Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?
Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.
Kommentit (2639)
Vierailija kirjoitti:
Miespuoliselle ystävälle haluaisin sanoa, että "Sinä sanot usein, että hyväksyt homot kunhan he eivät tulet tule lähentelemään sinua tai pakota sinua seksiin. Miksi luulet, että he haluaisivat tehdä juuri sinulle niin? Luuletko olevasi niin komea ja seksikäs, että homot eivät pysty olemaan kähmimättä sinua"?
Yleensä varmaan haluaa tällä varmaan viestiä ettei ole itse homo. Aika varmasti myös vääristynyt kuva homoseksuaalisista.
Mielestäni jokaisen tulisi ajatella olevansa komea/kaunis, eli jos on vaan itsevarmuutta niin se on hyvä asia.
Tuohan on melkeen lause minkä kuulee jokaisen miehen suusta jos kysytään mielipidettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että hän ei ole erityisherkkä. Vain erityisen herkkänahkainen.
Tähän lisäisin vielä, ettei empaattinen ihminen kykene olemaan tahallisesti ilkeä.
Kyllä kykenee. Ei kukaan ole sataprosenttisesti hyvä tai paha. Tietysti sillä on rajansa, missä se "pahuus" menee, mutta jokainen voi mokata ja olla itsekäs. Ei kuitenkaan sivaltele vyön alle, varasta tms.
Onko kenelläkään tullut mieleen katkaista ystävyys, jos on sellaisia taakkoja kuin täällä nyt on lueteltu? Kai nuo heijastuvat niihin ystävyyksiin?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on _kaveri_ jota en todellakaan _ehdi_ikinä_kaivata_yhtään_. Laittaa viestiä joka päivä eli veetusti liikaa.
-miten menee?! Millon nähään?! Toivottavasti kaikki on hyvin! Ainii, unohdin kysyä toissapäivänä miten sun työpäivä meni!! :(
Voi luoja miten rasittavaa...
Anna mun olla joskus kaksi viikkoa ilman viestiä. Tosiaan kahden viikon välein riittäisi mulle.
Mulla on muutakin tekemistä, toisin kuin SULLA. Mä haluan nähä muitaki ihmisiä ja olla paljon yksin, toisin kuin sinä ilmeisesti. Ärsyttävä takiainen josta ei pääse nätisti eroon.
Etkä peräänny vaikka en vastaa sulle.
Täytyykö alkaa olla suoraan epäkohtelias.
Tai valehdella koska hän tekee rehellisenä olemisen joskus vaikeaksi
Miten olisi suoraan puhuminen?
Älä anna alle 2v lapsesi tuijottaa kännykän/tabletin ruutua ollenkaan! Tuon ikäiselle ei pitäisi edes antaa yhtään ruutuaikaa. Ja juu, minulla on myös omia lapsia, vieläpä kotihoidossa olevat 3v ja 1v lapset, vanhempi katsoo joskus Pikku Kakkosen ohjelmia telkasta, ei kuitenkaan joka päivö ja max 1h per päivä. Nuorempi ei
Mitään. Eli ei pitäisi olla mikään sula mahdottomuus välttää ruutuaikaa ekat elinvuodet!
Mutta en tätä hänelle sano ikinä suoraan.
N34
Mulla on nyt sellainen tilanne, että joko puhun suoraan ja siinä menee sitten koko ystävyys tai sitten se löytää oikean raiteensa ja jatkuu. Mutta tämä hiljaaolo syö itseäni sisältä sekä estää ystävyyden olemasta oikeasti mukavaa ja antoisaa. Ollaan kuin kaksi puolivierasta tuttua puhumassa niistä näistä, kun välillä on selvittämättömiä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän lisäisin vielä, ettei empaattinen ihminen kykene olemaan tahallisesti ilkeä.
Kyllä kykenee. Ei kukaan ole sataprosenttisesti hyvä tai paha. Tietysti sillä on rajansa, missä se "pahuus" menee, mutta jokainen voi mokata ja olla itsekäs. Ei kuitenkaan sivaltele vyön alle, varasta tms.
Ihminen tekee toki inhimillisiä virheitä, mokailee ja muuta. Mutta erityisherkkä ja empaattinen henkilö ei vaan kykene tahallisesti ja todellakin tarkoituksella sivaltamaan vyön alle tai selkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen tekee toki inhimillisiä virheitä, mokailee ja muuta. Mutta erityisherkkä ja empaattinen henkilö ei vaan kykene tahallisesti ja todellakin tarkoituksella sivaltamaan vyön alle tai selkään.
Totta. Itselläni on ystävä, jota olen pitänyt todella empaattisena ja hyväntekijänä, mutta hän osaa myös toimia paljon häikäilemättömämmin kuin itse pystyn toimimaan. Oma omatunto tulee vastaan jo paljon aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sinulla menikin huonosti edellisessä parisuhteessa (ei väkivaltaa tms kauheaa), sinun olisi siltikin pitänyt erota ensin ennen kuin aloit uuteen suhteeseen.
Mitenhän tämä edes ystäville kuuluu, ihan perustietoa, silti toiset tekee toisin. Elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole "ystävälle". Surullista sinulle, ettet ole nähtävästi päässyt kaunoistasi yli ja elämässäsi yhtään eteenpäin, vaan kokemasi narsistinen kolaus on ihan yhtä vereslihalla kuin vuosia sitten, jolloin viimeksi näin juttujasi.
mikä se kolaus oli?
miksi otat yhteyttä vain kun sinulla on joku ongelma - muuten ei sinusta kuulu koskaan mitään ja puheluihin et vastaa - sitten tulee viestillä, että en nyt jaksa puhua kun väsyttää tms. soitan kun voin paremmin - no reilu vuosi mennyt ja ei puhelua kuulu - somea kyllä jaksat päivittää ja hehkuttaa ihania ystiksiä
Että et ole koulutukseltasi psykologi joten jätä muiden ihmisten diagnosointi koska tuo mitä teet on pelkkää vallankäyttöä.Keskity sen sijaan löytämään kivoja juttuja omaan elämääsi ja diagnosoinnin sijaan mieti miten oikeasti voisit olla iloksi ja avuksi muille,kykyä sulla siihen kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että luomuilunsa menee välillä pahasti yli. Esim.pesevät lapsen hampaat jollain luomuhammastahnalla ja lapsen suu on täynnä reikiä. Hammaslääkäristä asiaan puuttuneet ja uhanneet tehdä lasun, josta ystävä on pahana. Ei kuulema johdu hammastahnasta vaan geeneistä, kun vanhemmillakin on reikiä. Johtuisikohan kuitenkin siitä hammastahnasta... Ei ole normaalia, että tokaluokkalaisella on ollut jo lähemmäs 20 reikää.
Lisäksi ovat koko perhe huomattavan ylipainoisia (en tiedä miten on edes mahdollista niillä luomuruuilla). Tästä tekisi mieli sanoa siinä kohtaa, kun ystävä alkaa saarnata minulle (hoikalle ja urheilulliselle) kuinka ruokani, pesuaineeni ym. ovat myrkkyä, kun eivät ole luomua.
Outo hammastahna, jos aiheuttaa reikiä.
- varmaan fluoriton?
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään tullut mieleen katkaista ystävyys, jos on sellaisia taakkoja kuin täällä nyt on lueteltu? Kai nuo heijastuvat niihin ystävyyksiin?
En muista olenko kommentoinut juuri tähän ketjuun ystävästäni joka haluaa puhua vain itsestään ja katse lasittuu heti jos yritän yhden lauseen puhua omista asioistani. En kuitenkaan halua katkaista ystävyyttä, koska ihan rattoisaa hänen kanssaan on silti jutella, niin kauan kuin ei odota vastavuoroisuutta. Hänen elämänsä on täynnä draamaa, joten siinäkin mielessä ihan "viihdyttävää" seurata.
Minua ihmetyttää, että et vielä viisikymppisenäkään osaa hoitaa raha-asioitasi. Velkoja on asunnosta, autosta, remonteista ja ties mistä. Jatkuva valitus rahan puutteesta kyllästyttää, kun kuitenkin saat isompaa palkkaa kuin minä, asut ylisuuressa asunnossa, ajat isolla autolla lyhimmätkin matkat ja hemmottelet lemmikkejäsi erikoisherkuilla.
Haluaisin piristää kaikkia tällä loistavalla huumorin timantilla:
Mikä on maailman homoin nimi?
-P ut1n 😄
Etkö ollenkaan ajattele miltä sun äidistä ja siskosta tuntuu tuo että olet katkaissut äitiisi kaiken yhteydenpidon? Ystäväni ei syytä äitiään mistään, eikä äiti ole kohdellut häntä huonosti, mutta ystävä on vaan niin itsekäs että ei "jaksa" olla kiinnostunut. Antaa sisarensa hoitaa vanhenevan äitinsä asiat.
"Laihduta nyt ihmeessä, näytät oksettavalta" tuon voisi sanoa miehelle ilman ongelmia mutta ei naiselle tuommoista saa sanoa
KATSO itseäsi peilistä. En ole ollut poikasi kanssa missään tekemisissä yli 25 vuoteen . Eikä poikasi ole face kaverini , miten ihmeessä olen häntä häiriköinyt ? Kun laittoi minut estolistalle?Luulosairautta ja jotain kummaa säätämistä, mutta sinä syytät aina toisia .
Käytä järkeäsi raha-asioissa. Miten voi ihminen hävittää perinnön noin vaan ja sitten elää sossun rahoilla ja ostaa vetelälle pummiukolle kaljaa tämän käskystä omilla vähäisillä rahoillaan. Ei käsitä ei tuollaista. Ja sitten tatskat. Onko niihin pakko laittaa rahaa.