Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?
Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.
Kommentit (2684)
En usko että et muista kuinka pahasti puukotit minua selkään. Nyt pitäisi olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Ei tule tapahtumaan, en luota sinuun enää ikinä. Jos tietäisit minkälaiset traumat sain, niin osaisit ehkä vähän katuakin. Nyt kun aikaa on mennyt, niin tajuan miten paljon "ystävyytesi" kuormitti minua. Nyt on paljon helpompi olla kun ei tarvitse olla osana draamaasi.
Miehesi on oikeassa harkitessaan eroa.
Olet lihonnut 20 kiloa 5 vuodessa ja menettänyt seksihalusi.
Mutta eihän näin voi sanoa parhaalle ystävättärelleen. Soperran aina jotakin ympäripyöreää ja kauhistelen kaverini miehen sanomisia/ tekemisiä.
Pelkuri ystävä 38v
Kontrolloit liikaa lastesi elämää. Se ajaa heitä kauemmaksi sinusta.
Kun harvoin saamme aikataulut osumaan yksiin niin, että näemme kasvotusten, voisimmeko tavata ilman lastasi? Lapsella on ihana, huolehtiva isä joka voisi pitää lapsesta huolta tapaamisemme ajan. Pienen lapsen läsnäollessa et pysty keskittymään kunnolla muuhun kuin lapseen.
Lisäksi, toivon että olisit kiinnostuneempi minun elämästäni, vaikkei minulla olekaan lapsia ja vaikka minun elämäni tärkeät asiat eivät ole sinulle tuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Selvästi et ole minun kaltaiseni vaan narsisti, itsekäs ja negatiivinen. Ehkä sinulla on adhd, pakkokäyttäytymistä ja autismin piirteitä. Toivottavasti menet tutkimuksiin ja saat hoitoa. Muuten rakas ystäväni en kestä sinua enää. Toivon parastasi ja rakastan sinua
Ei tästä sepostuksesta saa mistään kohtaa kiinni. Mitä tein? Selitä ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
En usko että et muista kuinka pahasti puukotit minua selkään. Nyt pitäisi olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Ei tule tapahtumaan, en luota sinuun enää ikinä. Jos tietäisit minkälaiset traumat sain, niin osaisit ehkä vähän katuakin. Nyt kun aikaa on mennyt, niin tajuan miten paljon "ystävyytesi" kuormitti minua. Nyt on paljon helpompi olla kun ei tarvitse olla osana draamaasi.
Tämä on samaa sarjaa kuin edellinenkin viesti. Kerro hyvä ihminen niistä traumoistasi suoraan. Ei kukaan ole ajatusten lukija.
Vierailija kirjoitti:
Selvästi et ole minun kaltaiseni vaan narsisti, itsekäs ja negatiivinen. Ehkä sinulla on adhd, pakkokäyttäytymistä ja autismin piirteitä. Toivottavasti menet tutkimuksiin ja saat hoitoa. Muuten rakas ystäväni en kestä sinua enää. Toivon parastasi ja rakastan sinua
Miksi hyvänen aika pitäisi olla kopio toisesta ihmisestä ,en voi ymmärtää. Ei elämän kuulu olla pelkkää "sinä olet minä-lässytystä". Ihan normaali kanssakäyminen on riittävää.
Vierailija kirjoitti:
Näin voisin sanoa itsekin eräälle entiselle tutulle. Mutta tuskin hän edes ottaisi kuuleviin korviinsa.
Älä soita joka päivä monta kertaa, jos ei ole mitään asiaa! Ihan kun laittaisi nauhan pyörimään, samat jutut aina uudelleen ja uudelleen.
Olisitpa sylissäni,Koskettaisit sydäntäni,
Olisitpa lähelläni !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ihan hauska ja kanssasi on kiva jutustella mutta on erikoista että kun sinulla on vieraita puhut pitkiä puheluita samaan aikaan jonkun muun kanssa. Älä vastaa silloin puheluihin ja irrota se känny kädestäsi edes hetkeksi, ei sun tarvii olla kokoajan kontaktissa muiden kanssa kun sulla on vieraita. Tai laita vaan pikaseen vaan lyhyt viesti, että sulla vieraita, palataan myöhemmin. Tyylisi on todella epäkohtelias eteenkin kun olet jo kaski-iän ylittänyt jolloin oletetaan että vanhst hyvät käytöstavat on hallussa.
James Bond näyttää hyvää esimerkkiä elokuvan The Living Daylights alussa ottamalla naiselta puhelimen ja sanomalla siihen She'll call you back.
Myös pölöttäjälle sanottu Vedä vit tu päähäs ja pakene vuorille, on aina hyvä vaihtoehto. Toimii myös tekstiviestinä.
