Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?

Vierailija
03.10.2022 |

Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.

Kommentit (2639)

Vierailija
901/2639 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että luomuilunsa menee välillä pahasti yli. Esim.pesevät lapsen hampaat jollain luomuhammastahnalla ja lapsen suu on täynnä reikiä. Hammaslääkäristä asiaan puuttuneet ja uhanneet tehdä lasun, josta ystävä on pahana. Ei kuulema johdu hammastahnasta vaan geeneistä, kun vanhemmillakin on reikiä. Johtuisikohan kuitenkin siitä hammastahnasta... Ei ole normaalia, että tokaluokkalaisella on ollut jo lähemmäs 20 reikää.

Lisäksi ovat koko perhe huomattavan ylipainoisia (en tiedä miten on edes mahdollista niillä luomuruuilla). Tästä tekisi mieli sanoa siinä kohtaa, kun ystävä alkaa saarnata minulle (hoikalle ja urheilulliselle) kuinka ruokani, pesuaineeni ym. ovat myrkkyä, kun eivät ole luomua.

Outo hammastahna, jos aiheuttaa reikiä.

Sellaisia on oikeasti olemassa. Muistan erään hammaslääkärin kirjoittaneen aiheesta vihaisen jutun. Vastaanotolla oli käynyt nainen,, joka oli alkanut käyttää erikoisempaa hammastahnaa, joka ei sisältänyt fluoria. Käytännössä asia oli niinpäin, että hammastahna ei aiheuttanut reikiä, mutta se ei myöskään ehkäissyt reikien syntymistä. Tämä v.m. on hammastahnan varsinainen tehtävä.

Vierailija
902/2639 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse olet lapsesta asti kärsinyt ylipainosta ja lopulta käynyt lihavuusleikkauksessa, miksi, oi miksi se lapsesi on pitänyt syöttää ylipainoiseksi myös. Ja ei, kyse ei ole vain huonoista perintötekijöistä, vaan ihan oikeasti ei ole normaalia, että 10-vuotias lapsi syö kahden tunnin aikana kokonaisen suklaalevyn, ison pussin karkkia ja lisäksi keksiä, patonkia ja jäätelöä tai että ratkaisusi siihen, että lapselle ei maistu jännittäessä ruoka, on syöttää hänelle rajattomasti suklaata että saa jotain energiaa tai että herkkuja syödään muuten täysin rajoittamatta jatkuvasti arjessakin. Siitä painosta ei tarvitse tehdä numeroa tai herkuista kiellettyjä, mutta se lapsi ei mene rikki siitä, jos sille opettaa kohtuuden rajat niissä herkuissakin. Ja se lapsi tulee kärsimään siitä lihavuudesta ihan siinä missä sinäkin aikanaan, vaikka sinä olisit kuin lapsi ei lihava olisikaan.

Tämä ei voi olla ok. Kuvauksen mukaan ystävän lapsi syö suunnattoman määrän herkkuja yhden tapaamiskerran aikana. Se ei kai ole ihan normaalia. Se ei ole terveellistä kyseiselle lapselle. Hänelle voi kehittyä  diabetes ja se olisi kurjaa lapselle. Mutta tuollainen määrä makeaa saa minulla hälytyskellot soimaan. Yleensä ihmistä alkaa ällöttää, jos hän popsii kerralla paljon makeaa tai ylipäätään ylensyö jotakin.  Ei kai lapsella ole se harvinainen sairaus, joka saa ihmisen ahmimaan "mitä tahansa syötävää" eikä mikään kielto saa häntä  lopettamaan?  Jossakin ulkomailla tällaisten nuorten hoitopaikassa oli keittiössä lujat kaapit ja niiden ovet olivat aina lukossa. Kyseessä on jonkinlainen häiriötila aivoissa, jokin mikä poissulkee nomaalin syömisen säätelyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/2639 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että vaikka hän on kasvatuksen ammattilainen, niin hän on epäonnistunut lapsensa kasvattamisessa.

Kasvatuksen amattilaisena hän saattaa jo tietää sen.

Vierailija
904/2639 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on todella outoa, että teet valtavan numeron lastesi pituudesta. Vaikka itse olisit pituudesta jostain syystä kovin ylpeä, se tuntuu kiusalliselta enkä tiedä miten suhtautua siihen. Eikö jokainen lapsi ole sopivan pituinen juuri omankokoisenaan?

Vierailija
905/2639 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. Olet jo neljättä vuotta kärsimässä suhteen ongelmista. Suhde ei etene mihinkään eikä todellista kehitystä tapahdu. Voit itse todella huonosti tämän vuoksi, ja purat sitä ja avaudut siitä säännöllisin väliajoin. En jaksa enää puhua samaa asiaa vuosien jälkeen - etsi mies, joka haluaa tavata säännöllisesti, tutustuttaa sinut perheeseensä, muuttaa yhteen, mennä naimisiin ja hankkia lapsia. Vaihtoehtoisesti jää suhteeseen ja hyväksy, ettei mies tule toimimaan näin. Olet itsekin syypää tilanteeseesi, silläbmikään konkreettinen ei sido sinua mieheen, vain omat tunteesi. Arvosta itseäsi ja lähde. Tai jää, äläkä valita samoista asioista vielä neljä seuraavakin vuotta.

Vierailija
906/2639 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... Oletho homo?

Vierailija
907/2639 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle ei voi kertoa mitään koska et ymmärrä oikeasti yhtään mitään

Vierailija
908/2639 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että olet sairaalloisen pihi, hae apua. Saituus on sairaus.

Harvinainen, arvostettava TAITO näinä päivinä - ei mikään "sairaus"... ;)

- "Se lopulta parhaiten juhlii, joka viimeisimpään pihistää"... Vai miten se sanonta nyt menikään? ;) :D

Totta. Minun enoni oli sairaalloisen pihi ja kun hän kuoli, hänen vaimonsa peri yli puoli miljoonaa euroa. Että kyllä lopulta on joku joka juhlii, muttei suinkaan välttämättä se penninvenyttäjä tai centinsäästäjä itse. 🥳

Vierailija
909/2639 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattoi olla virhe, että ostitte talon ja tulit raskaaksi alle vuoden sisään miehen tapaamisesta. Biologinen kello tikittää, ymmärrän. Olet pettänyt kaikkia aiempia kumppaneitasi, myös ensimmäistä aviomiestäsi, jonka jälkeen sairastuit psykoosiin ja olit kuukausia osastolla.

Olen pitänyt etäisyyttä, koska en jaksa draamaa ja sairauttasi.

Vierailija
910/2639 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hänen kämppänsä ja vaatteensa käryää kissan jätöksille. Omituista, koska hän on todella tarkka siivoamisesta ja hygieniasta. Olen kuitenkin ollut kissakodeissa, joissa ei haise, joten en tiedä mitä hän tekee väärin mutten kehtaa sanoa mitään.

Vierailija
911/2639 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lapsesi haisee hielle ja olisi jo aika opetella dödön käyttö!

Vierailija
912/2639 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että samasta lusikasta ei tule syödä vauvan ja lapsen kanssa. Tartutat karieksen & reiät lapseesi. Vanhimmalla lapsellasi on jo reikiä, vaikka on vasta 7!! 

Vierailija
913/2639 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kavereita voi kutsua kylään muutenkin kuin silloin, kun haluaa hyötyä heistä jotenkin. Toki sinänsä kyllä kivampi, että saa "palkkioksi" edes sen kyläkutsun, ettei kerjätä vain niitä ilmaispalveluita. Mutta joskus olisi kiva saada se kyläkutsu ihan ilman taka-ajatuksiakin.

Vierailija
914/2639 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varatun miehen kanssa hässiminen ei ole ok, jos tietää tämän olevan varattu. Kyllä, suhteessa oleva osapuoli toimii enemmän väärin, mutta ei se toinen osapuolikaan ole tässä tapauksessa viaton pikku enkeli.

Vierailija
915/2639 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverille: Käytät valtavasti aikaa siihen, että yrität sysätä omat virheesi toisten kontoille. Säästäisit kaikkien aikaa ja hermoja, jos et kiertäisi työpisteeltä työpisteelle rääkymässä virheestä, jonka voisit korjata helposti. Sen sijaan on niin tärkeä selättää se esim. harjoittelijan niskaan.

Jos itse mokaat näkyvästi, siitä ei saa mainita sinulle tai mökötät viikon.

Tiedän, että sinulla on ollut burn out ja ymmärrän kyllä miksi. On varmasti hirvittävää olla tuollainen nipottaja, joka ei pysty hyväksymään itseltään yhtään virhettä.

Työsopimustasi ei koskaan tulla vakinaistamaan. Teen kaikkeni, että tämä pätkä on viimeisesi meillä.

Vierailija
916/2639 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ystäväni on kohta 10 vuotta puhunut omasta painostaan, välillä positiiviseen, välillä negatiiviseen sävyyn. Hänellä on koko ajan ollut ylipainoa. Aiemmin vähemmän, mutta nyt jo enemmän. Edellinen ei ehkä oleellinen tieto, mutta anonyymina täällä kirjoitan niin voin tuon mainita jos sillä on tarinan kannalta merkitystä. Painotan myös, että itse en ole kommentoinut mitenkään negatiivisesti hänen painoaan tai puhettaan omasta painostaan. Minulle on aivan sama paljon hän painaa tai miltä hän näyttää.

