Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?
Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.
Kommentit (2636)
Vierailija kirjoitti:
Olet ihan hauska ja kanssasi on kiva jutustella mutta on erikoista että kun sinulla on vieraita puhut pitkiä puheluita samaan aikaan jonkun muun kanssa. Älä vastaa silloin puheluihin ja irrota se känny kädestäsi edes hetkeksi, ei sun tarvii olla kokoajan kontaktissa muiden kanssa kun sulla on vieraita. Tai laita vaan pikaseen vaan lyhyt viesti, että sulla vieraita, palataan myöhemmin. Tyylisi on todella epäkohtelias eteenkin kun olet jo kaski-iän ylittänyt jolloin oletetaan että vanhst hyvät käytöstavat on hallussa.
James Bond näyttää hyvää esimerkkiä elokuvan The Living Daylights alussa ottamalla naiselta puhelimen ja sanomalla siihen She'll call you back.
Myös pölöttäjälle sanottu Vedä vit tu päähäs ja pakene vuorille, on aina hyvä vaihtoehto. Toimii myös tekstiviestinä.
Kai ymmärrät että olen sinua niin paljon älykkäämpi että tajuan mitä yrität. Oletko koskaan ajatellut olevasi narsistinen persoona, esittää mukavaa ystävää vaikka ihan toisessa hetkessä olet ihan hupsulla tavalla "piilo vit tuilija" ja kiertoilmaisuin ikäänkun varmistat että olenhan huomannut mitä yrität tai olet tehnyt/jättänyt tekemättä. Olet tyhmä kuin saapas. Mutta, sinullahan ei ole enää yhtään ystävää, pelkkiä autettavia jotka on kanssasi tekemisissä vain olosuhteiden pakosta. Kukaan ei pidä kieroista ihmisistä.
Filtteröidyt selfiet somessa joka ikinen päivä reilusti keski-ikäisellä naisella ovat lähinnä noloja (vai kuinka monen uskotte menevän halpaan, kun kuvissa iho on silotettu, kroppa kavennettu silmät suurennettu ja nenä lähes häivytetty).
Näen tätä henkilöä melko usein joten tiedän mitä näen somessa ja livenä.
Olet pummi, ja tiedät sen. Olet muiden omaisuuden ja hyvätahtoisuuden hyödyntäjä. Käytät röyhkeästi hyväksesi sitä että tuttusi eivät kehtaa sanoa ei ja oletat että sinua palvellaan ilman että itse annat mitään vastinetta. Olet ihan s..tanan kateellinen. Sinulle kyllä kelpaa kaikki mitä saat veloituksetta mutta itse et laiskana pistä tikkua ristiin muiden hyväksi tai avuksi.
Lapsesi on jo yli viisivuotias. Hänet voi laittaa illalla iltatoimien jälkeen sänkyyn, sanoa hyvää yötä ja poistua huoneesta. Häntä ei tarvitse nukuttaa tuntikaupalla silittelemällä ja laulamalla vaan koska hän "käskee". Samoin jos hän yöllä herää (ei mitään hätää), samaa ruljanssia ei tarvitse toistaa uudestaan ja sitten valittaa kun väsyttää. Rakas ystävä, kasvatat itsellesi pikku tyrannia.
Sain vihdoin ja viimein sanottua siskolleni etten kertakaikkiaan jaksa hänen tuntia kestäviä puheluita. Vuosikymmenet jaksoin ärsyyntyneenä. Nyt emme puhele puhelimessa vaan vain viestittelemme, niitä jaksan. Nykyään tosi tosi harvoin vastaan kenenkään puheluihin, opin sen mieheltäni.
Tässä mieheltä miehelle: kyllästyin bro-koodin noudattamiseen ja valehtelemaan puolestasi. En jaksa katsella kun mokailet kerta toisensa jälkeen täysin tahallasi etkä välitä seurauksista. Aikuinen mies muka. Olet itsekäs ja kiero, ehkä joku psykopaatti. Älä ihmettele jos musta ei kuulu.
