Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?
Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.
Kommentit (2639)
Sanoisin työkaverille, että haiset hielle.
Kertoisin hänelle, etten pääni sisällä kunnioita hänen valintojaan. Pidän hänen tatuointejaan aivan naurettavina, isoja lörpöttäviä korvanvenytyksiä rumina eikä mikään niistä shokkiväreistä istu hänelle lainkaan. Lyhyet hiukset korostavat ennestään paksua kaulaa ja turvonnutta naamaa ja ne ylihintaiset, prameat 3cm tekokynnet ovat mauttomat.
Olen tosi pahoillani sitä, että hän alitajuisesti rumentaa itseään jatkuvasti, vaikka haluaa ihmisten pitävän häntä viehättävänä. Hänellä olisi luonnostaan puhtaan vaalea, paksu tukka joka kasvaa nopeammin kuin keskiverto tallaajalla :( täyteläiset, kauniit huulet, mutta ne jäävät lävistysten peittoon ja todella, siis todella kauniit kasvot ovat jatkuvan hiilari- ja baaripöhön turvottamat. Kauniit ja sirot kädet kauniilla kynsillä jäävät tatuointien ja muovikynsien alle piiloon ja elintavat ovat kuivattaneet ja nypyttäneet ennen niin raikkaan maidonvalkean ihon. Voi että kun vain olisit tajunnut kauneutesi :(
Jos tyyppi on mielestään paskamagneetti ja kaikki häntä vastaan, niin eikö ole todennäköisempää, että hänessä itsessään on jotain pielessä (esim. alkaen asenteesta), eikä niin että hän on ainoa Pyhimys maan päällä?
Jokainen on joskus väärässä. Sen myöntäminen ei ole huono asia. Se että ihan katastrofiin asti puolustaa itseään ja väärässä olemistaan niin se näyttää vain ja ainoastaan kypsymättömältä.
Vierailija kirjoitti:
Kertoisin hänelle, etten pääni sisällä kunnioita hänen valintojaan. Pidän hänen tatuointejaan aivan naurettavina, isoja lörpöttäviä korvanvenytyksiä rumina eikä mikään niistä shokkiväreistä istu hänelle lainkaan. Lyhyet hiukset korostavat ennestään paksua kaulaa ja turvonnutta naamaa ja ne ylihintaiset, prameat 3cm tekokynnet ovat mauttomat.
Olen tosi pahoillani sitä, että hän alitajuisesti rumentaa itseään jatkuvasti, vaikka haluaa ihmisten pitävän häntä viehättävänä. Hänellä olisi luonnostaan puhtaan vaalea, paksu tukka joka kasvaa nopeammin kuin keskiverto tallaajalla :( täyteläiset, kauniit huulet, mutta ne jäävät lävistysten peittoon ja todella, siis todella kauniit kasvot ovat jatkuvan hiilari- ja baaripöhön turvottamat. Kauniit ja sirot kädet kauniilla kynsillä jäävät tatuointien ja muovikynsien alle piiloon ja elintavat ovat kuivattaneet ja nypyttäneet ennen niin raikkaan maidonvalkean ihon. Voi että kun vain olisit tajunnut kauneutesi :(
Tajuatko, että annat itsestäsi tosi vastenmielisen kuvan tällä kirjoituksella?
Kuulostat ihmiseltä, joka koko ajan arvostelee toisten ihmisten ulkonäköä oikein yksityiskohtaisesti. Onneksi et ole minun kaverini. 827
Vierailija kirjoitti:
Että hänen kämppänsä ja vaatteensa käryää kissan jätöksille. Omituista, koska hän on todella tarkka siivoamisesta ja hygieniasta. Olen kuitenkin ollut kissakodeissa, joissa ei haise, joten en tiedä mitä hän tekee väärin mutten kehtaa sanoa mitään.
Kissan jätökset pitää kerätä mahdollisimman pian pois laatikosta ja laittaa kannelliseen roskikseen. Sillä tavalla ne eivät haise. Jos koko kämppä haisee, niin hän ei tyhjennä eikä siivoa laatikoita kunnolla. Tietysti voi olla, että kissalla on joku ongelma, jonka takia pissailee ympäri kämppää. Outoa on, että kaverisi ei huomaa sitä, koska kissanpissa on tosi vahvan hajuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et koskaan pyydä omaan kotiisi.
Yhden kaverin kohdalla syy on mulla se että en pääse hänestä eroon jos erehdyn pyytämään. Hänestä pitää usein kiemurrella eroon.
Elikkä parempi nähä sellasessa paikassa mistä pääsee karkuun.