Tosiaan, jossain vaiheessa hän puhui jopa päivittäin siitä että "nyt alan oikeasti katsomaan mitä syön", "liityin yhden salin jäseneksi, alan käymään vähintään kolme-neljä kertaa viikossa" ja seuraavana päivänä hän syö lounaaksi pitseriapitsan ja parin viikon päästä toteaa painon nousseen ja salillakaan ei ole tullut käytyä kuin kerran.

Noh, sitten tulee se kehopositiivinen vaihe, ja hän kertoo kuinka lopettaa salilla käynnin ja alkaa syömään taas kuten haluaa. Hän vain päivittää vaatekaapin kokoa isompaan ja tuntee olevansa taas sujut itsensä kanssa.

Olen iloinen hänen puolestaan, mutta samalla olen jo melko väsynyt kuuntelemaan tätä samaa jo ainakin viiden vaatekoon verran.

Sitten menee taas hetki ja hän kertoo harkitsevansa lihavuusleikkausta..

Väsyttää jo tämä sama aihe, mutta mitä sanoa kaverille jolle selvästi oma paino tai kehonkuva ei ole ok? En itsekään haluaisi että kukaan kommentoi ulkonäköäni tai painoani, mutta olen vain jo tosi kyllästynyt tähän.

Vierailija
917/2639 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minä olen ainoa lähipiirissäsi kenelle voi tehdä ohareita ja tapaamiset sovitaan aina jollain varauksella. (Jos pääset lähtemään ajoissa töistä, jos sukulaisella ei mene myöhään, jos miesystävällä onkin jotain omia suunnitelmia, jos saat siivottua suunnittelemallasi aikataululla) Etkö arvosta minua ja aikaani?

Kuulostaa introvertiltä, joka ei jaksakaan ihmisseuraa sovittuna aikana. Hän on tiedostanut tekevänsä tuosta syystä ohareita, joten hän sopii asiat mieluiten varauksella, että voi perääntyä, jos oma energiataso onkin kyseisenä ajankohtana huono.

Jos tässä on eri ihmisten kohdalla eroja, se johtunee näiden ihmisten välittämästä energiasta tai persoonasta. Toiset esim. ymmärtävät paremmin häntä, heidän kanssaan on helppo olla myös väsynyt tai hiljaa. Joidenkin ihmisten seura on hyvin väsyttävää, vaikka se olisi mieluistakin. Hän ei ehkä voi olla ihan puhtaasti oma itsensä sinun kanssasi, vaan hän joutuu ponnistelemaan jollain tavalla. Siksi hän haluaa kohdata sinut vain ollessaan energinen. Vika ei varmaankaan ole sinussa, te vain olette erilaisia.

Vierailija
918/2639 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kertonut vaikeitakin asioita suoraan. Välillä on ollut ilmiriitoja, mutta ei se haittaa, se on vain ohimenevää. Olen sanonut läheisen tavasta kasvattaa lemmikkinsä, olen sanonut saman läheisen tavasta kasvattaa lapsensa, olen sanonut toiselle läheiselle, että olet aivan järkyttävän itsekäs ja kaikkien pitäisi vain tanssia sun pillin mukaan, olen sanonut yhdelle että hänellä taitaa olla joku nepsy-häiriö tai kaksisuuntainen mielialahäiriö ja kannattaisi tutkituttaa asia, olen sanonut yhdelle että oireesi johtuvat siitä että ajat itsesi vauhkoamiseen ja paniikkiin. Kaikki läheiseni ovat vielä tekemisissä kanssani, ihme kyllä. :D

Vierailija
919/2639 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että hänen kämppänsä ja vaatteensa käryää kissan jätöksille. Omituista, koska hän on todella tarkka siivoamisesta ja hygieniasta. Olen kuitenkin ollut kissakodeissa, joissa ei haise, joten en tiedä mitä hän tekee väärin mutten kehtaa sanoa mitään.

Kaverisi ei puhdista kissan vessaa. Se pitää pestä usein. Riippuen hiekasta, jopa päivittäin. Jos pesee kerran kuussa tai harvemmin, varmasti haisee kissan kusi.

Vierailija
920/2639 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihduta vähän rakas ystävä. Ala liikkumaan edes vähän, aloita pienin askelin, alkuun se tuntuu kamalalta ja hikoiluttaa, mutta pian jo helpottaa ja huomaat että olo onkin virkeämpi ja parempi ! Mutta ne kivut ja kolotukset ai ainakaan parane sillä sohvalla löhöämisellä ja liikunnan välttelyllä

Tuota. Laihtuminen on enemmän kiinni siitä mitä suuhunsa laittaa. Tv. Liikkuva läski

Mä tiedän sen, mutta ei tuo kaiken mahdollisen liikkumisen välttely tee hyvää nivelille eikä etenkään mielialalleja jatkuvalle väsymykselle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä