Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän lapset on oppinut kuivaksi???

Vierailija
24.10.2006 |

mun kaksi lasta on kirjaimellisesti oppinut kuivaksi yhessä yössä!! eikä ole ees vahinkoja tehny... ehkä pari jossain kylässä, eikä oo hannannu sanoo, että on hätä... Kumpikin jääminen oli " vahinko" silleen, että vaipat oli loppu ja sitten vaan nukkumaan ilman. Aamulla suoraan potalle. Tietenkin siis oli tapa. Mutta noitten kertojen jälkeen ei ole edes suostunut laittamaan vaippaa:) Lapset oli kumpikin juuri täyttänyt 2v. Mitenkähän kolmannen käy??? oppiikohan yhtä helposti? Nyt ihmettelenkin, että ystävälläni on 3 ja puoli vuotias, joka ei edelleenkään ole kuiva... Missä iässä lapset on oppinut kuivaksi? kaikki lapset joista puhun on poikia:)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt poika on itse oppinut kuivaksi!? On päivän ilman vaippaa ja käy itse potalla. Yöksi laitan vielä vaipan. Ikää herralla on 1v10kk.

Vierailija
2/6 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten niin taas, että täällä lukee harva se päivä saman tyylisiä aloituksia, että miten ihmeessä ne muut lapset eivät tee sitä ja tätä kun meidän omat ovat tehneet jo kauan...jne. jne.

Kuivaksi opettelu voi olla joillekin lapsille tosi iso pala ja jotkut kypsyvät tosi myöhään. Itse sain taistella esikoisen kanssa 3-vuotiaaksi asti kakkavaipasta ja 3,5-vuotiaana oli yökuiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoli vuotta. Kakan tulemisen osaa jo ilmoittaa, ei ole tullut vähään aikaan housuun. Mutta se pissa. Jos en säännöllisesti vie, pissat tulee tosi usein housuun. Ja aina tulee vähän, eli vaikka osaa useimmiten itse tulla sanomaan että pissa tulee, osa siitä on jo housuissa ja housut menee vaihtoon. Eli ei siis osaa ennakoida vaan pidättää kun on jo tulossa.

Vierailija
4/6 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleehan se pissa housuun, kun pissattaa. Käyhän niitä vahinkoja joskus isommillekin.

Vierailija
5/6 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmas, joka oli poika, oppi vasta joskus 3-vuotiaana - eikä ollut helppoa ollenkaan, oli kaikki pottakammot ja muut, ja itseasiassa yökastelua ajoittain n. 5-vuotiaaksi saakka.

Vierailija
6/6 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2,5-v poika käy potalla, JOS hänet sinne käskee. Itsekseen hänelle on ihan sama, minne se pissa tulee. Ilmeisesti on luonteena melko huoleton, koska kyse ei ole millään lailla siitä, etteikö tajuaisi potan tarkoitusta, ja on osannut jo kauan pidättää ja ennustaa pissan tulon. Pojalle näyttäisi olevan myös yksi hailee, onko hänellä vaippa vai ei. Välillä tämä piirre rasittaa todella paljon, koska monilla lapsilla tuntuu tuo vaipattomuus ja vapauden tunne olevan se porkkana, jolla opitaan kuivaksi. :( Mutta elän toivossa, että joku päivä poika vaan päättää, että on sittenkin kivempaa käydä potalla kuin kuseksia ympäriinsä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi