Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?

Vierailija
03.10.2022 |

Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.

Kommentit (3084)

Vierailija
2901/3084 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika sinua "vanha ystävä", ymmärrä että olet ollut tuollainen, no melko erikoinen persoona, iät ja ajat. Et siitä enää muuksi muutu, mutta kuuntele nyt vähän itseäsi ja tarkastele toimintamallejasi jotka eivät tee hyvää sinulle, pikemminkin sairastuttavat sinua entistä enemmän. Ei olla nuoria enää eikä kroppa ja nuppi kestä enää sitä mitä kesti 20v sitten. Älä ole niin mahdoton jääräpää kaiken uuden edessä, kokeilisit joskus asioita mitkä tuottaisi sinulle hyvinvointia sen sijaan että keksit joka asiaan useita tekosyitä mikset voi edes kokeilla, torjut kaiken ennenkuin edes tiedät miten joku sinulle ehdotetu asia toimisi. Menisit terapiaan ja tutkimaan sitä mikä sinua pitää kiinni huonoissa sairastuttavissa elintavoissa etkä edes yritä muuttaa niitä, ihan kun jotenkin ylpeileisit tai haet huomiota sillä miten kurjaa sulla on, miten väsynyt olet ja miten raadat viimeisillä voimillasi. Huom. me muutkin tiedämme paljon ja olemme kokeneita, lukeneita ja huomattavasti sinua fiksumpia, niin kannattaisi kuunnella ystäviä ja ottaa neuvoista vaari eikä sanoa joka adiaan kieltävä negatiivinen vadtine. Sano joskus joo, kuulostaa hyvältä, kerro lisää, pitääpä kokeilla. Huomaisit itsekin eron ainaisella valittamisella ja negaatiossa rypemisellä vert positiivinen ajattelutapa.

Vierailija
2902/3084 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäisi jättää se äijänketale viereltäsi, mutta tällä kertaa mä en sua siinä voi auttaa. Ei se viime kerrallakaan päättynyt hyvin. Onko jo reikiä seinässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2903/3084 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun luomat ihmissuhdedraamat tuo varmaan kivaa vaihtelua sohvalla maksamiseen ja tvn katseluun. Jotain sisältöä elämään. 

Vierailija
2904/3084 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin pyytää häntä lopettamaan muiden siisteyden, käytöksen yms. jatkuvan arvostelun, ja menemään lenkille että pääsisi läskeistään eroon. 

Vierailija
2905/3084 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä naisella on aivan täydellinen perse. Sitten se vielä on niitä naisia, jotka "vahingossa" esittelee sitä kaikille. Kun vaikka ottaa jotain tippunutta esinettä lattialta, niin se nostetaan jalat suorana ja pylly pitkänä. Muutenkin se on aina nojaamassa jonnekin peppu esillä.

Ei varmaan kannata mainita asiasta.

Naurattaa tämä. Itselläni ei ole täydellistä persettä, mutta nivelvaivoja tai selkäkipuja, joiden takia nostan joskus jotakin tuolla tavalla, koska muut tavat tekevät kipeää. 

Vierailija
2906/3084 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot usein olevasi mukava tyyppi. Et ole. Haukut ja arvostelet kaikkia. 

Miksi tuollaista pitää sanoa itsestään? Itsekehua. Tässä tapauksessa vielä katteetonta. Ikävä ihminen hokee olevansa mukava. 

Vierailija
2907/3084 |
20.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että luomuilunsa menee välillä pahasti yli. Esim.pesevät lapsen hampaat jollain luomuhammastahnalla ja lapsen suu on täynnä reikiä. Hammaslääkäristä asiaan puuttuneet ja uhanneet tehdä lasun, josta ystävä on pahana. Ei kuulema johdu hammastahnasta vaan geeneistä, kun vanhemmillakin on reikiä. Johtuisikohan kuitenkin siitä hammastahnasta... Ei ole normaalia, että tokaluokkalaisella on ollut jo lähemmäs 20 reikää.

Lisäksi ovat koko perhe huomattavan ylipainoisia (en tiedä miten on edes mahdollista niillä luomuruuilla). Tästä tekisi mieli sanoa siinä kohtaa, kun ystävä alkaa saarnata minulle (hoikalle ja urheilulliselle) kuinka ruokani, pesuaineeni ym. ovat myrkkyä, kun eivät ole luomua.

Outo hammastahna, jos aiheuttaa reikiä.

Ehkei hammastahna itsessään aiheuta vaan fluorin puute. Sama kun vedellä pesisi tai puutikulla kaivelisi niin kuin ennen vanhaan. Silloin ennen vanhaan, kun kolmekymppisillä ei ollut enää omia hampaita suussa.

Luomu hammastahna Urtekram 75 ml Minttu... Luomulaatuinen xylitolia sisältävä ja fluorilla täydennetty Urtekram-hammastahna aikuisille. Mintun makuinen hammastahna on vegaaninen.

Pakkauskoko 75 ml.

Vierailija
2908/3084 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään markkinoilla tuli elävästi sun mies mieleen. Näin ison purkin hunajaa /20€ ja ajattelin napata siitä yhden purkin.

Asiakkaana ennen minua oli "miehesi". Ensin piti pikkurilli pystyssä pyöritellä otinta näytepurkissa, sitten piti maiskutella huulia ja pyöritellä hunajaa suussa. Sitten piti hymistellä. Sitten piti kysellä kaikenlaista. Sitten piti taas vähän pyöritellä otinta pikkurilli pystyssä ja maiskutella. Asiakkaita alkoi kerääntyä ja osa lähti pois. Tämä kultivoitunut hifistelijä tuumaili ja kyseli. 

Teki jo mieli huutaa, että jumalauta! se on vaan hunajapurkki, ei sentään mikään kiinteistökauppa!

Vaimo seisoi kuuliaisena vieressä.

Lopulta mies esitti kovinkin valveutunutta ja alkoi ihmetellä, että mehiläiset vaikuttavat vähentyneen. Myyjällä alkoi jo kiristyä ja hän sanoi tarpeettoman kovalla äänellä: se on globaalia! Lopulta maiskuttelija päätti investoida yhden purkin.

Kun vuoroni tuli, sanoin, ett otan pidemmittä puheitta yhden purkin.

On tietty miestyyppi, jonka kierrän kaukaa 😄 Sun ei tarvitse koskaan pelätä, että yrittäisin napata ukkosi.

Vierailija
2909/3084 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen, että hänen totuutensa ei ole muiden totuus. Liian itsevarmana toitottaa omia näkemyksiään, monista asioista ajattelen itse toisin, mutta en vaivaudu väittelemään enkä useimmiten edes sano, että asian voi nähdä toisinkin.

Et siis osaa keskustella? Kuuntelet toisen näkemyksiä mutta et osaa perustella omiasi?

Hitto, olet varmaan tylsää seuraa. Miksi pelkäät tuoda omia mielipiteitäsi esiin?

Sehän on ihan parasta, kun ihmisillä on erilaisia näkemyksiä ja niistä osataan keskustella rakentavasti. Se avartaa ja haastaa omia ajatuksia.

Tuollaiset jeesjees-tyypit on yksinkertaisia. Vai missä on vika?

Vierailija
2910/3084 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietitkö koskaan, kuka maksoi ravintolalaskun ruokineen ja juomineen, kun joit itsesi putkaan?

Juopot ei mielellään maksa, jos sattuvat saamaan ilmaista viinaa.

Minä olen vienyt muutamat kerrat loiventavaa. Lupaa maksaa, kun pyytää tuomaan. Kaiken muun maksaa ihan ok mutta ei kaljojaan. 

En viitsi ruinata suht pieniä summia mutta otin etäisyyttä, enkä toimi enää kaljakuskina. 

Vierailija
2911/3084 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita hyväksyä, etten jaksa olla enää tekemisissä kanssasi.

Koita rauhoittua. 

Muistutan, että olet puhunut vuosien varrella p4skaa miehestäsi, lapsesi terveystietoja ja fetissejä, ex-ystäväsi asiat hyvin ikävässä valossa, entisen pomosi miesh*uorat ja ryyppäämiset. Aika kauan kuuntelin  yksityiskohtaisia kuvauksia mm seksielämästänne. 

Ymmärräthän, että sinun on nyt turha yrittää kääntää mustaa valkoiseksi. 

Ihan sama jos haluat kääntää asiat niin, että sinä katkaisit välit. Tiedät itse yrittäneesi lämmittää välejä joitain kertoja. 

Ollaan aikuisia ja jatketaan omilla teillämme. 

Ei ole kukaan minun ex-ystäväni

tai kollegani, edes tuttavani. 

Tekstin jaksotus muistuttaa omaani.

E

Vierailija
2912/3084 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koita hyväksyä, etten jaksa olla enää tekemisissä kanssasi.

Koita rauhoittua. 

Muistutan, että olet puhunut vuosien varrella p4skaa miehestäsi, lapsesi terveystietoja ja fetissejä, ex-ystäväsi asiat hyvin ikävässä valossa, entisen pomosi miesh*uorat ja ryyppäämiset. Aika kauan kuuntelin  yksityiskohtaisia kuvauksia mm seksielämästänne. 

Ymmärräthän, että sinun on nyt turha yrittää kääntää mustaa valkoiseksi. 

Ihan sama jos haluat kääntää asiat niin, että sinä katkaisit välit. Tiedät itse yrittäneesi lämmittää välejä joitain kertoja. 

Ollaan aikuisia ja jatketaan omilla teillämme. 

Ei ole kukaan minun ex-ystäväni

tai kollegani, edes tuttavani. 

Tekstin jaksotus muistuttaa omaani.

E

Niin siis meinaat, että olet itse kirjoittanut tuon? Vai mikä on pointtisi?

Miksi ajattelet, että tuo on sinusta kirjoitettu?

Vierailija
2913/3084 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sanoa ystävälleni, ettei ole hyvä ripustautua puolisoon. Pitäisi olla omia juttuja, ystäviä, harrastuksia ja suhteet omiin sukulaisiin. 

Tuossa on riski, että puoliso kaasuvalottaa ja manipuloi. Kuten teillä näyttäisi olevan. Kun sosiaalista elämääsi rajoitetaan, sinulta hämärtyy normaali elämä. Elätte kuplassanne, jossa sinua on helppo hallita.

Sinulla on aina ollut voimakas tarve miellyttää miestäsi. Silti hän löytää sinusta vikoja.

Olet luopunut itsestäsi ja elät miehesi kautta hänen hyväksyntäänsä hakien.

Kuka sinä olet? Mitä haluaisit tehdä? Keiden kanssa haluaisit viettää aikaa? Millaiset sinun arvosi ovat? Mikä tuo iloa?

Entä sitten jos puolisosi sairastuu vakavasti, kuolee tai löytää uuden? Sinulla on silloin iso urakka luoda elämäsi uudelleen. Kuka sinä silloin olet, kun kupla puhkeaa? 

Vierailija
2914/3084 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Tosta tuli mieleen.

Eläydy hetkeksi miettimään että heräät joku aamu eikä puolisosi ole enää vierelläsi.

Kenelle soitat? Kun uudenlainen arki alkaa kuka tukee sinua? Kenelle voit soittaa yksinäisyydessäsi?

Älä laske minun varaan. Olen saanut tarpeekseni.

