Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?
Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.
Kommentit (2621)
Olet todella raskasta juhlaseuraa juodessasi aina liikaa. Hölötät kännipäissäsi teini-ikäisen lapsesi intiimejä asioita, ja möläyttelet älyttömyyksiä. Jälkikäteen tapahtuva morkkistelusi on silkkaa teatteria, sillä seuraavissa bileissä jatkat samaan tapaan. Tämän vuoksi olen ollut itse juomatta, eli kiitos varoittavasta esimerkistä.
Älä ole aina niin negatiivinen. Jos jotain kivaa tai hyvää tapahtuu niin älä yritä kääntää sitäkin jollain tavalla negatiiviseksi tapahtumaksi tai ainakin että ei se kiva tai hyvä tapahtuma kauaa pysy ja sitten kaikki on taas kenkkumaista.. Olemme tunteneet toisemme 7-vuotiaasta asti ja nyt olemme 60 ja vieläkin sama homma, huh !
Vierailija kirjoitti:
Nyt akka lopetat tuon jatkuvan itkun sekä uhriutumisen ja ala tekemään itse asioita. Sinulla ei ole palvelijaa tai orjaa joka tekisi asiat sinulle kun itse et halua tehdä mitään
aina ei voi tehdä asioita,esim. jos ei ole tarpeeksi rahaa suhteessa mitä haluaa,eikä kaikkea voi tehdä yksin
Lakkaa jo kierimästä itsesäälissä 7 vuotta sitten tapahtuneen työpaikkakiusaamisen takia. Itse olin samassa jamassa, mutta käsittelin asian jo ajat sitten ja menin eteenpäin. Mutta ei, tämä äijä jauhaa ne samat jutut joka kerta kun nähdään.
Vierailija kirjoitti:
Olen epävakaa.
Saanko minä yrittää ystävyyssuhteita?
Olen kaunis , hoikka ja älykäs.
Sama mies 30 vuotta.
Olen rikastunut yrittäjänä.
Minulla on yksi ystävä.
Ystävyyssuhteeni kestävät noin 5-10 vuotta.
Perheeni on hylän nyt minut ..pitivät nälässä ja löivät.mujten olisin kai normaali.
Jättävätkö ystävät sinut?
Miten miehesi kestää epävakauttasi,?
Miksi valehtelet...olet vanha eli lihava ja ruma
Vierailija kirjoitti:
Että hän ei ole erityisherkkä. Vain erityisen herkkänahkainen.
Tämä ja vielä perään että oman "erityslaatuisuuden" jatkuva korostaminen alkaa jo riittämään ja aikuisella ihmisellä pitää olla käytöstavat eikä kiukutella joka asiasta kuin kolmevuotias
Lopeta se epäterve säästäminen joka asiassa! Säästä kohtuudella mutta nauti elämästä!
(ystavälle jolla on rahaa mutta säästää/pihistää joka asiassa, ilmeisesti vie hautaan mukanaan miljoonan tai pari. Hänen kanssa ei esimerkiksi voi matkustaa, kun ravintolassa ei voi syödä ja taksilla ei voi ajaa. Aina halvimmat lentoliput 2 vaihdon kautta jne jne)
Älä hankkiudu raskaaksi. Sinulla ei ole kunnon koulutusta, tuhlaat aina kaikki rahasi ja kumppanillasi viiraa pahasti päässä
Vierailija kirjoitti:
Nuo leuassasi rehottavat partakarvat voisi poistaa laserilla. Ne näkyvät sivuvalossa todella selvästi.
Pidät itseäsi naisellisena mutta parta ei siihen kuulu.
naisvihaaja! Karvoja kasvaa naisillakin, se on luonnollista!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se oli raiskaus, kun harrastit seksiä sammuneen tyttöystäväsi kanssa.
Olisi äärimmäisen hyvä asia kertoa tämä hänelle. Oppii tai ei, niin silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen likaämpäri, tapaamisilla ei puhuta muusta kuin sinun psyykkisestä maailmasta, lääkityksistä, reagoimisestasi eri tilanteissa. "Ystävyytemme" ei ole vastavuoroista. Suutut lähes kaikista kommenteistani. Paasaat loputtomasti. Jos kerron jotain omia juttujani, sivuutat ne ja jatkat monologia.
Olisin onnellisempi, jos et enää olisi yhteydessä minuun. Teen pitkää päivää ja jo tiedossa oleva tapaaminen kanssasi tuntuu niin kuluttavalta, että toivoisin esim. Sairastuvani, ettei tarvitsisi nähdä.
Sinä voit itse lopettaa yhteydenpidon.
Oon yrittänyt ghostata, ei ole tuottanut tulosta. En viitsi sanoa suoraan, ettei eskaloidu itsetuhoiseksi , kaverilla taipumusta tähän.
Jumalauta miten katkeraa sakkia! Antakaa ihmisten elää.
Jos miulla olisi näin kaksinaamaista porukkaa kavereina, antaisin fudut takamukseen äkkiä.
Soittaa ja kyselee meneiilä olevista asioista..keskeyttää, kyselee...
Lopettaa puhelun, mun täytyy nyt lopettaa, enkä ole ehtinyt edes puhutuksi
kaikkea mitä muuta olisin ehtinyt kertoa...
Sanoisin : älä puhu minulle jatkuvasti yksityiskohtaisesti sukusi tai työhön liittyviä asioitasi !