Vähän sama. Mietin nyt kuumeisesti että perunko huomisen tapaamisen kaverin kanssa, kun hänet pitäisi tavata klo 12. Olin ehdottamassa hänelle kahvilaa, mutta en jaksa lähteä noin aikaisin vielä minnekään kylille yövuoron jälkeen. Herään kyllä jo 10 maissa, mutta ei, en jaksa. Kotona voisin tavata hänet mutta sitten on pelko että tapaaminen kestää yli tunnin, mikä on siis ehdoton maksimi hänen näkemiselleen.
Vierailija kirjoitti:
Sinun kotisi haisee järkyttävän pahalle. Johtuu lemmikeistä, joita on aivan liikaa asunnon kokoon nähden. Kaksi lemmikkiä olisi sopiva määrä.
Harva lemmikki itsestään haisee pahalle, vana heidän jätöksensä. Kun päivittäin siivotaan, ja jopa useita kertoja päivässä, niin ei haise enemmätkään lemmikit pahalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että vaikka hän on kasvatuksen ammattilainen, niin hän on epäonnistunut lapsensa kasvattamisessa.
Tämä johtuu siitä että lasta ei voi kasvattaa "ammattitaidolla", vaan hänet kasvatetaan vanhemman rakkaudella. Vanhempi väsyy joksus, joskus useinkin, hänellä ei ole aina aikaa lapselle, tai hän kaipaa omaa aikaa, vanhempi menettää hermonsa, ja nappaa niskasta koltiaista kiinni, vanhemman ja lapsen välillä on tiivis suhde. Ammatilaisuus ei tuo tuohon mitään lisää, ammattilaisuudella hoidetaan lapsia, ei kasvateta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kertonut vaikeitakin asioita suoraan. Välillä on ollut ilmiriitoja, mutta ei se haittaa, se on vain ohimenevää. Olen sanonut läheisen tavasta kasvattaa lemmikkinsä, olen sanonut saman läheisen tavasta kasvattaa lapsensa, olen sanonut toiselle läheiselle, että olet aivan järkyttävän itsekäs ja kaikkien pitäisi vain tanssia sun pillin mukaan, olen sanonut yhdelle että hänellä taitaa olla joku nepsy-häiriö tai kaksisuuntainen mielialahäiriö ja kannattaisi tutkituttaa asia, olen sanonut yhdelle että oireesi johtuvat siitä että ajat itsesi vauhkoamiseen ja paniikkiin. Kaikki läheiseni ovat vielä tekemisissä kanssani, ihme kyllä. :D
Itse en olisi, jos kuvittelet että sinun diagnoosisi muista ihmisistä osuvat oikeaan. En viitsi olla ystävä tyypin knssa joka kuvittelee osaavansa kasvattaa lapset paremmin kuin muut, lemmikit paremmin kuin muut, ja kuvittelee osaavansa diagnosoida vielä mt-häiriöt toisille, ja aina osuu maaliin. Omasta mielestään, oikeasti on väärässä, muut eivät vain kehtaa sanoa mitään kun ovat korrekteja moisen typerien möläyttelijän seurassa.
Että se,että olin varhaisaikuisuudessa päihderiippuvainen,ei tarkoita, että olen edelleen joku b-luokan kansalainen,jota voi avoimesti väheksyä.Kuljin pitkän tien päihteettömäksi vieroituksen ja hoidon kautta,hankin koulutuksen ja työn ,sekä perheen.En ole olemassa siksi, että sinä tai kukaan muukaan voisi kanssani tuntea itsensä paremmaksi ihmiseksi.Minullakin on yhtä hyviä mielipiteitä,kuin sinulla,enkä esimerkiksi "elä tuilla",kuten joskus väitit minun elävän.Toivoisin tasa-arvoista ystävyyttä enkä ylenkatsetta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kertonut vaikeitakin asioita suoraan. Välillä on ollut ilmiriitoja, mutta ei se haittaa, se on vain ohimenevää. Olen sanonut läheisen tavasta kasvattaa lemmikkinsä, olen sanonut saman läheisen tavasta kasvattaa lapsensa, olen sanonut toiselle läheiselle, että olet aivan järkyttävän itsekäs ja kaikkien pitäisi vain tanssia sun pillin mukaan, olen sanonut yhdelle että hänellä taitaa olla joku nepsy-häiriö tai kaksisuuntainen mielialahäiriö ja kannattaisi tutkituttaa asia, olen sanonut yhdelle että oireesi johtuvat siitä että ajat itsesi vauhkoamiseen ja paniikkiin. Kaikki läheiseni ovat vielä tekemisissä kanssani, ihme kyllä. :D
Epäilenpä, että jos löydät tästä ketjusta tekstin siitä, miten jonkun teksi mieli sanoa kaverilleen, että tämä on rasittava pätijä ja besserwisseri, joka kuvittelee osaavansa ja tietävänsä aina kaiken paremmin, jakelee ohjeitaan ylimielisenä kaikille ja kuvittelee vieläpä osaavansa diagnostisoida lääketieteelliset ongelmatkin ylivertaisella kyökkipsykologiallaan ja olisi kiva, jos pitäisi välillä nuo mölyt mahassaan ja koittaisi päteä ihan vähänä vähemmän, kyseinen kirjoittaja on joku kavereistasi.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin ihme kyllä, jos sinulla oikeasti vielä on ystäviä jäljellä. Tuollainen päin naamaa omia totuuksiaan täräyttelevä moukka ylikorostuneella itsetunnolla kun ei yleensä ole ihan sitä suosituinta kaverimatskua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko, että annat itsestäsi tosi vastenmielisen kuvan tällä kirjoituksella?
Kuulostat ihmiseltä, joka koko ajan arvostelee toisten ihmisten ulkonäköä oikein yksityiskohtaisesti. Onneksi et ole minun kaverini. 827
Itse olet vastenmielinen. Ja onneksi mulla ei ystäväpiirissä ole tuollaista tekopyhää ääliötä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun kotisi haisee järkyttävän pahalle. Johtuu lemmikeistä, joita on aivan liikaa asunnon kokoon nähden. Kaksi lemmikkiä olisi sopiva määrä.
Harva lemmikki itsestään haisee pahalle, vana heidän jätöksensä. Kun päivittäin siivotaan, ja jopa useita kertoja päivässä, niin ei haise enemmätkään lemmikit pahalle.
Koirat haisevat.
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanottuna: ketju täynnä ikävää luettavaa.
Älä lue, jos ketjun sisältö ei miellytä.
Ehkä lapsesi käyttäytyisi vähän paremmin jos olisit joskus sen kanssa johdonmukainen, etkä esimerkiksi palkitsisi häntä jäätelöllä sen jälkeen, kun hän ei ole koskenutkaan ruokaansa.
Olen vältellyt yhden asian sanomista, mutta nyt musta oikeasti tuntuu, että mun on avattava "leipäläpeni", kuten isomummi aina sanoi.
Eli mä olen kummitäti mun 10v. vanhemman siskon pojalle.
Jo pitkän aikaa, olen katsellut kun 10v. poika vain pelaa tietsikkapelejä ja syö karkkia.
Olen vaivihkaa yrittänyt, että poika tulisi mun kanssa esim. ratsastaan tai pyöräileen, mutta poika vain nyhjää kotona nassu ruudussa tai sitten kavereineen nassu ruudussa.
Sisko on yksinhuoltaja ja on usein ylitöissä ja mä olen lapsenvahtina.
Tuolloin mä yritän aktivoida poikaa eli siivotaan yhdessä tai leivotaan äidille sämpylöitä kun se tulee töistä.
Sisko antaa pojan pelata vapaasti. Esim. koko kesäloma meni koneen ääressä.
Siis mä itse kasvoin tietsikkapelejä pelaten, mutta mä tein paljon muutakin. Pelaaminen vei ehkä korkeintaan tunnin päivässä ja usein ei sitäkään.
Nyt tänään Daily Mail uutisoi, että pelaaminen saattaa laukaista lapsissa vaarallisia rytmihäiriöitä ja muita sydänjuttuja!
Mun kummipoika joka on lievästi ylipainoinen, mussuttaa karkkia ja ei juuri harrasta liikuntaa, pelaa huippurealistisia räiskintäpelejä...
Mun on otettava tämä puheeksi siskon kanssa. Mä olen ennen pelännyt, että sisko loukkaantuu mutta en enää!
Jos niille lapsille olisi alusta asti opettanut rajat ja pitänyt niistä loogisesti kiinni ja opettanut myös, että rajojen rikkomisella on seurauksia, ei ehkä tarvitsisi nykyään menettää joka kerta hermojaan ja huutaa niille, kun ne eivät taaskaan tottele ja tekevät juuri sitä mitä kiellettiin. Jos esim. sanot sille lapselle kolme kertaa, että se ei saa mennä naapuriin tai kiivetä katolle tai lähteä pyöräilemään ja se lapsi silti menee, kiipeää tai lähtee ja ainoa, mitä siitä seuraa on se, että vanhemmat toteaa, että "ai, nyt se meni kuitenkin, ei voi mitään", niin juu, se lapsi on "nyt mennyt kuitenkin" myös silloin, kun teidän pitäisi olla lähdössä juuri kylään tai tarhaan tai kauppaan tai muuten ei sopisi, että se lapsi on missä sattuu pyörimässä. Ja sitten sitä lasta haetaan sieltä kädestä repien ja karjuen, kun "sä et koskaan tottele, kun sanotaan!".
Mä sanoisin, että oman parisuhteen hehkuttaminen samalla vihjaten, että "kumma kun sulla ei ole tällaista" tuntuu pahalta. Niin ei tehdä ystävälle.