Vierailija
2915/3084 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan näin aamutuimaan tuli mieleeni että kun summaan kulunutta vuotta, en oikeasti ole kaivannut seuraasi. Vaikka joskus viikonloppuisin kaipaisin seuraa, en kaipaa sinun seuraa. Tarvitsen hiukan älykkäämpää keskusteluseuraa. Eli en menettänyt mitään vaikkemme pidä mitän yhteyttä. 

Vaikka itse joskus pyysinkin sinua muutaman h seuraksi niin itseänikin jo ahdisti hiukan seurasi koska et ole kovinkaan fiksu ja tapasi puhua itse 80% ajasta, keskeyttää kokoajan ja puhua päälle, muuttaa puheenaihetta ihan randomisti ilman että edes kysyt mitä minä olinkaan sanomassa, kääntää mikä tahansa puheenaihe itseensä (kerrot käytökselläsi ettei minun jutut kiinnosta tippaakaan vaikka puhuisin ihan jostain yleisestä asiasta) oli todella ärsyttävä. Myös ihmeellinen tapasi vertailla meitä toisiimme, tuoda kateellinen rivienvälipiikittely ja ihme kuittailu julkisesti esille oli merkki siitä etten kaipaa kaltaisesi ihmisen seuraa. Ymmärrän että tunnet jotain alemmuudentuntoa tms vaikkei todella olisi tarvinnut. En menettänyt mitään ja varmasti huomasit etten minäkään ole ottanut yhteyttä, eli et todellakaan ole ainoa jolle riitti, vaikka niin asian ehkä luulet olevan. Aivan sama. Olisin toivonut että olisit ollut se mukava, rento, välitön, iloinen ihminen jota olit 10-15 v sitten.

Vierailija
2916/3084 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vian ei tarvitse olla iso, kun se on päässä.

Tässäkin tapauksessa sinulta puuttuu sairaudentunto, muut kyllä ymmärtävät tilanteesi.

Vierailija
2917/3084 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on yksi ystävä ylitse muiden. Ilossa ja surussa. Sen vuoksi olet valmis tekemään muille ohareita, olet valmis laiminlyömään perhettäsi. Ystäväsi on kulkenut rinnallasi vuosikymmenet ja se kulkee mukanasi (ennenaikaiseen) hautaan asti. 

Alkoholi. Se on parasta mitä tiedät.

Vierailija
2918/3084 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juot liikaa. Joka ilta menee drinkkejä ja toistelet samoja tarinoita moneen kertaan. 

Vierailija
2919/3084 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on yksi ystävä ylitse muiden. Ilossa ja surussa. Sen vuoksi olet valmis tekemään muille ohareita, olet valmis laiminlyömään perhettäsi. Ystäväsi on kulkenut rinnallasi vuosikymmenet ja se kulkee mukanasi (ennenaikaiseen) hautaan asti. 

Alkoholi. Se on parasta mitä tiedät.

Tuurijuoppo ja mt-diagnoosi. Siinä ei ole minkäänlaisia edellytyksiä terveeseen normaaliin ystävyyssuhteeseen. 

Mennään juopon ehdoilla. Monen päivän radiohiljaisuus, jonka aikana miettii, nytkö se joi itsensä hengiltä. Sitten tulee taas lällyjä "mitä kuuluu ystävä rakas?"-viestejä. Ihan kuin en tajuaisi, että on vedetty taas kunnon kalsarikännit.

Tavatessa kunnon sekoiluja, joita hän ei ole koskaan pyytänyt anteeksi. Paitsi yhden kerran mutta siihen liittyi pyyntö, etten kerro miehelleen.

En ole enää vuosiin halunnut tavata kuin kahvin äärellä. 

Vierailija
2920/3084 |
04.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juot liikaa. Joka ilta menee drinkkejä ja toistelet samoja tarinoita moneen kertaan. 

Drinkkejä? Missä kauniit ja rohkeat maailmassa elät? 

Ammattilainen vetää pari dl kossua ja viiniä päälle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän