Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?

Vierailija
03.10.2022 |

Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.

Kommentit (2639)

Vierailija
821/2639 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun on tehnyt mieli sanoa jollekin, että "pidä nyt #&%"! se suusi kiinni, kun puhun, en halua mitään neuvoja ym., vaan purkaa ainoastaan ajatuksiani, opettele nyt jo kuuntelemaan ja pitämään itse suusi kiinni".

Mutta enpä vaan ole sanonut. Siitä vasta polemiikki tulisi.

Minusta ongelma on kyllä sillä osapuolella, joka neuvoo toista pyytämättä.

Asia muuttuisi jo sillä parempaan suuntaan, jos toinen edes kysyisi ensin, että "kaipaatko multa ehkä jotain neuvoja tuohon asiaan?" Sitten voisi suoraan vastata kysymykseen ja asia hoituisi sillä.

Mutta yleensä se toinen aloittaa, että "no en nyt oikein osaa neuvoa, mitä sinun pitäisi tuossa asiassa tehdä...", johon tekisi mieli huutaa, että "onko tässä joku edes pyytänyt sinun neuvojasi!"

Jos et halua kommentteja, älä oksenna ongelmiasi kaverin niskaan. Pidä suusi kiinni.

Eri, mutta joskus oikeasti vaan haluaa ystävälle purkaa sydäntään ilman, että toinen osoittaa tietävänsä vastaukset kaikkiin ongelmiin. Tärkeintä on että toinen kuuntelee.

Minä en tajua näitä, miksi tarvitsee monologilleen kuulijan, jonka pitää vaan nyökkäillä vaikka mitä sontaa joutuisi kuuntelemaan.

Minäkin ihmettelin, miksi eivät osta sitä pehmolelua, johon voi äänittää puhetta. Siihen voisi äänittää itseään tukevia kommentteja.

Miksi rasittaa ystävää omilla murheilla, jos ei kuitenkaan halua kuulla ystävältä "mitään? kommentteja asiaan liittyen".

Onko sinulla jokin kehitysvamma kun et miljoonan sanomisenkaan jälkeen pysty ymmärtämään että ainoastaan typeriä neuvoja antavat ja surkeita toimimattomia ratkaisuja tarjoavat kaverit ovat perseestä. Kukaan ei ole puhunut kommentoinnista mitään, sinä vain autistisesti jankkaat sitä, ja luulet että se muuttuu todeksi kunhan oikein palon hoet. Ei muutu.

No nyt se selvisi. Ei ne anna ohjeita auttaakseen, vaan siinä toivossa, että ehkä lopettaisit niistä ongelmistasi jankkaamisen, että voitais välillä puhua muustakin, vaikka siitä, mitä niillä muille kuuluu.

Vierailija
822/2639 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3932 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä hammasharjaa saa käyttää

Täällä yksi, joka pesee hampaita n. 4-5 x päivässä, eikä paha haju silti lähde/pysy poissa. :/ Hajuongelmien aiheuttajaa/aiheuttajia on etsitty hammaslääkärissäkin "kissojen ja koirien kanssa" jo vuosia, mutta mitään ei ole löytynyt. Viimein tänä vuonna löytyi yksi ongelmakohta, jota kyllä koitetaan korjata parhaillaan... Siihenkin menee vain v***sti aikaa, koska hammaslääkäriajat kiven takana, ja niitä annetaan aina usean kuukauden väliajoilla. :'(

Hammasvälejä hinkkaan, kieltä putsaan monta kertaa päivässä... Ei auta kuin pieneksi hetkeksi. :(

Luulen, että alkusyy tähän kierteeseen on 1.) aikoinaan harrastamassani suun "raikastamisessa" suuvesillä (alkoholi ym. siinä tappaa kaikki hyvätkin bakteerit: juuri ne, jotka pitäisivät pahat bakteerit kurissa).

Sekä 2.) monen, monen vuoden ajan jatkuvasti syömissäni "terveellisissä" ksylitolikarkeissa (tiedättehän: niitä mitä syötetään lapsillekin jo päiväkodista lähtien aina ruokailun jälkeen?) Tapasin muka pitää niillä hengityksen raikkaana.

No, bakteerithan tykkäävät syödä sokereita - ne siis elävät niillä - ja ksylitolihan on sokeria! Joten... Tilanne suun bakteeristossa ryöstäytyi käsistä täysin. :/

Jotta, hammasharjaa käytetään kyllä, sitä suorastaan ylityöllistetään! Mutta sekään ei auta. :'(

Bakteerit eivät pysty käyttämään xylitolia ravinnokseen. Todennäköisemmin pastillit ovat sisältäneet myös sorbitolia maun vuoksi, jota bakteerit kyllä syövät. Tai sitten reikiä olisi tullut samaan tapaan myös ilman pastilleja. Joka tapauksessa, xylitolista tämä ongelma ei ole johtunut.

Huoh. Vielä tämä - anteeksi muut: skipatkaa jos ei kiinnosta! :D

Kuka puhui karieksesta, eli streptokokkibakteereista, jotka viihtyvät happamassa ympäristössä? Ei kukaan! Hampaani eivät ole koskaan olleet erityisen helposti reikiintyvät.

Puhuttiinkin suun pahasta hajusta. Eli uskon, että jatkuva ksylitolipastillien puputtaminen piti suun pH:n alkalisena - jolloin siellä pääsivät villiintymään bakteerit, jotka viihtyvät korkeammassa pH:ssa kuin karies. Ja ne erittävät nyt siellä pahanhajuisia aineita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/2639 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet epäluotettava.

Vierailija
824/2639 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et koskaan pyydä omaan kotiisi.

Minäkin voisin kysyä samaa eräältä "ystävältä", joka kyllä mielellään tulee minun luokse mutta ei koskaan esitä vastakutsua. Mutta en kehtaa. Kyseessä on kuitenkin korkeasti koulutettu ihminen, jonka vanhemmat ovat myös akateemisella alalla. Luulisi, että kotona olisi opetettu vastavuoroisuutta.

Vierailija
825/2639 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota joskus kuvia jostain muustakin kuin itsestäsi peilin kautta, herranjumala sentään!

- Lenkille lähdössä: kuva itsestä eteisessä lenkkivaatteet päällä.

-Leipomaan alkamassa: kuva itsestä keittiöessu päällä ja kaulin kädessä.

- Vierailulle  lähdössä: kuva itsestä eteisessä vierailuvaatteet ja meikit päällä.

- Kauppaan lähdössä: kuva itsestä arkikauppavaatteet päällä, kauppakassi olalla.

- Töihin lähdössä: kuva itsestä eteisessä töihinlähtövaatteet päällä, eväskassi käsivarrella.

- Alkamassa katsomaan telkkua: kuva itsestä kotiasu päällä ja villasukat jalassa, muumimuki kädessä.

- Yökerhoon lähdössä: kuva itsestä eteisessä bilevaatteet, bilemeikit ja bilehiukset valmiina,  etkopaukkulasi kädessä. Joskus tässä jopa sen verran vaihtelua, että kuva onkin otettu yökerhon vessassa, eikä omassa eteisessä: WOU mitä luovuutta! ;) :D

... Ihmisiä kyllä kiinnostaisivat - edes silloin tällöin - ennemmin vaikkapa kauniit maisemakuvat tms., mitä sieltä puhelimen takakamerasta näkyisi, jos SINUA vain joskus yhtään kiinnostaisi joku muukin kuin se oma, pinnallinen itsesi: minäminäminäminä! :(

Tämä! Näitä selfie-prinsessoja/prinssejä (tai "prinsessoja"/"prinssejä") tuolla somemaailmassa aina riittää, ja näiden feedit menevätkin kyllä pian pois seurannasta, jos ei mitään mielenkiintoisempaa sisältöä näy! :'D :'D :'D

Vierailija
826/2639 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se sun seksisuhde siihen jonkun toisen aviomieheen ei ole mikään vuosisadan rakkaustarina, teidän kahden romanttinen kohtalo eikä täysin vääjäämätön asia, joka vain väkisin tapahtui teille. Tunteet eivät vie aikuista ihmistä väkisin ja mitkään asiat eivät vain tapahdu.

Olet todella rasittavaa kuunneltavaa, moraalisi on paljastunut hyvin matalaksi enkä haluaisi enää olla kanssasi missään tekemisissä. Tosi ikävää vaieta näistä ja joutua kannustamaan sua siitä, että panet toisen naisen rakasta aviomiestä ja hänen lastensa isää.

Ja kyllä, kyllä pidän sitä miestäkin syyllisenä, mutta minä en tunne häntä enkä vaimoaan, en minä ole häneen pettynyt ihmisenä. Pahinta että kun tämä joskus loppuu ja mies ei jätä sitä 20 vuoden avioliittoaan, minä olen se, joka joudun silloinkin kuuntelemaan miten sinä olet tämän sikamiehen viaton uhri...

Jos ei olisi aivan täysin pakko, en olisi missään tekemisissä kanssasi enää. En voi luottaa enää. Moraalisi, itsereflektiosi ja kykysi kantaa vastuu käytöksestäsi on ameeban tasolla.

Mullakin jäi kiinnostaan, että miks et voi olla näkemyksestäsi rehellinen "ystävällesi"?

Sama juttu. Tämä kommentti kertoo tuon ystävyyssuhteen kieroutuneisuudesta kaiken olennaisen: "Jos ei olisi aivan täysin pakko, en olisi missään tekemisissä kanssasi enää. En voi luottaa enää."

Onko kyseessä siis kaveri, joka on myös työkaveri ja häntä on pakko nähdä päivittäin sen takia?

Miksei tuolle ystävälle voi sanoa vaikka, että "Tiedätkö, miltä minusta tuntuu kuunnella tuota juttua jatkuvasti? Minusta tuntuu kauhealta. En osaa arvostaa salasuhteita. En ole koskaan osannut. Minusta selän takana vehtaaminen on epärehellistä ja julmaa." Sitten sanot vielä päälle tuon saman, minkä hänestä kirjoitit tännekin.

Sen jälkeen jäät odottamaan verbaalista p-myrskyä, joka oletettavasti pitää sisällään mm. tuohtuneisuutta, epäuskoa mielipidettäsi kohtaan, sinun sättimistäsi/moittimistasi, itkua, kakaramaista vastaan vänkäämistä ja klassisen kateuskortin.

Mutta kohtauksen jälkeen hän jää oletettavasti elämästäsi pois pysyvästi, eikä sinun enää tarvitse olla vastentahtoisesti hänen kuuntelupotilaansa.

Vierailija
827/2639 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota joskus kuvia jostain muustakin kuin itsestäsi peilin kautta, herranjumala sentään!

- Lenkille lähdössä: kuva itsestä eteisessä lenkkivaatteet päällä.

-Leipomaan alkamassa: kuva itsestä keittiöessu päällä ja kaulin kädessä.

- Vierailulle  lähdössä: kuva itsestä eteisessä vierailuvaatteet ja meikit päällä.

- Kauppaan lähdössä: kuva itsestä arkikauppavaatteet päällä, kauppakassi olalla.

- Töihin lähdössä: kuva itsestä eteisessä töihinlähtövaatteet päällä, eväskassi käsivarrella.

- Alkamassa katsomaan telkkua: kuva itsestä kotiasu päällä ja villasukat jalassa, muumimuki kädessä.

- Yökerhoon lähdössä: kuva itsestä eteisessä bilevaatteet, bilemeikit ja bilehiukset valmiina,  etkopaukkulasi kädessä. Joskus tässä jopa sen verran vaihtelua, että kuva onkin otettu yökerhon vessassa, eikä omassa eteisessä: WOU mitä luovuutta! ;) :D

... Ihmisiä kyllä kiinnostaisivat - edes silloin tällöin - ennemmin vaikkapa kauniit maisemakuvat tms., mitä sieltä puhelimen takakamerasta näkyisi, jos SINUA vain joskus yhtään kiinnostaisi joku muukin kuin se oma, pinnallinen itsesi: minäminäminäminä! :(

Ei hitto :'D tunnen samanlaisen henkilön. Aina vaan peiliselfieitä. Ulos menossa, selfie peilin edessä, kaupasta tullut peilin edessä selfie, salille menossa peilin edessä selfie, salilla peilin edessä selfie jne jne. Katsomassa elokuvaa, kuva telkkarista sohvalta käsin ja aina jalat kuvassa pitkällään.

Vierailija
828/2639 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole valokuvaaja, vaikka haluaisit olla, eikä kallis kamerasi kalliine objektiiveineen tee sinusta kuvaajaa. En halua, että tulet kuvaamaan juhliini (maksua vastaan), koska kuvasi ovat luvalla sanoen huonoja. Otan itse parempia.

Vierailija
829/2639 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnnä se älykännykkäsi sinne mihin ei aurinko paista ! Sinne omaasi ja pokkipäin !

Tykkäät katsoa toisen anaaliikipua hänen kasvoilta. Aika perverssiä.

Tuohon tarkoitukseen tuotetaan BDSM- p o r noa. Vaniljalle ilmeisesti käsittämätöntö, kos ajatus toisesta dominoivana innostaa vaikkei todellisuudessa tahtoisikaan tulla alistetuksi

Vierailija
830/2639 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta kun mennään ulos laskee hän rahojaan ennen tilausta .Mietin miksi hän ylipäänsä lähtee ulos. Inhottavaa minulle.  Jatkuvasti pistän hänelle juotavaa ,mutta nyt olen päättänyt että tästä poikki. 

