Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?

Vierailija
03.10.2022 |

Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.

Kommentit (3084)

Vierailija
2941/3084 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan omaa tilaa mieheni kanssa, enkä jaksa nähdä.

Olet läheisriippuvainen?

Vierailija
2942/3084 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se myös miehellesi ok? Elätte jossain omassa kuplassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2943/3084 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ymmärrettävää, jos joku haluaa hengailla kanssanne esim kerran viikossa tai useammin. Kolmas pyörä voi joskus olla rasite.

Vierailija
2944/3084 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet saanut paljon kommentteja mutta pakko sanoa, että älä hyvä ihminen astu tuohon ansaan. Onko miehesi kulttuurista, jossa naisen paikka on kotona?

Vierailija
2945/3084 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä onkin hyvä foorumi purkaa ajatuksia, kun nyt näköjään muistoja nousee pintaan.

Henkilö ei ole muiden tunnistettavissa ja tuskin itse täällä pyörii.

Kun olin eroamassa ja jäämässä kahden teinin yksinhuoltajaksi, kerroit että ette miehesi kanssa antaneet lapsenne viettää aikaa lasten kanssa, jotka ovat eroperheestä.

Kuuntelin vuodatustasi ja ajattelin, että olet typerämpi kuin muistinkaan.

Nyt ajattelen olleeni liian naivi. Ehkäpä halusit tietoisesti potkia maassa makaavaa?Vuosia on kulunut ja nyt jo uskallan kiitollisena todeta, että hienosti pieni perheemme pärjäsi. 

Miten teillä meni?

Larppaako ne jotain 1800-lukua?

Vierailija
2946/3084 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä onkin hyvä foorumi purkaa ajatuksia, kun nyt näköjään muistoja nousee pintaan.

Kun olin eroamassa ja jäämässä kahden teinin yksinhuoltajaksi, kerroit että ette miehesi kanssa antaneet lapsenne viettää aikaa lasten kanssa, jotka ovat eroperheestä.

Nyt ajattelen olleeni liian naivi. Ehkäpä halusit tietoisesti potkia maassa makaavaa?Vuosia on kulunut ja nyt jo uskallan kiitollisena todeta, että hienosti pieni perheemme pärjäsi. 

Miten teillä meni?

Varmaan jotain vanhoillislessuja tmv.

Tollanen kontrollointi ei voi olla lapselle hyväksi. Siinähän voi jäädä luokassa ihan yksin. Henkistä väkivaltaa, jos noin on oikeasti tapahtunut. Oli varnaan vaan ilkeän ihmisen  kuittailua. Ei voi olla totta!

Vierailija
2947/3084 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex  ystävä. Olet ihmisyyden paskakasa. Rikoksia ja moraalittomuuksia salaillut. Tiedät mitä  rikoksia  on tehty eräälle naiselle ja hönen lapsilleen, mutta mukana  piireissä, sinunlaistesi pitäisi poistaa  maapallolta. Olet kuvottava oksennus. 

Vierailija
2948/3084 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä meni?

Tollanen kontrollointi ei voi olla lapselle hyväksi. Siinähän voi jäädä luokassa ihan yksin. Henkistä väkivaltaa, jos noin on oikeasti tapahtunut. Oli varnaan vaan ilkeän ihmisen  kuittailua. Ei voi olla totta!

Ei mistään eliittikoulustakaan löydy pelkkiä ydinperheiden lapsia. Mahtoi olla yksinäinen lapsuus.

Vierailija
2949/3084 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä meni?

Ei mistään eliittikoulustakaan löydy pelkkiä ydinperheiden lapsia. Mahtoi olla yksinäinen lapsuus.

Taisi olla vaan jonkun pienisieluisen ihmisen yritys saada toinen tuntemaan itsensä huonommaksi.  

Vierailija
2950/3084 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä meni?

Mihin ihminen tarvitsee vihollisia, jos on tuollaisia ystäviä

Vierailija
2951/3084 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla roikkuu kiinni yks ex-kamu. 

Laitoin välit poikki yli vuosi sitten. Hän on kolmesti yrittänyt avata keskusteluyhteyttä. Olen vastaillut kohteliaasti mutta en ole halunnut jatkaa "ystävyyttä". 

Kuollutta ihmissuhdetta ei kannata tekohengittää. 

Minulla menee oikein hyvin. Ainoa, mikä vähän harmittaa on se etten voi hypettää hänelle, miten hyvässä fyysisessä kunnossa olen 😄

Sulla ei ole kaikki himassa. Ei millään pahalla. Jotakin narsistista problematiikkaa?

Narsismikortti vedetty esiin 😁 Eikö se ole jo vähän kulunutta? Miksi tunntuit ottaneen tuon kirjoituksen henkilökohtaisesti? Vauvalla menee järki, jos luulee kaikkea itselleen kirjoitetuksi.

Niin loppuun kulunutta tuo narsismi diagnoosin käyttäminen.

Vierailija
2952/3084 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä meni?

Mihin ihminen tarvitsee vihollisia, jos on tuollaisia ystäviä

Samaan ajatukseen havahduin.

Tämä on vielä kevyt esimerkki. Hänen suustaan on tullut paljon rankempiakin juttuja. Paljon. 

En  oikeasti tiedä, onko ilkeyttä vai eikö ymmärrä käytöstään?

Päätin jättää kaiken taakse. Myös tämän ketjun. Asia ei korjaannu, vaikka kuinka miettisin tai puhuisin. 

Vierailija
2953/3084 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla roikkuu kiinni yks ex-kamu. 

Laitoin välit poikki yli vuosi sitten. Hän on kolmesti yrittänyt avata keskusteluyhteyttä. Olen vastaillut kohteliaasti mutta en ole halunnut jatkaa "ystävyyttä". 

Kuollutta ihmissuhdetta ei kannata tekohengittää. 

Minulla menee oikein hyvin. Ainoa, mikä vähän harmittaa on se etten voi hypettää hänelle, miten hyvässä fyysisessä kunnossa olen 😄

Sulla ei ole kaikki himassa. Ei millään pahalla. Jotakin narsistista problematiikkaa?

Narsismikortti vedetty esiin 😁 Eikö se ole jo vähän kulunutta? Miksi tunntuit ottaneen tuon kirjoituksen henkilökohtaisesti? Vauvalla menee järki, jos luulee kaikkea itselleen kirjoitetuksi.

Niin loppuun kulunutta tuo narsismi diagnoosin käyttäminen.

Se vedetään usein esiin silloin kun "ollaan alakynnessä", eikä osata muuta sanoa. Tai ei haluta itsereflektoida omaa osuutta asiaan.

Kulunutta,noloa ja tehotota.

Vierailija
2954/3084 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni lähettää jouluisin puhelimella jouluisen kuvan itsestään. Ei koskaan kysy esim kuulumisia.

Nyt hän viettää syntymäpäivää ja haluaa paljon ihmisiä häntä juhlimaan. Itse olen estynyt. 
Tämä joulukuvan lähettäjä loukkaantui, kun en osallistu juhliin.

Enhän edes tunne tyyppiä kovin hyvin, toki saan aina tuoreen kuvan hänestä.

Vierailija
2955/3084 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun otsikko on: mitä haluaisit sanoa ystävälle mutta se ei ole ok

Eli idea on purkaa tuntoja, joita ei ole hyvä sanoa päin naamaa.

Sitten joku palstapoliisi säntää vetämään narsistikorttia esiin ja sanoo, että päässä on vikaa. 

Vierailija
2956/3084 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös sitä mieltä, että energiasyöpöt ystävät voi siirtää mennrisyyteen, jos niin kokee. Ystävyys on vapaaehtoista.

Ihmiset eroavat liitoistaan, vaihtavat työpaikkaa, asuntoa, autoa, kumppania, mutta ystävää täytyy pitää lähellä, vaikka eivät ole enää vuosiin olleet samaa mieltä juuri mistään. Miksi? En ala ilmaiseksi terapeutiksi.

Vierailija
2957/3084 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni lähettää jouluisin puhelimella jouluisen kuvan itsestään. Ei koskaan kysy esim kuulumisia.

Nyt hän viettää syntymäpäivää ja haluaa paljon ihmisiä häntä juhlimaan. Itse olen estynyt. 
Tämä joulukuvan lähettäjä loukkaantui, kun en osallistu juhliin.

Enhän edes tunne tyyppiä kovin hyvin, toki saan aina tuoreen kuvan hänestä.

Minä sain muutamana jouluna työkaverilta joulukurjeen. Se oli selvästi kirjoitettu laajaan jakeluun sukulaisille. Käytti sukunimeä. Möttösen perheen vuosi. Sitten hän kertoili isä Möttösestä, lapsi Möttösistä ja tietty itsestään.

Ei voinut vähempää kiinnostaa 😁

Vierailija
2958/3084 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös sitä mieltä, että energiasyöpöt ystävät voi siirtää mennrisyyteen, jos niin kokee. Ystävyys on vapaaehtoista.

Ihmiset eroavat liitoistaan, vaihtavat työpaikkaa, asuntoa, autoa, kumppania, mutta ystävää täytyy pitää lähellä, vaikka eivät ole enää vuosiin olleet samaa mieltä juuri mistään. Miksi? En ala ilmaiseksi terapeutiksi.

Ihan kuin mun näppikseltä.

Avioero oli paljon helpompi kuin päästä eroon takertuvasta ystävästä.

Mielestäni on luonnollista, että ihmiset muuttuvat. Niin sen kuuluu mennä. 

Ainoa pysyvä asia on muutos. 

Vierailija
2959/3084 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka näkevät narsismia joka puolella ovat usein vähän ressukoita. Yhyy, toi on eri mieltä kuin minä, se on narsisti! Yhyy!

Vierailija
2960/3084 |
06.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla joku, jonka voisit nähdä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi