Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?

Vierailija
03.10.2022 |

Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.

Kommentit (2621)

Vierailija
2601/2621 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sanoa yhdelle nuorelle kaverimiehelle, että hän on upea ja ihana persoona ja että nappaisin hänet omaksi, jos olisin 40 vuotta nuorempi. Meillä oli mahtava henkinen kemia. Hän oli alaiseni, joten en mitenkään voinut ilmaista mitään. Ikä ei sinänsä merkitse minulle paljoa suuntaan tai toiseen.

Ei mikään perinteisen komea poika, eikä pelkällä ulkonäöllään ketään hurmaa, mutta vakaa, luotettava, huumorintajuinen ja yhteisiä kiinnostuksenkohteitakin on. 

Elämässäni on ammattini vuoksi paljon nuoria miehiä. Hän on ainut, josta olen kokenut näin. Varsin hämmentävää.

Vierailija
2602/2621 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtelet isosiskoasi todella kammottavasti ja se on muuttanut käsitykseni sinusta. Olen hiljaa ja otan etäisyyttä, en uskalla sanoa mitään sillä olen alkanut hieman pelkäämään sinua: kuka oikeastaan olet? Tunnen siskosi ja tiedän että puhut hänestä paskaa, olen ollut joissain tilanteissa itse läsnä ja totuuteni on... erilainen.

Lisäksi se, miten kohtelet epäsuosioosi joutuvia lapsia nostaa ihokarvani pystyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2603/2621 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haluaisin sanoa yhdelle nuorelle kaverimiehelle, että hän on upea ja ihana persoona ja että nappaisin hänet omaksi, jos olisin 40 vuotta nuorempi. Meillä oli mahtava henkinen kemia. Hän oli alaiseni, joten en mitenkään voinut ilmaista mitään. Ikä ei sinänsä merkitse minulle paljoa suuntaan tai toiseen.Ei mikään perinteisen komea poika, eikä pelkällä ulkonäöllään ketään hurmaa, mutta vakaa, luotettava, huumorintajuinen ja yhteisiä kiinnostuksenkohteitakin on."

MINÄ HALUAISIN SANOA SINULLE että olet ammattitaidoton, erittäin pas * a pomo. .d

HÄN ON ALAISESI ja lisäksi olet neljäkymmentä vanhan pierua  vuotta vanhempi !

Vierailija
2604/2621 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sanoa työkaverille että hän on järkyttävä sekopää, adhd, tollo ja tuhlaa ihmisten aikaa jatkuvilla valituksilla. Syöksyy kahvihuoneeseen, seisoo kahvinkeittimen edessä, paasaa, huitoo ja kertoo joka ikinen päivä miten hänellä on niiiiin kiire ettei ehdi istua ja pitää taukoa. Silti viettää keittimen vieressä saman ajan kuin me muutkin juomme kahvimme ja yritämme rentoutua. 

Ja en sano koska hän sekoaisi ja viettäisi keittimen edessä lopunkin päivän. 

Vierailija
2605/2621 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotutat muita jatkuvasti. Se ei ole söpöä.

Vierailija
2606/2621 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tee ehdottomasti elsu

Vierailija
2607/2621 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sanoa miestä etsivälle iki-sinkkunaiselle, ettet ikinä tule löytämään miestä, koska harrastuksesi ja juttusi ovat niin outoja, ja sen lisäksi elät minuuttitarkkaa elämää vain itsellesi ja menoillesi, ettei siihen mahdu ketään.

Vierailija
2608/2621 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ollut kuusi miestä ja kaikkien kanssa on mennyt välit poikki samalla tavalla. Olisikohan syynä jokin muu kuin sattuma?

Jos todennäköisyys, että välit katkeavat itsestä riippumattomista syistä johtuen, on 0.5, niin todennäköisyys välien katkeamiseen kuusi kertaa peräkkäin on 0.5 potenssiin kuusi eli 0.0156. Siis vajaat kaksi prosenttia poikkimenoista johtuu muusta kuin omasta syystä. Sama toisinpäin, välit menevät tässä tapauksessa poikki 98 prosentin varmuudella omasta syystä johtuen.  

Korjatkaa, jos olen väärässä.

2% noin laskien vain sille että välit menisivät AINA poikki toisten takia. Ei jokaisen tapauksen kohdalla. 

Vierailija
2609/2621 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle pikkurouva: jos eroatte, et oikeasti ole yhtään mitään. Kaikki nk.saavutuksesi ovat miehesi ansiota.

Vierailija
2610/2621 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele hyvä ihminen ehkäisemään.

Yhden vahinkolapsen ymmärrän mutta kolmea en.

Tai katso edes vähän keiden kanssa niitä lapsia teet.

Vierailija
2611/2621 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto sä oot tyhmä ja niin hiton yksinkertaine et mulla menee hermo. Et tajua että mä tajuan kyllä mitä sä teet, toistat aina, ihan aina samaa kaavaa. Harmi että joudun olosuhteiden pakosta olemaan tekemisissä kanssasi. Kun elämäntilanteeni muuttuu sinä olet ensimmäinen joka saa jäädä.

Vierailija
2612/2621 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olit kaasona ja kerroit suureen ääneen miten raskasta oli ja miten paljon aikaa meni, vaikka häät järjestettiin hotelliravintolassa eikä sinulla juuri ollut vastuita  juhlassa. Minä ja muut kaveripiirissä taidettiin kaikki todeta, että ei häiritä sua enää tällaisilla asioilla. Voit rauhassa keskittyä pyörimään omien aikataulujesi ympärillä

Vierailija
2613/2621 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ollut kuusi miestä ja kaikkien kanssa on mennyt välit poikki samalla tavalla. Olisikohan syynä jokin muu kuin sattuma?

Jos todennäköisyys, että välit katkeavat itsestä riippumattomista syistä johtuen, on 0.5, niin todennäköisyys välien katkeamiseen kuusi kertaa peräkkäin on 0.5 potenssiin kuusi eli 0.0156. Siis vajaat kaksi prosenttia poikkimenoista johtuu muusta kuin omasta syystä. Sama toisinpäin, välit menevät tässä tapauksessa poikki 98 prosentin varmuudella omasta syystä johtuen.  

Korjatkaa, jos olen väärässä.

2% noin laskien vain sille että välit menisivät AINA poikki toisten takia. Ei jokaisen tapauksen kohdalla. 

Sivusta sanon, että ihmisillä on taipumus toistaa tiettyjä kaavoja. Toki kaava voi olla se, että pistetään välejä poikki liian kevyesti. Kaava voi olla kuitenkin myös se, että syystä tai toisesta ihminen vetää muikkuja puoleensa. Joskus myös liian kiltit ja hyväksikäytölle alttiin joutuvat toistuvasti pistämään välejä poikki ihmisiin. Esimerkiksi parisuhteessa joudutaan toistuvasti jättäjän rooliin, koska suhteen edetessä huomataan, että on taas erehdytty valitsemaan pettäjä/hakkaaja/tms. 

Vierailija
2614/2621 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto sä oot tyhmä ja niin hiton yksinkertaine et mulla menee hermo. Et tajua että mä tajuan kyllä mitä sä teet, toistat aina, ihan aina samaa kaavaa. Harmi että joudun olosuhteiden pakosta olemaan tekemisissä kanssasi. Kun elämäntilanteeni muuttuu sinä olet ensimmäinen joka saa jäädä.

En tietysti tiedä mistä puhut, mutta yllättävän usein ihmiset kyllä tajuavat omat kaavansa, eivät vaan tajuamisesta huolimatta osaa niitä korjata.

Vierailija
2615/2621 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että 2v eron suremisessa ja elämän pausella ja suruajassa pitäminen riittäisi jo. Hän on kokoajan säälin tarpeessa vaikka jokainen meistä joskus eronnut. Get a grip already and move on. Kaikkien ei tarvitse sinua ymmärtää ja sääliä jo kohta kolmatta vuotta. Jokainen on oman elämän ja onnen seppä lopulta. 

Ja toiselle, jos syö mitä sattuu ja herkuttelee jatkuvasti ja jopa diabetes diagnoosin saatuaan jatkaa herkkuja ja ei ota käyttöön lääkehoitoa, niin kannattaisi kohdata oma itsehillinnän puute eikä elää laput silmillä siitä miksi on reilusti ylipainoinen. 

Sorry siitä. 

Vierailija
2616/2621 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaat itseäsi ja perhettäsi liikaa muihin. Tämän takia teillä ei myöskään tunnut riittävän rahat mihinkään, keksit jatkuvasti uusia tarpeita koska "kaikilla muillakin" on. 

Vierailija
2617/2621 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sanoa että sinun on opeteltava olemaan itsekäs ja perheesi pärjää kyllä yhden illan ilman sinua. Sinulla on mies, joka on mustasukkainen kaikista menoistasi eikä sellainen ole tervettä. Lapsesi ovat jo aikuisia mutta heistäkään kaikki eivät pidä siitä että sinulla on omia menoja. Ymmärrätkö että tuollainen on hyvin epäterveellistä. Sinulla saa olla omia menoja ja ystäviä eikä se ole mitenkään pois perheeltäsi.

Haluaisin myös sanoa että rahankäyttösi on järjetöntä. Sinulla on pienet tulot ja kaiken maailman velkoja. Teitä on kuitenkin 2 aikuista maksamassa vuokraa jne joten ei ole normaalia että sinulta on aina rahat loppu. Lopeta niiden turhuuksien ostelu palkkapäivänä ja opi ottamaan vastuu omasta rahankäytöstäsi. Sinä et tarvitse aikakauslehtiä ja uusia kynsilakkoja joka kuukausi. 

Vierailija
2618/2621 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä tekisi mieli ravistaa olkapäistä erästä ystävää, joka jatkuvasti valittaa kuinka ei pysty ahdistuksensa takia tekemään mitään, mutta asialle ei ole kuitenkaan tehnyt vuosikausien aikana mitään. Ei hakeudu lääkääriin tai hae muutankaan apua saati tee pienintäkään asiaa, mikä voisi aiheuttaa epämukavia tunteita parantuakseen. 

Tämä pätee niin moneen muuhunkin. Onkohan meillä ihmisillä jotenkin sisäänrakennettu ominaisuus piehtaroida ja pysytellä siinä epätoivotussa tilassa (esim. juuri mt ongelmat, sairaudet, kivut, unettomuus, yksinäisyys, huono parisuhde ym) missä olemme olleet pitkään.

Sanonta parempi tuttu helvetti kuin tuntematon taivas voi pitää paikkansa hyvinkin.

Minulla on  lähipiirissä montakin tällaista jotka ihan taatusti tietää mitä asioita olisi hyvä tehdä ja muuttaa jotta ongelma edes helpottuisi. Esim. univaikeuksista kärsivä ihminen ei tee ensimmäistäkään sellaista toimenpidettä jotka auttaisi asiaa, ne toimenpiteet on jokaisen luettavissa ihan googlettamalla. Ei voi olla tiedosta kiinni ettei rauhoita iltarutiineja, hämärrä valaistusta jotta melatoniinin eritys alkaa, juo alkoholia joka heikentää unen laatua, ei pimennä makuuhuonetta vaan yrittää nukkua valoisassa jopa ikkuna auki joten kaikki melu kuuluu makkariin, nauttii kofeiinipitoisia ja paljon nopeita hiilareita sisältäviä syötäviä iltamyöhään joka lisää aktiivisuutta ja saa aivot käymään ylikierroksilla juuri silloin kun pitäisi rauhoittua, tuijottaa kännykkäänsä kokoajan illalla ja sitten ihmettelee kun on niin vaikea nukahtaa ja uni on katkonaista. Tätä jatkunut jo ehkäpä vuosikymmenen. Ei, mitään muutosta ei suostu tekemään, joka asiaan on vastaväite miksei voi niin ja näin tehdä. No eihän siinä mitään, ole nukkumatta ja piehtaroi väsymyksessä ja siitä jo aiheutuneissa vaivoissa joita tulee kokoajan lisää. 

Vierailija
2619/2621 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sanoa että mua harmittaa, koska ystävä pitkästä avoliitosta kesän alussa erottuaan sanoi haluavansa panostaa nyt ystäviin ja olla hetken yksin, mutta menikin  saman tien tinderiin ja tarttui ensimmäiseen mieheen joka kelpuutti. Siinä unohtui meidän ystäväporukan suunnitelmat kesälle. Nyt ystävä tekee aloitteen tapaamiseen ainoastaan niin että uusi miesystävä on mukana. 

Vierailija
2620/2621 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jokaista tilannetta ei tarvitse yrittää keventää vitsillä. On hiton raskasta, kun kaikkiin keskusteluihin pitää vääntää kainalopierutasoinen kasku tai pari.

Vitsit eivät kevennä tilanteita, vaan tekevät niistä kiusallisia ja inhottavia.

Sinulle ei tee mieli kertoa mitään oikeita kuulumisia, koska teet kaikesta vitsin.

Se, että puolisosi kuoli syöpään ja pystyt vitsailemaan siitä, ei tee sinusta vahvaa tai rentoa tyyppiä, vaan saa sinut näyttämään tunteitaan pakenevalta juntilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme