Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?
Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.
Kommentit (2639)
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on vahvat mielipiteet, mutta olet näköalaton ja hiukan tyhmä. Se on huono yhdistelmä.
Niin siinä käy, kun pakotetaan pysymään kotona. Tai sitten on kyse siitä, että on erimieltä ja sitähän ei missään nimessä saa olla. Tyhmyys ja turhautumine eivät ole synonyymeja.
Vierailija kirjoitti:
Et saanut psyykenhoitoa, älä rupea hakemaan psyykenpönkitystä "rakkaudesta".
Miksi rakkaus on mielestäsi lainausmerkeissä?
Ottaisitteko ensin malkan omasta silmästänne ja vasta sitten tietäisitte toisen puolesta mikä on hyväksi ja millainen pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Sinussa on jokin tyhjyys, jota yrität kaikella pätemisellä täyttää. Pysähdy.
Kerrotko mikä on pätemisen ja mikä tietämisen ero? Vai onko kyse siitä kenen suusta tai näppäimistöstä puhe tai teksti syntyy?
Vierailija kirjoitti:
Ottaisitteko ensin malkan omasta silmästänne ja vasta sitten tietäisitte toisen puolesta mikä on hyväksi ja millainen pitäisi olla.
Malan.
Omaa maatilaa hyväkuntoisilla rakennuksilla ei saa puoli-ilmaiseksi.
Smn kirjoitti:
Tapaus 1, puolisoni ja minun yhteinen ystävä:
Että lyhyet ja usein riitoihin päättyneet työsuhteet ja ihmissuhteet eivät ole aina muiden vika vaan ehkä voisi katsoa peiliin
Tapaus 2, minun ystäväni:
Kyllä, voidaan puhua puhelimessa ja vaihtaa kuulumisia, mutta ei, en halua sinua käymään meillä, olemme todella erilaisia (vaikka onkin osittain samat kiinnostuksen kohteet), en halua että tutustut puolisooni ja ei, minua ei kiinnosta lähteä kanssasi laulamaan karaokea ja juomaan bisseä.
Vaikutat itse raskaalta.
Nro 2 ei selkeästi ole ystävä joten päästä hänet elämästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt vain rakastaakseni sinua taas jonain päivänä. Tulin takaisin kotiin lähellesi, kaipaan sinua edelleen..... tuskin ikinä osaat kuvitellakaan kuinka paljon.
Odotan taas vuoroani, toivottavasti se koittaa pian.
Ahdistavaa........
Vanha kaerini, miksi olet niin mahdottoman kateellinen kaikille ja teet itse ihan samoja juttuja joista moitit muita isoon ääneen. Onko yhtään ihmistä jota et olisi haukkunut?
Voisit myös kiinnittää huomiotasi puhetyyliisi ja sanomisiisi, olet aikuinen nainen mutta puhut kuin mikäkin juntti ja välillä käyttäydytkin kuin täysin sivistymätön moukka.
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt vain rakastaakseni sinua taas jonain päivänä. Tulin takaisin kotiin lähellesi, kaipaan sinua edelleen..... tuskin ikinä osaat kuvitellakaan kuinka paljon.
Odotan taas vuoroani, toivottavasti se koittaa pian.
Ihanaa, tämä kosketti.
Itsellä sama tilanne. En vain voi kertoa tätä sinulle rakkaani.
Rakkaus raatelee.
Et ole ystäväni, mutta mitähän mahtaisi tapahtua jos kertoisin sinulle kaiken sen mitä tapahtui ennen häitäsi. On varmaan niin että et olisi tämänhetkisen miehesi kanssa jos olisin viitsinyt tulla kertomaan sinulle mitä hän oli tekemässä ja mitä hän minulle vannoi, mitä olisi kanssani halunnut ja niitä kauniita sanoja joita korviini kuiski. Tiesit kyllä että hän kaipasi minua ihan kuten sinä kaipasit omaa exääsi.
Ymmärrätkö nyt, miten hysteerinen olit ko.ro.nan ja satusodan vuoksi? Teit kaikenlaisia selvitymisoperaatiota. Vähän tulin itsekin pelokkaaksi, mutta tajusin pelkosi syvyyden viimein ja sen tuomat voimakkaat reaktiot. Ja ottamiesi ro.kotteiden määrä varmaakin on syynä siihen, että kuntosi on laskenut ja olet nyt kokoajan flunssakierteessä. Joten en enää ota osaa nuhakuumesairastelukertomuksiisi. Sielläkin takana on varmaan turha kuolemanpelko.
Vierailija kirjoitti:
Vanha kaerini, miksi olet niin mahdottoman kateellinen kaikille ja teet itse ihan samoja juttuja joista moitit muita isoon ääneen. Onko yhtään ihmistä jota et olisi haukkunut?
Voisit myös kiinnittää huomiotasi puhetyyliisi ja sanomisiisi, olet aikuinen nainen mutta puhut kuin mikäkin juntti ja välillä käyttäydytkin kuin täysin sivistymätön moukka.
Tämä on totta. Mutta oletko miettinyt, että se mikä niin vietävästi ärsyttää toisessa, tapahtuu itsessäsi.
Toimitko itse samoin? Arvostelet, olet salaa kateellinen, et ole niin puhtoinen itsekään jne.
Tuttuni toimivat juuri näin.
Vain itseään voi muuttaa.
Juo sen verran mihin sinulla on varaa.Aina valittaa rahanpuuttumista kun ollaan ulkona ja tulee lasku pöytään ravintolassa.
Olet ihana, mutta...
Olet myös aivan todella raskas ihminen koska maailmasi pyörii oman napasi ympärillä vaikka oletkin antelias ja avulias, mutta et vain oikeasti osaa intuitiivisesti ajatella muita ihmisiä, vaan kaikki lähtee siitä miltä sinusta tuntuu, miten sinä olet asian kokenut, miten sinua ei oltu ajateltu tässä asiassa.
Tämä piirre tekee sinusta myös huonon tekijän niille asioille joita haluaisit tehdä, mutta en viitsi sanoa sitä sinulle, vaan koitan hienovaraisesti 'opettaa' sinulle tapoja jotka edistäisivät kehitystäsi ja pääsyäsi haluamiisi tehtäviin, kuten sitä että sinun täytyy aktiivisesti ottaa toiset ihmiset huomioon eikä aina perästä selitellä miten sinä tämänkin asian olit ajatellut.
Lisäksi ketuttaa että tuon pölhöcharmisi vuoksi ihmiset antavat sinulle enemmän tilaa yrittää, siinä missä joku muu olisi jo noilla näytöillä tilaisuutensa käyttänyt.
Rakas ystäväni. Jos haluat polyamorisen/avoimen/miksisitäsanotaan suhteen, niin hanki sellainen. Ole avoin, kerro puolisollesi. Älä ole monogamisessa suhteessa jos se tekee sinut onnettomaksi. Ja älä selitä pettämistä sillä että sä nyt vain olet tuollainen ja kukaan ei osaa lukea ajatuksiasi. Entä jos puolisosi rakastaakin sinua sellaisena kuin olet?
Katkaise jo napanuora, aikuinen mies.
Sinulla on vahvat mielipiteet, mutta olet näköalaton ja hiukan tyhmä. Se on huono yhdistelmä.