Jäikö aamutropit nauttimatta ?
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät että olen sinua niin paljon älykkäämpi että tajuan mitä yrität. Oletko koskaan ajatellut olevasi narsistinen persoona, esittää mukavaa ystävää vaikka ihan toisessa hetkessä olet ihan hupsulla tavalla "piilo vit tuilija" ja kiertoilmaisuin ikäänkun varmistat että olenhan huomannut mitä yrität tai olet tehnyt/jättänyt tekemättä. Olet tyhmä kuin saapas. Mutta, sinullahan ei ole enää yhtään ystävää, pelkkiä autettavia jotka on kanssasi tekemisissä vain olosuhteiden pakosta. Kukaan ei pidä kieroista ihmisistä.
Rikkäinen puhelin?
Olen tuntenut sinut koko elämäni. Viime vuosina olen alkanut epäillä, että sinulla on puhjennut hypomaanista käytöstä. Tunnistan jo lähettämiesi viestiesi sävystä, milloin olet kierroksilla. Haluaisin osata sanoa sinulle paljon kirkkaammin, että tuotat itsellesi liian paljon muutosta ja palat kohta taas loppuun.
Tiedän, etten voi sanoa sinulle tästä tavalla, joka auttaisi sinua. Nykyiselle minäkuvallesi on tärkeää saada ajatella olevansa toipunut. Jos sanoisin suoraan, että sinulla menee liian kovaa ja tarvitset ammattiapua, pitäisit sitä loukkaavana ja epälojaalina.
Rakastan sinua, enkä tahdo, että teet nopeita liikkeitä, joiden hinta voi olla niin kallis, että murrut sitten joskus kun tajuat niiden painoarvon. Pelkään, että tulet maniassa ajautumaan vakaviin ongelmiin.
Tiedän että olet puolisosi kanssa koska halusit lapsen ja keskiluokkaisen elämän. En pidä puolisostasi enkä usko sinunkaan todella rakastavan häntä. Jos kuitenkin jäät elintason takia tuohon kuvioon, sinusta tulee ajan myötä puolisosi kaltainen kpää.
Taidat olla itse narsisti, vaikka muita siitä syytät. Ja hei, kuvitteletko oikeasti, että suhun rakastuu kaikki miehet? 🤣 Oot vaan aika helppo nakki.
Olen tuntenut sinut pitkään. Ymmärrän sen, että iän myötä (lähinnä eläkeikäiset) jotkut ihmiset laiskistuu, kaikki tekemminen ja ajatuskin hidastuu, elämän piirit pienenee, vähäisetkin kiinnostuksen kohteet vähenee, eikä oikein viitsitä enää sitä eikä tätä. Olen huolissani sinusta, olet jo vuosia muuttunut hyvin yksinkertaiseksi, käperryt vain ns omaan kuplaan, et yhtään jaksa / pysty keskittymään mihinkään muuhun. Puhut aina vain itsestäsi tai lähipiirisi asioista. Toki olet aina ollut ns yksille napeille tehty, et ole opiskellut, et sivistänyt itseäsi, työsi on ollut aina juuri mitään älykkyyttä vaatimatonta bulkki hommaa ja alasi ammattikunnasta kaikista yksinkertaisinta, et seuraa aikaa, et edes mitä kotipaikkakunnalla tapahtuu. Kiinnostuksesi on sitä mitä on missäkin tarjouksessa, mitä tänään syödään tai huomenna tai pitäskö kotona edes yrittää imuroida tai ulkona siivota pihaa, mitä lemmikki on tehnyt jne. Tämä ei ole kehittänyt aivojasi yhtään, päinvastoin, alat nyt jo muistuttaa varhaisdementoituvaa ja huomaan joka tapaamiskerralla miten et pysy enää kärryillä, et hoksaa asioota etkä eteenkään sitä mitä ympärilläsi tapahtuu. Puhut aina vain itsestäsi etkä jaksa kuunnella muutamia lauseita pidempään mitä minä (tai joku muukaan) sanon, vaihdat puheenaihetta kesken lauseeni. Se on huolestuttava merkki aivorappeumasta.
Ohis: luin näistä muutaman. Aika rankkaa tekstiä! Mielenkiintoinen ketju.
Kannattais tarkkailla omaa käytöstä ja alkaa ulkonäön sijaan panostamaan henkiseen kehitykseen. Omat rajat, jos otat toisten sekoilut hoitaaksesi ja sen jälkeen purnaat ylikuormitustasi minulle, niin tiiätkö, ei veetuakaan kiinnosta. Itse olet kuormasi aiheuttanut.... minä en sitä aio kantaa.