Mitä joku mulle täysin tuntematon ihminen tekee missäkin !
Tätä lähes jatkuvasti.
En jaksa tuota kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olet ilmaissut tunteesi miehelle ja hän ei vielä puolenvuodenkaan päästä ole antanut sinulle vastausta haluaako hän tapailla sinua vai ei, niin se syy siihen ei ole, että hänellä on varmaan muuta hirvittävää stressiä elämässä, ettei pysty sanomaan kyllä/ei. Luulisi aikuisen miehen pystyvän sanomaan "Olen kiinnostunut, mutta nyt on huono hetki" tai "Kiitos, ei kiitos" tai "En ole juuri nyt etsimässä kumppania" tai "Mikä ettei, lähdetäänkö kahville?"
Eräs mies teki tuollaista kiinnostuneelle naiselle, koska nainen ei nykyisessä tukevoituneessa kunnossa viehättänyt fyysisesti. Mutta mies oli nähnyt miten hyvännäköinen nainen oli aiemmin hoikempana, joten joutui sellaiseen vaikeaan odotustilaan "josko se nyt vaikka laihtuisi" eikä osannut sanoa juuta eikä jaata.
Vau, vaikuttaa oikein unelmien prinssiltä. Naisparka, kun ei koskaan saanut tietää, millainen ihmissuhdejättipotti pääsi livahtamaan hänen ohitseen. Yhyy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun on tehnyt mieli sanoa jollekin, että "pidä nyt #&%"! se suusi kiinni, kun puhun, en halua mitään neuvoja ym., vaan purkaa ainoastaan ajatuksiani, opettele nyt jo kuuntelemaan ja pitämään itse suusi kiinni".
Mutta enpä vaan ole sanonut. Siitä vasta polemiikki tulisi.
Minusta ongelma on kyllä sillä osapuolella, joka neuvoo toista pyytämättä.
Asia muuttuisi jo sillä parempaan suuntaan, jos toinen edes kysyisi ensin, että "kaipaatko multa ehkä jotain neuvoja tuohon asiaan?" Sitten voisi suoraan vastata kysymykseen ja asia hoituisi sillä.
Mutta yleensä se toinen aloittaa, että "no en nyt oikein osaa neuvoa, mitä sinun pitäisi tuossa asiassa tehdä...", johon tekisi mieli huutaa, että "onko tässä joku edes pyytänyt sinun neuvojasi!"
Jos et halua kommentteja, älä oksenna ongelmiasi kaverin niskaan. Pidä suusi kiinni.
Eri, mutta joskus oikeasti vaan haluaa ystävälle purkaa sydäntään ilman, että toinen osoittaa tietävänsä vastaukset kaikkiin ongelmiin. Tärkeintä on että toinen kuuntelee.
Minä en tajua näitä, miksi tarvitsee monologilleen kuulijan, jonka pitää vaan nyökkäillä vaikka mitä sontaa joutuisi kuuntelemaan.
Minäkin ihmettelin, miksi eivät osta sitä pehmolelua, johon voi äänittää puhetta. Siihen voisi äänittää itseään tukevia kommentteja.
Miksi rasittaa ystävää omilla murheilla, jos ei kuitenkaan halua kuulla ystävältä "mitään? kommentteja asiaan liittyen".
Asia 1: Ei ole normaalia antaa lasten syödä karkkia joka päivä.
Asia 2: Ei ole normaalia, että teidän 7-vuotias pieni koululainen saa valvoa klo 23 asti arkisin. Ja kyllä, se aamuväsymys johtuu juuri siitä, että te vanhemmat annatte hänen valvoa liian pitkään.
Minua ahdistaa miehesi puolesta sinun toimintasi.
Olet koko aikuisikäsi lusmuillut Kelan tuilla, nyhtäen aina avopuolisoistasi kaiken mahdollisen irti.
Edellisen kanssa muutit yhteen vain, koska olit laskenut jääväsi taloudellisesti siinä voitolle. Kinusit, vaadit ja kiusasit masentuneen ja epätoivoisen miehenalun ostavan sinulle turhia muoviturhakkeita ensin opiskelijan pienillä rahoilla, sitten painostit ostamaan velaksi osamaksulla ja kun sekään ei riittänyt, pistit hänet ottamaan pikalainoja. Petit ja nöyryytit häntä "avoimella suhteella" vuosia niin, että hän on nyt 5v myöhemmin edelleen veloissa ja käy terapiassa kasailemassa itseään.
Kiusaat uusinta miestäsi yhtä pahasti. Kilahdat, jos et saa häneltä jatkuvaa ylistämistä ulkonäöstäsi, vaikka ylipainoa on yli 60 kiloa etkä huolehdi riittävästi hygieniastasi. Hän yrittää pitää talouttanne pystyssä pienellä palkallaan, sinulla taas on pokkaa pistää kaikki tukirahasi rakennekynsiin ja merkkilaukkuihin ja sitten laittaa hänet maksamaan puhelinlaskusi ja peruselämisen kulusi. Ikää 27v, etkä tunne häpeää loisimisestasi, vaikka elämisen hinta nousee nousemistaan ja miehesi taakka kasvaa sen myötä.
Että voin paljon paremmin kun tavataan harvemmin.
MINÄ EN OLE KUURO!!
Kun kailottaa.