Niin että köyhä ei saisi lähteä ollenkaan ulos iltaa viettämään? :O

On se ikävä kun aina mainitsee että täytyy laskea rahat ennen tilausta.Itse tiedän paljonko minulla on mukana .Kiusallista tuo laskeskelu.Mietin juuri jospa lopettaisin käynnit ulkona köyhätaskujen kanssa. Viimeksi maksoin 450 kruunua meidän kummankin puolesta.Väsynyt siihen.

Vierailija
831/2639 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulit sitten kuitenkin raskaaksi, vaikka todennäköisyytenne oli todella huono, olin aidosti onnellinen puolestasi.

Tiesin, miten iso suru mahdollinen lapsettomuus olisi sinulle, joten todella myötäelin onnessasi.

Kun sitten itse tulin myös raskaaksi, välinpitämättömyytesi oli käsinkosketeltavaa. Et kysynyt odotuksestani mitään, onnittelit todella laimeasti. Tämän jälkeen välimme sitten viilenivät ja lopulta katkesivat.

Koetko niin kovaa epäreiluutta siitä, että oma raskauteni tapahtui helpommin kuin sinun ja emmekö olisi voineet iloita yhdessä?

Olisin enemmän kuin mitään muuta halunnut jakaa tuon ainutlaatuisen kokemuksen juuri sinun kanssasi.

En edes tunnista sinua tuosta käytöksestä, millaiseksi sitten muutuit.

Vierailija
832/2639 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

50+ ikäinen nainen. Facebookin feedini täyttyy nykyisin suurimmaksi osaksi sinun postauksistasi. Otat kuvia itsestäsi peilin kautta, aamupalasta, iltalenkistä, valtuuston kokouksista, kumisaappaistasi, istutuksistasi sekä päivität päiväsi kulkua faceen jatkuvalla syötöllä. Joka päivä teet 10-15 postauata sun arjesta. Välillä myös näitä mystisiä "on niin kiukkuinen " tms. Postauksia ja sitten kun joku tiedustelee syytä, lupaat laittaa yksityisviestin k.o. henkilölle. Raivostuttavaa.Tiesitkö, että elämää voi elää myös ilman sen jatkuvaa dokumentointia?

Vierailija
833/2639 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et koskaan pyydä omaan kotiisi.

Minäkin voisin kysyä samaa eräältä "ystävältä", joka kyllä mielellään tulee minun luokse mutta ei koskaan esitä vastakutsua. Mutta en kehtaa. Kyseessä on kuitenkin korkeasti koulutettu ihminen, jonka vanhemmat ovat myös akateemisella alalla. Luulisi, että kotona olisi opetettu vastavuoroisuutta.

Ot, akateemisuus ei ole = älykkyys ja hyvä kasvatus, sosiaalisuus tai mikään muukaan positiiviseksi mielletty ominaisuus. Ihan yhtä paljon virheitä tekevät kuin vähemmän koulutetutkin.

Vierailija
834/2639 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta kun mennään ulos laskee hän rahojaan ennen tilausta .Mietin miksi hän ylipäänsä lähtee ulos. Inhottavaa minulle.  Jatkuvasti pistän hänelle juotavaa ,mutta nyt olen päättänyt että tästä poikki. 

Niin että köyhä ei saisi lähteä ollenkaan ulos iltaa viettämään? :O

On se ikävä kun aina mainitsee että täytyy laskea rahat ennen tilausta.Itse tiedän paljonko minulla on mukana .Kiusallista tuo laskeskelu.Mietin juuri jospa lopettaisin käynnit ulkona köyhätaskujen kanssa. Viimeksi maksoin 450 kruunua meidän kummankin puolesta.Väsynyt siihen.

Sun kannattaa liittyä Facebookin Vauras nainen -ryhmään. Siellä vasta keskusteltiin että mistä ja miten löytyisi rikkaampia ystäviä. Köyhien kanssa on kurja viettää aikaa kun ei pääse rahoilla leveilemään eikä harrastamaan kalliita parempien ihmisten harrastuksia.

Vierailija
835/2639 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vaarassa menettää perheesi ja parhaan ystäväsi, jos toteutat aikeesi.

Vierailija
836/2639 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä hyvä, käyt paljon syömässä laaturavintoloissa Helsingissä ja matkoillasi millon missäkin.

Joka ikisestä paikasta missä olet käynyt tulee kuvia fb:iin. Se on ihan ok jos sinulla on tarve siihen, jokainen tekee niinkun parhaaksi näkee.

Mutta voisitko ottaa kuvan lautasannoksista ennen kun olet siitä puolet syönyt! Kiitos!

On yököttävää katsoa kuvia puoliksi syödyistä ruoista joissa tahraiset ruokailuvälineet näkyy samalla lautasella sekä sormenjälkinen ja huulipunainen viinilasi kuvan yläkulmassa pilkistää.

Vierailija
837/2639 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet mukava ja hauska, varsin fiksu ihminen. Ei sinun tarvitseisi kerjätä hyväksyntää ja ihailua jatkuvilla, joka nurkasta, joka kodin esineestä, joka puutarhan kasvista ja joka lemmikistä ja lenkkipolusta ottamallasi kuvilla jotka toistaa vuosikaudet itseään.

Pliis, vaihda jo aihetta tai hanki jotain muuta uutta mielenkiintoa ja tekemistä elämääsi. Kai huomaat että niin tykkäykset kuin ne ihailevat "vau, ompa ihana piha ja oh hoh ompa teillä upea se ja tämä ja tuo ja kaunis kuva, ihanan värinen sohva ym kehukommentit vähenee vähenemistään. Ymmärrämme kyllä että kerjäät vain huomiota, hyväksyntää ja ihailua, jotkut tarvitsevat sitä.

Ei kukan jaks vuodesta toiseen noita samoja kuvia joita siis tulee vähintään 2x viikkoon.

Vierailija
838/2639 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahankulutuksesi on järjetöntä. Alkuvuodesta ostit kunnollisen, kalliin kameran ja sille linssejä ja tarvikkeita, kaksi viikkoa sitten ostit sille kasapäin kalliita tarvikkeita ja linssejä lisää taas vaihteeksi, ja nyt päätit että haluat uuden kameran vaikka vanhassa ei ole mitään vikaa joten huis vaan menit ja tilasit yli 700 maksavan kameran. Ostit uuden järkyttävän kalliin pöydän ja sille kalliin penkin. ihan vaan siksi koska vanhaan pöytään tuli silitysraudasta jälki jota ei edes huomaisi jollei syynää tosi tarkasti. Hautajaisia varten ostit kaksi pukua koska et osannut päättää kumpi on parempi.

Ostit oveen tarkoitetun vaatetelineen joka ei ollutkaan oviisi sopiva, etkä jaksanut sitä palauttaa kauppaan joten roskiin vaan.

Suunnittelet ostavasi kalliin uuden työpöydän tietokoneellesi jota käytät tyyliin kerran kahdessa viikossa.

Leveilet rahoillasi jatkuvasti, kehut kuinka taas ostit sitä sun tätä ja maksoi paljon, kehut kuinka taas menit ja ostit tosi kalliita ruokia.

Joo, omatpahan on rahasi, mutta se jatkuva niillä leveily ja tuhlaaminen on järjetöntä.

Vierailija
839/2639 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olet sairaalloisen pihi, hae apua. Saituus on sairaus.

Vierailija
840/2639 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos syö liian vähän ja on ketoosissa silloin henki haisee pahalle. Paha haju tulee hengitysilmaan keuhkoista. Haju on hirveä. Eli ruokaa lisää.

Sitten jos on mahassa ja ruokatorvessa vikaa, tulee hajut mahasta.

En syö liian vähän, enkä ole ketoosissa. Jos söisin lisää, niin olisin lihava, sen sijaan että nyt olen hiukan yli ihannepainon. 

Mahassa ja ruokatorvessa ei ole vikoja (ei esim. happo-ongelmia).

Tarkoittamani haju ei tule hengityksestä eikä mahasta, vaan todellakin puhtaasti - suusta!

Ps. Oli pakko jatkaa tarkennuksella, kun tänne tulee näitä "tietäjiä" neuvomaan... Antakaa nyt vaan kommenttini olla yksi kommenteista muiden kommenttien joukossa, ja kertokaa niitä omia juttuja omista elämistänne, niin minä jatkan tämän oman ongelmani selättämistä! :D

Lopettakaa tämä kommenttien kommentointi ja sairaskertomukset ym selitykset tässä ketjussa.

Kai ymmärrätte että alkuperäiset viestit voi olla kelle tahansa, ei välttämättä teille.

Ei tänne tarvitse tulla selittelemään kenenkään mitään. Eikä varsinkaan seikkaperäisesti analysoimaan terveydentilaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme