Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?

Vierailija
03.10.2022 |

Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.

Kommentit (2639)

Vierailija
1201/2639 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin kaverille, ettei ole ok sulkea 7-, 6- ja 4-vuotiaita lapsia päivisin (toki poislukien päiväkoti- ja koulupäivät) omiin huoneisiinsa kolmeksi tunniksi päiväunille ja sitten yöunille klo 19.30. Ja että on outoa, että viikonloppuaamuisin omasta huoneesta saa poistua vasta sitten kun vanhemmat antavat luvan (yleensä klo 8-9 välillä). Pidän jotenkin ahdistavana sitä että ainakin yksi pojista herää aina 6-7 aikaan, mutta pysyttelee huoneessaan hiljaa leikkien omia leikkejään jopa lähes 3h ajan. Hänellä on lupa sytyttää valot, mutta ääniä ei saa kuulua.

Kamalaa! Lapsiparat... Kai sieltä huoneesta nyt edes vessaan saa poistua?

Vierailija
1202/2639 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino! Minullakin sitä on , sinulla n 30 kiloa ja lisää tulee. On se kumma.

Ulkomailta tilatut, aivan käsittämättömän pahanmakuiset ja epämääräiset puhdistuskuurit ei auttaneet, samoin ne n 15 eri nurtikuuria. Useampaan kertaan cambridge-veto. Eivät apua tuoneet.

Et liiku yhtään, siis yhtään. Autolle ja sillä eteenpäin kun on niin kiire. Mitkään kävelyt ei tule kyseeseen, en ole edes ikinä nähnyt sulla lenkkareita. Tai muitakaan ulkoilu-tai liikuntavermeitä.

Työpäivän jälkeen vetäydyt someen, samaan aikaan tv auki, vieressä pientä naposteltavaa.

Et ehdi syödä aamiaista, lounas on joku patonki/piirakanpala ja paljon kahvia. Kotona laitat ruokaa perheelle, mutta koska paino harmittaa sinua koko ajan, et viitsi syödä kunnolla.

Viikonloppuisin ei ole työkiireitä mutta tonkka viiniä huljahtaa siinä.

Koko ajattelu ruuasta ja liikunnasta on ihan vinksallaan. Et kuitenkaan halua muuttaa mitään, vaan jatkat samoilla pikakuureilla ja paastoilla, koska ei kenenkään hermot kestä jotain vuosien laihduttamista. Kuulemma.

Eli pitäisi kuukaudessa laihtua 20 kiloa.

Minullakin pudotettavaa, mutta yritän eri tavalla. Ja olen saanut ainakin jatkuvan , muutaman kilon painonnousun pysähtymään.

Mutta kun ei sulle käy niin ei se sit käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/2639 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailta tilatut, aivan käsittämättömän pahanmakuiset ja epämääräiset puhdistuskuurit ei auttaneet, samoin ne n 15 eri nurtikuuria. Useampaan kertaan cambridge-veto. Eivät apua tuoneet.

Et liiku yhtään, siis yhtään. Autolle ja sillä eteenpäin kun on niin kiire. Mitkään kävelyt ei tule kyseeseen, en ole edes ikinä nähnyt sulla lenkkareita. Tai muitakaan ulkoilu-tai liikuntavermeitä.

Työpäivän jälkeen vetäydyt someen, samaan aikaan tv auki, vieressä pientä naposteltavaa.

Et ehdi syödä aamiaista, lounas on joku patonki/piirakanpala ja paljon kahvia. Kotona laitat ruokaa perheelle, mutta koska paino harmittaa sinua koko ajan, et viitsi syödä kunnolla.

Koko ajattelu ruuasta ja liikunnasta on ihan vinksallaan. Et kuitenkaan halua muuttaa mitään, vaan jatkat samoilla pikakuureilla ja paastoilla, koska ei kenenkään hermot kestä jotain vuosien laihduttamista. Kuulemma.

Minullakin pudotettavaa, mutta yritän eri tavalla. Ja olen saanut ainakin jatkuvan , muutaman kilon painonnousun pysähtymään.

Hienosti nostat itseäsi ystäväsi kustannuksella.

Vierailija
1204/2639 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että koiria ja lapsia pitää kasvattaa. Ei ne sisäsyntyisesti osaa käytöstapoja. Hirveä katsoa, kun koira on karsea rähjääjä ja lapset kiipeilee seinillä. Koira ärhentelee vieraille ja kaveri heittää sille jonkun koiranherkun toiseen huoneeseen, jolla saa sen pois tilanteesta. Ei tule mieleen, että palkitsee eläintä uhkaavasta käytöksestä. Ja lapset. Kai nekin on kohta muristen nilkassa kiinni.

Vierailija
1205/2639 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti nostat itseäsi ystäväsi kustannuksella.

Ai niinkö tein, jassoo joo jaaha. Eka rivillä mainitsen, että itselläkin on ylipainoa eli olen läski.

Ystäväni kustannuksella en nostele itseäni mihinkään.

Vierailija
1206/2639 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerttuliisa287 kirjoitti:

Sanoisin, että menisi nyt vihdoin sinne terapiaan, jonne saanut lähetteen. Olis palvelus hänelle itselleen ja lapsilleen. Kaikki vika ei ole 5v sitten tapahtuneessa erossa ja exässä.

Vähän samat täälläkin. Kaveri kulkee lääkäreissä, mutta eivät kuulemma kuuntele häntä, koska hän on vaan pienipalkkainen yh. Viimeksi lääkäri hänelle ehdottanut, että mennä keskustelelemaan. Tämähän ei tule kuulonkaan, yrittävät väittää että hän olisi hullu!

Vierailija
1207/2639 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa olla aina se varavaihtoehtojen varavaihtoehto. Laiminlyöt mua usein ja käytät omiin tarpeisiisi. Silloin kun et tarvi mua niin susta ei kuulu mitään. Oon yrittänyt olla hyvä ystävä, mutta tuntuu ettet arvosta mua yhtään. Miksi nostat yhden ihmisen jalustalle ja et näe mitä me muut ystävät ollaan tehty sun eteen.

Sun käytös on niin läpinäkyvää, kun heti kyselet mua kahville, jos tää tietty ystävä ei ole saatavilla. Oon puhunut kuinka yksinäinen oon ja varsinkin viikonloput tuntuu masentavilta ja olisi ihanaa jos joskus kysyisit mua viikonloppuna kahville. Mikset koskaan kysy mua viettää teidän kanssa aikaa, kun tää tietty ihminen on mukana? Muitakin kyselet silloin näkemään, mutta jostain syystä mulle ei tule koskaan kutsua, kun tää sun ystävä on paikalla. Onko tällä sun ystävällä joku mua vastaan?

Vierailija
1208/2639 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pitää huonona ja itsekkäänä asiana sitä, ettei kaveri kysele toisen asioista vaan puhuu itsestään.

Minä olen tietoisesti valinnut tämän linjan.

Kun mulla meni huonosti, koin toisten kyselyn uteliaisuutena ja mukamas myötätuntoisena uteluna. Sit rupesin vaan sanomaan, että kiitos hyvää kuuluu nyt ja näyttää siltä tulevaisuuskin. Kukaan ei kysynyt, mitä hyvää mulle kuuluu, mutta lopettivat kuselynkin.

Niinpä nykyisin lähden siitä, että jokaisella on vapaus ja oikeus kertoa elämästään, mitä haluaa.

En kysele, en puhu muista, joten kerron omista asioistani, mitä haluan ja kuuntelen toista niin halutessaan..

Miltä tää periaate kuulostaa?

Vierailija
1209/2639 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aika hankala tapaus. Siksi pidän sinut ystävänä, vihamiehenä olisit varmasti vielä hankalampi. Jotain sinun päässä on kyllä vinksahtanut ja pahasti.

Vierailija
1210/2639 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin tyytyväinen, että laitoin välit poikki. Jälkikäteen ajatellen olen tajunnut koko ajan enemmän kuinka itsekeskeinen ihminen oikein oletkaan. En ihmettele enää miksi tunsin oloni niin epämukavaksi aina kun tavattiin. Pidit mua ilmaisena terapeuttina ja emotionaalisena roskasankona, johon oksentaa kaikki paska.

Vierailija
1211/2639 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jauhat paskaa ihan liikaa. Tunnin kestävät puhelusi omista sukulaisistasi ovat puuduttavia, enkä edes tunne heitä. Et anna suunvuoroa, koska omat asiasi tuntuvat olevan tärkeämpiä. Itse en kyllä sinulle soita selvin päin.

Vierailija
1212/2639 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Itse en kyllä sinulle soita selvin päin.

Mulla sama tilanne, samanlainen ystävä. Toki voin pienessä viinipörhäkkeessä sitten aikaani kuluttaa.

Vierailija
1213/2639 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin viestiä kaverilleni, että puhuu liikaa rahasta (oma palkka, mitä ostellut ja mihin hintaan yms.). Samoin sen, että komentelee liikaa (kaikkia).

Vierailija
1214/2639 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti eivät ota sinua katkolle.

Menet vain huilaamaan, että saat jatkaa juomistasi ja olla sitten sietämätön.

Sinulla ei ole tarkoituskaan raitistua.

Uhriudut, kun sinut hylätään.

Sinut hylätään, koska kukaan ei jaksa kuunnella kännikalalan sössötystä.

Juominen on hävittänyt suhteellisuudentajusi, haluat harrastaa asioita, joihin sinulla ei ole resursseja, teet omista ongelmistasi kavereiden ongelmia ja kaverit häipyvät.

Ja sitten valitat, että kaverit jättävät sinut.

Vierailija
1215/2639 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on pitkällä sairauslomalla osin psyykkisistä syistä ja hän tarkkailee liiaksi omaa vointiaan ja terveyttään, kuin vanhus, vaikka ei ole sellainen.

Vierailija
1216/2639 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sanoa, että teki elämänsä suurimman virheen jättäessään ihannekumppaninsa huomattavasti vanhemman miehen takia. Tällä vanhemmalla miehellä on ongelmia, jotka tulevat myöhemmin pikku hiljaa esille.

Vierailija
1217/2639 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole "ystävälle". Surullista sinulle, ettet ole nähtävästi päässyt kaunoistasi yli ja elämässäsi yhtään eteenpäin, vaan kokemasi narsistinen kolaus on ihan yhtä vereslihalla kuin vuosia sitten, jolloin viimeksi näin juttujasi. 

Vierailija
1218/2639 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit mulle hyvä kaveri kouluiässä, mutta luottamus on mennyt enkä luultavasti enää pidä yhteyttä.

Vierailija
1219/2639 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sanoa, että tuntuu pahalta kun et koskaan vastaa viesteihini kuin korkeintaan monen päivän päästä jotain hyvin yleisluontoista ja ettet enää edes ehdota mitään muuta ajankohtaa tapaamiselle/puhelulle/videopuhelulle, jos sinulle ei sovittu aika enää sovikaan. Tiedän, että sinulla on pitkä historia masennuksen, ahdistuksen ja syömishäiriön kanssa, mutta tuntuu, että tämä ystävyys on ollut hyvin yksipuolista jo niin monta vuotta ja tuntuu ettet ole moneen vuoteen enää välittänyt minusta lainkaan. Tuntuu, ettet tosiasiassa edes pidä minusta. En ole koskaan satuttanut sinua tai ollut sinulle ilkeä ja vaikka ehkä kuvittelet muuta, niin minullakin on ihan samalla tavalla tunteeni, epävarmuuteni ja yksinäiset hetkeni, vaikken olekaan joutunut kokemaan samaa kuin sinä. Olen surullinen, koska koen menettäneeni ystävän, joita minulla - toisin kuin sinulla - on tosiasiassa hyvin vähän. Kunpa olisimme joskus taas enemmän läsnä toistemme elämässä.

Vierailija
1220/2639 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole "ystävälle". Surullista sinulle, ettet ole nähtävästi päässyt kaunoistasi yli ja elämässäsi yhtään eteenpäin, vaan kokemasi narsistinen kolaus on ihan yhtä vereslihalla kuin vuosia sitten, jolloin viimeksi näin juttujasi.