olla vastaisuudessa enemmän...

Vierailija
22/29 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kengät goretexiä, mutta lapsi ei omista villasukkia, kauluria tms. muita tärkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koko muu hoitoryhmä ei saa " kärsiä" siitä, että pitää olla sisällä, kun yhdellä lapsella ei ole riitävästi vaatteita!

Itse olen kunnallinen pph ja minulla on ilmeisesti käynyt hoitolapsieni suhteen " hyvä tuuri" , kun he osaavat vaatettaa lapsensa säiden mukaan =)

Vierailija
24/29 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuli juuri ulkoa, en ole pph, pienemmällä oli lämminvuorikumpparit ja villasukat. Matka kotiin kesti oletettua kauemman kun isoveli kiersi jokaisen lumipenkan. Puolesta välistämatkaa pieni itki jo kylmyyttään (en heti hoksannut syytä). Kotiin kun päästiin oli varpaat ihan kylmät.

Niin ja naapurin pph on pienten lasten kanssa olukona 2Xkauemman kun minä nyt olin.

Eli, ei liian vähän vaatteita. Sillä vaikka hetken tarkenisi, tulee muutaman tunnin ulkoilussa herkästi kylmä.

Vierailija
25/29 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei tosiaan tiedä minkälainen ilma aina päivän aikana tulee. Mutta ainakin päiväkodissa näyttää olevan monenlaista käytäntöä pukemiseen: viime keväänäkin tytölle oli nollakelillä puettu college-puvun päälle fleece-puku ja toppahaalari, villasukat jne. että oli ihan hiestä märkä. Ja parin viikon päästä sitten parin asteen lämpötilassa välikausihaalari ILMAN fleeceä, vaikka se tietenkin oli mukana.

Meidän pojan jalat hikoilevat helposti, joten joskus nollakelillä jätin tahallani pakkaamatta villasukat, niin olivat jostain kaivaneet päiväkodin paksut villasukat goretex-kenkiin, ja poika valitti ettei voi enää panna niitä päiväkotiin kun puristaa. Sitten on nollakelillä ollut Kuomat villasukkien kanssa, kuten tädit toivoo, ja jalat ihan märät.

Eli kun tietäisi aina kuka milloinkin on pukemassa, että voiko luottaa että varavaatteista valitaan sopivat, vai pitääkö se itse osata arvioida ja jättää loput kotiin. PPH:lla ei ollut minusta tätä ongelmaa, kun oli yksi, osaava hoitaja.

Vierailija
26/29 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei ole sellaista koko päiväkotiuran aikana tullut, tiedä sitten miten muissa kunnissa. Joskus kyse voi olla pelkästä vanhempien " tyhmyydestä" , ja he parantaisivat tapansa kunnon ohjeilla.

Tai sitten meidän tapauksessa saisin ukkoni vakuutettua lämpimän pukeutumisen tarpeellisuudesta, koska meille tulee aina nokkapokkaa siitä, paljon vaatteita tarvitaan. Varmasti mies uskoisi paremmin hoitotätejä kuin meikäläistä.

Vierailija
27/29 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes illalla ei aina muista reppua pakata. Lapseni on päiväkodissa, ja siellä on onneksi varavaatteita. Montaa kertaa ei ole onneksi niitä tarvinnut lainata.

Mä tykkään siitä että, lapseni päiväkodissa asiat ja pyynnöt sanotaan suoraan, mutta nätisti kuitenkin. Ja tottakai olen tuntenut " häpeää" , kun olen huomannut että keli onkin muuttunut päivän aikana ja mä olen unohtanut viedä jonkin oleellisen vaatekappaleen päiväkotiin.

Sitten on vielä tämä että, tänä aamunakin mä oikeesti pähkäilin mitä vedän lapsen päälle?, mikä puku?, mitkä kengät? ym.

Eilen satoin täällä ensin lunta ja illalla tuli vettä, aamulla oli pakkasta pari astetta, mutta mites sitten päivällä? tuleeko lunta vai vettä? vai pysyykö aamuinen sää ennallaan? Enkä varmasti ole ainoa joka näitä asioita pohtii, ja valitettavasti välillä tulee tehtyä vääriä päätöksiä.

En mä ihan hirveän mielelläni vie päiväkotiin ihan mielettömästi vaatteita ja eipä se lapsen naulakko ja lokerikkokaan ole järin suuri.

Mun mielestä jos lapsella ei ole koskaan oikeita varusteita, asiasta voi huomauttaa, mutta pitää ottaa myös huomioon että välillä aikuinen yksinkertaisesti tekee virheen valitessaan vaatteita. Näitä sattuu varmaan kaikille joskus.

Vierailija
28/29 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kanssa samaa mieltä. Viime viikolla oli todella tuulisia päiviä ja lapsilla oli vain ohuet välikausipuvut, vuorittomat kumisaappaat, sormikkaat ja pipot. Sisävaatteina paidat ja gollarit sekä sukat. Varavaatekassissa oli vaihto pikkarit ja gollarit molemmille ei muut. Pyysin villasukkia ja paksumpia hanskoja, tuli tumput ja liian pienet syyskengät, jotka ei pida yhtään kosteutta.

Muiden lasten ulkoilut kärsii siitä että joltain puuttuu vaatetus. Olen hankkinut joskus kirpparilta vatteita, mutta jos ne menee lasten kotiin ei niitä tule enään takas. Kun pyydän palauttamaan, ne on unohtunut, tuodaan huomena ja sitä huomista ei tule.

Jotkut vanhemat tuudittautuu siihen, että kyllä hoitajalla on tai sitten ne ei varmaankaan ulkoile kun on " kylmä" .

Vierailija
29/29 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime keväänä oli ulkona jo plussaa pari astetta niin meidän tytölle oli hoidossa puettu: sukkahousut, collegehousut, t-paita, pitkähihainen paita, villapaita, villahaalari, villasukat ja tosi iso villakauluri ja päällä tottakai toppapuku, lapsi oli hiestä aivan märkä!

Nyt syksyllä: tytöllä välikausihaalari joka EI pidä yhtään kosteutta, tarhassa kuitenkin on kurahaalari juuri kosteita päiviä varten, arvaatko oliko lapselle laitettu kurahaalaria? EI, lapsella oli kaikki housut aivan likomärät ihoon saakka, oli varmaan tosi kiva ulkoilla :(

Eli voisi ne hoitajatkin vähän miettiä että miten pukevat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän