Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?

Vierailija
03.10.2022 |

Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.

Kommentit (2639)

Vierailija
1221/2639 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olet niin laiska, että se alkaa olla jo rasittavaa. Mitä luulet saavuttavasi tekosyilläsi?

Vierailija
1222/2639 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin tyytyväinen, että laitoin välit poikki. Jälkikäteen ajatellen olen tajunnut koko ajan enemmän kuinka itsekeskeinen ihminen oikein oletkaan. En ihmettele enää miksi tunsin oloni niin epämukavaksi aina kun tavattiin. Pidit mua ilmaisena terapeuttina ja emotionaalisena roskasankona, johon oksentaa kaikki paska.

Kannattaa tällaisissa tilanteissa heti sanoa ettei halua kuulla. Millainen itse olit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/2639 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulle tullut joku kognitiivisia kykyjä alentava sairaus kuten early onset Alzheimer's? Pitäisikö mennä testeihin? Olen huomannut että viestisi ovat muuttuneet oudon epäjohdonmukaisiksi ja ristiriitaisiksi, niissä on paljon virheitä, ja joskus jää koko pointti epäselväksi.

Vierailija
1224/2639 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni, ymmärtäisitpä että välitän sinusta, vaikka minulla on myös muita ystäviä, joiden kanssa vietän joskus aikaa. Minulla ei ole juuri ollenkaan vapaa-aikaa, mutta et myöskään ole valmis matkustamaan luokseni näkemään minua, et ole koskaan kysynyt, että voinko tulla päivänä x luoksesi. Silti koet loukkaavaksi, kun näemme harvoin. Osaisitpa asettua myös minun asemaani, miten itse pystyisit minuna toimimaan.

Muutamat muut ystäväni ehdottavat usein tapaamisia kanssani ja käytännössä järjestävät kaiken, koska tietävät, miten väsynyt olen työtaakkani alla. On myös eri asia nähdä naapurissa asuvaa ystävää työpäivän jälkeen, kuin matkustaa luoksesi 300 kilometriä. Et kuitenkaan näe tässä eroa, tai itse ehdota luokseni tulemista konkreettisesti. Kun lapsemme syntyy, asia todennäköisesti vain vaikeutuu entisestään.

Vierailija
1225/2639 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä puhuu aina ahdistuksesta ja kuinka tunteet vaihtelevat. Jos en kiireeltäni kerkeä vastata puhelimeen tai jaksa puhua 2 h maratonpuheluita, niin heti viestittää minulle pelkäävänsä hylkäämistä. Tosiasiassa hänellä on selkeästi epävakaa persoonallisuus, mutta ei hän sitä itsessään tunne. Enkä sitä hänelle viitsi mainita.

Vierailija
1226/2639 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sanoa sen että: herää jo todellisuuteen! Lopeta nuo typerät haaveilut ammatista johon sinulla ei ole pätevyyttä eikä taitoja eikä edes mahdollisuutta ja hanki töitä, SIIS oikeita töitä! Siksi mikään tuon alantyöpaikka ei ole ottanut sinuun yhteyttä koska sitä paikkaa hakee satoja AMMATTILAISIA jotka antavat työnantajalle oikeasti vastinetta rahalle! Ja turha väittää että se pilipalityö mitä teit pari vuotta kaverillasi on rautaista työkokemusta alasta, sillä se ei ollut! Toisin kuin sinä, niin minulla on tuon alan kokemusta ja pätevyyttä ja ne taidot mitä olet näyttänyt tai SANONUT omaavasi ovat saaneet minun sisäisen ammattilaisen itkemään! Tai jos tuo ala tosiaan on kutsumisammattisi niin mene sitten opiskelemaan sitä! Mutta ei, tiedän ettet halua opiskella alaa koska olet jo jättänyt kesken aiemmatkin opiskelut kun ne kävivät vuoden jälkeen liian raskaiksi! Sinulla olisi älyä päästä korkeakouluun mutta sinusta on tullut niin prkleen laiskaksi ettet saa mitään aikaiseksi! Yhteiskunnalla ei ole mitään velvollisuutta ruokkia täysin työkykyistä nuorta ihmistä jota ei vain kiinnosta tehdä töitä, tai ylipäätään nousta ylös sängystä! Olen varma että ainoa syy miksi yrität tuon alan työpaikkoja hakea on että haluat työn minkä voit tehdä täysin etänä, omalta läppäriltä ja joka parhaimmassa tapauksessa mahdollistaisi haaveesi ettei sinun tarvitse ikinä nousta sängystä tai tehdä mitään fyysisesti tai henkisesti raskasta työtä! Maailma ei mene niin joten lopeta se haaveilu ja hae oikeita töitä!

Ps. Siitä on jo 7 vuotta aikaa kun annoin sinulle tilaustyön etkö ole sitäkään edes aloittanut!!!!

Vierailija
1227/2639 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kerttuliisa287 kirjoitti:

Sanoisin, että menisi nyt vihdoin sinne terapiaan, jonne saanut lähetteen. Olis palvelus hänelle itselleen ja lapsilleen. Kaikki vika ei ole 5v sitten tapahtuneessa erossa ja exässä.

Vähän samat täälläkin. Kaveri kulkee lääkäreissä, mutta eivät kuulemma kuuntele häntä, koska hän on vaan pienipalkkainen yh. Viimeksi lääkäri hänelle ehdottanut, että mennä keskustelelemaan. Tämähän ei tule kuulonkaan, yrittävät väittää että hän olisi hullu!

Mistä ne lääkärit tietää tai näkee mistään, että joku on vain köyhä yh?? Ja ei siis sen takia saa hoitoa.

Tuttavapiirissäni on myös ylistressaava-kireä-kuin-viulinkieli-ikuinen-pessimisti, joka kulkee eri lääkäreillä moninaisten, mutta selvästi psykosomaattisten oireiden takia: migreeni, niskat jumittuu, huimausta, erilaisia ihottumia, epäili kristallisairautta(??), ihan mitä vaan.

Jos tohtori-setä sanoo lukuisten tutkimusten ja verenkuvien jälkeen, että jospa menet purkamaan hyvin stressaavaa elämäntilannettasi ammattilaiselle on tämä pelkkää ittuilua eikä häntä taaskaan kuunnella eikä tutkita! Voi huokaus. Voimia vaan terveydenhoitoon, se varaa kohta taas ajan.

Vierailija
1228/2639 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulle tullut joku kognitiivisia kykyjä alentava sairaus kuten early onset Alzheimer's? Pitäisikö mennä testeihin? Olen huomannut että viestisi ovat muuttuneet oudon epäjohdonmukaisiksi ja ristiriitaisiksi, niissä on paljon virheitä, ja joskus jää koko pointti epäselväksi.

No tähän on ihan selvä selitys: ystäväsi tissuttelee eli juo salaa ja liikaa ja viestit on kirjoitettu kun viinitonkasta mystisesti haihtunut n 2 litraa

Vierailija
1229/2639 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kerttuliisa287 kirjoitti:

Sanoisin, että menisi nyt vihdoin sinne terapiaan, jonne saanut lähetteen. Olis palvelus hänelle itselleen ja lapsilleen. Kaikki vika ei ole 5v sitten tapahtuneessa erossa ja exässä.

Vähän samat täälläkin. Kaveri kulkee lääkäreissä, mutta eivät kuulemma kuuntele häntä, koska hän on vaan pienipalkkainen yh. Viimeksi lääkäri hänelle ehdottanut, että mennä keskustelelemaan. Tämähän ei tule kuulonkaan, yrittävät väittää että hän olisi hullu!

Mistä ne lääkärit tietää tai näkee mistään, että joku on vain köyhä yh?? Ja ei siis sen takia saa hoitoa.

Tuttavapiirissäni on myös ylistressaava-kireä-kuin-viulinkieli-ikuinen-pessimisti, joka kulkee eri lääkäreillä moninaisten, mutta selvästi psykosomaattisten oireiden takia: migreeni, niskat jumittuu, huimausta, erilaisia ihottumia, epäili kristallisairautta(??), ihan mitä vaan.

Jos tohtori-setä sanoo lukuisten tutkimusten ja verenkuvien jälkeen, että jospa menet purkamaan hyvin stressaavaa elämäntilannettasi ammattilaiselle on tämä pelkkää ittuilua eikä häntä taaskaan kuunnella eikä tutkita! Voi huokaus. Voimia vaan terveydenhoitoon, se varaa kohta taas ajan.

Kuulostaa just siltä asenteelta ja kohtelulta jonka saa esimerkiksi ms-tautia, Parkinsonin tautia, kilpirauhasen vajista tai fibromyalgiaa sairastava. Kukaan ei usko, verikokeissa ei näy ja suositellaan juttelua jonkun kanssa ja masennuslääkkeitä 😄. Todellisia sairauksia kaikki ja suurimman osan hoito on Suomessa ihan retuperällä. Sitten kun vuosien jälkeen sairaus todetaan, kymmenien lääkäri käyntien jälkeen, loputkin ystävät hylkää kun eivät kehtaa myöntää että tulipa haukuttua vakavasti sairas laiskaksi luulosairaaksi ja hävettää. On kyllä heikoissa kantimissa ystävyys suomalaisilla, toisen pitäisi koko ajan olla joku viihdytysjoukot joka jaksaa aina hymyillä.

Vierailija
1230/2639 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sinulla menikin huonosti edellisessä parisuhteessa (ei väkivaltaa tms kauheaa), sinun olisi siltikin pitänyt erota ensin ennen kuin aloit uuteen suhteeseen.

Vierailija
1231/2639 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sanoa, että kotisi(pieni kerrostalo kaksio jossa asuu ystävä ja puoliso) on aivan liian täynnä tavaraa ja se haisee. Tavaraa on jo niin paljon että ei meinaa sisälle päästä ja on jo paloturvallisuusriski. Huusholli näyttää hamstraajan kodilta. Ei kiinnosta käydä kylässä kun ei meinaa mahtua istumaan.

Vierailija
1232/2639 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hänen taiteellisuutensa tarvitsee lainausmerkit ympärilleen. Ja korkki olis hyvä laittaa kiinni.

Vierailija
1233/2639 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotus: Mennään kaikki terapiaan ja opetellaan keskustelemaan asioista aikuismaisesti, suoraan ja rehellisesti, ilman konfliktin-/hylkäämisenpelkoa ja loukkaantumisia.

Vierailija
1234/2639 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tähän on ihan selvä selitys: ystäväsi tissuttelee eli juo salaa ja liikaa ja viestit on kirjoitettu kun viinitonkasta mystisesti haihtunut n 2 litraa

Sama tuli mieleen. 

Vierailija
1235/2639 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin kaverille, ettei ole ok sulkea 7-, 6- ja 4-vuotiaita lapsia päivisin (toki poislukien päiväkoti- ja koulupäivät) omiin huoneisiinsa kolmeksi tunniksi päiväunille ja sitten yöunille klo 19.30. Ja että on outoa, että viikonloppuaamuisin omasta huoneesta saa poistua vasta sitten kun vanhemmat antavat luvan (yleensä klo 8-9 välillä). Pidän jotenkin ahdistavana sitä että ainakin yksi pojista herää aina 6-7 aikaan, mutta pysyttelee huoneessaan hiljaa leikkien omia leikkejään jopa lähes 3h ajan. Hänellä on lupa sytyttää valot, mutta ääniä ei saa kuulua.

Tee ihmeessä lastensuojeluilmoitus ja pian! :( Voi tehdä nimettömänä! Kerro tämä!

Vierailija
1236/2639 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkien suosimiesi vaatekauppojen koot ole muuttunut pienemmiksi koronan aikana, vaan sinä olet lihonut varmaan parikymmentä kiloa. 

Vierailija
1237/2639 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ystävyytemme on ollut alistavaa ja epätervettä. Olin hullu kun suostuin aina toiminaan sinun ehdoillasi. Ajattelin että Sinulla on niin vaikeaa, koska sitä ja tätä, että minun pitää joustaa. Että se, että et koskaan tullut meille, vaan minun piti kipittää teille - ei vaan ollut todellakaan ok. Eikä moni muukaan asia.

Haluaisin sanoa kiitos kaikista hauskoista bileistä ja nuoruuden sekoiluista, olit ihan parasta seuraa.

Mutta ei kiitos, en enää halua olla sun likasammios. Toivon että saat apua kaikilta mahdollisilta tahoilta. Voisitpa paremmin ja antaisit itsellesi vähän armoa. Ei kellään ole mitään syytä tuomita sua, sä teet sen itse itsellesi. 

Ja vielä, kokeile olla ilman alkoholia vaikka vuosi, kato jos se helpottaisi. Olet ihana mutta paskamainen ihminen.

Onneksi se on nyt ohi, eikä tartte enää miettiä.

Vierailija
1238/2639 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että laihduta jo hyvissä ajoin. Ei olisi hänelle ok, vaikka vain hyväähän mä sillä tarkottasin. 

Vierailija
1239/2639 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että hän ei ole erityisherkkä. Vain erityisen herkkänahkainen.

Tähän lisäisin vielä, ettei empaattinen ihminen kykene olemaan tahallisesti ilkeä.

Vierailija
1240/2639 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee lasta. Olet aivan liian sekaisin äidiksi. Pliis älä. Siitä lapsesta tulee hullu.