Yhdelle haluaisin sanoa että ystävyyden kuuluisi olla vastavuoroista, ja että olen kyllästynyt olemaan aina se joka ottaa yhteyttä, kutsuu kylään tai järjestää vanhan kaveriporukan saunaillan.
Toiselle haluaisin sanoa että hänen surkea elämänsä on kyllä ihan itse aiheutettua ja turha aina syyttää joka asiasta työpaikan asiakkaita, pomoaan, hallitusta, rakennustarkastajaa, aviomiestään jne jne. Hän näkee vikaa kaikissa muissa paitsi omassa toiminnassaan.
Kolmannelle haluaisin sanoa että pahoillani eräästä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Että on käsittämättömän itsekäs. Selittää loputtomasti omasta elämästään, ei koskaan kysy kuulumisia. Ja kaiken tämän päälle on tekopyhä - vaikkakin olevinaan kovasti uskovainen. On maailman paskin lähimmäinen ja aikoinaan surkea äiti. Siinäpä ne enimmät.
Tästä voisi poimia tuon uskovaisen. Ihminen luulee että elämä korjaantuu rukoilemalla. Tekisi mieli sanoa, että ei korjaannu vaan pitää itse tehdä jotain. En viitsi sanoa, koska suuttuisi ja sanoisi että saatana on saanut minusta vallan.
Olet ollut tärkeä vertaistuki, mutta et tunnu hyväksyvän, että elämissämme on myös muita kuin meitä yhdistäviä asioita. Olen alkanut piilottelemaan ilon aiheitani, koska tunnut lähes loukkaantuvan jos minulle tapahtuu jotain hyvää. Olen hyvin kiitollinen kaikesta hyvästä vaikeuksien keskellä, mutta sinusta paistaa asenne, että kaikki elämässäni olisi helppoa. Sinun ongelmasi ovat aina isompia kuin muiden, ja minulla ei voi olla vaikeaa koska on tapahtunut joku yksittäinen hyvä asia.
Hanki itsellesi ammatillista apua. Joo voisi olla ihan ok, mutta jatko mitä mun mielessäni mietin ei.
Olet ihan v@@@n sekaisin, sun oma arviosi "hyvistä käytöstavoistasi" ei todellakaan pidä paikkaansa, stalkkaa jotain muuta.
No niin, nyt on taas yksi ulkomaan matka tehty (3. tänä vuonna). Etelän aurinko helli mieltä ja kehoa, viiden tähden spa hotelli oli upea, palvelu loistavaa, ihania hemmotteluhoitoja niin kasvoille kuin kropalle useita viikon aikana, henkeäsalpaavan ihana merimaisema avautui lähes 180 lasitetulta parvekkeelta, palmuja, kukkia ym kauniita kasveja joka puolella ja ruokakin oli loistavaa. Pitkät kävelyretket puhtaalla hiljaisella hiekkarannalla aaltojen kohinaa kuunnellen, mielenkiintoisia nähtävyyksiä ja retkiä lähialueilla. Upeaa maisemaa, minne ikinä katsoikaan. Rahaa kului kokonaisuudessaan n pari tonnia /hlö.
Minun puolesta satte olla ihan vapaasti kateellisia, se tunne ei vaikuta minuun mitenkään, vaikuttaa vaan teihin itseenne negatiivisesti ja kortisolitasonne nousee, mikä on haitallista vain teille itsellenne. Voitte olla ihan vapaasti peukuttamatta fb lomapostauksiani, se ei saa minua nauttimaan yhtään vähemmän elämästäni ja aion jatkossakin matkustella aurinkoon ja lämpöön, nauttia elämästäni ja jakaa matkakuvia fb:ssa.
Eläkää te tyylillänne, minä elän omallani. Jos teille, ystäväni, sattuu elämässä jotain positiivista, olen iloinen puolestanne, se ei ole mitenkään pois minulta. Pitäisikö teidänkin miettiä miksi muiden onnellisuus ja mahdollisuus esim. matkusteluun ja vieläpä sen tuominen esille aiheuttaa niin hirvittävää kateutta ja ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
No niin, nyt on taas yksi ulkomaan matka tehty (3. tänä vuonna). Etelän aurinko helli mieltä ja kehoa, viiden tähden spa hotelli oli upea, palvelu loistavaa, ihania hemmotteluhoitoja niin kasvoille kuin kropalle useita viikon aikana, henkeäsalpaavan ihana merimaisema avautui lähes 180 lasitetulta parvekkeelta, palmuja, kukkia ym kauniita kasveja joka puolella ja ruokakin oli loistavaa. Pitkät kävelyretket puhtaalla hiljaisella hiekkarannalla aaltojen kohinaa kuunnellen, mielenkiintoisia nähtävyyksiä ja retkiä lähialueilla. Upeaa maisemaa, minne ikinä katsoikaan. Rahaa kului kokonaisuudessaan n pari tonnia /hlö.
Minun puolesta satte olla ihan vapaasti kateellisia, se tunne ei vaikuta minuun mitenkään, vaikuttaa vaan teihin itseenne negatiivisesti ja kortisolitasonne nousee, mikä on haitallista vain teille itsellenne. Voitte olla ihan vapaasti peukuttamatta fb lomapostauksiani, se ei saa minua nauttimaan yhtään vähemmän elämästäni ja aion jatkossaki
Jotkut ihmiset kuittaavat kaiken muiden reagoinnin kateutena ("se valitti että pidämme meteliä, se on vaan kateellinen", "se ihmetteli miksi annoin anteeksi pettäjälle, se on vaan kateellinen"), ihan vaan huomiona.
Olet tullut todella omituiseksi vanhemmiten, haukut estoitta muiden ulkonäköä ja erityisesti pientäkin ylipainoa rumin sanoin (erityisesti naisten). Katso itse peiliin. Olet itse hurjan ylipainoinen pallomaha, ihminen jolla on ikään nähden jo melko paljon vakavia sairauksia, olet väsynyt ja se näkyy. Miksi et hyväksy muita sellaisena kuin he ovat, miksi kiinnität niin paljon negatiivista huomiota muihin, vaikka työsi puolesta hoidat ja autat muita, olet yllättävän empatiakyvytön ja sovinistinen.
Vierailija kirjoitti:
Olet ollut tärkeä vertaistuki, mutta et tunnu hyväksyvän, että elämissämme on myös muita kuin meitä yhdistäviä asioita. Olen alkanut piilottelemaan ilon aiheitani, koska tunnut lähes loukkaantuvan jos minulle tapahtuu jotain hyvää. Olen hyvin kiitollinen kaikesta hyvästä vaikeuksien keskellä, mutta sinusta paistaa asenne, että kaikki elämässäni olisi helppoa. Sinun ongelmasi ovat aina isompia kuin muiden, ja minulla ei voi olla vaikeaa koska on tapahtunut joku yksittäinen hyvä asia.
Nyt haukut kyllä väärää puuta! Ei sinun todellakaan tarvitse piilottaa ilonaiheitasi. Ja sitä paitsi, arvostan rehellisyyttä. Valheella on hyvin lyhyet jäljet.
Olet ihan hauska ja kanssasi on kiva jutustella mutta on erikoista että kun sinulla on vieraita puhut pitkiä puheluita samaan aikaan jonkun muun kanssa. Älä vastaa silloin puheluihin ja irrota se känny kädestäsi edes hetkeksi, ei sun tarvii olla kokoajan kontaktissa muiden kanssa kun sulla on vieraita. Tai laita vaan pikaseen vaan lyhyt viesti, että sulla vieraita, palataan myöhemmin. Tyylisi on todella epäkohtelias eteenkin kun olet jo kaski-iän ylittänyt jolloin oletetaan että vanhst hyvät käytöstavat on hallussa.