Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?

Vierailija
03.10.2022 |

Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.

Kommentit (2721)

Vierailija
941/2721 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laihduta nyt hyvä ihminen terveytesi prakaa jo eikö yksikään lääkäri jolla olet käynyt ole sanonut että nivelvaivat johtuu painosta" 

Vierailija
942/2721 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok että pyydät välillä jotain tavaraa jota en enää tarvitse itsellesi tai apua, mutta jos joka yhteydenottosi liittyy siihen mitä voisit saada ilmaiseksi minulta, ei kauheasti kiinnosta enää pitää yhteyttä. Taidan olla sinulle vain palvelija ja tavara-automaatti. Hyväksyisitkö itse vastaavaa kohtelua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/2721 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta joka asiasta valittaminen

Vierailija
944/2721 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sanoa äidilleni ja isälleni:

Miksi musta tuli näin outo ja huono itsetuntonen ? Miksen saanut koskaan apua? Miksi te ette auttaneet mua? Miksi sysäsitte kaiken vastuun mulle?

Vierailija
945/2721 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi musta tuli näin outo ja huono itsetuntonen ? Miksen saanut koskaan apua? Miksi te ette auttaneet mua? Miksi sysäsitte kaiken vastuun mulle?

Tähän liittyen voisin kysyä omilta vanhemmiltani vähän samaa. Miksi ihmettelette minun huonoa itsetuntoa ja jatkuvaa itsekritiikkiä jos koko lapsuuteni haukuitte itseänne (ja muita selän takana) mikäli tulos ei ollut aivan täydellinen? Miten ette vieläkään näe toiminnassanne mitään outoa joka voisi selittää miksi olen tällainen? Ja miksi teidän piti opettaa minulle tämä sairas ajatusmalli? Se on tehnyt minusta todella onnettoman enkä pääse siitä eroon.

Vierailija
946/2721 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kotisi haisee järkyttävän pahalle. Johtuu lemmikeistä, joita on aivan liikaa asunnon kokoon nähden. Kaksi lemmikkiä olisi sopiva määrä.

Harva lemmikki itsestään haisee pahalle, vana heidän jätöksensä. Kun päivittäin siivotaan, ja jopa useita kertoja päivässä, niin ei haise enemmätkään lemmikit pahalle. 

Koirat haisevat.

Ei haise jos ne pitää puhtaana. Eli pesee.

Vierailija
947/2721 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Laihduta nyt hyvä ihminen terveytesi prakaa jo eikö yksikään lääkäri jolla olet käynyt ole sanonut että nivelvaivat johtuu painosta" 

Ei ne nivelvaivat nyt vain johdu välttämättä painosta vaikka sinä oletkin teeseitselääkäri.

Mullekin on lukemattomia kertoja sanottu miten nivelvaivat johtuvat aina siitä ja tästä mitä teen tai en tee, ja että kun vain teen niin kyllä ne siitä lakkaa. Kohdallani huonoin mahdollinen neuvo, ja sen takia olen nyt nelikymppisenä vielä huonommassa kunnossa kuin olisin ollut kroppaani kuunnellen.

Vierailija
948/2721 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun alati vaihtuvat mielialasi vaikuttavat työyhteisön ilmapiiriin. Olen huomannut, että muutamat ovat jo melko varautuneita seurassa.

Vierailija
949/2721 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän liittyen voisin kysyä omilta vanhemmiltani vähän samaa. Miksi ihmettelette minun huonoa itsetuntoa ja jatkuvaa itsekritiikkiä jos koko lapsuuteni haukuitte itseänne (ja muita selän takana) mikäli tulos ei ollut aivan täydellinen? Miten ette vieläkään näe toiminnassanne mitään outoa joka voisi selittää miksi olen tällainen? Ja miksi teidän piti opettaa minulle tämä sairas ajatusmalli? Se on tehnyt minusta todella onnettoman enkä pääse siitä eroon.

Ikävää: itsellä oli lapsuudenkodissa vähän sama juttu. Itsetunto lytättiin ja itsenäinen päätäntävalta kiellettiin/lamautettiin monissa asioissa. Toisaalta parempaan pyrkimistä teoriassa kannustettiin - mutta jos aloitkin ihan oikeasti pärjätä jossain oleellisessa asiassa hyvin, niin heti lytättiin kuitenkin alas. Ilmeisesti äiti oli sitten kateellinen (siinä omassa huonossa itsetunnossaan), joten piti ylentää itseänsä alentamalla toisia. :/

Isä piti meitä kai oikeasti "ikuisina pikkulapsina", eikä pohjimmiltaan tajunnut, että me lapset kasvettiin aikuisiksi. Ja me taas tajuttiin se alitajuisesti koko ajan, vaikkei tietoisesti tajuttu. :D Vaikka hän päällisin puolin antoikin meidän tehdä omia juttujamme ja pärjätä omillaan, niin suhtautuminen oli koko ajan sellaista "hyväntahtoista hymähtelyä", ihan kuin olisi suhtautunut taaperoon: "kappas, kun olikin yllättävän näppärästi ajateltu/tehty tuokin tuolta meidän pikkuiselta, eipä olisi uskonut"...

MUTTA: nyt sinä olet iso jo (ja me kaikki aikuiset olemme), joten vain ja ainoastaan sinä voit asialle jotain tehdä, ja olet jo itse omasta hyvinvoinnistasi vastuussa! Vanhemmat tekivät minkä tekivät, eivätkä he kaikessa pienuudessaan parempaan pystyneet: enää asiaa ei auta vatvoa eikä käyttää sitä tekosyynä.

Älä ainakaan jankkaa, että "en pääse siitä eroon": silloin tuo ennustus toteuttaa tehokkaasti itseään. Ala sen sijaan sanomaan ja uskomaan, että pääset siitä eroon! Keino kyllä löytyy, jos on tahto. ;) <3 - Tsemppiä!

Vierailija
950/2721 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun alati vaihtuvat mielialasi vaikuttavat työyhteisön ilmapiiriin. Olen huomannut, että muutamat ovat jo melko varautuneita seurassa.

Jokuhan tuonkin käytöksen taustalla on: syvä uupumus, syvä masennus, liian kovat paineet jollain/kaikilla elämänalueilla... Pitäisikö kissa nostaa oikeasti pöydälle, ennen kuin teillä on siellä psykoosissa riehuva työkaveri, joka pitää viedä piipaalla lääkäriin?! :O :(

Tai sitten hänellä on joku persoonallisuushäiriö, jolloin: vaihda pian työpaikkaa, ennen kuin itse brakaat! Sellaista ei saa muuttumaan eikä korjattua. <3

Vierailija
951/2721 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että hänen kämppänsä ja vaatteensa käryää kissan jätöksille. Omituista, koska hän on todella tarkka siivoamisesta ja hygieniasta. Olen kuitenkin ollut kissakodeissa, joissa ei haise, joten en tiedä mitä hän tekee väärin mutten kehtaa sanoa mitään.

Kaverisi ei puhdista kissan vessaa. Se pitää pestä usein. Riippuen hiekasta, jopa päivittäin. Jos pesee kerran kuussa tai harvemmin, varmasti haisee kissan kusi.

Usein kissat pissailevat hiekkiksen seinille/reunoille. Silloin ei auta, vaikka olisi miten hajuton kissanhiekka: hiekkiksen seinät olisi pestävä/pyyhittävä joka päivä sellasen kissan jäljiltä!

Vierailija
952/2721 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hengityksesi haisee tosi pahalle!

Todennäköisesti hän jo tietää tuon, mutta ei voi asialle mitään, ainakaan juuri tällä hetkellä.

Vierailija
953/2721 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että hänen kämppänsä ja vaatteensa käryää kissan jätöksille. Omituista, koska hän on todella tarkka siivoamisesta ja hygieniasta. Olen kuitenkin ollut kissakodeissa, joissa ei haise, joten en tiedä mitä hän tekee väärin mutten kehtaa sanoa mitään.

Kaverisi ei puhdista kissan vessaa. Se pitää pestä usein. Riippuen hiekasta, jopa päivittäin. Jos pesee kerran kuussa tai harvemmin, varmasti haisee kissan kusi.[/quote

Jestas! Kissan vessa pitää siivota joka päivä!!!!!

Vierailija
954/2721 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siskoni kuoli syöpään, että ottanut yhteyttä, koska se oli _sinulle_ liian vaikeaa. Näin kerroit jälkeen päin, kun pyysit minulta apua taidenäyttelysi järjestelyihin.

Kieltäydyin. Loukkaannuit. Olet melko taitava maalaaja, mutta aivan hirveä ihminen.

Vierailija
955/2721 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan ok että pyydät välillä jotain tavaraa jota en enää tarvitse itsellesi tai apua, mutta jos joka yhteydenottosi liittyy siihen mitä voisit saada ilmaiseksi minulta, ei kauheasti kiinnosta enää pitää yhteyttä. Taidan olla sinulle vain palvelija ja tavara-automaatti. Hyväksyisitkö itse vastaavaa kohtelua?

Näin K kohteli minua vuosia. Lopetin palvelusten tekemisen. Kas kummaa, yhtäkkiä yhteydenottoja ei enää juurikaan tullut.

Vierailija
956/2721 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että se,että olin varhaisaikuisuudessa päihderiippuvainen,ei tarkoita, että olen edelleen joku b-luokan kansalainen,jota voi avoimesti väheksyä.Kuljin pitkän tien päihteettömäksi vieroituksen ja hoidon kautta,hankin koulutuksen ja työn ,sekä perheen.En ole olemassa siksi, että sinä tai kukaan muukaan voisi kanssani tuntea itsensä paremmaksi ihmiseksi.Minullakin on yhtä hyviä mielipiteitä,kuin sinulla,enkä esimerkiksi "elä tuilla",kuten joskus väitit minun elävän.Toivoisin tasa-arvoista ystävyyttä enkä ylenkatsetta.

Oletko ihan varma, että sellaista ihmistä kannattaa pitää ystävänään? Tuo kuulostaa nimittäin tosi surulliselta ihmissuhteelta sinun osaltasi, jos aina saat osaksesi negatiivista kohtelua.

Vierailija
957/2721 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että saisit haluamasi parisuhteen jos lopettaisit tapailemasta 10 miestä yhtä aikaa ja keskittyisit yhteen kerrallaan.

Vierailija
958/2721 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että saisit haluamasi parisuhteen jos lopettaisit tapailemasta 10 miestä yhtä aikaa ja keskittyisit yhteen kerrallaan.

Oletko varma että tämä henkilö haluaa parisuhteen?

Vierailija
959/2721 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty sanomaan ystäville mitään asiaankuulumatonta ja typerää, mutta en kutsu enää kylään sellaisia ystäviä, jotka ovat koko ajan älypuhelimessa kiinni.

Vierailija
960/2721 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne nivelvaivat aina johdu painosta. Jollakin voi olla reuma tai nivelrikko tai liikkunut/urheillut liikaa tai tullut vammoja. Ikä haurastuttaa luita ja niveliä. Suvussakin voi olla nivelsairauksia. Joskus riittää kun on nainen, niin saa nivelvaivoja ;).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän